2Lt milczy
Moderator: Mroczny
- Romeo
- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
- Kontaktowanie:
avan pisze:Ja miałem podobna akcję, okazało sie że palec rozdzielacza zapłonu.





A co do zaworu faktycznie jest jeden kabelek i jeden elektrozawór.
Służy do gaszenia silnika, a podany jest na niego ( + )więc może wygasił go na dobre

4 RUNNER
HILUX-taczka
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

RJK9 pisze:avan pisze:Ja miałem podobna akcję, okazało sie że palec rozdzielacza zapłonu.![]()
![]()
![]()
od kiedy to diesel ma palec rozdzielacza zapłonu
?
A co do zaworu faktycznie jest jeden kabelek i jeden elektrozawór.
Służy do gaszenia silnika, a podany jest na niego ( + )więc może wygasił go na dobre
o [cenzura] nie doczytałem że to diesel

4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'
Q..de
Mechanik nie dojechał.
Czasu było mało, ale coś podłubałem (jako mechanik nawet nie amator)....
spuściłem ropę od filtra do zbiornika, zapodałem startera w filtr powietrza i w powrót z turbiny.
Pokręciłem trochę, niestety nie zaskoczył.
Natomiast zaciągnął paliwo do filtra.
a z powrotu z turbiny od strony silnika wydobywał się skąpy dym, jakby spaliny ze startera. Z tłumika nic.
Gdyby rozrząd to chyba powinien coś zagadać lub wogóle nie kręcić..
Mechanik nie dojechał.
Czasu było mało, ale coś podłubałem (jako mechanik nawet nie amator)....

spuściłem ropę od filtra do zbiornika, zapodałem startera w filtr powietrza i w powrót z turbiny.
Pokręciłem trochę, niestety nie zaskoczył.
Natomiast zaciągnął paliwo do filtra.
a z powrotu z turbiny od strony silnika wydobywał się skąpy dym, jakby spaliny ze startera. Z tłumika nic.
Gdyby rozrząd to chyba powinien coś zagadać lub wogóle nie kręcić..

- Romeo
- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
- Kontaktowanie:
W dieslu z pąpą rotacyjną wystarczy że koło pompy przestawi się o jeden ząb i już nie będzie chciał palić....niestety.
Sprawdź czy rozrząd i pompa są na znakach i zobacz czy pompa jest dobrze dokręcona.
Równie dobrze pompa mogła się przestawić na mocowaniu, czyli w efekcie rozregulować
Sprawdź czy rozrząd i pompa są na znakach i zobacz czy pompa jest dobrze dokręcona.
Równie dobrze pompa mogła się przestawić na mocowaniu, czyli w efekcie rozregulować

4 RUNNER
HILUX-taczka
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 94
- Rejestracja: czw maja 25, 2006 7:54 pm
- Lokalizacja: pogranicze Warmii i Mazur
Startery lub inaczej samostarty są produkowane na bazie eteru i do zapłonu potrzebuje temp niższej niż ropa.
Tak dla ciekawostki, (ale cicho żeby araby się nie dowiedziały):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Eter_dimetylowy
http://www.abrys.pl/cik/index.php?r=artykuly&id=6001
Tak dla ciekawostki, (ale cicho żeby araby się nie dowiedziały):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Eter_dimetylowy
http://www.abrys.pl/cik/index.php?r=artykuly&id=6001
Ludzie nie dajmy się zwariowaćSTtomas pisze:Startery lub inaczej samostarty są produkowane na bazie eteru i do zapłonu potrzebuje temp niższej niż ropa.
Tak dla ciekawostki, (ale cicho żeby araby się nie dowiedziały):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Eter_dimetylowy
http://www.abrys.pl/cik/index.php?r=artykuly&id=6001

Do zapalenia samostartu potrzebny jest odpalacz którego w silniku Diesla nie ma, więc taki samostart nadaje się raczej do silnika z iskierką. No może dałby radę gdyby odpalała go ropa ale to twój silniczek by choć trochę na któryś garnek zagadał.
Stawiam na przestwiony rozrząd bądź pompe.
Droga jest celem
Ponawiam pytanie ;co w silniku z zaplonem samoczynnym powoduje zaplon ropy jak piszesz ?buldog80 pisze:Ludzie nie dajmy się zwariowaćSTtomas pisze:Startery lub inaczej samostarty są produkowane na bazie eteru i do zapłonu potrzebuje temp niższej niż ropa.
Tak dla ciekawostki, (ale cicho żeby araby się nie dowiedziały):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Eter_dimetylowy
http://www.abrys.pl/cik/index.php?r=artykuly&id=6001![]()
Do zapalenia samostartu potrzebny jest odpalacz którego w silniku Diesla nie ma, więc taki samostart nadaje się raczej do silnika z iskierką. No może dałby radę gdyby odpalała go ropa ale to twój silniczek by choć trochę na któryś garnek zagadał.
Stawiam na przestwiony rozrząd bądź pompe.
king cab 2.4
ramcharger 5,9
ramcharger 5,9
Odpowiedź jest zawarta w samym pytaniu. Samo ciśnienie sprężania powoduje zapłon. Oczywiście najlepiej przy rozruchu wspomóc to wysoką temperaturą i dlatego.... Ale chyba sobie robisz jajahajdi pisze: Ponawiam pytanie ;co w silniku z zaplonem samoczynnym powoduje zaplon ropy jak piszesz ?

Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata
[/color]

no ja wiem ze ty wiesz ale wedlug kolegi buldoga80 cos innego to powoduje bo u niego samostart nie zadziala bez iskierki i do diezla sie nie nadajeZachary pisze:Odpowiedź jest zawarta w samym pytaniu. Samo ciśnienie sprężania powoduje zapłon. Oczywiście najlepiej przy rozruchu wspomóc to wysoką temperaturą i dlatego.... Ale chyba sobie robisz jajahajdi pisze: Ponawiam pytanie ;co w silniku z zaplonem samoczynnym powoduje zaplon ropy jak piszesz ?

king cab 2.4
ramcharger 5,9
ramcharger 5,9
no kolego @ buldog 80 jestes wywolany do tablicyZachary pisze:No bo chyba nie zadziała. Potrzebuje chyba iskry do zapłonu. Ale mogę się mylić bo nigdy tego do diesla nie używałem.hajdi pisze:...bo u niego samostart nie zadziala bez iskierki i do diezla sie nie nadaje

ze mamy je -to wiemy

ze chodza -tez

ze opalaja -slyszymy

ale jak do licha to odpala i co powoduje zaplon



ps-chyba wiem ....... w srodku jest swieczka

Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
- Romeo
- Posty: 322
- Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
- Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
- Kontaktowanie:
Nie wiesz o czym prawisz...niestetybuldog80 pisze:STtomas pisze: Ludzie nie dajmy się zwariować![]()
Do zapalenia samostartu potrzebny jest odpalacz którego w silniku Diesla nie ma, więc taki samostart nadaje się raczej do silnika z iskierką. No może dałby radę gdyby odpalała go ropa ale to twój silniczek by choć trochę na któryś garnek zagadał.
Stawiam na przestwiony rozrząd bądź pompe.

Eter wymaga sprężenia znacznie mniejszego od ropy do samozapłonu

Wszystkie silniki modelarskie są zasilane mieszanką eteru i oleju rycynowego....
Iskra eterowi nie jest niezbędna do zapłonu

4 RUNNER
HILUX-taczka
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie
HILUX-taczka

i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie

Nie wiedziałem że wystarczy samo jego ( samostartu ) sprężenie by się odpalił. Mówiłem, że nie wiem. Wydawało mi się że potrzebna jest iskra.
No dobra ale powiedzcie mi koledzy jakie niby ma być to ciśnienie do tego zapłonu
biorąc pod uwagę około 30-40 Barów w dieslu w GMP.
Przed GMP ( górny martwy punkt ) może w takim razie nastąpić wybuch i co? Cofnie wał i tyle chyba nie? Tu nie ma kontrolowanego wybuchu samostartu i w takim razie można se go ...
No dobra ale powiedzcie mi koledzy jakie niby ma być to ciśnienie do tego zapłonu

Przed GMP ( górny martwy punkt ) może w takim razie nastąpić wybuch i co? Cofnie wał i tyle chyba nie? Tu nie ma kontrolowanego wybuchu samostartu i w takim razie można se go ...
Droga jest celem
Ludzie .... jak sie nie znacie to nie wypuszczajcie tu takich pierdół . Poprzez sprezenie zapalisz nawet benzyne - sa zreszta takie silniki , ktore moga chodzi i na dieslu i na benzynie (Huumve BiFuel dla przykladu , Star taki tez byl i wiele innego wojskowego szmelcu) - zgadza sie ze cisnienie przy ktorym wybucha dane paliwo rozni sie od siebie , dlatego taki silnik na samo starcie przy odpalaniu bardzo nie ladnie idzie - dlatego silniki przystosowane do roznego rodzaju paliwamaja l;atwy dostep do przestawiania katu zaplonu. A kolo diesli dzialajacych na LPG pewnie codziennie przejezdzasz - bo wiekszosc wozkow widlowych tak wlasnie jest zasilanabuldog80 pisze:Nie wiedziałem że wystarczy samo jego ( samostartu ) sprężenie by się odpalił. Mówiłem, że nie wiem. Wydawało mi się że potrzebna jest iskra.
No dobra ale powiedzcie mi koledzy jakie niby ma być to ciśnienie do tego zapłonubiorąc pod uwagę około 30-40 Barów w dieslu w GMP.
Przed GMP ( górny martwy punkt ) może w takim razie nastąpić wybuch i co? Cofnie wał i tyle chyba nie? Tu nie ma kontrolowanego wybuchu samostartu i w takim razie można se go ...
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

to nie jest kwestia dzisiejszych specyfikow - jak cie na swiecei jeszcze nie bylo to uzywali saomstartu do odpalania diesli - i to czesciej niz w dzisiejszych czasachbuldog80 pisze:Nie no o dieslach na gaz też słyszałem. A że benzyna czasem ma samozapłony to też na przykładzie fiacika zgaszonego co to jeszcze chodził i chodził znam ale z tym samostartem do diesla... teraz jest pełno specyfików. znajdzie się na wszystko nawet na piszczący pasek klinowy

Moze istnieja specjalne samostarty sluzace do jednego typu silnika , ale ja na polce mam tylko takie uniwersalne
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Niestety nie jest bezkolizyjnyAdAm pisze:A ja tak przy okazji. Ktoś się orientuje czy 2-LT jest silnikiem bezkolizyjnym, czy po zerwaniu paska robi się demolka ?

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość