2Lt milczy

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » czw maja 24, 2007 8:53 pm

Ja miałem podobna akcję, okazało sie że palec rozdzielacza zapłonu.
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 322
Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
Kontaktowanie:

Post autor: Romeo » czw maja 24, 2007 9:28 pm

avan pisze:Ja miałem podobna akcję, okazało sie że palec rozdzielacza zapłonu.
:)21 :)21 :)21 :)21 od kiedy to diesel ma palec rozdzielacza zapłonu ???

A co do zaworu faktycznie jest jeden kabelek i jeden elektrozawór.
Służy do gaszenia silnika, a podany jest na niego ( + )więc może wygasił go na dobre ;-)
4 RUNNER
HILUX-taczka :)
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie :D

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw maja 24, 2007 9:34 pm

Bury-Tom pisze: bo jeśli to głowny tłoczek na pompie to nowy kosztuje dobrze ponad zyla.Powodzenia
:o
o ile dobrze kojarze staropolskie dialekty - "zyl" to mówią w poznańskiem na złotówkę... są takie drogie tłoczki w toyocie? niemożliwe... :wink:
robok rzępoli w harapuciu

avan
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan » czw maja 24, 2007 9:44 pm

RJK9 pisze:
avan pisze:Ja miałem podobna akcję, okazało sie że palec rozdzielacza zapłonu.
:)21 :)21 :)21 :)21 od kiedy to diesel ma palec rozdzielacza zapłonu ???

A co do zaworu faktycznie jest jeden kabelek i jeden elektrozawór.
Służy do gaszenia silnika, a podany jest na niego ( + )więc może wygasił go na dobre ;-)

o [cenzura] nie doczytałem że to diesel :oops:
4R 3.0V6+LPG KL-71 MT 31'

Awatar użytkownika
Aslan
 
 
Posty: 125
Rejestracja: wt paź 17, 2006 8:33 am
Lokalizacja: Kórnik/Rogalin

Post autor: Aslan » sob maja 26, 2007 9:53 pm

Q..de
Mechanik nie dojechał.
Czasu było mało, ale coś podłubałem (jako mechanik nawet nie amator).... :)21
spuściłem ropę od filtra do zbiornika, zapodałem startera w filtr powietrza i w powrót z turbiny.
Pokręciłem trochę, niestety nie zaskoczył.
Natomiast zaciągnął paliwo do filtra.
a z powrotu z turbiny od strony silnika wydobywał się skąpy dym, jakby spaliny ze startera. Z tłumika nic.
Gdyby rozrząd to chyba powinien coś zagadać lub wogóle nie kręcić.. :cry:

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 322
Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
Kontaktowanie:

Post autor: Romeo » sob maja 26, 2007 11:08 pm

W dieslu z pąpą rotacyjną wystarczy że koło pompy przestawi się o jeden ząb i już nie będzie chciał palić....niestety.
Sprawdź czy rozrząd i pompa są na znakach i zobacz czy pompa jest dobrze dokręcona.
Równie dobrze pompa mogła się przestawić na mocowaniu, czyli w efekcie rozregulować :-)
4 RUNNER
HILUX-taczka :)
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie :D

Awatar użytkownika
buldog80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 21, 2006 7:21 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: buldog80 » ndz maja 27, 2007 11:07 am

Sorry, może mało się znam na samostarcie, nigdy nie używałem ale co ma go zapalić w silniku z samozapłonem kiedy nie zapala się ropa?
Może świeca żarowa :lol:

Ściągnij rurkę od przelewu i napisz czy jak kręcisz to leci nią ropa.
Droga jest celem

Awatar użytkownika
Aslan
 
 
Posty: 125
Rejestracja: wt paź 17, 2006 8:33 am
Lokalizacja: Kórnik/Rogalin

Post autor: Aslan » ndz maja 27, 2007 2:13 pm

buldog80 pisze:
Ściągnij rurkę od przelewu i napisz czy jak kręcisz to leci nią ropa.
Leci..

przeca się przyznałem, że ja się nie znam.. i w tym cała zabawa :)21

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » ndz maja 27, 2007 7:12 pm

buldog80 pisze:Sorry, może mało się znam na samostarcie, nigdy nie używałem ale co ma go zapalić w silniku z samozapłonem kiedy nie zapala się ropa?
Może świeca żarowa
a u ciebie w silniku z zaplonem samoczynnym to co powoduje zaplon ?swieca zarowa?
king cab 2.4
ramcharger 5,9

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz maja 27, 2007 7:52 pm

hajdi pisze:a u ciebie w silniku z zaplonem samoczynnym to co powoduje zaplon ?swieca zarowa?
A może to czary... :)21
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

STtomas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw maja 25, 2006 7:54 pm
Lokalizacja: pogranicze Warmii i Mazur

Post autor: STtomas » ndz maja 27, 2007 9:08 pm

Startery lub inaczej samostarty są produkowane na bazie eteru i do zapłonu potrzebuje temp niższej niż ropa.
Tak dla ciekawostki, (ale cicho żeby araby się nie dowiedziały):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Eter_dimetylowy
http://www.abrys.pl/cik/index.php?r=artykuly&id=6001
LC KZJ95 AT33
gg45542453
http://www.wwfpl.panda.org/

Awatar użytkownika
buldog80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 21, 2006 7:21 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: buldog80 » ndz maja 27, 2007 10:00 pm

STtomas pisze:Startery lub inaczej samostarty są produkowane na bazie eteru i do zapłonu potrzebuje temp niższej niż ropa.
Tak dla ciekawostki, (ale cicho żeby araby się nie dowiedziały):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Eter_dimetylowy
http://www.abrys.pl/cik/index.php?r=artykuly&id=6001
Ludzie nie dajmy się zwariować :lol:

Do zapalenia samostartu potrzebny jest odpalacz którego w silniku Diesla nie ma, więc taki samostart nadaje się raczej do silnika z iskierką. No może dałby radę gdyby odpalała go ropa ale to twój silniczek by choć trochę na któryś garnek zagadał.

Stawiam na przestwiony rozrząd bądź pompe.
Droga jest celem

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » ndz maja 27, 2007 10:06 pm

buldog80 pisze:
STtomas pisze:Startery lub inaczej samostarty są produkowane na bazie eteru i do zapłonu potrzebuje temp niższej niż ropa.
Tak dla ciekawostki, (ale cicho żeby araby się nie dowiedziały):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Eter_dimetylowy
http://www.abrys.pl/cik/index.php?r=artykuly&id=6001
Ludzie nie dajmy się zwariować :lol:

Do zapalenia samostartu potrzebny jest odpalacz którego w silniku Diesla nie ma, więc taki samostart nadaje się raczej do silnika z iskierką. No może dałby radę gdyby odpalała go ropa ale to twój silniczek by choć trochę na któryś garnek zagadał.

Stawiam na przestwiony rozrząd bądź pompe.
Ponawiam pytanie ;co w silniku z zaplonem samoczynnym powoduje zaplon ropy jak piszesz ?
king cab 2.4
ramcharger 5,9

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz maja 27, 2007 10:16 pm

hajdi pisze: Ponawiam pytanie ;co w silniku z zaplonem samoczynnym powoduje zaplon ropy jak piszesz ?
Odpowiedź jest zawarta w samym pytaniu. Samo ciśnienie sprężania powoduje zapłon. Oczywiście najlepiej przy rozruchu wspomóc to wysoką temperaturą i dlatego.... Ale chyba sobie robisz jaja :wink:
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » ndz maja 27, 2007 10:19 pm

Zachary pisze:
hajdi pisze: Ponawiam pytanie ;co w silniku z zaplonem samoczynnym powoduje zaplon ropy jak piszesz ?
Odpowiedź jest zawarta w samym pytaniu. Samo ciśnienie sprężania powoduje zapłon. Oczywiście najlepiej przy rozruchu wspomóc to wysoką temperaturą i dlatego.... Ale chyba sobie robisz jaja :wink:
no ja wiem ze ty wiesz ale wedlug kolegi buldoga80 cos innego to powoduje bo u niego samostart nie zadziala bez iskierki i do diezla sie nie nadaje :roll:
king cab 2.4
ramcharger 5,9

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » ndz maja 27, 2007 10:55 pm

hajdi pisze:...bo u niego samostart nie zadziala bez iskierki i do diezla sie nie nadaje :roll:
No bo chyba nie zadziała. Potrzebuje chyba iskry do zapłonu. Ale mogę się mylić bo nigdy tego do diesla nie używałem.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » ndz maja 27, 2007 11:48 pm

Zachary pisze:
hajdi pisze:...bo u niego samostart nie zadziala bez iskierki i do diezla sie nie nadaje :roll:
No bo chyba nie zadziała. Potrzebuje chyba iskry do zapłonu. Ale mogę się mylić bo nigdy tego do diesla nie używałem.
no kolego @ buldog 80 jestes wywolany do tablicy !! prosimy o wyllumaczenie jak diesle dzialaja bo............
ze mamy je -to wiemy :)2
ze chodza -tez :)2
ze opalaja -slyszymy :)2
ale jak do licha to odpala i co powoduje zaplon ?? ?? ??

ps-chyba wiem ....... w srodku jest swieczka :)21
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » ndz maja 27, 2007 11:58 pm

tak zeby ci sie lepiej myslalo powiem ci ze ..........

na samym samostarcie diesel bedzie chodzil 8) - nawet gdy jest zypelnie zimny

na lpg tez :)2 tyle ze musi byc jeszcze cieply 8)
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 322
Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
Kontaktowanie:

Post autor: Romeo » pn maja 28, 2007 5:21 am

buldog80 pisze:
STtomas pisze: Ludzie nie dajmy się zwariować :lol:

Do zapalenia samostartu potrzebny jest odpalacz którego w silniku Diesla nie ma, więc taki samostart nadaje się raczej do silnika z iskierką. No może dałby radę gdyby odpalała go ropa ale to twój silniczek by choć trochę na któryś garnek zagadał.

Stawiam na przestwiony rozrząd bądź pompe.
Nie wiesz o czym prawisz...niestety :-(
Eter wymaga sprężenia znacznie mniejszego od ropy do samozapłonu :)21
Wszystkie silniki modelarskie są zasilane mieszanką eteru i oleju rycynowego....
Iskra eterowi nie jest niezbędna do zapłonu :lol:
4 RUNNER
HILUX-taczka :)
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie :D

Awatar użytkownika
buldog80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 21, 2006 7:21 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: buldog80 » pn maja 28, 2007 8:17 am

Nie wiedziałem że wystarczy samo jego ( samostartu ) sprężenie by się odpalił. Mówiłem, że nie wiem. Wydawało mi się że potrzebna jest iskra.

No dobra ale powiedzcie mi koledzy jakie niby ma być to ciśnienie do tego zapłonu :-? biorąc pod uwagę około 30-40 Barów w dieslu w GMP.

Przed GMP ( górny martwy punkt ) może w takim razie nastąpić wybuch i co? Cofnie wał i tyle chyba nie? Tu nie ma kontrolowanego wybuchu samostartu i w takim razie można se go ...
Droga jest celem

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn maja 28, 2007 8:53 am

buldog80 pisze:Nie wiedziałem że wystarczy samo jego ( samostartu ) sprężenie by się odpalił. Mówiłem, że nie wiem. Wydawało mi się że potrzebna jest iskra.

No dobra ale powiedzcie mi koledzy jakie niby ma być to ciśnienie do tego zapłonu :-? biorąc pod uwagę około 30-40 Barów w dieslu w GMP.

Przed GMP ( górny martwy punkt ) może w takim razie nastąpić wybuch i co? Cofnie wał i tyle chyba nie? Tu nie ma kontrolowanego wybuchu samostartu i w takim razie można se go ...
Ludzie .... jak sie nie znacie to nie wypuszczajcie tu takich pierdół . Poprzez sprezenie zapalisz nawet benzyne - sa zreszta takie silniki , ktore moga chodzi i na dieslu i na benzynie (Huumve BiFuel dla przykladu , Star taki tez byl i wiele innego wojskowego szmelcu) - zgadza sie ze cisnienie przy ktorym wybucha dane paliwo rozni sie od siebie , dlatego taki silnik na samo starcie przy odpalaniu bardzo nie ladnie idzie - dlatego silniki przystosowane do roznego rodzaju paliwamaja l;atwy dostep do przestawiania katu zaplonu. A kolo diesli dzialajacych na LPG pewnie codziennie przejezdzasz - bo wiekszosc wozkow widlowych tak wlasnie jest zasilana
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
buldog80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 21, 2006 7:21 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: buldog80 » pn maja 28, 2007 9:02 am

Nie no o dieslach na gaz też słyszałem. A że benzyna czasem ma samozapłony to też na przykładzie fiacika zgaszonego co to jeszcze chodził i chodził znam ale z tym samostartem do diesla... teraz jest pełno specyfików. znajdzie się na wszystko nawet na piszczący pasek klinowy :lol:
Droga jest celem

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn maja 28, 2007 9:07 am

buldog80 pisze:Nie no o dieslach na gaz też słyszałem. A że benzyna czasem ma samozapłony to też na przykładzie fiacika zgaszonego co to jeszcze chodził i chodził znam ale z tym samostartem do diesla... teraz jest pełno specyfików. znajdzie się na wszystko nawet na piszczący pasek klinowy :lol:
to nie jest kwestia dzisiejszych specyfikow - jak cie na swiecei jeszcze nie bylo to uzywali saomstartu do odpalania diesli - i to czesciej niz w dzisiejszych czasach ;)

Moze istnieja specjalne samostarty sluzace do jednego typu silnika , ale ja na polce mam tylko takie uniwersalne
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pn maja 28, 2007 9:16 am

A ja tak przy okazji. Ktoś się orientuje czy 2-LT jest silnikiem bezkolizyjnym, czy po zerwaniu paska robi się demolka ?

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn maja 28, 2007 10:45 am

AdAm pisze:A ja tak przy okazji. Ktoś się orientuje czy 2-LT jest silnikiem bezkolizyjnym, czy po zerwaniu paska robi się demolka ?
Niestety nie jest bezkolizyjny :( A skąd wniosek ze to pasek ? Myślę ze w twoim przypadku to akurat najmniej prawdopodobne - a świadczy o tym ten wyciek oleju - myślę , że stało sie to co powiedział dziadek.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość