land cruiser 2,4 TD (2LT II) czemu jest słaba i nie ma kopa?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Post autor: Namdan » sob lut 03, 2007 8:40 pm

Straszne perspektywy jakieś. Może podkręć po prostu dawkę paliwa. Znajdź śrubę regulacyjną na pompie, włącz i rozgrzej silnik, na pracującym zwiększaj dawkę, licz obroty o jakie pokręciłeś śrubę żeby wrócić gdyby coś. Zaczną Ci rosnąć wolne obroty więc zmniejszaj je na śrubie regulacyjnej wolnych obrotów. I tak się baw aż do granicy przesadnego dymienia przy gwałtownym ruszaniu z miejsca. A na turbinie nie przekraczaj 1.1 bara.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » sob lut 03, 2007 9:50 pm

egon4x4 pisze:
Mag69 pisze:
wszystkie silniki 2LT są słabe, tylko ponoć ten od Seby był jakis taki inny, tzn. mocniejszy

:)21
ale po polbeczce niesterowanej juz nie byl taki mocny hehe :wink:
seby (eks egonowy) nie byl mocniejszy, nawet po zrobieniu turbiny - tylko w porownaiu do Adamowego raczej slabszy :lol:
w górkach ja sie jechalo, to bez reduktora brakowalo trójki, bylo to irytujące (mowie o ogumieniu 33x12.50 jakby co)

generalnie te motory maja umiarkowana dynamike, wymuszaja techniczną jazde... ale przynajmniej sa odporne na przegrzanie :D

pozdrawia seb
(obecnie BJ73 w trakcie renowacji, 35x12.50, OME)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » sob lut 03, 2007 9:54 pm

arekg pisze:sprawdź turbinę , jeździłem dziesiątkami tych silników , i co jeden to inna jazda , ostatnio był nawet taki 2l który tak popierdalał ,że 2lt nie wyrabiał
Areczku, jak zwykle sie z Toba zgadzam :) ta czarna lj silnik miala prima sort i rzeczywiscie wymiatał jak głupi... cisnienie oleju tez niespotykane... szkoda tylko, ze reszta to był szrot nad szrotami (choc buda nienajgorsza:) )
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 322
Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
Kontaktowanie:

Post autor: Romeo » sob lut 03, 2007 10:24 pm

Doładowanie 0,7 - 0,8 bara jest takie jak fabryka przykazała :-)
jak sie zdejmie baipas i zaślepi turbina podaje 1,3 bara (byna4jmniej u mnie)
natomiast nie wiele to dało bo jakiś zawór podciśnieniowy zamyka dodatkową dawkę paliwa i auto wogóle nie jedzie.
Natomiast nie wiem czy takie doładaowanie wytrzyma uszczelka pod głowicą.
????
Ja swojej toyki używam i do zabawy w terenie i do codziennej pracy więc experymentować nie będę :)21

K4MILos_POL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw lut 01, 2007 6:18 pm
Lokalizacja: śląsk

Post autor: K4MILos_POL » sob lut 03, 2007 10:59 pm

no to sprawdze jeszcze pompe i jak będzie dobra to znaczy że te auto już są takie mułowate " woły do roboty " :)
Toyota Land Cruiser LJ 70 (2LT II) Klima, webasto :D:D

K4MILos_POL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw lut 01, 2007 6:18 pm
Lokalizacja: śląsk

Post autor: K4MILos_POL » sob lut 03, 2007 11:08 pm

no ja chyba sobie też odpuszcze :) jedyne co zrobie to ją dokładnie przeglądne (pompe, turbo itd. ) silnik i podzespoły :) i jak by coś było nie tak to napisze :), przerobie wydech :) i chyba na tym zakończe wszystkie przeróbki :) bo w terenie jeżdze rekreacyjnie nie extremalnie :):)
Toyota Land Cruiser LJ 70 (2LT II) Klima, webasto :D:D

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob lut 03, 2007 11:12 pm

To moze się zmówimy..... :lol:

Ja, Adam i Ty ??

sprawdzimy, czy wszystkie sa takie mułowate ....


:)21
LJ 70

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » ndz lut 04, 2007 1:39 am

RJK9 pisze:Doładowanie 0,7 - 0,8 bara jest takie jak fabryka przykazała :-)
jak sie zdejmie baipas i zaślepi turbina podaje 1,3 bara (byna4jmniej u mnie)
natomiast nie wiele to dało bo jakiś zawór podciśnieniowy zamyka dodatkową dawkę paliwa i auto wogóle nie jedzie.
To nie zawor podcisnieniowy tylko cisnieniowy (cisneinie brane z kolektora). Zmniejsza dawke na pompie powyzej pewnego cisnienia. Caly mechanizm jest do regulacji i znajduje sie na pompie. Wystarczy spojrzec na rysunki techniczne pompy i juz wszystko widac. Zreszta w sieci jest troche materialow na ten temat. Faktem jest ze zwiekszanie cisnienia doladowania bez zwiekszenia dawki paliwa na pompie jest bez sensu i mozna co najwyzej sobie silnik popsuc (za wysoka temp spalania).

K4MILos_POL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw lut 01, 2007 6:18 pm
Lokalizacja: śląsk

Post autor: K4MILos_POL » ndz lut 04, 2007 7:45 am

Mag69 pisze:To moze się zmówimy..... :lol:

Ja, Adam i Ty ??

sprawdzimy, czy wszystkie sa takie mułowate ....


:)21
no mi to odpowiada przynajmniej bym miał porównanie mojej toyoty do innych :) a powiedzcie mi 2 żeczy :
gdzie i kiedy się możemy spodkać i czy wam to odpowiada :)
i jakie macie silniki w toyotach :)??

a co do spodkanie to mi odpowiada
Toyota Land Cruiser LJ 70 (2LT II) Klima, webasto :D:D

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » ndz lut 04, 2007 8:29 am

ja powiem tak, pewnie kupiłeś "okazje" w "super stanie" z udokumentowanym przebiegiem :)21

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 322
Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
Kontaktowanie:

Post autor: Romeo » ndz lut 04, 2007 9:33 am

AdAm pisze:
RJK9 pisze:Doładowanie 0,7 - 0,8 bara jest takie jak fabryka przykazała :-)
jak sie zdejmie baipas i zaślepi turbina podaje 1,3 bara (byna4jmniej u mnie)
natomiast nie wiele to dało bo jakiś zawór podciśnieniowy zamyka dodatkową dawkę paliwa i auto wogóle nie jedzie.
To nie zawor podcisnieniowy tylko cisnieniowy (cisneinie brane z kolektora). Zmniejsza dawke na pompie powyzej pewnego cisnienia. Caly mechanizm jest do regulacji i znajduje sie na pompie. Wystarczy spojrzec na rysunki techniczne pompy i juz wszystko widac. Zreszta w sieci jest troche materialow na ten temat. Faktem jest ze zwiekszanie cisnienia doladowania bez zwiekszenia dawki paliwa na pompie jest bez sensu i mozna co najwyzej sobie silnik popsuc (za wysoka temp spalania).
Wiem o którym mówisz.
Natomiast po zrobieniu generalnego remontu pompy 450PLN(jak kupiłem auto pompa się pociła) nie dotykałem nic bo pompiarz dał na pompe gwarancje i nie chce jej stracić.
Baipasem też można regulować ciśnienie doładowania posiada on śrubę regulacyjną.
Mnie generalnie nie przeszkadzają osiągi mojego autka.....przyzwyczaiłem się do tego że to osiołek :-)

Awatar użytkownika
Bury-Tom
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Bury-Tom » ndz lut 04, 2007 11:05 am

RJK9 pisze:[
Wiem o którym mówisz.
Natomiast po zrobieniu generalnego remontu pompy 450PLN(jak kupiłem auto pompa się pociła) nie dotykałem nic bo pompiarz dał na pompe gwarancje i nie chce jej stracić.
Baipasem też można regulować ciśnienie doładowania posiada on śrubę regulacyjną.
Mnie generalnie nie przeszkadzają osiągi mojego autka.....przyzwyczaiłem się do tego że to osiołek :-)
No niewiem czy za 450 zeta można zrobić generalny remont pompy do toyoty. Została tylko rozkręcona, wymienił parę gumowych uszczelek i wyregulował. A jeśli chodzi o ciśnienie to po podkręceniu ciśnienia na turbie trzeba podkręcić dawkę paliwa na pompie.Dlatego pisałem że nie wolno przesadzać bo pompa może nie wydolić. A przy zbyt dużej dawce powietrza do dawki paliwa może z biegiem czasu np. wypalać tłoki.
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pn lut 05, 2007 7:46 am

2LT mocny nie jest, ale po jeździe plaskaczem Mercem (124) 250D, który koni ma więcej, lżejszy jest, no i plaskacz, stwierdzam, że moja JL73 2LT z przebiegiem 325tkm jeździ lepiej. I górki i przyspieszanie na drodze zdecydowanie lepsze !!
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

K4MILos_POL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw lut 01, 2007 6:18 pm
Lokalizacja: śląsk

Post autor: K4MILos_POL » pn lut 05, 2007 2:56 pm

Chaos pisze:ja powiem tak, pewnie kupiłeś "okazje" w "super stanie" z udokumentowanym przebiegiem :)21
noo była to okazja ale nie pod wzgledem ceny ale pod względem jak to autko jest zadbane itd. :):) bo jest w stanie idealnym.
Toyota Land Cruiser LJ 70 (2LT II) Klima, webasto :D:D

Awatar użytkownika
PoGOOD
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 13, 2007 12:25 am
Lokalizacja: Wrocław

LJ70 2.4td nie ma kopa...

Post autor: PoGOOD » czw lut 15, 2007 8:56 pm

Moja jest od drugiego właściciela, ma 331'000km, a poprzednik zrobił nią ponad 250'000.
Twierdzi, że zawsze jeździła tak samo mozolnie, ale za to nie bała sie ani piasku na Saharze, ani kopnego śniegu na Islandii.

Chyba po prostu jest tak jak w życiu - coś za coś...
PoGOOD

'87 LJ70 (tak, to jest bi-xenon i działa) :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość