ZWIĘKSZENIE MOCY w 2L-T
Moderator: Mroczny
Black:
Na O/D mozesz miec zalaczony lub wylaczony lock-up torque converter. A to tlumaczyloby roznice w obrotach. Dlaczego - nie wiem. Moze skrzynia ci sie sypie? Mozna zrobic maly test sprawdzajacy czy jest zblokowana: Na O/D przy 90 - 100 km/h jadac ze stala predkoscia nacisnij lekko lewa noga pedal hamulca. Tak, zeby zaswiecily sie stopy, ale bez obciazania silnika. Obroty powinny podskoczyc o okolo 200. Jesli nie - przyjrzyj sie skrzyni.
Moje 3 grosze...
K.
Na O/D mozesz miec zalaczony lub wylaczony lock-up torque converter. A to tlumaczyloby roznice w obrotach. Dlaczego - nie wiem. Moze skrzynia ci sie sypie? Mozna zrobic maly test sprawdzajacy czy jest zblokowana: Na O/D przy 90 - 100 km/h jadac ze stala predkoscia nacisnij lekko lewa noga pedal hamulca. Tak, zeby zaswiecily sie stopy, ale bez obciazania silnika. Obroty powinny podskoczyc o okolo 200. Jesli nie - przyjrzyj sie skrzyni.
Moje 3 grosze...
K.
Dzięki potestuję, to mój pierwszy automat, co prawda od 3 lat
, i cały czas się uczę jego obsługi
A wydaje mi się, że wszytko jest jak najbardziej w porządku, znaczy przy lekkim operowaniu gazem na czuja "płynnie" przekazuje moc, a po chwili spokoju, tak jakby ten lock-up torque converter zblokowywał ją na konkretnym "przełożeniu" i to chyba prawidłowe objawy dla automata, a dopóki nie jest zblokowany (bo te "przełożenia" konkretnego biegu skrzyni po zblokowaniu są raczej niezmienne jak w zwykłym manualu) to takie różnice w obrotach mogą być. Tylko to by znaczyło, że przy zmulonym silniku i zwiększonych oporach (większa masa, mt-ki itd.) skrzynię męcze cały czas na rozblokowoanym lock-up torque converter - może jakiś spec od automatów się wypowie i w bardziej techniczny sposób objawy poprawnego działania opisze?


A wydaje mi się, że wszytko jest jak najbardziej w porządku, znaczy przy lekkim operowaniu gazem na czuja "płynnie" przekazuje moc, a po chwili spokoju, tak jakby ten lock-up torque converter zblokowywał ją na konkretnym "przełożeniu" i to chyba prawidłowe objawy dla automata, a dopóki nie jest zblokowany (bo te "przełożenia" konkretnego biegu skrzyni po zblokowaniu są raczej niezmienne jak w zwykłym manualu) to takie różnice w obrotach mogą być. Tylko to by znaczyło, że przy zmulonym silniku i zwiększonych oporach (większa masa, mt-ki itd.) skrzynię męcze cały czas na rozblokowoanym lock-up torque converter - może jakiś spec od automatów się wypowie i w bardziej techniczny sposób objawy poprawnego działania opisze?
- Romeo
- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
- Kontaktowanie:
Ja tylko mówię żebyś zaczął od pompiarza i sprawdzenia silnika i układu wtryskowego a następnie dopiero zabierał się za ewentualne modyfikacjekorzenny pisze:Co do mieszanki to to już wziąłem pod uwagę w razie co i wiem, ze będe musiał udac się do kogoś kto ustawi odowiednio pompę.

Odwrotna kolejność może okazać się wielkim rozczarowaniem i równie wielkim przeciągiem w portfelu

4 RUNNER
HILUX-taczka
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

No i w końcu mogłem przetestować (moje maleństwo wróciło po miesiącu od "lekarza") i jest tak jak opisujesz, czyli ze lock-up działa i ze skrzynią wszystko git (zresztą nie zauważyłem nic coby wskazywało na jej przemęczenie), w takim razie jestem spokojny, a dla niedowiarków, że tak się "śmiesznie" automat w J9 sprawuje i zależnie od oporów przy tej samej prędkości trzyma różne obroty, cóż mogę pomyśleć nad jakąś prezentacjaAME-E pisze:Black:
Na O/D mozesz miec zalaczony lub wylaczony lock-up torque converter. A to tlumaczyloby roznice w obrotach. Dlaczego - nie wiem. Moze skrzynia ci sie sypie? Mozna zrobic maly test sprawdzajacy czy jest zblokowana: Na O/D przy 90 - 100 km/h jadac ze stala predkoscia nacisnij lekko lewa noga pedal hamulca. Tak, zeby zaswiecily sie stopy, ale bez obciazania silnika. Obroty powinny podskoczyc o okolo 200. Jesli nie - przyjrzyj sie skrzyni.
Moje 3 grosze...
K.

Black, daj no na PW jakiegos fona do siebie, musze pogadac z kims kto ma KJ95 w automacie, zamiaruje niesmialo zamienic t2 na cos takiego wlasnie
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... &start=125
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... &start=125
robok rzępoli w harapuciu
a wlasnie ze jest koleszko w silniku 2LTE Komputer...... posiadam takowy w LJ78 PRADORJK9 pisze:Korzeń mówi o motorze 2LT i w nim takich opcji jak komputer niet....LX450 pisze:RJK9, to wy nie macie komputera, który dobierze dawkę paliwa na podstawie ilości tlenu?![]()
Jak to możliwe...
Wszystko śróbkologia i całe szczęście .... w wodzie mniej się może popsuć
Za to rzetelna regulacja pompy....hmmm pod domem zrobić się nie da
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
a może sprzęgło przestało się ślizgaćBlack pisze:e tam od razu wiary, może poprostu ślepy bo w okularach od parunastu latMaqlinka pisze:Może chodziło o to, że nie trzeba już piłować na trójce, żeby auto jechałoTomaszRT pisze: Też się zastanawiam czy się koledze przełożenia w skrzyni/reduktorze/mostach* zmieniły?
*niepotrzebne skreślić,
wytłumaczcie mi "naukowo" w jakiż to inny sposób bez żadnej inszej ingerencji tylko wymienione filtry, zmeniła się jazda z tą samą prędkością 90km/h przed wymianą: 2400obr/min, po: 2000obr/min
Też się dziwiłem ze 3 dni, aha gwoli "ścisłości" co do innego przełożenia: automat 4 biegowy, trzymający się powyżej 80km/h na overdrivie (nawet se przyciskiem pomajtałem coby wykluczyć, że przed wymianą był "zmulony" i lał na over ciągnąc na "3-ce", bo to by tak dużą róznicę tłumaczyło, ale zmiany biegów bądź co bądź jeszcze w nim wyczuwam), pozostałe warunki: opony, waga, wiatry, nachylenie terenu porównywalne
może to i cuda głoszę, albo wręcz herezje, ale jakoś lepszego wytłumaczenia niż utrata mocy zamulonymi filtrami nie znalazłem, ale jak się zastanowić jeszcze raz bez wczorajszego piwa, to faktycznie nie ma to sensu
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 9:42 pm
- Lokalizacja: Hamar(Norwegia)
turbo
Witam wszystkich bardzo serdecznie.Jestem nowy.Od miesiaca posiadam toyote hilux 2,4D.Nie wiem czy dobrze trafiłem w temat,bo mowa tu o zwiększeniu mocy.Mi chodzi po głowie dołożenie turbo.Czy ktoś to już czynił i jaki jest tego zabiegu efekt.Moja toyota to 97rok.
Pozdrawiam
Pozdrawiam

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: turbo
Dołożenie turbosprężarki bez zmian w bebechach silnika jest dosyć karkołomnekargullo2 pisze:Witam wszystkich bardzo serdecznie.Jestem nowy.Od miesiaca posiadam toyote hilux 2,4D.......Mi chodzi po głowie dołożenie turbo.Czy ktoś to już czynił i jaki jest tego zabiegu efekt.Moja toyota to 97rok.
Pozdrawiam

- kolektor wydechowy
- kolektor ssący (nie wiem czy napewno w tym konkretnie silniku)
- korbowody
- tłoki
- wał korbowy prawdopodobnie
Co do tłoków - może być opcja grubszej uszczelki pod głowicę zamiast tłoków. Chodzi o to, że silniki z turbo są zwykle odprężane (mają obniżony stopień sprężania)
- No i sama turbina jeszcze.
- pompa wtryskowa o większej wydajności
Wzrost parametrów w silnikach uturbionych nie jest powodowany tym, że turbina siedzi na kolektorze wydechowym , tylko tym, że dzięki niej można do cylindra wtłoczyć więcej paliwa i dzięki temu uzyskać więcej ciepła. Wstawienie turbiny czi intercoolera poprawi oczywiście napełnianie cylindra, ale czystym powietrzem.


w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY w 2L-T
Najrozsądniejszy i najtańszy sposób to wymiana silnika na innykorzenny pisze:Czy macie może jakiś sposób na zwiększenie mocy, momentu w silniczkach 2LT. Tylko rozsądny i przystępny, nie oryginalne coolery za 2tyś orejro.

Chipa nie zastosujesz bo tam nie ma elektroniki, zresztą Twoj motor pewnie swoje przeszedł, więc raczej wszystkie zabiegi miałyby wskrzesić te padnięte konie a nie uruchamiać nowe

Prawda jest taka że nie ma skutecznego i taniego podnoszenia mocy silników, a zwłaszcza starych diesli. W takim D4D to chociaż możesz chipa wstawić i komputer konfigurować
1994 Chevy Suburban
Re: turbo
Korbowody i wał są te same dla 2L-II i 2LT-II, pompe można ustawić tak jak w silniku z doładowaniem, tyle że jest ona bez "grzybka" (boost pin, vbc czy jak to tam zwał)rokfor32 pisze: - korbowody
- wał korbowy prawdopodobnie
- pompa wtryskowa o większej wydajności
same starocie
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Napisałem ogólnie. A korby nie są czasem kute w silnikach z turbo? Tak jest na pewno w silniku 22RET. I w niektórych modelach był chyba wał też kuty.
To że pompa z wierzchu wygląda tak samo nie oznacza że ma zastosowaną taką samą sekcję tłoczącą.pompe można ustawić tak jak w silniku z doładowaniem, tyle że jest ona bez "grzybka" (boost pin, vbc czy jak to tam zwał)
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: turbo
otórz nie do koncarokfor32 pisze: Wstawienie turbiny czi intercoolera poprawi oczywiście napełnianie cylindra, ale czystym powietrzem.Jak nie wtłoczysz jednocześnie więcej paliwa, to efekty takich przeróbek będą jedynie wizualne


-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: turbo
Tak się dzieje w turbo - benzynaXchaosX pisze: otórz nie do koncajak dasz za dużo powietrza a za mało paliwa to wzrośnie temperatura spalin.... dalej sam sobie możesz dopisać co się stanąć może .....
Turbo - diesel (i zwykły diesel też) prawie zawsze (z wyjątkiem pełnego obciążenia silnika) pracuje na bardzo dużym współczynniku nadmiaru powietrza.

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość