kdj90 pytanie o zawieszenie
Moderator: Mroczny
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
w tym aucie warto przy okazji cały zawias sprawdzić. Minimalny luz na każdym z elementów skutkuje dużym sumarycznym i kiepskim prowadzeniem. Do tego warto et felg poprawić in minus (tak do -15) i będzie lepiej niż fabrycznie..
a stare wypierdziane, liftowane podkładką - zawsze będzie jechać gorzej
a stare wypierdziane, liftowane podkładką - zawsze będzie jechać gorzej
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: sob lut 22, 2014 7:06 pm
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
Wszystko juz mam sprawdzone i na stacji diagnostycznej i u mojego przyjaciela mechanika offroadowego i sie zastanawiamy co z tymi sprezynami zrobic i dlaczego one tak siadly.
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
Przecież odpowiedź masz w swoich postach - masz wyciagarkę na grubej płycie co dodatkowo przyśpieszyło proces destrukcji starej spręzyny. Więcej czasu stracisz na pisaniu niż na wymianie spręzyn bo i tak to musisz zrobić i tak.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: sob lut 22, 2014 7:06 pm
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
Musze musze ale nie chce wyrzucic pieniedzy bez sensu. Czekam , moze ktos bedzie mial pewne informacje odnosnie roznic sprezyn do j90 a do j95.
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
jezu, poprzednia musiałes mieć land rovera. Albo do tego modelu aspirujesz.
wejdz na toyodiy.com i wybierz sobie lc i lc95 i jak wyswietlą się numery spręzyn to tam masz dane o wysokości.

tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
Nie ma - sprawdzałem ...
Zibi - dane o bujaniu sa po prostu z życia
Jak jeździsz stale wyliftowanym autem - to sie przyzwyczajasz, i nie zwracasz uwagi. Ale jak jeździsz zestrojonym poprawnie (do czarnego), w sumie obojętne na jakim zawiasie - to jak się przesiądziesz do (nieswojego) podliftowanego (najczęściej niestety bezrozumnie) - to jest po prostu masakra.
Nie wiem, może mam pecha w tym temacie - ale tak 9 na 10 wozów podliftowanych, nie tylko toytoyów, co się u mnie przewinęły - to "żaglówki". "test łosia", czy chociażby ciaśniejsze rondo - i auto się robi nieprzewidywalne.
Acz nie powiem - zapierdziela się nimi po szutrach i dziurach znacznie fajniej, niż sztywno zestrojonym czy nisko zawieszonym (do asfaltu). Coś za coś, po prostu.
Niestety, ale amor za 3 stówy, plus wyższa sprężyna to daleko nie to samo co profi zawias sportowy
Plus podciągnięcie do góry środka masy - no fizyki po prostu się nie da oszukać ...
Kierownik się przyzwyczaja - ale jak się jedzie z tyłu za takim wozem - to bardzo ładnie widać, co się z wozem dzieje 

Zibi - dane o bujaniu sa po prostu z życia

Nie wiem, może mam pecha w tym temacie - ale tak 9 na 10 wozów podliftowanych, nie tylko toytoyów, co się u mnie przewinęły - to "żaglówki". "test łosia", czy chociażby ciaśniejsze rondo - i auto się robi nieprzewidywalne.
Acz nie powiem - zapierdziela się nimi po szutrach i dziurach znacznie fajniej, niż sztywno zestrojonym czy nisko zawieszonym (do asfaltu). Coś za coś, po prostu.
Niestety, ale amor za 3 stówy, plus wyższa sprężyna to daleko nie to samo co profi zawias sportowy



w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
dobra bo widze że masz problem
WERSJE KRÓTKIE
48131-6A850 L=342.0
48131-6A860 - 342
48131-6A860 z klimą 345,5
48131-6A870 z drugim bakiem 348
WERSJE DŁUGIE
48131-6A880 1 € 139.85
48131-6B010 L=357.5, W(AIR CONDITIONER)
MOZE WYSTARCZY RZUCIC OKIEM
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2000_T ... _4803.html
A co do bujania - jak klient przywozi samochód na warsztat to robię nim jazdę próbną przed i po. Wiec wiem o czym mówię.
WERSJE KRÓTKIE
48131-6A850 L=342.0
48131-6A860 - 342
48131-6A860 z klimą 345,5
48131-6A870 z drugim bakiem 348
WERSJE DŁUGIE
48131-6A880 1 € 139.85
48131-6B010 L=357.5, W(AIR CONDITIONER)
MOZE WYSTARCZY RZUCIC OKIEM
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2000_T ... _4803.html
A co do bujania - jak klient przywozi samochód na warsztat to robię nim jazdę próbną przed i po. Wiec wiem o czym mówię.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: sob lut 22, 2014 7:06 pm
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
Dziękuję bardzo zibi, wyczerpales temat, na takie dane wlasnie czekalem. O stronie etk toyoty nawet nie wiedzialem takze rowniez dziekuje za podanie. Temat wyczerpany i do zamkniecia. Pozdrawiam.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: kdj90 pytanie o zawieszenie
Nie deprecjonuje. Ale zauważ - że pisałem o ZDROWYM zawiasie zestrojonym na czarne - a nie nówka sztuka lift vs. padnięty ori. A dwa - robisz pomiar wychyłu budy w łukach - czy po prostu oceniasz błędnikiem własnym?Zibi pisze:[...]
A co do bujania - jak klient przywozi samochód na warsztat to robię nim jazdę próbną przed i po. Wiec wiem o czym mówię.


To co do mnie przyjeżdża natomiast - to zwykle wozy z jakimiś problemami - i ogólnie rzecz biorąc wozy "typowo eksploatowane" - i "typowo dbane".

No i jest jak jest - w większości znacznej - żaglówki

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości