silnik 5L
Moderator: Mroczny
To chyba elektrozawory lub czujniki? Z góry pompy wtryskowej idzie gumowy wężyk, po drodze plastikowy zaworek zwrotny(przykrecony do kolektora dolotowego, drugi wężyk od podstawy kolektora dolotowego, Na lewym nadkolu dwa elektrozawory (czujniki)?
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Nie, nie alternator. Pompa wtryskowa. Na górze pompy wtryskowej sterowanie ciśnieniowe (membrana). Zobacz u siebie w toyocie. Sprawdzę dzisiaj co to dokładnie jest, jak działa i czy jest potrzebne przy montażu turbiny.Mag69 pisze:może ma na myśli tą pompkę na dupie alternatora ...
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
a ten grezybek na pompie to vacum boost compensator, jak ciśnienie w kolektorze rośnie to membrana na pompie się odchyla i zwiększa się ilość podawanego paliwa wprost proporcjonalnie do ciśnienia ładowania, jak ktoś chce sprawdzić jak by działała pompa bez tego grzybka to wystarczy zdjąć ten wężyk i pojeździć, ja próbowałem, wolniej się rozpędza, i dźwięk jakiś taki inny, wolno reaguje na dodanie gazu, ale prędkość uzyskuje tą samą 
te czujki to się odpalają przy 0.15 bar --->zielona wg mojego manometru i 1.2 bar ---> czerwona.
kręciłem na 1.0 co zauważyłem, przyspieszenie jak i moc pozostały mniej więcej na poziomie fabrycznym, a spalanie wzrosło chyba do kwadratu
0.7 jest IMO najlepsze

te czujki to się odpalają przy 0.15 bar --->zielona wg mojego manometru i 1.2 bar ---> czerwona.
kręciłem na 1.0 co zauważyłem, przyspieszenie jak i moc pozostały mniej więcej na poziomie fabrycznym, a spalanie wzrosło chyba do kwadratu

0.7 jest IMO najlepsze

co do tej membrany - wlasnie tym sie rozni pompa z wolnossacego od tej z doladowanego - dawka jest sterowana podcisnieniem - a wlasciwie cisnieniem - w ukladzie dolotowym.Chaos pisze:a ten grezybek na pompie to vacum boost compensator, jak ciśnienie w kolektorze rośnie to membrana na pompie się odchyla i zwiększa się ilość podawanego paliwa wprost proporcjonalnie do ciśnienia ładowania, jak ktoś chce sprawdzić jak by działała pompa bez tego grzybka to wystarczy zdjąć ten wężyk i pojeździć, ja próbowałem, wolniej się rozpędza, i dźwięk jakiś taki inny, wolno reaguje na dodanie gazu, ale prędkość uzyskuje tą samą
te czujki to się odpalają przy 0.15 bar --->zielona wg mojego manometru i 1.2 bar ---> czerwona.
kręciłem na 1.0 co zauważyłem, przyspieszenie jak i moc pozostały mniej więcej na poziomie fabrycznym, a spalanie wzrosło chyba do kwadratu
0.7 jest IMO najlepsze
co do za duzego cisnienia - pewnie ze bedzie palil wiecej i moc spadnie



Coś Ci ten drugi się późno załącza albo u mnie za wcześnie, ale z tego co wiem to tak właśnie na 0,6 jest ustawiony zawór na turbinie więc to właśnie ta kontrolka ma pokazywać.Chaos pisze: te czujki to się odpalają przy 0.15 bar --->zielona wg mojego manometru i 1.2 bar ---> czerwona.
kręciłem na 1.0 co zauważyłem, przyspieszenie jak i moc pozostały mniej więcej na poziomie fabrycznym, a spalanie wzrosło chyba do kwadratu
0.7 jest IMO najlepsze
U mnie mam 1,2 bara i IC i całkiem przyjemnie się zbiera. Nie wiem jakie jest spalanie (zmieniony bak i brak wskaźnika) ale chyba duże bo mi ostatnio znienacka na drodze paliwa brakło

Wczoraj oglądałem silnik 5L. (Allegro nr 174715173). Stan silnika marny(luz wzdłużny na wale korbowym ok 1-2mm
, wszystko pordzewiałe jakby kilka lat w pokrzywach leżał, po wypadku (w misce olejowej ładny odcisk belki zawieszenia, rozwalone łożysko w kole zamachowym), pompa wodna do wymiany, obraca się za lekko (jak benzyna).
Na widoku miałem silnik 5L i 2LT. Osprzętu z 2LT sie nie przemontuje.
W 5L głowica całkiem inna, inny montaż kolektorów, obudowy temostatu. Góra bloku też jest inna. Pokrywa rozrządu, pompa wtryskowa, montaż miski olejowej i obudowy sprzęgła wyglądały na jednakowe. Gdyby łatwo dało sie zrobić wersję LT to można montować taki silnik, ale wydaje mi się, że dla 8KM i kilku Nm nie warto zmieniać przy wydatku kilku tys.

Na widoku miałem silnik 5L i 2LT. Osprzętu z 2LT sie nie przemontuje.
W 5L głowica całkiem inna, inny montaż kolektorów, obudowy temostatu. Góra bloku też jest inna. Pokrywa rozrządu, pompa wtryskowa, montaż miski olejowej i obudowy sprzęgła wyglądały na jednakowe. Gdyby łatwo dało sie zrobić wersję LT to można montować taki silnik, ale wydaje mi się, że dla 8KM i kilku Nm nie warto zmieniać przy wydatku kilku tys.

Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
5L jest pochodnym 2L-II czy 2LT-II i tam osprzęt jest ten sam.Piter69A pisze: Na widoku miałem silnik 5L i 2LT. Osprzętu z 2LT sie nie przemontuje.
W 5L głowica całkiem inna, inny montaż kolektorów, obudowy temostatu. Góra bloku też jest inna. Pokrywa rozrządu, pompa wtryskowa, montaż miski olejowej i obudowy sprzęgła wyglądały na jednakowe
same starocie
Dopkladnie tak ... a dokladniej to rodzina L - osprzet pasuje - zreszta chyba sie juz ktorys raz powtarzam , nawet w tym poscie .....Miras M pisze:5L jest pochodnym 2L-II czy 2LT-II i tam osprzęt jest ten sam.Piter69A pisze: Na widoku miałem silnik 5L i 2LT. Osprzętu z 2LT sie nie przemontuje.
W 5L głowica całkiem inna, inny montaż kolektorów, obudowy temostatu. Góra bloku też jest inna. Pokrywa rozrządu, pompa wtryskowa, montaż miski olejowej i obudowy sprzęgła wyglądały na jednakowe
Co do termostatu - no nie pasuje , jest w innym miejscu - ale jakos przy wkladaniu tego silnika nie stanowil to dla mnie problem

Rodzina rodziną ale chodzi o to że miedzy 2LT a 2LT-II są różnice (m.in. inna głowica, kolektor, inaczej odlany blok) i takie same różnice będą między 2LT a 5L, ponieważ 5L jest pochodnym drugiej generacji silników 2L i osprzęt pierwszej nie będzie pasował. Nie wiem jak to zrobił Nikos ale raczej wykorzystał elementy z 2LT-II 

same starocie
Bloki sa prawie identyczne - to nie podlega dyskusji . Fakt faktem ze glowice sie troche roznia , ale kolektory da sie podpasowac - ja np. w silniku 5L korzystalem z kolektora 2L , czyli silnika pierwszej generacji . Kolektor dolotowy ma inny ksztalt , ale wydaje mi sie ze sruby beda pasowac.Miras M pisze:Rodzina rodziną ale chodzi o to że miedzy 2LT a 2LT-II są różnice (m.in. inna głowica, kolektor, inaczej odlany blok) i takie same różnice będą między 2LT a 5L, ponieważ 5L jest pochodnym drugiej generacji silników 2L i osprzęt pierwszej nie będzie pasował. Nie wiem jak to zrobił Nikos ale raczej wykorzystał elementy z 2LT-II
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości