Zawieszenie BJ 73

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

arekg
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr lis 10, 2004 9:11 pm
Lokalizacja: pomorze

Post autor: arekg » wt paź 16, 2007 10:30 am

a ja się pokuszę
z tego co wiem to wahacz lj do przodu nie wlizie
niedługo wyląduje moja toyka na ślasku i trafi w odpowiednie ręce hutników :)21
Wojteeek - mamy swoje trasy takie stałe , i powiem Ci , że hzj na OME nie jest w stanie zrobić tego co lj na Ironach padniętych , fakt ,że jak się nie porówna w tym samym momencie 2 - zawieszeń to się wydaje resor bardzo fajny
Swoją drogą Iron to śmietnik grosza nie wart :)3

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » wt paź 16, 2007 10:37 am

A to nie jest też troche tak, że tam gdzie HZJ już tonie, LJ robi niższą masą ? :wink:

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » wt paź 16, 2007 11:57 am

Wiechu pisze:A to nie jest też troche tak, że tam gdzie HZJ już tonie, LJ robi niższą masą ? :wink:
Tak jest. Wielokrotnie to powtarzam. Na wydmach też jest spora różnica. Porównując HZJ-74 i KZJ70.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

arekg
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr lis 10, 2004 9:11 pm
Lokalizacja: pomorze

Post autor: arekg » wt paź 16, 2007 12:28 pm

nasza hzj szła jak burza przez wszystkie wydmy i z tym problemu nie ma
druga rzecz to jest to co mówi Seba , resory są dobre na targanie ciężarów a nie na teren i zwykła lj przy sprężynie wyrobi Ci więcej jak hzj a ciężar masz 1920 hzj a lj ile tam było 1800 czy coś takiego :)2
A poza tym głuchym trzeba być ,żeby raz jeżdżąc 6 cyl przesiąść się z powrotem na 4 cyl prykacz :wink:
no chyba ,że jest to bj-ta Seby :D

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » wt paź 16, 2007 12:37 pm

Chodzi głównie o podjazdy z krótkich rozbiegów. Ma to istotne znaczenie zwłaszcza przy pokonywaniu wydm bez tzw. drogi. Takie same porównanie mieliśmy na Yota Spot w Krakowie. HZJ nie podjechał pod górę gdzie wjechał KZJ. Sam choruję na HZJ-ota ale wyłącznie do celów ekspedycyjnych. Ten samochód właśnie tam najlepiej się sprawdza.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

arekg
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr lis 10, 2004 9:11 pm
Lokalizacja: pomorze

Post autor: arekg » wt paź 16, 2007 3:37 pm

zgadzam się , to samo napisałem wcześniej , i podtrzymuję ,że jest to wg. mnie "wina " resorów , i byc może , ale są to moje subiektywne odczucia , środka ciężkości , który przeniesiony jest bardziej do przodu ze względu na ciężki silnik
zauwarz ,że bj - ma problemy z robieniem w terenie , natomiast nie ma już tej tendencji do nurkownia co hzj , a konstrukcyjnie są podobne , nawet BJ -ta ma większy przedni most ( i gill metalowy :)21 )
a z praktyki to przód w hzj , na tych samych resorach ( ten sam egzemplarz ) poszedł letko w dół , reszta jest kwestią logiki :)2
a następną rzeczą są wieszaki :)3

Awatar użytkownika
Wojteeek
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 7:09 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Wojteeek » wt paź 16, 2007 6:31 pm

Arek, ale ja jednocześnie miałem przez rok Lj i Bj (wcześniej Lj przez 6 lat) i wolę Bj-kę. Przed kupnem miałem obawy co do resorów.
Na zestaw irona nie mam powodów do narzekania - pracuje wyśmienicie, tylko trzeba pamiętać o smarowaniu wieszaków.
Robiąc obiazd "stałych tras" Bj wypadała lepiej. Ale jak bedę miał troche czasu, to zmówię jednocześnie Karsona i Henia z dźwigniętymi Lj-tkami i zrobimy porównanie.
Co do rzeźbienia sprężyn do Bj-ty, to Sebastian ma racje. Człowiek osiwieje a i tak jeszcze coś pozostanie do dopracowania - a za każdym razem dowie się o tym w najmniej sprzyjających okolicznościach i czasie.
LC bj 73 -1985 (babcia)

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt paź 16, 2007 6:48 pm

Dostałem fajnego linka, jest tam sporo o naszych autkach w dziale modyfikacje - również temat sprężyn: www.thebj73.com - tylko język jest niejadalny :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » wt paź 16, 2007 7:19 pm

Wojteeek ale LJ miała 31" i klapniętą zawiechę, BJ ma lift i stoi na 33". :wink:
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Wojteeek
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 7:09 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Wojteeek » wt paź 16, 2007 8:00 pm

Karson pisze:Wojteeek ale LJ miała 31" i klapniętą zawiechę, BJ ma lift i stoi na 33". :wink:
Nie zawsze :)21
A nawet klapnięta niejednego kozaka :o objechała :)2 :)21 :)21 :)21

Umówimy się na teścik toyek. Może jakaś ściganka, przeprawa i trial aby warunki były bardzo różne.
Heniek ma taki lift jak u Ciebie? Jak inny, to nawet lepiej. O wynikach poinformujemy zacnych forumowiczów.
LC bj 73 -1985 (babcia)

Awatar użytkownika
Wojteeek
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 7:09 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Wojteeek » wt paź 16, 2007 8:03 pm

A na zakończenie zrobimy test który z kierowników wypije więcej piwa :)21
LC bj 73 -1985 (babcia)

arekg
 
 
Posty: 247
Rejestracja: śr lis 10, 2004 9:11 pm
Lokalizacja: pomorze

Post autor: arekg » śr paź 17, 2007 9:10 am

Pan Kleks jasna sprawa :)21

Awatar użytkownika
heniu
 
 
Posty: 1108
Rejestracja: czw lip 21, 2005 8:43 am
Lokalizacja: Kielce/Bilcza

Post autor: heniu » śr paź 24, 2007 8:42 am

Wojteeek pisze:
Karson pisze:Wojteeek ale LJ miała 31" i klapniętą zawiechę, BJ ma lift i stoi na 33". :wink:
Nie zawsze :)21
A nawet klapnięta niejednego kozaka :o objechała :)2 :)21 :)21 :)21

Umówimy się na teścik toyek. Może jakaś ściganka, przeprawa i trial aby warunki były bardzo różne.
Heniek ma taki lift jak u Ciebie? Jak inny, to nawet lepiej. O wynikach poinformujemy zacnych forumowiczów.
Nie ma sprawy możemy porównać 8) , nie wiem tylko czy Karson się już wyrobił z naprawą? a kiedy to sie umówimy na regionalnym :)2
Adrenalina uzależnia
MTM Profi

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr paź 24, 2007 8:50 am

arekg pisze: Swoją drogą Iron to śmietnik grosza nie wart :)3
sprężyny, jak trafisz te żółte ciemniejsze robią świetnie w terenie, są bardziej elastyczne od OME, niestety można się czepić do wytrzymałości...ja na razie mam pół roku i ponad 10kkm, zobaczymy.

Amory Irona to syf :) Dlatego mam OME ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » śr paź 24, 2007 12:10 pm

Damian pisze:...Amory Irona to syf :)...
A u mnie "robią" już od 25k km i jest super. :wink:
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt paź 30, 2007 10:45 pm

No dobra jutro biorę się za zawiechę - czy ćwiczył ktoś SPOA w BJ lub HZJ? Byłbym wdzięczny...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » czw lis 01, 2007 11:52 am

Jeździ jedna bj ze spoa i 5 cylindrowym VM :)21 po ustce
O ta:
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2007/10_zl ... ct0401.jpg
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Dagu
Posty: 533
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:20 pm
Lokalizacja: Ostroróg

Post autor: Dagu » czw lis 01, 2007 5:39 pm

Co tu jest: http://www.youtube.com/watch?v=-V17jsZMwL0
widać drążek przy resorze! po2-jne amory,
i ogólnie fajna Toyka :)2
Subaryna leśnik, i piździk dzielny w teren. Poszukiwanie sztywnych mostów...

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw lis 01, 2007 6:33 pm

To jest BJ 75...

OK ale wracając do tematu to włożone 33' bez żadnego liftu tylko z dystansami 38 mm. Nic nie obciera na wykrzyżach ( wózek widlak za koło do góry i za ramę do góry ) nic nie obciera - kapcie 33'x12,5x15. Same felgi nie wchodziły bo obcierały o obudowę hamulca na przednim moście... Jutro jadę w teren to zweryfikuję to w terenie :)23 Ale póki co to jestem zadowolony - na mocy silnika nie bardzo odczułem ale wnioski póki co mam dwa:
- klepnięcie i wzmocnienie resoru lub wymiana na gotowy - ze względu na koszty pójdę póki co w temat klepnięcia i być może dołożenia pióra do resorów.
- wymiana amorków na gotowy
Czyli nic nowego nie odkryłem chociaż miło że samemu :)21

Zdjęcia pokażę w poniedziałek po powrocie z terenu.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw lis 01, 2007 6:57 pm

Zbowid pisze:No dobra jutro biorę się za zawiechę - czy ćwiczył ktoś SPOA w BJ lub HZJ? Byłbym wdzięczny...
chłopie, bede nudny...
nie wiem, czy funkcjonujesz na nizinach czy na wyzynach - ale robienie spoa w polaczenie np z bodyliftem to moim zdaniem przesada - niewarta pierwszego zawału na trawersie... zwłaszcza, ze trzeci ponoc jest smiertelny :wink:

zreszta po co Ci to spoa - ZAMIAST liftu ?? zwrociels uwage, jak patrzy wąs przekładni kierowniczej? zreszta o tym już było...
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw lis 01, 2007 7:03 pm

Zbowid pisze:
OK ale wracając do tematu to włożone 33' bez żadnego liftu tylko z dystansami 38 mm. Nic nie obciera na wykrzyżach ( wózek widlak za koło do góry i za ramę do góry )
eeeech, znowu wyjde na marudzącą starą babę, ale... :wink:
wykrzyż statyczny trochę nierówny dynamicznemu, życzę udanych prób terenowych :D
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw lis 01, 2007 7:20 pm

Nie czepiasz się, a ja nie próbuję się wymądrzać a jedynie pokazać drogę do sukcesu :)21 Nie wykluczam, że skończy się na lifcie ale dopiero po objeździe w terenie będę wiedział co dokładnie mojemu modelowi dolega. A uwagi są cenne i nie odbieram ich jako marudzenie - po to między innymi jest to forum, żeby wybijać głupie pomysły z głowy :)2
Nie miałem czasu na więcej bo wyjazd już jutro - a chciałem włożyć jakieś normalne kapcie, co by zanadto nie być ciężarem dla kolegów. Ja to traktuję jako przejściowe rozwiązanie.
Na pewno się odezwę w poniedziałek i pewnie jakieś zdjęcia w końcu zapodam...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw lis 01, 2007 7:33 pm

jasne, róbmy pis not war (nie mylic z PIS) :wink:

a poważnie - dokładanie piór metodą kowalską przerabiałem jeszcze w samuraju (jak kto lubi jezdzic taczka to polecam), w zakupionym przeze mnie bj rowniez przedni resor mial + pioro z lublina (tylko ze wzgledu na ujemna strzałkę, zła droga)

wydaje mi sie to błędną droga ewolucji, ale jak tam marysia uwaza :D
mozna pójść w kierunku dobrania jakiś paraboli, ale... koszty ewolucji moga byc zabójcze :wink:

dodatkowo resor ma ten minus w stosunku do sprezyny (jezeli chodzi o dorabianie, bo to tez przerabialem), ze jest DROGI, tzn. dokręcenie spręzyny to góra kilkaset złotych (biorąc za górną granice warian profi) - a dorobienie resora ( nie mam tu na myśli doożenia pióra - bo to raczej akt rozpaczy posiadacza kiosku warzywnego i Żuka) to już nieco wiecej... :( a skutek moze byc rozny w zaleznosci od wykonawcy....

dlatego drogi moga byc dwie: ewolucyjna (polecam spisywanie kosztow etapoów pośrednich w arkuszu kalkulacyjnym a na koniec skasowanie go w kacie desperacji) lub kupienie firmowego zawieszenia (drogo jak diabli, ale biorac pod uwage wartość arkusza kalkulacyjnego + własne nerwy może warto)

8)

zrobisz jak uważasz

:)21
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw lis 01, 2007 8:06 pm

Myślę o firmówce - ale koszty :o

Znalazłem w Stanach komplet który kosztuje 1400 $ a w Polsce to samo kosztuje sam wiesz ile :)21 Ale podejrzewam, że gotowy kit mnie nie minie..
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości