LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
harris
-

- Posty: 198
- Rejestracja: sob kwie 23, 2005 6:31 am
- Lokalizacja: GKA<->WH
Post
autor: harris » wt lis 21, 2006 7:23 pm
gkozi pisze:1KZ-TE liczba cetanowa 50 lub wyższa
1KD-FTV liczba cetanowa 48 lub wyższa
liczba cetanowa to jedno a zasyfienie ogolne paliwa to drugie
nie laczylbym tego
jest dobrze, ale nie najgorzej jest
-
Black

- Posty: 343
- Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
- Lokalizacja: mentalnie z prowincji
Post
autor: Black » wt lis 21, 2006 7:41 pm
Drako pisze:a jaka jest roznica w spalaniu miedzy manualem a automatem ?
przy silniku kzt-e
slyszalem ze automat srednie ok 13 a manual 11

jak jest naprawde?
@Drako ...no wiesz, po co ja się tyle napłodziłem ehh przewiń trochę do góry 1 stronę
Co do oleju to ja leję ciągle full syntetyk Mobil 5w50 (KZ-TE to prawie 8l pochłania) pomimo 275kkm przebiegu jakoś go nie ubywa

(0,25l na 10kkm dolewka).
-
Drako
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Drako » wt lis 21, 2006 7:55 pm
Black pisze:Drako pisze:a jaka jest roznica w spalaniu miedzy manualem a automatem ?
przy silniku kzt-e
slyszalem ze automat srednie ok 13 a manual 11

jak jest naprawde?
@Drako ...no wiesz, po co ja się tyle napłodziłem ehh przewiń trochę do góry 1 stronę
Co do oleju to ja leję ciągle full syntetyk Mobil 5w50 (KZ-TE to prawie 8l pochłania) pomimo 275kkm przebiegu jakoś go nie ubywa

(0,25l na 10kkm dolewka).
faktycznie... spalilem sie przepieknie

-
Black

- Posty: 343
- Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
- Lokalizacja: mentalnie z prowincji
Post
autor: Black » wt lis 21, 2006 9:02 pm
samokrytyka przyjęta, jesteś rozgrzeszony
a tak gwoli ciekawostki to w danych "katalogowych" dla KZ-TE podawano że automat pali 0,5l mniej niż manual

ciekawe, a z "realnych" porównań wynika, że różnice są faktycznie prawie żadne, ale fakt ten automat jak kto nie nadużywa trybu "power"

zmienia biegi jak całkiem rozsądny kierownik
-
gkozi
-

- Posty: 1497
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
- Lokalizacja: zielonogórskie
Post
autor: gkozi » śr lis 22, 2006 12:04 am
harris pisze:gkozi pisze:1KZ-TE liczba cetanowa 50 lub wyższa
1KD-FTV liczba cetanowa 48 lub wyższa
liczba cetanowa to jedno a zasyfienie ogolne paliwa to drugie
nie laczylbym tego
ja nic nie łączę - zacytowałem tylko instrukcję
chociaż daje do myślenia, co? tak wszyscy narzekają na te nowe silniki
oczywiście im precyzyjniejszy sprzęt tym drobniejsze ziarenko piasku go wyłączy
ale jeśli ktoś zastosuje dodatkowy filtr paliwa + preparat do czyszczenia wtrysków to ma szansę nie przejmować się zanadto jakością paliwa?
oleju do 1KD wchodzi 7,5 litra, mnie teraz zalali castrol gtx - to chyba cuś dla samochodów z większym przebiegiem - nie pospieszyli się aby? [przebieg 180000]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
-
banano
-

- Posty: 192
- Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
- Lokalizacja: Sosnowiec
Post
autor: banano » śr lis 22, 2006 3:16 am
Misiek Bielsko pisze:banano pisze:a ty Darku masz automat czy manual?
ja dla siebie bym bral manuala i krotka bude... niby mniej praktyczna ale podoba mi sie, pozatym w krotkiej wykrzyz bedzie ciut lepszy...
Jestes w wielkim bledzie.
udowodnij.
TOYOTA
-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » śr lis 22, 2006 8:46 am
Sprobuj wjechac na pochyla rampe jednym kolem. Najpierw krotkim np. GR, potem dlugim.
Dlugi dojedzie duzo dalej, zanim pozostale kola sie oderwa od ziemi.
-
Darek1011
-

- Posty: 104
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 4:35 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Darek1011 » śr lis 22, 2006 10:27 am
Mój landek ma juz na zegarze 370kkm

Oleju pomiędzy przeglądami nie dolewam.
Z drugiej strony co ile wymieniacie olej (bez terenu)

Ja tak średnio co 10kkm
LC KDJ95
-
Black

- Posty: 343
- Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
- Lokalizacja: mentalnie z prowincji
Post
autor: Black » śr lis 22, 2006 11:24 am
ostatnie 3 wymiany też co 10k i nie dolewam pomiędzy,
wcześniej jakieś takie fanaberie miałem, że co 15k to sobie zmierzyłem ile musiałem dolać

a Twój przebieg zacny, szacuneczek, ja pewnie też około 350k przejdę na pół-syntetyk

tylko kiedy to będzie

-
Darek1011
-

- Posty: 104
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 4:35 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Darek1011 » śr lis 22, 2006 2:22 pm
Black pisze:
a Twój przebieg zacny, szacuneczek, ja pewnie też około 350k przejdę na pół-syntetyk

tylko kiedy to będzie

Sam nie wiesz jak szybko to będzie
Ale nasze landki przecież są niezniszczalne

tylko wymienia się zużyte szpeje

LC KDJ95
-
banano
-

- Posty: 192
- Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
- Lokalizacja: Sosnowiec
Post
autor: banano » śr lis 22, 2006 4:13 pm
Darek1011 pisze:Mój landek ma juz na zegarze 370kkm

Oleju pomiędzy przeglądami nie dolewam.
Z drugiej strony co ile wymieniacie olej (bez terenu)

Ja tak średnio co 10kkm
no no no! 370.000km! Pieknie! odrazu mam WIELKI szacunek do D4D
Ja w Hiluxie narazie "tylko" 230kkm zlaiczylem, ale jak narazie wszystko pieknie spiewa...mam nadzieje ze bedzie tak dalej
a olej wymieniam miedzy 8tys a 10tyskm jak wiecej terenu to staram sie bardziej co 8tys. czyli wychodzi na to ze wymieniam prawie zawsze co 8
a jak czesto sie w J9 wymienia olej w skrzyni, reduktorze i mostach?
wiecie ile litrow trzeba tez wlac do tego wszystkiego?
Piotrek
TOYOTA
-
gkozi
-

- Posty: 1497
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
- Lokalizacja: zielonogórskie
Post
autor: gkozi » śr lis 22, 2006 4:48 pm
jedno pytanie - o ile goście z toyoty pospieszyli sie z wlewaniem mineralnego (przebieg 180 000 , raczej nie ubywało) to ponowne zalanie syntetyka nie powinno dac żadnych negatywnych efektów, prawda? (tzn. wycieki czy "branie" oleju po zamienie mineralnego na syntetyka pojawiają się w samochodach które maja już sporo przejechane i jakieś tam nieszczelności których nie widac przy mineralnym ale na syntetyku się ujawniają)
a tak w ogóle dlaczego trzymać się syntetyka? w czym jest lepszy od mineralnego?
[przekładniowe wymienia się co 30000, może 45000 a wchodzi tego różnie 1,2 czy 1,5 l do tego jeszcze smary do krzyżaków przegubów czy zwrotnic (na stronie castrola można sobie zobaczyć co oni zalecają do konkretnego modelu razem z ilościami)]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
-
Darek1011
-

- Posty: 104
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 4:35 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Darek1011 » śr lis 22, 2006 4:51 pm
banano pisze:
no no no! 370.000km! Pieknie! odrazu mam WIELKI szacunek do D4D
Piotrek
Toyoty z dużym przebiegiem, ale udokumentowanym nie ma się co bać
Ja swój kupiłem już z dużym przebiegiem 250kkm - kolo nawet "wymianę dywanika" miał wpisaną w książkę serwisową.
Jednakże należy samemu też sprawdzić w ASO (Twoim zaufanym a nie sprzedającego) bo czasem mogą być też kanały:
wpisane żarówki a niewpisany "dzwon" z pługiem śnieżnym i skrzywiona rama

LC KDJ95
-
Drako
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Drako » śr lis 22, 2006 6:22 pm
ksiazka serwisowa niestety nic nie mowi.
Widze co wpisuja rodzica ani slowa o wymianie komputera, hamulcow czy czegokolwiek,nawet jak mama miala dzwona auto bylo naprawianie w aso honda , to nic do ksiazki nie wpisali...
-
gkozi
-

- Posty: 1497
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
- Lokalizacja: zielonogórskie
Post
autor: gkozi » śr lis 22, 2006 8:30 pm
oczywiście jak zabronisz albo nie dopilnujesz to mogą nic nie wpisać, ja np. pilnuję żeby wszystko wpisywali - jakby co zawsze to jakiś dowód jakby coś spartaczyli [pomijając fakturę , no ale na fakturze mogą wpisać "usługa serwisowa" więc to nic nie mówi]
ale też nie miałem dzwona na którego ukryciu by mi zalezało

Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
-
Darek1011
-

- Posty: 104
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 4:35 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Darek1011 » śr lis 22, 2006 9:46 pm
gkozi pisze:oczywiście jak zabronisz albo nie dopilnujesz to mogą nic nie wpisać, ja np. pilnuję żeby wszystko wpisywali - jakby co zawsze to jakiś dowód jakby coś spartaczyli [pomijając fakturę , no ale na fakturze mogą wpisać "usługa serwisowa" więc to nic nie mówi]
ale też nie miałem dzwona na którego ukryciu by mi zalezało

Tak jak pisałem ksiazka może być jakąś wskazówką, ale najlepiej zrobić porządny przegląd

LC KDJ95
-
gkozi
-

- Posty: 1497
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
- Lokalizacja: zielonogórskie
Post
autor: gkozi » czw lis 23, 2006 12:14 pm
aha - pomyłka co do oleju - mam castrol gtx magnatec 5w40 czyli syntetyk
a przekładniowego w sumie [do wszystkich przekładni] weszło 8,5 l (castrol taf-x)
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość