ZWIĘKSZENIE MOCY w 2L-T

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
korzenny
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 4:47 pm
Lokalizacja: Otwock / Warszawa

Post autor: korzenny » czw maja 10, 2007 10:41 pm

Co do mieszanki to to już wziąłem pod uwagę w razie co i wiem, ze będe musiał udac się do kogoś kto ustawi odowiednio pompę.
Brave Disco 300 ;-) No bo... Wszystkie Dżipki fajne so...
korzenny@interia.pl t.603520630

AME-E
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 9:53 am

Post autor: AME-E » sob maja 12, 2007 7:59 am

Black:

Na O/D mozesz miec zalaczony lub wylaczony lock-up torque converter. A to tlumaczyloby roznice w obrotach. Dlaczego - nie wiem. Moze skrzynia ci sie sypie? Mozna zrobic maly test sprawdzajacy czy jest zblokowana: Na O/D przy 90 - 100 km/h jadac ze stala predkoscia nacisnij lekko lewa noga pedal hamulca. Tak, zeby zaswiecily sie stopy, ale bez obciazania silnika. Obroty powinny podskoczyc o okolo 200. Jesli nie - przyjrzyj sie skrzyni.

Moje 3 grosze...

K.

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » sob maja 12, 2007 5:18 pm

Dzięki potestuję, to mój pierwszy automat, co prawda od 3 lat ;-) , i cały czas się uczę jego obsługi :-)
A wydaje mi się, że wszytko jest jak najbardziej w porządku, znaczy przy lekkim operowaniu gazem na czuja "płynnie" przekazuje moc, a po chwili spokoju, tak jakby ten lock-up torque converter zblokowywał ją na konkretnym "przełożeniu" i to chyba prawidłowe objawy dla automata, a dopóki nie jest zblokowany (bo te "przełożenia" konkretnego biegu skrzyni po zblokowaniu są raczej niezmienne jak w zwykłym manualu) to takie różnice w obrotach mogą być. Tylko to by znaczyło, że przy zmulonym silniku i zwiększonych oporach (większa masa, mt-ki itd.) skrzynię męcze cały czas na rozblokowoanym lock-up torque converter - może jakiś spec od automatów się wypowie i w bardziej techniczny sposób objawy poprawnego działania opisze?
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 322
Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
Kontaktowanie:

Post autor: Romeo » ndz maja 13, 2007 8:16 am

korzenny pisze:Co do mieszanki to to już wziąłem pod uwagę w razie co i wiem, ze będe musiał udac się do kogoś kto ustawi odowiednio pompę.
Ja tylko mówię żebyś zaczął od pompiarza i sprawdzenia silnika i układu wtryskowego a następnie dopiero zabierał się za ewentualne modyfikacje :-)
Odwrotna kolejność może okazać się wielkim rozczarowaniem i równie wielkim przeciągiem w portfelu :)21
4 RUNNER
HILUX-taczka :)
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie :D

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » czw cze 14, 2007 10:01 am

AME-E pisze:Black:

Na O/D mozesz miec zalaczony lub wylaczony lock-up torque converter. A to tlumaczyloby roznice w obrotach. Dlaczego - nie wiem. Moze skrzynia ci sie sypie? Mozna zrobic maly test sprawdzajacy czy jest zblokowana: Na O/D przy 90 - 100 km/h jadac ze stala predkoscia nacisnij lekko lewa noga pedal hamulca. Tak, zeby zaswiecily sie stopy, ale bez obciazania silnika. Obroty powinny podskoczyc o okolo 200. Jesli nie - przyjrzyj sie skrzyni.

Moje 3 grosze...

K.
No i w końcu mogłem przetestować (moje maleństwo wróciło po miesiącu od "lekarza") i jest tak jak opisujesz, czyli ze lock-up działa i ze skrzynią wszystko git (zresztą nie zauważyłem nic coby wskazywało na jej przemęczenie), w takim razie jestem spokojny, a dla niedowiarków, że tak się "śmiesznie" automat w J9 sprawuje i zależnie od oporów przy tej samej prędkości trzyma różne obroty, cóż mogę pomyśleć nad jakąś prezentacja ;-)
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw cze 14, 2007 10:10 am

Black, daj no na PW jakiegos fona do siebie, musze pogadac z kims kto ma KJ95 w automacie, zamiaruje niesmialo zamienic t2 na cos takiego wlasnie

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... &start=125
robok rzępoli w harapuciu

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » pt cze 22, 2007 5:13 pm

RJK9 pisze:
LX450 pisze:RJK9, to wy nie macie komputera, który dobierze dawkę paliwa na podstawie ilości tlenu? :o

Jak to możliwe... :lol:
Korzeń mówi o motorze 2LT i w nim takich opcji jak komputer niet....:)21
Wszystko śróbkologia i całe szczęście .... w wodzie mniej się może popsuć :-)
Za to rzetelna regulacja pompy....hmmm pod domem zrobić się nie da :-)
a wlasnie ze jest koleszko w silniku 2LTE Komputer...... posiadam takowy w LJ78 PRADO

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt cze 22, 2007 5:24 pm

Ale Korzeń mówi o 2LT a Ty masz rzadki 2LT-IIE ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pt cze 22, 2007 5:33 pm

No i nie ma się z czego cieszyć
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
korzenny
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 4:47 pm
Lokalizacja: Otwock / Warszawa

Post autor: korzenny » pt cze 22, 2007 6:27 pm

ale znalazłem jakiś interkóler do tego za niedużą kasę...

Jak zrobię skrzynkę, plandekę i rurki to nad tym pomyślę...
Brave Disco 300 ;-) No bo... Wszystkie Dżipki fajne so...
korzenny@interia.pl t.603520630

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pt cze 22, 2007 6:49 pm

"interkóler" olej, reszte zrób bezkompromisowo :)2
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
korzenny
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 4:47 pm
Lokalizacja: Otwock / Warszawa

Post autor: korzenny » pt cze 22, 2007 8:29 pm

Elwood pisze:"interkóler" olej, reszte zrób bezkompromisowo :)2
tak tez właśnie czynię... nawet odpuszczę sobie katowanie przez jakiś czas.... A nawet mi się spodobało dłubanie przy Toyce.... Zajebista satysfakcja jak się coś samemu naprawi...
Brave Disco 300 ;-) No bo... Wszystkie Dżipki fajne so...
korzenny@interia.pl t.603520630

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 322
Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
Kontaktowanie:

Post autor: Romeo » pt cze 22, 2007 10:29 pm

Korzeń odkrył drugą naturę "ofrołdu" :)21
4 RUNNER
HILUX-taczka :)
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie :D

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pt cze 22, 2007 10:56 pm

Black pisze:
Maqlinka pisze:
TomaszRT pisze: Też się zastanawiam czy się koledze przełożenia w skrzyni/reduktorze/mostach* zmieniły?

*niepotrzebne skreślić
Może chodziło o to, że nie trzeba już piłować na trójce, żeby auto jechało :)21
e tam od razu wiary, może poprostu ślepy bo w okularach od parunastu lat ;-),
wytłumaczcie mi "naukowo" w jakiż to inny sposób bez żadnej inszej ingerencji tylko wymienione filtry, zmeniła się jazda z tą samą prędkością 90km/h przed wymianą: 2400obr/min, po: 2000obr/min
Też się dziwiłem ze 3 dni, aha gwoli "ścisłości" co do innego przełożenia: automat 4 biegowy, trzymający się powyżej 80km/h na overdrivie (nawet se przyciskiem pomajtałem coby wykluczyć, że przed wymianą był "zmulony" i lał na over ciągnąc na "3-ce", bo to by tak dużą róznicę tłumaczyło, ale zmiany biegów bądź co bądź jeszcze w nim wyczuwam ;-)), pozostałe warunki: opony, waga, wiatry, nachylenie terenu porównywalne
może to i cuda głoszę, albo wręcz herezje, ale jakoś lepszego wytłumaczenia niż utrata mocy zamulonymi filtrami nie znalazłem, ale jak się zastanowić jeszcze raz bez wczorajszego piwa, to faktycznie nie ma to sensu :-)
a może sprzęgło przestało się ślizgać
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
korzenny
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 4:47 pm
Lokalizacja: Otwock / Warszawa

Post autor: korzenny » sob cze 23, 2007 2:56 am

RJK9 pisze:Korzeń odkrył drugą naturę "ofrołdu" :)21

Nie Robert.... Ja ją już dawno odkryłem i czułem.... ale brak mi było trochę odwagi i wiary w siebie, żeby się samemu zabrać za robotę... Było też w tym "trochę" lenistwa... Ale jak już się zawziąlem.....
Brave Disco 300 ;-) No bo... Wszystkie Dżipki fajne so...
korzenny@interia.pl t.603520630

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » sob cze 23, 2007 8:25 am

Elwood pisze:No i nie ma się z czego cieszyć
Co ty mozesz na ten temat wiedziec co? :)21

Pamietaj......... ciagle czekamy - ty wiesz na co :P

kargullo2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt mar 11, 2008 9:42 pm
Lokalizacja: Hamar(Norwegia)

turbo

Post autor: kargullo2 » pt mar 21, 2008 12:11 am

Witam wszystkich bardzo serdecznie.Jestem nowy.Od miesiaca posiadam toyote hilux 2,4D.Nie wiem czy dobrze trafiłem w temat,bo mowa tu o zwiększeniu mocy.Mi chodzi po głowie dołożenie turbo.Czy ktoś to już czynił i jaki jest tego zabiegu efekt.Moja toyota to 97rok.
Pozdrawiam :wink:

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » pt mar 21, 2008 11:00 am

...wymiana silnika na 3.0 ew. na 2.4td 2LT-II (niby tylo 4 kuce wiecej a jazda zupełnie inna)
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: turbo

Post autor: rokfor32 » pt mar 21, 2008 6:26 pm

kargullo2 pisze:Witam wszystkich bardzo serdecznie.Jestem nowy.Od miesiaca posiadam toyote hilux 2,4D.......Mi chodzi po głowie dołożenie turbo.Czy ktoś to już czynił i jaki jest tego zabiegu efekt.Moja toyota to 97rok.
Pozdrawiam :wink:
Dołożenie turbosprężarki bez zmian w bebechach silnika jest dosyć karkołomne :wink: (dla silnika znaczy). I jak chcesz wszystko fachowo zrobić to zupełnie nieopłacalne. Lepiej wstawić gotowy silnik z turbo. Ale jak koniecznie chcesz się pobawić - to masz do wymiany:
- kolektor wydechowy
- kolektor ssący (nie wiem czy napewno w tym konkretnie silniku)
- korbowody
- tłoki
- wał korbowy prawdopodobnie
Co do tłoków - może być opcja grubszej uszczelki pod głowicę zamiast tłoków. Chodzi o to, że silniki z turbo są zwykle odprężane (mają obniżony stopień sprężania)
- No i sama turbina jeszcze.
- pompa wtryskowa o większej wydajności

Wzrost parametrów w silnikach uturbionych nie jest powodowany tym, że turbina siedzi na kolektorze wydechowym , tylko tym, że dzięki niej można do cylindra wtłoczyć więcej paliwa i dzięki temu uzyskać więcej ciepła. Wstawienie turbiny czi intercoolera poprawi oczywiście napełnianie cylindra, ale czystym powietrzem. :wink: Jak nie wtłoczysz jednocześnie więcej paliwa, to efekty takich przeróbek będą jedynie wizualne :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
kozlos
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 10:01 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: ZWIĘKSZENIE MOCY w 2L-T

Post autor: kozlos » pt mar 21, 2008 6:50 pm

korzenny pisze:Czy macie może jakiś sposób na zwiększenie mocy, momentu w silniczkach 2LT. Tylko rozsądny i przystępny, nie oryginalne coolery za 2tyś orejro.
Najrozsądniejszy i najtańszy sposób to wymiana silnika na inny :)21

Chipa nie zastosujesz bo tam nie ma elektroniki, zresztą Twoj motor pewnie swoje przeszedł, więc raczej wszystkie zabiegi miałyby wskrzesić te padnięte konie a nie uruchamiać nowe :lol:
Prawda jest taka że nie ma skutecznego i taniego podnoszenia mocy silników, a zwłaszcza starych diesli. W takim D4D to chociaż możesz chipa wstawić i komputer konfigurować
1994 Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt mar 21, 2008 7:45 pm

ogólnie to wątek jest mocno humorystyczny, przynajmniej w odniesieniu do starych gnojopędów ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Re: turbo

Post autor: Miras M » pt mar 21, 2008 9:18 pm

rokfor32 pisze: - korbowody
- wał korbowy prawdopodobnie
- pompa wtryskowa o większej wydajności
Korbowody i wał są te same dla 2L-II i 2LT-II, pompe można ustawić tak jak w silniku z doładowaniem, tyle że jest ona bez "grzybka" (boost pin, vbc czy jak to tam zwał)
same starocie

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pt mar 21, 2008 11:29 pm

Napisałem ogólnie. A korby nie są czasem kute w silnikach z turbo? Tak jest na pewno w silniku 22RET. I w niektórych modelach był chyba wał też kuty.
pompe można ustawić tak jak w silniku z doładowaniem, tyle że jest ona bez "grzybka" (boost pin, vbc czy jak to tam zwał)
To że pompa z wierzchu wygląda tak samo nie oznacza że ma zastosowaną taką samą sekcję tłoczącą.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
XchaosX
Posty: 408
Rejestracja: wt lut 19, 2008 9:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: turbo

Post autor: XchaosX » sob mar 22, 2008 12:36 am

rokfor32 pisze: Wstawienie turbiny czi intercoolera poprawi oczywiście napełnianie cylindra, ale czystym powietrzem. :wink: Jak nie wtłoczysz jednocześnie więcej paliwa, to efekty takich przeróbek będą jedynie wizualne :)21
otórz nie do konca :) jak dasz za dużo powietrza a za mało paliwa to wzrośnie temperatura spalin.... dalej sam sobie możesz dopisać co się stanąć może ..... :)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: turbo

Post autor: rokfor32 » sob mar 22, 2008 10:29 am

XchaosX pisze: otórz nie do konca :) jak dasz za dużo powietrza a za mało paliwa to wzrośnie temperatura spalin.... dalej sam sobie możesz dopisać co się stanąć może ..... :)21
Tak się dzieje w turbo - benzyna
Turbo - diesel (i zwykły diesel też) prawie zawsze (z wyjątkiem pełnego obciążenia silnika) pracuje na bardzo dużym współczynniku nadmiaru powietrza. :)21 (nawet do lambda 10, jak dobrze pamiętam). W tym type spalanie stukowe nie zachodzi. Limitem do zastosowania doładowania w dieslach jest w zasadzie wytrzymałość mechaniczna elementów silnika oraz zdolność do odprowadzenia większych ilości ciepła z głowicy.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość