Przedni most HDJ 80

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » sob paź 28, 2006 7:59 pm

buldog80 pisze:!%^#@#@!$%^&$%#@ !!
tez zrobilem ten blad ze najpierw kupilem, a potem zasiegnalem info o nim , bo..ladnie wygladal i mial taki duzy silnik nie do zarabania :D
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
buldog80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 21, 2006 7:21 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: buldog80 » sob paź 28, 2006 8:11 pm

Zawsze się w coś właduje :x

Miałem już alfe 156 a teraz to.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 29, 2006 9:12 am

:evil: To sobie kurde zakładajcie klub anty HDJotowy. :evil:

Ja nie kumam o co chodzi? Zazwyczaj nasze auta mają już jakąś "historię" i jak z każdym używanym samochodem jest to loteria. Wszyscy, którym się wydaje, że istnieją auta nie do zarypania niech ochłoną trochę. Nie ma takich maszyn. Gelendy wspomniane tu jako ideał/tak zrozumiałem/ też potrafią swych właścicieli do apopleksji doprowadzić.
Pamiętać trzeba, że pomimo upływu lat LC HDJ80 jest nadal w czołówce cenowej aut używanych. Nie tylko pod kontem zakupu ale i ewentualnych napraw. Ja osobiście też/tyle, że z pełną premedytacją/ zanabyłem HDJ do roboty i pomimo wielu wynikłych "po drodze" dodatkowych kosztów i...
kocham, kocham, kocham.
zen
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 29, 2006 9:16 am

Zachary pisze::evil: To sobie kurde zak³adajcie klub anty HDJotowy. :evil:
i...
kocham, kocham, kocham.
zen
Twoje zdanie sie nie liczy, jestes zaslepiony :)21

Masz 1hd-ft , silnik dobry z potencjalem, powienienes zalozyc Intercooler,bedzie zdrowiej dla silnika i mocy troche przybedzie,
powinienies uzyskac kolo 200koni
Ostatnio zmieniony ndz paź 29, 2006 9:20 am przez pol, łącznie zmieniany 1 raz.
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz paź 29, 2006 9:20 am

proble chyba lezy w roczniku i w stanie samochodu.
Bo inaczej chyba sie psuje hdj z 97 z 1hd-ft a takie z 91
Moja G nigdy mi sie nie zepsula , ale jest to 94 rok wiec nie jest zajezzdzona- a widzialem ile pieniedzy musieli znajomi w swoje G z np 81 wladowac... oprocz ramy i budy wymienili chyba wszystko.
Wiec wg mnie czy to G czy HDJ czy sang jung musso to najwazniejszy jest stan i rocznik.

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 29, 2006 9:21 am

Drako pisze: Wiec wg mnie czy to G czy HDJ czy sang jung musso to najwazniejszy jest stan i rocznik.
Dlatego hdj kupuje sie zdrowego, a nie najtaniej :)21
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 29, 2006 9:26 am

pol pisze:
Zachary pisze::evil: To sobie kurde zakładajcie klub anty HDJotowy. :evil:
i...
kocham, kocham, kocham.
zen
Twoje zdanie sie nie liczy, jestes zaslepiony :)21
A tak. Bo ja każde swoje auto kocham i traktuję jak członka rodziny/choć nie ukrywam, że tak jak członek rodziny czasem mnie któreś wkur... :evil: /. Ale jak członek rodziny jest chory to trzeba go leczyć. A że drogo...?
Też nie jestem szczęśliwy.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 29, 2006 9:37 am

Drako pisze:... ale jest to 94 rok wiec nie jest zajezzdzona- a widzialem ile pieniedzy musieli znajomi w swoje G z np 81 wladowac... oprocz ramy i budy wymienili chyba wszystko.
Wiec wg mnie czy to G czy HDJ czy sang jung musso to najwazniejszy jest stan i rocznik.
A ja znam zacnego człeka, który w swojej GD350 z 95 roku robił silnik już dwa razy i dalej kupa. Nie ma reguły.
Czasem starsze auto jest w znacznie lepszym stanie. Wszystko zależy od nas czyli użytkowników. Jeden dba i naprawia wszystko na bieżąco a inny zaczyna "dbać" o auto jak to ostatnie już ma techniczną agonię.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 29, 2006 10:02 am

Intercooler do HDJ :

Urzadzenie bardzo porzyteczne , a pominiete przez producenta.
Powietrze ktore jest sprezane przez turbine bardzo sie ogrzewa,
a wiec jest rzadkie , mniej tlenu, i takie tam - generalnie im zimniejsze tym wiecej mocy :)21

Rozwiazanie :

1. kupic gotowy zestaw np tutaj: http://www.airpowersystems.com.au/safar ... ooler.html
mozna tam poczytac takze o przyrostach mocy i momentu,
ale mysle ze cena moze zniechcecic

2. zrobic we wlasnym zakresie
byc moze wyjdzie taniej , a napewno nie bedzie dzialac gorzej niz ten safari

W hdj jest troche kiepsko z rurami , bo trzeba je ciagnac troche w nadkolu. Potem nalezy zwiekszyc lekko dawke paliwa na pompie i zwiekszyc max cisnienie turbiny. Efekt gwarantowany :D

UWAGA. nie polecam tuningowac 1hd-t
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
buldog80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 21, 2006 7:21 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: buldog80 » ndz paź 29, 2006 10:14 am

Wychodze z założenia że wszystko co człek zrobił, drugi może również.

Więc skoro moja toyota przejechała 250000 km może zrobić drugie tyle.

Ciekawe czy mógłbym założyć cały silnik 24 zaworowy?

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 29, 2006 10:24 am

buldog80 pisze:Ciekawe czy mógłbym założyć cały silnik 24 zaworowy?
Pewnie tak.



ps. trochę odbiegliśmy od tematu przewodniego.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 29, 2006 10:25 am

Ostatnio zmieniony ndz paź 29, 2006 7:38 pm przez Zachary, łącznie zmieniany 1 raz.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 29, 2006 10:31 am

buldog80 pisze:Wychodze z za³o¿enia ¿e wszystko co cz³ek zrobi³, drugi mo¿e równie¿.

Wiêc skoro moja toyota przejecha³a 250000 km mo¿e zrobiæ drugie tyle.

Ciekawe czy móg³bym za³o¿yæ ca³y silnik 24 zaworowy?
ja do swojej zamontowalem 1HD-FTE (z 100) i ..sprzedalem , poddalem sie na elektryce, podobno jezdzi gdzies w warszawie
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » ndz paź 29, 2006 10:33 am

Wracajac do kul w przednim moscie. Z tego co mi wiadomo to tam w przegubach zawsze powiniem specjalny smar (molibdenowy chyba) a olej ktory cieknie z kul to wina simerinow na polosiach. Uszczelniacze kul nie sa w stanie uszczelinc od oleju.
Jesli chodzi o intercooler do HDJ 80 to mam pytanie. Przeciez zmieni sie skład mieszanki paliwo-powiecznej. Wiec wydaje mi sie ze potrzebna jest jakis modyfikacja pompy wtryskowej chyba?
GG: 1105809

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 29, 2006 10:41 am

caterpillar pisze:Przeciez zmieni sie sk³ad mieszanki paliwo-powiecznej. Wiec wydaje mi sie ze potrzebna jest jakis modyfikacja pompy wtryskowej chyba?
przeczytaj dokladnie co napisalem :)21
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
buldog80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 21, 2006 7:21 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: buldog80 » ndz paź 29, 2006 10:41 am

caterpillar pisze:Wracajac do kul w przednim moscie. Z tego co mi wiadomo to tam w przegubach zawsze powiniem specjalny smar (molibdenowy chyba) a olej ktory cieknie z kul to wina simerinow na polosiach. Uszczelniacze kul nie sa w stanie uszczelinc od oleju.
Jesli chodzi o intercooler do HDJ 80 to mam pytanie. Przeciez zmieni sie skład mieszanki paliwo-powiecznej. Wiec wydaje mi sie ze potrzebna jest jakis modyfikacja pompy wtryskowej chyba?
Też mi się tak wydaje. Jeszcze nie rozbierałem. Poza tym mam luz na łożyskach.
Rozbiore jak się uporam z brakiem ładowania. Pewnie znów jakieś 400zł albo lepiej za regulator. Chore :evil:

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 29, 2006 10:46 am

1. luzy na lozyskach da sie skasowac, zakladajac ze nie jest bierznia ani kulki skatowane

2. do kuli dajesz smar do przegobow, bo one tam gole sa, moze byc molibdenowy
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz paź 29, 2006 10:52 am


Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 29, 2006 10:53 am

pol pisze:
buldog80 pisze:Wychodze z założenia że wszystko co człek zrobił, drugi może również.

Więc skoro moja toyota przejechała 250000 km może zrobić drugie tyle.

Ciekawe czy mógłbym założyć cały silnik 24 zaworowy?
ja do swojej zamontowalem 1HD-FTE (z 100) i ..sprzedalem , poddalem sie na elektryce, podobno jezdzi gdzies w warszawie
he he znam to auto. :lol:
...facet trafił w kompetentne ręce i pomyka aż miło.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz paź 29, 2006 10:55 am


Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 29, 2006 11:02 am

bardzo ladny intercooler, ale rury to porazka, mozna to zrobic calos z kwasiaka, bedzie ladnie wygladac i dzialac :D
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 29, 2006 11:04 am

Zachary pisze:
pol pisze:
buldog80 pisze:Wychodze z za³o¿enia ¿e wszystko co cz³ek zrobi³, drugi mo¿e równie¿.

Wiêc skoro moja toyota przejecha³a 250000 km mo¿e zrobiæ drugie tyle.

Ciekawe czy móg³bym za³o¿yæ ca³y silnik 24 zaworowy?
ja do swojej zamontowalem 1HD-FTE (z 100) i ..sprzedalem , poddalem sie na elektryce, podobno jezdzi gdzies w warszawie
he he znam to auto. :lol:
...facet trafi³ w kompetentne rêce i pomyka a¿ mi³o.
80 z silnikiem od 100 to najlepsze rozwiazanie jakie istnieje :)21
Gelenda Cabrio 300TD

CARODZIEJ
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr cze 15, 2005 9:24 pm
Lokalizacja: BIałystok -Zaścianki

Post autor: CARODZIEJ » ndz paź 29, 2006 11:09 am

Witajcie
słysze że macie nieprzychylne opinie o hdj
a co sądzicie o fzj80 może to troche leprze czy takie samo ?

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 29, 2006 11:15 am

CARODZIEJ pisze:Witajcie
s³ysze ¿e macie nieprzychylne opinie o hdj
a co s±dzicie o fzj80 mo¿e to troche leprze czy takie samo ?
opinie mamy taka, ze jak kazde inne auto jest do zarabania,
a fzj to to samo , tylko wiecej pali :D
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz paź 29, 2006 11:20 am

CARODZIEJ pisze:Witajcie
słysze że macie nieprzychylne opinie o hdj
...
:evil:
Bardzo proszę mnie z tego grona wyłączyć. Ja jeszcze nie mam.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość