Kontrolki blokad HDJ 80

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Marcello
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 am

Post autor: Marcello » śr lis 01, 2006 5:37 pm

Zachary pisze:
Marcello pisze:
Drako pisze:ja wlasnie jestem w trakcie finalizowania sprzedazy mojej G i szukam HDJ
POL tak szczerze, ktorym ci sie lepiej jezdzi ? ( nie mowie o wygodzie )


A dlaczgo nie FZJ80 ze stanów - są tańsze i nie zajeżdżone :)2
A tam są diesle? Z tym niezajeżdżeniem to bym był uważał. Tam duże auta mają przeważnie duże przebiegi. I jeszcze jedno. Czy na stany są dokładnie takie same jak na Europę/poza światłami/?
FZJ - 4.5 R6 benzyna w automacie - jak ktoś kupuje pod kątem jazdy na wyprawy to wrzuca gaz i jest super sprzęcik :)2 , a eksploatacja tańsza na gazie niż w dieslu. Sam sprowadzam auta z USA i wiem, że można trafić ładną toykę w dobrej cenie (właśnie taka jedna niedługo do mnie zawita) Technicznie auto raczej się nie różni od wersji europejskiej, tyle, że często mają tylko blokadę międzyosiową.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » śr lis 01, 2006 6:58 pm

Marcello pisze:... to wrzuca gaz i jest super sprzęcik :)2 , a eksploatacja tańsza na gazie niż w dieslu. Sam sprowadzam auta z USA i wiem, że można trafić ładną toykę w dobrej cenie (właśnie taka jedna niedługo do mnie zawita) Technicznie auto raczej się nie różni od wersji europejskiej, tyle, że często mają tylko blokadę międzyosiową.
Różne są szkoły. Ja jestem z tej, która twierdzi, że gaz jest dobry w kuchence gazowej.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Marcello
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 am

Post autor: Marcello » śr lis 01, 2006 11:03 pm

Zachary pisze:
Marcello pisze:... to wrzuca gaz i jest super sprzęcik :)2 , a eksploatacja tańsza na gazie niż w dieslu. Sam sprowadzam auta z USA i wiem, że można trafić ładną toykę w dobrej cenie (właśnie taka jedna niedługo do mnie zawita) Technicznie auto raczej się nie różni od wersji europejskiej, tyle, że często mają tylko blokadę międzyosiową.
Różne są szkoły. Ja jestem z tej, która twierdzi, że gaz jest dobry w kuchence gazowej.
Jasne, szkoły są różne, podobnie jak instalacje gazowe :D

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz lis 19, 2006 11:22 am

A wracając do meritum to przyczynami "usterki" były: przód - wysunięta jakaś wtyczka, tył- urwany jeden kabelek. I po temacie. Wszystko działa.

Ale w tym miejscu mam pytanie. Czy aby załączyć blokady w mostach i centralnym trzeba auto zatrzymać?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
darnok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 12:36 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: darnok » ndz lis 19, 2006 7:29 pm

nie
centralny można chyba do 100-tki - nie mam pewności
- mosty w oryginalnej konfiguracji instalacji elektrycznej załączają sie do 8 km/h, jeżeli jedziesz szybciej to załączą dopiero jak zwolnisz do w/w.
skills over hardware
TLC HZJ80

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz lis 19, 2006 11:15 pm

darnok pisze:nie
centralny można chyba do 100-tki - nie mam pewności
- mosty w oryginalnej konfiguracji instalacji elektrycznej załączają sie do 8 km/h, jeżeli jedziesz szybciej to załączą dopiero jak zwolnisz do w/w.
Czyli reduktor jest zsynchronizowany jak w G? Bo u mnie blokada włącza się automatycznie po zapięciu reduktora.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pn lis 20, 2006 8:15 am

Zachary pisze:
darnok pisze:nie
centralny mo¿na chyba do 100-tki - nie mam pewno¶ci
- mosty w oryginalnej konfiguracji instalacji elektrycznej za³±czaj± sie do 8 km/h, je¿eli jedziesz szybciej to za³±cz± dopiero jak zwolnisz do w/w.
Czyli reduktor jest zsynchronizowany jak w G? Bo u mnie blokada w³±cza siê automatycznie po zapiêciu reduktora.
W wersji manual w reduktorze jest synchronizator, wersji automat niema go. Czyli toretycznie jakos tam synchronizowany jest , osobiscie nie probowalem wrzucac inaczej niz na postoju.
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pn lis 20, 2006 1:31 pm

pol pisze:
Zachary pisze:
darnok pisze:nie
centralny można chyba do 100-tki - nie mam pewności
- mosty w oryginalnej konfiguracji instalacji elektrycznej załączają sie do 8 km/h, jeżeli jedziesz szybciej to załączą dopiero jak zwolnisz do w/w.
Czyli reduktor jest zsynchronizowany jak w G? Bo u mnie blokada włącza się automatycznie po zapięciu reduktora.
W wersji manual w reduktorze jest synchronizator, wersji automat niema go. Czyli toretycznie jakos tam synchronizowany jest , osobiscie nie probowalem wrzucac inaczej niz na postoju.
I taki scenariusz przyjmę i ja. A blokady mostów a właściwie ich kontrolki to kiedy przestają mrugać? Na postoju już, czy dopiero jak się ruszy?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

contik
 
 
Posty: 281
Rejestracja: sob mar 15, 2003 7:07 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: contik » pn lis 20, 2006 5:15 pm

darnok pisze:nie
centralny można chyba do 100-tki - nie mam pewności
- mosty w oryginalnej konfiguracji instalacji elektrycznej załączają sie do 8 km/h, jeżeli jedziesz szybciej to załączą dopiero jak zwolnisz do w/w.
Podtrzymuje zdanie Pola. Zatrzyamć się i włącząć. Inaczej można zmielić stożki na wielowypustach przy przesuwce

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » pn lis 20, 2006 8:26 pm

Marcello pisze:
Zachary pisze:
Marcello pisze:

A dlaczgo nie FZJ80 ze stanów - są tańsze i nie zajeżdżone :)2
A tam są diesle? Z tym niezajeżdżeniem to bym był uważał. Tam duże auta mają przeważnie duże przebiegi. I jeszcze jedno. Czy na stany są dokładnie takie same jak na Europę/poza światłami/?
FZJ - 4.5 R6 benzyna w automacie - jak ktoś kupuje pod kątem jazdy na wyprawy to wrzuca gaz i jest super sprzęcik :)2 , a eksploatacja tańsza na gazie niż w dieslu. Sam sprowadzam auta z USA i wiem, że można trafić ładną toykę w dobrej cenie (właśnie taka jedna niedługo do mnie zawita) Technicznie auto raczej się nie różni od wersji europejskiej, tyle, że często mają tylko blokadę międzyosiową.
tia tia tia wrzuca gaz i mu sie silnik p.i.e.r.d.o..l.i. w szczegolnosci ze przy 1FZFE o dziwo trzeba bardzo uwazac na uszczelki pod glowicami gdyz to dosc popularny problem w tych silnikach
a blokade miedzy osiowa to one maja wszystkie no chyba ze trafisz ,,araba,, ktory ma naped na tyl i dolaczany przod


na wyprawy tylko HZJ

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » pn lis 20, 2006 8:29 pm

Marcello pisze:
Zachary pisze:
Marcello pisze:... to wrzuca gaz i jest super sprzęcik :)2 , a eksploatacja tańsza na gazie niż w dieslu. Sam sprowadzam auta z USA i wiem, że można trafić ładną toykę w dobrej cenie (właśnie taka jedna niedługo do mnie zawita) Technicznie auto raczej się nie różni od wersji europejskiej, tyle, że często mają tylko blokadę międzyosiową.
Różne są szkoły. Ja jestem z tej, która twierdzi, że gaz jest dobry w kuchence gazowej.
Jasne, szkoły są różne, podobnie jak instalacje gazowe :D
ta zaloz a sie przekonasz sa auta ktore nie strawia zadnej instalacji gazowej..........w szczegolnosci toyota ktora papudractwa nienawidzi a kazda tego typu ingerencja w uklad wtryskowy (sterowania silnikiem ) to papudractwo

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pn lis 20, 2006 9:25 pm

Nikos pisze:
Marcello pisze:
Zachary pisze:Różne są szkoły. Ja jestem z tej, która twierdzi, że gaz jest dobry w kuchence gazowej.
Jasne, szkoły są różne, podobnie jak instalacje gazowe :D
ta zaloz a sie przekonasz sa auta ktore nie strawia zadnej instalacji gazowej..........w szczegolnosci toyota ktora papudractwa nienawidzi a kazda tego typu ingerencja w uklad wtryskowy (sterowania silnikiem ) to papudractwo
W całej rozciągłości popieram !!
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » wt lis 21, 2006 3:30 pm

Jak to... ?? :o
Blokady mostów załączają się dopiero po zablokowaniu centralnego mechanizmu różnicowego? Czy kolejną rzecz mam do zweryfikowania?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
darnok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 12:36 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: darnok » wt lis 21, 2006 11:42 pm

zrobił się bałagan, sorki, chwilę mnie nie było i mam poplątanie, bo dwie Tojki w domu jedna manual a druga automat, a jeszcze jedna przybyła tuż obok u kolegi z pracy
A więc tak:
1. w manualu z przełącznikiem na desce "center difflock" można centralny zalączyć do 100 tki, dopiero następnie mosty przy prędkości do 8 km/h
2.w automacie z przełącznikiem na desce "center difflock" można centralny zalączyć do 100 tki
mosty przy prędkości do 8 km/h, lub po przejściu w tryb "low" reduktora - przejście pomiędzy H i L tylko na postoju i skrzynia w pozycji P lub N
3. w automacie bez przełącznika na desce "center difflock" centralny zalącza automatycznie po przejściu w tryb "low" reduktora - przejście pomiędzy H i L tylko na postoju i skrzynia w pozycji P lub N, następnie dopiero można mosty przy prędkości do 8 km/h.
Z tego co mi się udało podejrzeć to wszystkie instalacje są przygotowane do wpięcia włącznika "center difflock" i po podpięciu działa.
Jest możliwość prostej modyfikacji instalacji tak aby po wejściu w tryb low reduktora nie załączać centralnej blokady - przydatne przy parkowaniu ciężkiej przyczepy na czarnym i ciasnym.
Jest też możliwość (prosta) modyfikacji pozwalającej w każdej chwili na załączenie blokad mostów niezależnie od blokady centralnej i prędkości - może być bolesne przy pomyłce.
tyle z własnych doświadczeń przy naprawach drutów do blokad.
Kontrolki blokad przestają mrugać po załączeniu jak przesuwka blokady zmieni położenie i naciśnie czujnik blokując dyfer.
ps: prosta instrukcja co i kiedy można powinna być na klapce od słońca od strony kierowcy lub przyklejona w widocznym miejscu w okolicach deski.
skills over hardware
TLC HZJ80

Awatar użytkownika
jeżyna
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: czw mar 03, 2005 11:27 am
Lokalizacja: oława

Post autor: jeżyna » czw mar 29, 2007 1:40 pm

Wtiam. Wlasnie kupilem 80 i mam ten sam problem- mrugajace blokady. Jak autko wyjdzie od blacharza to sie ustosunkuje do w/w zaleceń. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz:
- Jesli blokady przestaja dzialac przy predkosci powyzej 8km/h to zeby wyjechac z ciezkiego blota,musze pilnowac aby kola sie szybciej nie krecily?
Samochod bedzie jechal 3km/h ale kola beda sie krecic powyzej np 20km/h.
W niektórych przypadkach inaczej byc nie moze....

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw mar 29, 2007 5:09 pm

Nikos pisze: ta zaloz a sie przekonasz sa auta ktore nie strawia zadnej instalacji gazowej..........w szczegolnosci toyota ktora papudractwa nienawidzi a kazda tego typu ingerencja w uklad wtryskowy (sterowania silnikiem ) to papudractwo
Zachary pisze: W całej rozciągłości popieram !!
a ja NIE... !!
:D
moja tojka śmiga na gazie jak szalona... !! spalanie w normie... !! mocy nie brakuje... zbiornik 70 litrow pod autem w miejscu kola... tankuje raz na 270 km za 130 pln !! i zycie jest piekne... !! :)21

nie mam wtrysku LPG ale typowa instalka z atuatorkiem z emulacja lambdy i wtrysku !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » czw mar 29, 2007 7:28 pm

XJeep pisze:...
a ja NIE... !!
:D
moja tojka śmiga na gazie jak szalona... !! spalanie w normie... !! mocy nie brakuje... zbiornik 70 litrow pod autem w miejscu kola... tankuje raz na 270 km za 130 pln !! i zycie jest piekne... !! :)21

nie mam wtrysku LPG ale typowa instalka z atuatorkiem z emulacja lambdy i wtrysku !!
A ile tak "śmiga"? I ile musi pośmigać, żeby koszt instalacji...
A co do "piękności" życia to...
270 / 100 = 2,7 * 12-13l/100= ok.33,75 litrów/270km * 3,70 złotych = ok. 125 złotych. Cena tu wskazana dotyczy paliwa BP Ultimate.
Jeśli podstawisz tam 3,56/L bo taką cenę dziś widziałem za ON na stacji innej niż BP to, to jest właśnie powód, że jestem przeciw. Zapominając dodatkowo o innych ciekawych tematach związanych z gazem.
... temat morze ale nie dotyczy kontrolek blokad !!
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw mar 29, 2007 8:44 pm

Zachary pisze: A ile tak "śmiga"? I ile musi pośmigać, żeby koszt instalacji...
no smigał od jakis 4 lat u mojego kolegi... problemów nie bylo... !! ja smigam od miesiaca... chwale sobie... !! :)2

nikogo na LPG nie namawiam.. ja po prostu jestem zadowolony i tyle... !! A zapalniczke mam dla odmiany na benzynke ... !!
rownowaga musi byc... !! :)21

co do kosztow instalacji to te stare sa tanie ... wodotryski tylko cenę trzymają !!
Przy moich przebiegach średnio 4-6 tysi w miesiącu inaczej niż na LPG sobie tego nie wyobrażam... umiem liczyc ... !!
a gnojówki nie lubie... (chyba ze w parchu i w terenie) :wink:

pyzatym, ja lobię jechać a nie sie toczyc... :)21
jak dodatkowo za te jazdę place ok 45-50 pln za 100 km to mi sie papa śmieje... ot co... !! :lol:
Zachary pisze: A co do "piękności" życia to...
270 / 100 = 2,7 * 12-13l/100= ok.33,75 litrów/270km * 3,70 złotych = ok. 125 złotych. Cena tu wskazana dotyczy paliwa BP Ultimate.

Jeśli podstawisz tam 3,56/L bo taką cenę dziś widziałem za ON na stacji innej niż BP to, to jest właśnie powód, że jestem przeciw. Zapominając dodatkowo o innych ciekawych tematach związanych z gazem.
... temat morze ale nie dotyczy kontrolek blokad !!
te 12-13 to liczysz jak?? na postoju?? :)21

dobra juz dobra.. koniec biadolenia ... !! TU o blokadach prawic trza ... !! :wink:

a tak BTW, to jak sie poletka bagażnika spisuje...?? sprzątnąłeś mi ja na allegro z pod nosa... :(
Ona byla razem w uchwytami czy trzeba było rzeźbić na aucie??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pt mar 30, 2007 5:32 am

XJeep pisze:...te 12-13 to liczysz jak?? na postoju?? :)21
Wierz lub nie ale moje auto spaliło ostatnio w mieście 11,7/100km.
XJeep pisze:a tak BTW, to jak sie poletka bagażnika spisuje...?? sprzątnąłeś mi ja na allegro z pod nosa... :(
Ona byla razem w uchwytami czy trzeba było rzeźbić na aucie??
:evil: :evil: :evil:
Ona nie była od HDJ !! Brakowało jej dobrych 15cm z szerokości i pół metra z długości. A uchwyty mam.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
darnok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 12:36 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: darnok » pn kwie 02, 2007 11:04 pm

jeżyna pisze:Zastanawia mnie tylko jedna rzecz:
- Jesli blokady przestaja dzialac przy predkosci powyzej 8km/h to zeby wyjechac z ciezkiego blota,musze pilnowac aby kola sie szybciej nie krecily?
Samochod bedzie jechal 3km/h ale kola beda sie krecic powyzej np 20km/h.
W niektórych przypadkach inaczej byc nie moze....
Nie "przestają działać", tylko można je załączyć, liczy się to co pokazuje licznik, bo tam jest czujnik magnetyczny wysyłający impulsy do ECU - tu pan Toy decyduje czy dać prądzik do blokad czy nie - bo jesteśmy durnym kowbojem i jedziemy za szybko i tylko sie nam po........ło, że chcemy włączyć, np. na czarnym, a jak zadziała i wywali w krajobraz to będziemy skarżyć firmę że zadziałało..., a nie powinno bo ma być user friendly.
Jak się załączą to nawet urwanie elektryki im nie przeszkadza. Wyłaczyć można przy prędkościach przekraczających 8 km/h.
ps blokady i inne cuda należy włączyć przed wjechaniem do błota
skills over hardware
TLC HZJ80

Awatar użytkownika
jeżyna
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: czw mar 03, 2005 11:27 am
Lokalizacja: oława

Post autor: jeżyna » pt kwie 06, 2007 3:11 pm

czyli jak sie załaczą to moge juz przekroczyc w/w predkosc. Rozumiem i dzieki za info :)

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pt kwie 06, 2007 3:19 pm

Ma ktos z was moze schemat jak zrobic rczne wlaczanie centralnej blokady /?

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pt kwie 06, 2007 5:55 pm

Drako pisze:Ma ktos z was moze schemat jak zrobic rczne wlaczanie centralnej blokady /?
Poszło na priva.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
jeżyna
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: czw mar 03, 2005 11:27 am
Lokalizacja: oława

Post autor: jeżyna » śr maja 02, 2007 11:41 am

slyszalem ze w hdj przy wlaczonym reduktorze powinna sie rowniez zaswiecic kontrolka abs'u co oznacza ze jest on automatycznie rozlaczany... niestety mam chyba maly problam... włączam reduktor nie zasiwieca sie zadna z kontrolek (ani blokady miedzyosiowej, anie abs'u ) do tego wlaczajac obie kontrolki blokad mi mrugaja, kiedy chce je zalaczyc... mam nadzieje ze jak wyczyszcze wszystkie wtyczki stanie sie cud i zacznie wszystko dzialac. :o

mariusz stach
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 02, 2005 10:42 pm

Re: Kontrolki blokad HDJ 80

Post autor: mariusz stach » ndz mar 15, 2009 12:13 am

Witajcie u mnie też nie przestają migać kontrolki blokad nie zapala sie kontrolka żółta centralnego i nie zapala się ABS posprawdzałem wszystkie możliwe złącza wyczysciłem zabespieczyłem a to dalej nie dziala :( jedynie po wcisnięciu centralnej blokady słychac prace silniczka i ta blokada chyba dziala choć nie zapala sie kontrolka. Gdzie szukać przyczyny? silniczki mam czyste i sprawne w blokadach...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość