gumy przy przekładni kierowniczej LC 90

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: shimming

Post autor: Damian » wt wrz 12, 2006 2:31 pm

hesus pisze:
Damian pisze: a ten problem występuje od zawsze (rok temu sprowadzony z niemiec)
Hmmm, ja bym stawiał raczej na źle wyważone lub krzywe koła...
Sprawdzone w pierwszej kolejności. Geometria + wyważenie

Dzisiaj zakładam nowe opony (mniam), zobaczymy jaki będzie efekt
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
hesus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt mar 30, 2004 11:56 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: shimming

Post autor: hesus » wt wrz 12, 2006 2:45 pm

To może na szarpak podjechać... Miałem tak z terrano - mechanicy twierdzili, że luzów nie ma wcale, no a na własne oczy zobaczyłem, że było inaczej.
Dum spiro spero

GG 36740

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt wrz 12, 2006 2:46 pm

Byłem na szarpaku :D
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » wt wrz 12, 2006 4:15 pm

160km/h :o ?? Oj dawno tego nie widziałem na budziku i chyba już nie chcę zobaczyć :roll:
Ja miałem taki objaw lekkie szarpanie około 110-120 jak mi sie tłoczki w zacisku zastały i nie odpuszczał do końca, z tym że zdjagnozowałem przy pierwszym hamowaniu, telepało wrednie :-)
Jak zawiecha i opony sprawdzonae i git, to może to Ci też dolega...
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt wrz 12, 2006 8:31 pm

A Ty wiesz że to może być to nawet? Bo wzmaga się przy hamowaniu z dużej prędkości...jest to jakiś kierunek, się zobaczy.

A 160km/h...jakoś bez bólu osiąga i jedzie się bardzo przyjemnie na trasie katowickiej. Tylko że to krótki, lżejszy...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » śr wrz 13, 2006 9:18 am

No to skoro przy hamowaniu telepie to masz 99% stający któryś tłoczek/tłoczki :-)
A 160 to i owszem nawet mój autobusik na długiej prostej jeszcze się bujnie, tylko hamowanie na MTkach jakieś takie niekomfortowe się trochę robi :roll:
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr wrz 13, 2006 11:32 am

Po założeniu ateków 32 cale problem nie zniknął.
No i już tak łatwo się nie hamuje :)21

W sobotę jestem umówiony na przejrzenie tłoczków
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw wrz 14, 2006 11:02 am

mnie ta wymiana dopiero czeka i zdecydowanie przy 120-140 nic nie szarpie, dla mnie w ogóle nie ma żadnego problemu, jak sądzę odczuję różnicę na plus po wymianie, teraz jestem chyba przyzwyczajony



no i pytanko dla tych do juz "po" - wyrwać stare, wyczyścić papierkiem z rdzy i brudu, posmarowac [tu prosze o dokładniejsze dane - z obu stron, z jednej?] tym dołaczonym smarowidłem i zmontować, tak? nie trzeba wywlekać przekładni kierowniczej?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » ndz wrz 17, 2006 1:25 am

wymiana nieudana ponieważ śruba po prawej stronie jest mocno skrzywiona , przekręcanie jej powoduje, że cała przewkładnie "chodzi" :O jak można skrzywić tą śrubę ? uderzenie w przekładnię?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Bzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 08, 2006 8:43 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bzik » ndz wrz 17, 2006 9:45 pm

gkozi pisze:wymiana nieudana ponieważ śruba po prawej stronie jest mocno skrzywiona , przekręcanie jej powoduje, że cała przewkładnie "chodzi" :O jak można skrzywić tą śrubę ? uderzenie w przekładnię?
Radziłbym wymienić śrubę na nową (starą najlepiej odciąć, jeżeli nie chce wyjść). Ta śruba ustala przekładnię kierowniczą - powinna być prosta. A skrzywić można wszystko, za wyjątkiem rzeczy, które pękają :lol: .

A wracając do poprzedniego pytania, to nie trzeba przekładni wyjmować, a tylko skrobaczkiem popracować tam, gdzie jest zgorzel. Co do smarowidła to wedle uznania - silentbloki i tak prawie nie pracują. Najlepiej i w środku i na zewnątrz.
Damian pisze:Koledzy, a nie mieliście przed wymianą tych elementów takich objawów, że powyżej 120km/h zaczyna telepać kierownicą? przy 160km/h to już w ogóle drgawki totalnej dostaje.
Miałem podobny myk gdy brakowało pierścieni centrujących przy felgach. Centrowanie na śrubach nic nie dało. Po dorobieniu pierścieni problem znikł.
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pn wrz 18, 2006 12:23 am

oczywiście tak będzie zrobione - stara śruba będzie odcięta, nowa już zamówiona [70 zł :/ no ale nie użyję przecież zamiennika z marketu budowlanego ] ale zastanawiam się jak to się mogło zgiąć?


no i nadaje to nowy wymiar problemowi koła ocierającego się o nadkole przy skręcie ... może po wymianie problem zniknie
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr wrz 20, 2006 11:03 pm

dobra - no to opowiem co dalej:

założyli gumki, i stwierdzili, że są jeszcze luzy w przekładni kierowniczej [czyli znowu proponuja wymianę całej przekładni 6000zł :/ ] na razie raczej ie skorzystam

koła nie przestały ocierać czyli zawieszenie do modyfikacji


no i po wyjechaniu z serwisu (zauważyłem po jakiś czasie) kierownica jest przekrzywiona tzn. przy jeździe na wprost jest przekręcona pod pewnym kątem :/ co znowu popsuli ? to zbieżność? do skorygowania na drążkach? wrrrr
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » czw wrz 21, 2006 9:58 am

no witam, luzy na przekładni no cóż trza się przyzwyczaić, albo ew. znaleźć tańszą przekłądnię, ale to już zdaje się pisałem. Ja na razie po regenracji luzy zgubiłem, za to co jakiś czas dolewam 100ml płynu bo se wycieka :-) dam jej jeszcze szansę rok pożyć a potem będzie szrot i wstawianie nowej.

Co do obcierania to u mnie jak klapie przód (tak raz na 3miesiące) to korekta geometrii i przestaje obcierać.

Dobra rozpisuję się a tak naprawdę jeden problem mi został, którego nie mogę zlikwidować - właśnie ta przekrzywiona kierownica - geometrię miałem ustawianą przez ostatnie 0,5 roku 7 razy - za każdym razem komp pokazuje prawie idealne wartości - a kółko uparcie o jakieś 15-25 stopni w lewo przestawione. Generalnie nigdy idealnie prosto nie było, a po lifciku przodu to już uparcie tak zostaje (drążki ok, wszystkie badziewia w zawiesze odświeżone, geometria na kompie ok) -, leciutko ściąga maszynę w prawo, czy ktoś się z takim problemem spotkał - i czy zna magika który to potrafi w końcu poprawnie ustawić.

Tak mi się coś zdaje, że po lifcie przodu 4cm w górę to kąty ustawień zdaje się lekko powinny być inne niż fabryczne (nieszczęsny komp do nich dąży), ale jakie dokładnie? Może jakbym tę wiedzę tajemna posiadł i wylożył magikom od geometrii to w końcu by to ustawili prosto. Bo 7 razy próbowali i nie potrafią :-( A ja nie znam nikogo kto by miał taką zdolność.
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw wrz 21, 2006 10:44 am

gkozi pisze: no i po wyjechaniu z serwisu (zauważyłem po jakiś czasie) kierownica jest przekrzywiona tzn. przy jeździe na wprost jest przekręcona pod pewnym kątem :/ co znowu popsuli ? to zbieżność? do skorygowania na drążkach? wrrrr
Źle założyli kierownicę na wieloklin kolumny...zdjąć i założyć równo...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » czw wrz 21, 2006 1:30 pm

@Damian niestety nie jest to tak banalne, ta ewentualność była sprawdzona w pierwszej kolejności, przynajmniej u mnie
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pt wrz 22, 2006 10:14 pm

ech - zrobili zbieżność [oczywiście po wymianie krzywej śrubki na prostą zbieżność była kompletnie skopana a w ASO sprawdzili nawet podświetlenie przycisków i ciśnienie w kołach [duży przegląd] ale o tym jakoś nie pomyśleli ...]

koło dalej przyciera - no to kolejny cel - zawieszenie
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pn paź 09, 2006 10:31 am

jeszcze raz odgrzebię temat


po wymianie tych gum [czyli zlikwidowaniu luzu] przy skręcie kół czuję na kierownicy nierówności, większe kamyczki itp. też tak macie ?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości