Wymiana uszczelek pod głowicą ...

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

McRabbit
 
 
Posty: 240
Rejestracja: ndz maja 16, 2004 2:51 pm
Lokalizacja: Chodzież, wielkopolska

Post autor: McRabbit » śr wrz 27, 2006 10:45 am

moze zle to ujalem

ale wiemy o co chodzi
_______________________
taki sobie landek

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » śr wrz 27, 2006 2:12 pm

Zamówiłem ten kabelek do czujnika stukowego, lecz ASO nawala z terminem realizacji przesuwając go(tłumaczą się,że jeszcze w sieci tego nie ściągali)?
Czy można ten kabelek wymienić później? Ponieważ samochód zajmuje bezczynnie kanał już 5 dni i nie wiadomo kiedy przyjdzie ten kabelek więc chcę go już składać do kupy....
nie da rady - on jest wpinany w czujnik w blok silnika
Darz Bór!

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » czw wrz 28, 2006 12:29 am

Zgadzam się z wami koledzy, że części z ASO są najlepsze i najbardziej odpowiednie do danego auta, lecz są też najdroższe (rzadko miewają rozsądne ceny, a przeważnie są o 2/3 droższe od zamienników).
Części "oryginalne" posiadają też nieraz wady, dlatego też TOYOTA zmienia kooperanta, lub wprowadza modyfikacje ulepszające (np. zbyt duża akcja serwisowa).
Prawdą też jest, że TOYOTA nie produkuje tych wszystkich części tylko zleca to kooperantom i narzuca na te części horendalne marże by przyciąć na serwisie!!!
Więc można znaleźć odpowiednie części poza ASO tylko trzeba wiedzieć kto dla nich to produkował...
W moim przypadku zdecydowałem się na JC, ponieważ zrobią mi to o wiele taniej i dają na to gwarancję (apropo planowanie głowic zlecają oni firmie specjalistycznej i nie kryją się z tym wcale, że nie są specjalistami w tej dziedzinie).
JC to poprostu najprostrzy serwis dla różnych aut (podobnie jak Pan "Kaziu" w garażu coś sobie grzebie ...). Z tą różnicą, że jednak stanowią jakiś poziom i dają gwarancję, a Pan "Kaziu" raczej jest mało odpowiedzialny. Co nie znaczy, że można się naciąć!!! Tam też pracują rózni ludzie.
Reasumując mam stary-12 letni samochód, który nabyłem 4 m-c temu (rzekomo serwisowany w ASO przez jednego właściciela-pokazywano mi nawet w systemie obsługę tego auta od 1999r-przed zakupem-a tu okazuje się, że to wszystko oszustwo, bo praktycznie wymieniali tylko olej w silniku, bo inaczej dawno by się silnik rozleciał. I to ma być "Pewne Auto" przez które nabyłem ten samochód!!!).
Chcę go doprowadzić do należytego stanu, lecz nie topić w niego horendalnych pieniędzy przez zaniedbania trwające ponad 10 lat!!!

Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » czw wrz 28, 2006 12:35 am

Dzięki Glina. Też już się dowiedziałem o tym bo kazałem poskładać silnik.
A czujnik zostanie mi chyba na pamiątkę, bo ASO nie poczuwa się do terminowości zamówionego towaru i muszę to odebrać, pomimo spóźnienia z ich winy!!!

Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
Michał4x4
 
 
Posty: 1214
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Post autor: Michał4x4 » czw wrz 28, 2006 8:14 am

ray76 pisze:Zgadzam się z wami koledzy, że części z ASO są najlepsze i najbardziej odpowiednie do danego auta, lecz są też najdroższe (rzadko miewają rozsądne ceny, a przeważnie są o 2/3 droższe od zamienników).
Części "oryginalne" posiadają też nieraz wady, dlatego też TOYOTA zmienia kooperanta, lub wprowadza modyfikacje ulepszające (np. zbyt duża akcja serwisowa).
Prawdą też jest, że TOYOTA nie produkuje tych wszystkich części tylko zleca to kooperantom i narzuca na te części horendalne marże by przyciąć na serwisie!!!
Więc można znaleźć odpowiednie części poza ASO tylko trzeba wiedzieć kto dla nich to produkował...
W moim przypadku zdecydowałem się na JC, ponieważ zrobią mi to o wiele taniej i dają na to gwarancję (apropo planowanie głowic zlecają oni firmie specjalistycznej i nie kryją się z tym wcale, że nie są specjalistami w tej dziedzinie).
JC to poprostu najprostrzy serwis dla różnych aut (podobnie jak Pan "Kaziu" w garażu coś sobie grzebie ...). Z tą różnicą, że jednak stanowią jakiś poziom i dają gwarancję, a Pan "Kaziu" raczej jest mało odpowiedzialny. Co nie znaczy, że można się naciąć!!! Tam też pracują rózni ludzie.
Reasumując mam stary-12 letni samochód, który nabyłem 4 m-c temu (rzekomo serwisowany w ASO przez jednego właściciela-pokazywano mi nawet w systemie obsługę tego auta od 1999r-przed zakupem-a tu okazuje się, że to wszystko oszustwo, bo praktycznie wymieniali tylko olej w silniku, bo inaczej dawno by się silnik rozleciał. I to ma być "Pewne Auto" przez które nabyłem ten samochód!!!).
Chcę go doprowadzić do należytego stanu, lecz nie topić w niego horendalnych pieniędzy przez zaniedbania trwające ponad 10 lat!!!

Rafał
:)2
Dzika Koza

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » czw wrz 28, 2006 9:06 am

ray 76 mam tylko nadzieję, że jak po uruchomieniu zapali Ci się kontrolka przez ten kabelek to się nie zastrzelisz, bo chyba widziałeś jak ciężko się do niego dostac. Napisałem Ci o tym kabelku abyś uniknął kłopotów. Może być wszystko OK, a jeżeli nie to rozbieranie jeszcze raz.
Ten kabel poprostu rozpada się ze starości i póki nikt go nie tyka wszystko jest OK, natomiast po wypinaniu i wpinaniu często rozpada się. To jest kabel miedziany w oplocie aluminiowym z bardzo sciśle określonych parametrach.
Darz Bór!

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » pt wrz 29, 2006 7:33 pm

Wiem, lecz ASO mnie przeciągneło i co miałem zrobić??? A tu raptem 2 dni później kabelek się niespodziewanie pojawia, gdy już paski i uszczelki założone!!! Co miałem jeszcze raz kazać im to rozbierać??? Pewnie uszczelki są jednokrotnego montażu!!!
Zobaczymy może się uda i będzie dobrze!!!
Ten kabelek odbiorę w razie czego. Jak mi się nie przyda to może ktoś będzie potrzebował to mu go odstąpię.

Pozdrawiam
Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » ndz paź 01, 2006 9:55 pm

W sobotę odebrałem auto po pełnym przeglądzie w JC i narazie wszystko okej (nawet check się nie zapalił Glina-może szczęście się do mnie odwróciło w końcu???!!!)!!!

Pozdrawiam i życzę wszystkim bezawaryjnej jazdy!
Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
Glina
 
 
Posty: 292
Rejestracja: pt maja 07, 2004 7:27 am
Lokalizacja: Szczebra

Post autor: Glina » wt paź 03, 2006 8:01 am

:)2
Darz Bór!

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » wt sty 16, 2007 10:19 pm

Hej. Po wspomnianej wyżej przygodzie (już minęły 4 m-c, kilka tys. km) autko chodzi bardzo pięknie.
Chyba mam szczęście?! Części z JC i ich serwis zdały egzamin. :D

pozdrawiam
Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » wt sty 16, 2007 10:48 pm

Za dwa m-ce pierwsza Ci puści uszczelka pod głowicą. Drugą jaką powinieneś założyć jest oryginalna Toyoty. Było słuchać..
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » wt sty 16, 2007 11:38 pm

Cześc ray76, tak z ciekawości ile kosztowała Cię cała impreza? Pytam poniewaz mnie chyba nie ominie podoba akcja z silnikiem :-/
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Awatar użytkownika
Michał4x4
 
 
Posty: 1214
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Post autor: Michał4x4 » śr sty 17, 2007 9:15 am

Elwood pisze:Za dwa m-ce pierwsza Ci puści uszczelka pod głowicą. Drugą jaką powinieneś założyć jest oryginalna Toyoty. Było słuchać..
mylisz się :D
jak miał wszytko zrobione ok to bedzie jeździło.
Dzika Koza

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » śr sty 17, 2007 10:26 am

Strasznie bym się chciał mylić! Ale z praktyki... :-?
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » sob cze 02, 2007 9:36 pm

Hej koledzy jest już czerwiec i silniczek chodzi cacy (przebieg kilka tys. km). A więc zamienniki z JC też są dobre (nie wszystkie oczywiście - są różni producenci...). Ja na szczęście cieszę się bezproblemową jazdą (oby tak dalej!!!).

pozdrawiam
Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob cze 02, 2007 11:08 pm

panowie przestancie pierd...c o "orginalach" , roznica miedzy orginalem i podroba jest taka ze firma "X" produkuje towar dla firmy "Y" z szyldem tejze firmy a nadwyzke ze swoim , a jedyna roznica jest w cenie :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » pn cze 04, 2007 9:03 am

gosc pisze:panowie przestancie pierd...c o "orginalach" , roznica miedzy orginalem i podroba jest taka ze firma "X" produkuje towar dla firmy "Y" z szyldem tejze firmy a nadwyzke ze swoim , a jedyna roznica jest w cenie :)2
Priestań pizdzić glupoty

sie najpierw zorientuj troche w czesciach, poddostawcach

to co gadasz dotyczy jakis 10-15% oryginalnych czesci czyli paskow swiec, niektorych tarcz sprzegla, kol zamachowych dociskow (toyota ostatnio bierze takowe od ,,LUK,,) a no i lozysk czyli typowe elementy eksploatacyjne i NIC WIECEJ.......

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość