LC90, drazki skretne?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
harris
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 6:31 am
Lokalizacja: GKA<->WH

Post autor: harris » wt lis 21, 2006 7:23 pm

gkozi pisze:1KZ-TE liczba cetanowa 50 lub wyższa
1KD-FTV liczba cetanowa 48 lub wyższa
liczba cetanowa to jedno a zasyfienie ogolne paliwa to drugie
nie laczylbym tego
jest dobrze, ale nie najgorzej jest

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » wt lis 21, 2006 7:41 pm

Drako pisze:a jaka jest roznica w spalaniu miedzy manualem a automatem ?
przy silniku kzt-e
slyszalem ze automat srednie ok 13 a manual 11 ?? jak jest naprawde?
@Drako ...no wiesz, po co ja się tyle napłodziłem ehh przewiń trochę do góry 1 stronę

Co do oleju to ja leję ciągle full syntetyk Mobil 5w50 (KZ-TE to prawie 8l pochłania) pomimo 275kkm przebiegu jakoś go nie ubywa :-) (0,25l na 10kkm dolewka).
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » wt lis 21, 2006 7:55 pm

Black pisze:
Drako pisze:a jaka jest roznica w spalaniu miedzy manualem a automatem ?
przy silniku kzt-e
slyszalem ze automat srednie ok 13 a manual 11 ?? jak jest naprawde?
@Drako ...no wiesz, po co ja się tyle napłodziłem ehh przewiń trochę do góry 1 stronę

Co do oleju to ja leję ciągle full syntetyk Mobil 5w50 (KZ-TE to prawie 8l pochłania) pomimo 275kkm przebiegu jakoś go nie ubywa :-) (0,25l na 10kkm dolewka).
faktycznie... spalilem sie przepieknie :wink:

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » wt lis 21, 2006 9:02 pm

samokrytyka przyjęta, jesteś rozgrzeszony :wink:
a tak gwoli ciekawostki to w danych "katalogowych" dla KZ-TE podawano że automat pali 0,5l mniej niż manual :o ciekawe, a z "realnych" porównań wynika, że różnice są faktycznie prawie żadne, ale fakt ten automat jak kto nie nadużywa trybu "power" ;) zmienia biegi jak całkiem rozsądny kierownik
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr lis 22, 2006 12:04 am

harris pisze:
gkozi pisze:1KZ-TE liczba cetanowa 50 lub wyższa
1KD-FTV liczba cetanowa 48 lub wyższa
liczba cetanowa to jedno a zasyfienie ogolne paliwa to drugie
nie laczylbym tego
ja nic nie łączę - zacytowałem tylko instrukcję

chociaż daje do myślenia, co? tak wszyscy narzekają na te nowe silniki :D

oczywiście im precyzyjniejszy sprzęt tym drobniejsze ziarenko piasku go wyłączy

ale jeśli ktoś zastosuje dodatkowy filtr paliwa + preparat do czyszczenia wtrysków to ma szansę nie przejmować się zanadto jakością paliwa?


oleju do 1KD wchodzi 7,5 litra, mnie teraz zalali castrol gtx - to chyba cuś dla samochodów z większym przebiegiem - nie pospieszyli się aby? [przebieg 180000]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » śr lis 22, 2006 3:16 am

Misiek Bielsko pisze:
banano pisze:a ty Darku masz automat czy manual?
ja dla siebie bym bral manuala i krotka bude... niby mniej praktyczna ale podoba mi sie, pozatym w krotkiej wykrzyz bedzie ciut lepszy...
Jestes w wielkim bledzie.
udowodnij.
TOYOTA

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr lis 22, 2006 8:46 am

Sprobuj wjechac na pochyla rampe jednym kolem. Najpierw krotkim np. GR, potem dlugim.
Dlugi dojedzie duzo dalej, zanim pozostale kola sie oderwa od ziemi.

Awatar użytkownika
Darek1011
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn lis 28, 2005 4:35 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Darek1011 » śr lis 22, 2006 10:27 am

Mój landek ma juz na zegarze 370kkm :)2 Oleju pomiędzy przeglądami nie dolewam.
Z drugiej strony co ile wymieniacie olej (bez terenu) ?? Ja tak średnio co 10kkm
LC KDJ95

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » śr lis 22, 2006 11:24 am

ostatnie 3 wymiany też co 10k i nie dolewam pomiędzy,
wcześniej jakieś takie fanaberie miałem, że co 15k to sobie zmierzyłem ile musiałem dolać ;-)
a Twój przebieg zacny, szacuneczek, ja pewnie też około 350k przejdę na pół-syntetyk :-) tylko kiedy to będzie ;)
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Darek1011
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn lis 28, 2005 4:35 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Darek1011 » śr lis 22, 2006 2:22 pm

Black pisze: a Twój przebieg zacny, szacuneczek, ja pewnie też około 350k przejdę na pół-syntetyk :-) tylko kiedy to będzie ;)
Sam nie wiesz jak szybko to będzie :D
Ale nasze landki przecież są niezniszczalne :P tylko wymienia się zużyte szpeje :)2 :)2
LC KDJ95

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: banano » śr lis 22, 2006 4:13 pm

Darek1011 pisze:Mój landek ma juz na zegarze 370kkm :)2 Oleju pomiędzy przeglądami nie dolewam.
Z drugiej strony co ile wymieniacie olej (bez terenu) ?? Ja tak średnio co 10kkm
no no no! 370.000km! Pieknie! odrazu mam WIELKI szacunek do D4D 8)

Ja w Hiluxie narazie "tylko" 230kkm zlaiczylem, ale jak narazie wszystko pieknie spiewa...mam nadzieje ze bedzie tak dalej :)2

a olej wymieniam miedzy 8tys a 10tyskm jak wiecej terenu to staram sie bardziej co 8tys. czyli wychodzi na to ze wymieniam prawie zawsze co 8 :D
a jak czesto sie w J9 wymienia olej w skrzyni, reduktorze i mostach?
wiecie ile litrow trzeba tez wlac do tego wszystkiego?

Piotrek
TOYOTA

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr lis 22, 2006 4:48 pm

jedno pytanie - o ile goście z toyoty pospieszyli sie z wlewaniem mineralnego (przebieg 180 000 , raczej nie ubywało) to ponowne zalanie syntetyka nie powinno dac żadnych negatywnych efektów, prawda? (tzn. wycieki czy "branie" oleju po zamienie mineralnego na syntetyka pojawiają się w samochodach które maja już sporo przejechane i jakieś tam nieszczelności których nie widac przy mineralnym ale na syntetyku się ujawniają)

a tak w ogóle dlaczego trzymać się syntetyka? w czym jest lepszy od mineralnego?



[przekładniowe wymienia się co 30000, może 45000 a wchodzi tego różnie 1,2 czy 1,5 l do tego jeszcze smary do krzyżaków przegubów czy zwrotnic (na stronie castrola można sobie zobaczyć co oni zalecają do konkretnego modelu razem z ilościami)]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Darek1011
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn lis 28, 2005 4:35 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Darek1011 » śr lis 22, 2006 4:51 pm

banano pisze: no no no! 370.000km! Pieknie! odrazu mam WIELKI szacunek do D4D 8)

Piotrek
Toyoty z dużym przebiegiem, ale udokumentowanym nie ma się co bać :)2
Ja swój kupiłem już z dużym przebiegiem 250kkm - kolo nawet "wymianę dywanika" miał wpisaną w książkę serwisową. :)
Jednakże należy samemu też sprawdzić w ASO (Twoim zaufanym a nie sprzedającego) bo czasem mogą być też kanały:
wpisane żarówki a niewpisany "dzwon" z pługiem śnieżnym i skrzywiona rama :evil:
LC KDJ95

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr lis 22, 2006 6:22 pm

ksiazka serwisowa niestety nic nie mowi.
Widze co wpisuja rodzica ani slowa o wymianie komputera, hamulcow czy czegokolwiek,nawet jak mama miala dzwona auto bylo naprawianie w aso honda , to nic do ksiazki nie wpisali...

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr lis 22, 2006 8:30 pm

oczywiście jak zabronisz albo nie dopilnujesz to mogą nic nie wpisać, ja np. pilnuję żeby wszystko wpisywali - jakby co zawsze to jakiś dowód jakby coś spartaczyli [pomijając fakturę , no ale na fakturze mogą wpisać "usługa serwisowa" więc to nic nie mówi]

ale też nie miałem dzwona na którego ukryciu by mi zalezało :D
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Darek1011
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn lis 28, 2005 4:35 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Darek1011 » śr lis 22, 2006 9:46 pm

gkozi pisze:oczywiście jak zabronisz albo nie dopilnujesz to mogą nic nie wpisać, ja np. pilnuję żeby wszystko wpisywali - jakby co zawsze to jakiś dowód jakby coś spartaczyli [pomijając fakturę , no ale na fakturze mogą wpisać "usługa serwisowa" więc to nic nie mówi]

ale też nie miałem dzwona na którego ukryciu by mi zalezało :D
Tak jak pisałem ksiazka może być jakąś wskazówką, ale najlepiej zrobić porządny przegląd :)2
LC KDJ95

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw lis 23, 2006 12:14 pm

aha - pomyłka co do oleju - mam castrol gtx magnatec 5w40 czyli syntetyk


a przekładniowego w sumie [do wszystkich przekładni] weszło 8,5 l (castrol taf-x)
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość