liczba cetanowa ON- 50

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw wrz 13, 2007 1:40 pm

Wartosc opalowa wd, czyli calorific value, dla ON 38000kJ/kg, dla paliw okretowych 40-42000kJ/kg, daje duzo wyzsza temperature spalania, podobnie jest z opalem
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
charlie70
 
 
Posty: 899
Rejestracja: pn mar 27, 2006 11:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: charlie70 » czw wrz 13, 2007 2:04 pm

Chyba nie do końca zrozumiałeś co napisałem.
Wiadomo, że wszystko co jest palne ma jakąś wartość opałową jak i również odczyn ph. Te wartości jednak nie występują na certyfikatach, a jeśli ktoś sprzedając na stację niby ON i posługując sie certyfikatem na którym określona jest wartość opałowa, to wiadomo , że dostarcza OO a nie ON :)3 . Taka tylko dygresja :)4

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw wrz 13, 2007 2:24 pm

Żerując na waszej wiedzy, pytam dalej :)21
Jak znaczące są różnice w składzie węglowodorowym pomiędzy ON, a OO i jakie ma to odzwierciedlenie w procesie spalania w silnikach o zapłonie samoczynnym :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw wrz 13, 2007 2:30 pm

charlie70 pisze:Chyba nie do końca zrozumiałeś co napisałem.
Wiadomo, że wszystko co jest palne ma jakąś wartość opałową jak i również odczyn ph. Te wartości jednak nie występują na certyfikatach, a jeśli ktoś sprzedając na stację niby ON i posługując sie certyfikatem na którym określona jest wartość opałowa, to wiadomo , że dostarcza OO a nie ON :)3 . Taka tylko dygresja :)4
Masz racje :)2 Nie znam sie na paliwach trakcyjnych, natomiast znam sie troche na okretowych, z racji zawodu :D
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » czw wrz 13, 2007 2:34 pm

klucz13 pisze:
Cajman pisze:W dawnych czasach jak się miało poczciwego 125 p to dolewało się jakiś taki rdzawy płyn (oktany czy ki ch...j), ojciec coś przestawiał w silniku (chyba zapłon) i chciało mu rurę wydechową wyprostować.
Cztero etylek ołowiu :)2
:)21
a gdzie to mozna kupic? :)21

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » czw wrz 13, 2007 11:33 pm

NO CHARLIE_MU70 to należy sie taki silnik co przy odpalaniu silnik stoi w miejscu a budą kręci :D dlugi dobry wywód :)2
hilux 2,4D. DC.

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Cajman » czw wrz 13, 2007 11:46 pm

chiquito83 pisze:
klucz13 pisze:
Cajman pisze:W dawnych czasach jak się miało poczciwego 125 p to dolewało się jakiś taki rdzawy płyn (oktany czy ki ch...j), ojciec coś przestawiał w silniku (chyba zapłon) i chciało mu rurę wydechową wyprostować.
Cztero etylek ołowiu :)2
:)21
a gdzie to mozna kupic? :)21
Legalnie chyba nigdzie - to jest to co najbardziej truje w spalinach. I nienadaje się do silnikow z katalizatorem
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » czw wrz 13, 2007 11:47 pm

misieek cypr :o ,ja powtarzam tylko to co jest na stronce holzgas że okręty pływają też natakim paliwie, jaa nieznam sie na oktanach i oparach jak bym sie znał to bym już dawno na 100cetanach pomykał i nie zadawał nudnych pytań,alle i tak jeszcze nikt mi nie odpowiedział czy jest takie coś do dizla jak do bęzyny 4oetylekołowiu :)
hilux 2,4D. DC.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw wrz 13, 2007 11:55 pm

jaceksulej pisze:misieek cypr :o ,ja powtarzam tylko to co jest na stronce holzgas że okręty pływają też natakim paliwie, jaa nieznam sie na oktanach i oparach jak bym sie znał to bym już dawno na 100cetanach pomykał i nie zadawał nudnych pytań,alle i tak jeszcze nikt mi nie odpowiedział czy jest takie coś do dizla jak do bęzyny 4oetylekołowiu :)
Opowiedział tylko czytać się trza nauczyć :)25
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » czw wrz 13, 2007 11:56 pm

yyyy w którym miejscu :o
hilux 2,4D. DC.

Awatar użytkownika
jaceksulej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 03, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: warszawice

Post autor: jaceksulej » czw wrz 13, 2007 11:59 pm

Miras M pisze:Jeśli w dieslu jest analogicznie jak w silniku benzynowym, gdzie od pewnej wartości liczby oktanowej bez przyspieszenia zapłonu nie ma żadnych korzyści, to nie ma sensu. Masz silnik przystosowany na LC 48 więc nie kombinuj :wink:
TAK JEST SIEFIE !! !! !! jaa tyllko tak spytałem :oops:
hilux 2,4D. DC.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości