silnik 5L

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » czw mar 15, 2007 2:03 pm

To chyba elektrozawory lub czujniki? Z góry pompy wtryskowej idzie gumowy wężyk, po drodze plastikowy zaworek zwrotny(przykrecony do kolektora dolotowego, drugi wężyk od podstawy kolektora dolotowego, Na lewym nadkolu dwa elektrozawory (czujniki)?
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw mar 15, 2007 2:23 pm

może ma na myśli tą pompkę na dupie alternatora ...


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » czw mar 15, 2007 2:41 pm

Mag69 pisze:może ma na myśli tą pompkę na dupie alternatora ...


:)21
Nie, nie alternator. Pompa wtryskowa. Na górze pompy wtryskowej sterowanie ciśnieniowe (membrana). Zobacz u siebie w toyocie. Sprawdzę dzisiaj co to dokładnie jest, jak działa i czy jest potrzebne przy montażu turbiny.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » czw mar 15, 2007 2:56 pm

To sa czujniki ktore załączają te diody na desce odpowiedzialne za informacje jakie aktualnie cisnienie jest z turbiny. Jeden pracuje na 0,2 a drugi 0,6 bara o ile się nie mylę.
Te czujniki przy montażu turbiny nie są potrzebne. Lepszy jest manonmetr.

Awatar użytkownika
korzenny
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 4:47 pm
Lokalizacja: Otwock / Warszawa

Post autor: korzenny » czw mar 15, 2007 9:49 pm

Jak już ktoś takie coś zmota i wypróbuje i faktycznie będzie ładnie robić to dajcie znać, może za jakiś czas i ja się pobawię, myślałem właśnie o jakimś 3litrowym motorku do mojej 73ki
Brave Disco 300 ;-) No bo... Wszystkie Dżipki fajne so...
korzenny@interia.pl t.603520630

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » pt mar 16, 2007 9:23 am

a ten grezybek na pompie to vacum boost compensator, jak ciśnienie w kolektorze rośnie to membrana na pompie się odchyla i zwiększa się ilość podawanego paliwa wprost proporcjonalnie do ciśnienia ładowania, jak ktoś chce sprawdzić jak by działała pompa bez tego grzybka to wystarczy zdjąć ten wężyk i pojeździć, ja próbowałem, wolniej się rozpędza, i dźwięk jakiś taki inny, wolno reaguje na dodanie gazu, ale prędkość uzyskuje tą samą ;)

te czujki to się odpalają przy 0.15 bar --->zielona wg mojego manometru i 1.2 bar ---> czerwona.

kręciłem na 1.0 co zauważyłem, przyspieszenie jak i moc pozostały mniej więcej na poziomie fabrycznym, a spalanie wzrosło chyba do kwadratu ;)

0.7 jest IMO najlepsze ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt mar 16, 2007 9:51 am

Chaos pisze:a ten grezybek na pompie to vacum boost compensator, jak ciśnienie w kolektorze rośnie to membrana na pompie się odchyla i zwiększa się ilość podawanego paliwa wprost proporcjonalnie do ciśnienia ładowania, jak ktoś chce sprawdzić jak by działała pompa bez tego grzybka to wystarczy zdjąć ten wężyk i pojeździć, ja próbowałem, wolniej się rozpędza, i dźwięk jakiś taki inny, wolno reaguje na dodanie gazu, ale prędkość uzyskuje tą samą ;)

te czujki to się odpalają przy 0.15 bar --->zielona wg mojego manometru i 1.2 bar ---> czerwona.

kręciłem na 1.0 co zauważyłem, przyspieszenie jak i moc pozostały mniej więcej na poziomie fabrycznym, a spalanie wzrosło chyba do kwadratu ;)

0.7 jest IMO najlepsze ;)
co do tej membrany - wlasnie tym sie rozni pompa z wolnossacego od tej z doladowanego - dawka jest sterowana podcisnieniem - a wlasciwie cisnieniem - w ukladzie dolotowym.

co do za duzego cisnienia - pewnie ze bedzie palil wiecej i moc spadnie :)21 - bo zwiekszajac cisnienie zwiekszamy temperature gazu , zwiekszajac temperature gazu rozrzedzamy gaz , a rozrzedzony gaz ma w sobie mneij tlenu - a chodzi przeciez oto zeby tlenu bylo wiecej - po to jest wlasnie turbo ;) . Jedynym sposobem jest zamontowanie bardziej wydajengo intercoolera . popatrzcie sie Panowie jak wygladaja intercoolery w furach ktore maja podobne cisnienie ;)

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pt mar 16, 2007 12:23 pm

Chaos pisze: te czujki to się odpalają przy 0.15 bar --->zielona wg mojego manometru i 1.2 bar ---> czerwona.

kręciłem na 1.0 co zauważyłem, przyspieszenie jak i moc pozostały mniej więcej na poziomie fabrycznym, a spalanie wzrosło chyba do kwadratu ;)

0.7 jest IMO najlepsze ;)
Coś Ci ten drugi się późno załącza albo u mnie za wcześnie, ale z tego co wiem to tak właśnie na 0,6 jest ustawiony zawór na turbinie więc to właśnie ta kontrolka ma pokazywać.

U mnie mam 1,2 bara i IC i całkiem przyjemnie się zbiera. Nie wiem jakie jest spalanie (zmieniony bak i brak wskaźnika) ale chyba duże bo mi ostatnio znienacka na drodze paliwa brakło :D

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pt mar 16, 2007 12:39 pm

Pompa wtryskowa od 2LT powinna przypasować do 5L ?? Trzeba będzie podkręcić dawkę paliwa odpowiednią do pojemności silnika. Czy ma ktoś dane na temat dawki paliwa katalogowo ustawionej na pompie w silniku 5L??
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pn mar 19, 2007 8:41 am

Wczoraj oglądałem silnik 5L. (Allegro nr 174715173). Stan silnika marny(luz wzdłużny na wale korbowym ok 1-2mm !!, wszystko pordzewiałe jakby kilka lat w pokrzywach leżał, po wypadku (w misce olejowej ładny odcisk belki zawieszenia, rozwalone łożysko w kole zamachowym), pompa wodna do wymiany, obraca się za lekko (jak benzyna).
Na widoku miałem silnik 5L i 2LT. Osprzętu z 2LT sie nie przemontuje.
W 5L głowica całkiem inna, inny montaż kolektorów, obudowy temostatu. Góra bloku też jest inna. Pokrywa rozrządu, pompa wtryskowa, montaż miski olejowej i obudowy sprzęgła wyglądały na jednakowe. Gdyby łatwo dało sie zrobić wersję LT to można montować taki silnik, ale wydaje mi się, że dla 8KM i kilku Nm nie warto zmieniać przy wydatku kilku tys. :)3
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » pn mar 19, 2007 10:18 am

lepiej odrazu za tą kase V8 od lexa wsadzić ;) albo engine od supry.

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » pn mar 19, 2007 12:15 pm

Piter69A pisze: Na widoku miałem silnik 5L i 2LT. Osprzętu z 2LT sie nie przemontuje.
W 5L głowica całkiem inna, inny montaż kolektorów, obudowy temostatu. Góra bloku też jest inna. Pokrywa rozrządu, pompa wtryskowa, montaż miski olejowej i obudowy sprzęgła wyglądały na jednakowe
5L jest pochodnym 2L-II czy 2LT-II i tam osprzęt jest ten sam.
same starocie

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn mar 19, 2007 12:55 pm

Miras M pisze:
Piter69A pisze: Na widoku miałem silnik 5L i 2LT. Osprzętu z 2LT sie nie przemontuje.
W 5L głowica całkiem inna, inny montaż kolektorów, obudowy temostatu. Góra bloku też jest inna. Pokrywa rozrządu, pompa wtryskowa, montaż miski olejowej i obudowy sprzęgła wyglądały na jednakowe
5L jest pochodnym 2L-II czy 2LT-II i tam osprzęt jest ten sam.
Dopkladnie tak ... a dokladniej to rodzina L - osprzet pasuje - zreszta chyba sie juz ktorys raz powtarzam , nawet w tym poscie .....
Co do termostatu - no nie pasuje , jest w innym miejscu - ale jakos przy wkladaniu tego silnika nie stanowil to dla mnie problem :lol: Kolektory pasuja ..... to ze ssacy wyglada inaczej to nie oznacza ze nie pasuje .... zreszta co tu duzo mowic - na forum jest koles ktory zrobil z 5L 5LT wykorzystując element z 2LT - i zowie sie nikos .

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » pn mar 19, 2007 3:00 pm

Rodzina rodziną ale chodzi o to że miedzy 2LT a 2LT-II są różnice (m.in. inna głowica, kolektor, inaczej odlany blok) i takie same różnice będą między 2LT a 5L, ponieważ 5L jest pochodnym drugiej generacji silników 2L i osprzęt pierwszej nie będzie pasował. Nie wiem jak to zrobił Nikos ale raczej wykorzystał elementy z 2LT-II :roll:
same starocie

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn mar 19, 2007 3:05 pm

Miras M pisze:Rodzina rodziną ale chodzi o to że miedzy 2LT a 2LT-II są różnice (m.in. inna głowica, kolektor, inaczej odlany blok) i takie same różnice będą między 2LT a 5L, ponieważ 5L jest pochodnym drugiej generacji silników 2L i osprzęt pierwszej nie będzie pasował. Nie wiem jak to zrobił Nikos ale raczej wykorzystał elementy z 2LT-II :roll:
Bloki sa prawie identyczne - to nie podlega dyskusji . Fakt faktem ze glowice sie troche roznia , ale kolektory da sie podpasowac - ja np. w silniku 5L korzystalem z kolektora 2L , czyli silnika pierwszej generacji . Kolektor dolotowy ma inny ksztalt , ale wydaje mi sie ze sruby beda pasowac.

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » pn mar 19, 2007 8:28 pm

zreszta co tu duzo mowic - na forum jest koles ktory zrobil z 5L 5LT wykorzystując element z 2LT - i zowie sie nikos .
Nikos robił z 2L -> 2LT. Prawie robiło, ale... prawie robi wielką różnicę 8)
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » wt mar 20, 2007 7:57 am

Możliwe, że z 2LT-II będzie pasować ale z 2LT nie. Kolektor wydechowy ma inny układ śrub mocujących. Oba silniki (2LT i 5L) miałem obok siebie.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości