FJ Cruiser

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Greentop
 
 
Posty: 243
Rejestracja: pn maja 22, 2006 10:36 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Greentop » pt mar 14, 2008 9:33 am

architeo pisze:...A poza tym... ta prosta szyba... wysokie drzwi.... zadne autko nie daje takiego poczucia siedzenia w terenowce.
jedyne czego brakuje...
to dlugiego lewarka zmiany biegow ...:(:(
A siedizałeś np w miśku 1 gen ??
Tam znajdziesz 3 wymienione przez ciebie cechy...i jeszcze pare dodatkowych :lol:
dętki sucks! a dotacja z Funduszu Pracy vivat!

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: architeo » pt mar 14, 2008 3:17 pm

Dzięku Damian, że mnie oświeciłeś zdjęciem :)

Właściwie w cenie jest problem.
Ponieważ np nie stać mnie na GL więc jasno twierdze, ze to syf.
Jednak jeśli mnie stać, to poważnie rozważam jego zakup.

I to samo dotyczy tojki.
jeśli masz 25 na auto... to wszystko droższe to syf i w ten sposób uzasadniasz sobie niemożliwość zakupu. Nie kupiłbym, bo syf.

Punkt siedzenia, zależy od punktu widzenia.

Więc jasno podkreślam, ze nikt tu nie mówi o zakupie auta na Bieługe czy Kozackie, choć pewnie i sobie FJ poradzi :) bo jasnym jest, ze tylko kretyn pognie 100 tys w lesie.

Trzy lata temu jak 90 jeździłem na rajdy, to mi się w pałe stukali, a teraz ?
więcej tego w lesie niż na drogach.
nie wspomnę o frotkach, ferozach, pickupach 4runerach i innemu pseodo syfie

podjąłem decyzję o zakupie i będę wam machał :):)
i p... spalanie :)
szkoda tylko, ze nie ma wersji zielonej :)

a podstawą jest łącznik kierownicy z pedałami
TADEO

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt mar 14, 2008 3:40 pm

architeo pisze:Dzięku Damian, że mnie oświeciłeś zdjęciem :)

Właściwie w cenie jest problem.
Ponieważ np nie stać mnie na GL więc jasno twierdze, ze to syf.
Jednak jeśli mnie stać, to poważnie rozważam jego zakup.

I to samo dotyczy tojki.
jeśli masz 25 na auto... to wszystko droższe to syf i w ten sposób uzasadniasz sobie niemożliwość zakupu. Nie kupiłbym, bo syf.

Punkt siedzenia, zależy od punktu widzenia.
tak oczywiście, punkt siedzenia zależy od punktu widzenia
i Ty tylko patrzysz na swój punkt widzenia

sporo jeżdżę też krótką 90tką, lekko dłubniętą i w życiu nie będę wyprawiał nią takich rzeczy jakie robię 70tką, bo po prostu 90tka się do tego nie nadaje, jest za delikatna i ma gorsze właściwości z racji chociażby niezależnego zawieszenia

twierdzenie, że preferuję staruchy bo nie mam kasy na nowsze auto jest takie...płytkie, wąskie i chyba nie przystoi - poza tym nowa seria 7 jest droższa od FJ ;) czy ty naprawdę nie jesteś w stanie zrozumieć, że ktoś lubi auta klasyczne, mniej napakowane sterydami, mniej lanserskie i "raperskie"? Ja rozumiem Twoje podejście, Ty zrozum moje.

Po raz drugi napiszę - nikt nikomu nie broni kupowania FJ. Dyskusja poszła w kierunku wykorzystania go w kontekście wypraw i użytkowania w terenie, więc ja napisałem tylko że Toyota dedykuje do tego inny model, a FJ jest funcarem dla amerykańskiej młodzieży i surferów. Aaaa i raperów :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: architeo » pt mar 14, 2008 3:47 pm

hmmm, smiem twierdzic, ze ulegasz ogolenej teorii slabosci niezaleznego zawieszenia..:)
a Hamer ?
most, to nie wszystko.
LR maja mosty i co ? jak nie wymienisz polosi, nigdzie nie zajedziesz,.
Wrangler to samo
powiedz mi w takim razie, czy twierdzisz, ze toyota 90 robi slabsza, a 78 mocniejsza ?
obniza jakos? celowo cos knuje?
Toyota to Toyota.
i koniec!
zmierzasz ku blednej teorii auta idealnego.
dla mnie idealem byla G ktora zreszta mam
blokady, mosty, WOLF no jednym slowem ideal...
i co z tego, skoro w Marku, Syrii nikt o tym nie slyszal!
czy jezdzisz swoim autem na codzien ?
TADEO

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt mar 14, 2008 4:06 pm

architeo pisze:hmmm, smiem twierdzic, ze ulegasz ogolenej teorii slabosci niezaleznego zawieszenia..:)
a Hamer ?
Moze i tak, ale miałem w sumie cztery auta terenowe z niezależnym zawiasem :)21 i dla mnie nie jest to teoria poparta praktyką
O trwałości podwozia 90tki przy zastosowaniu kół pow. 32 cali może Ci powiedzieć Kylon, który zęby zjadł na tym aucie.
To b. fajny "dupowóz terenowy", przyjemnie jeździ się po asfalcie, komfortowo w trasie i umożliwia pokonanie lekkiego terenu.

Niezależne zawieszenie Hummera nijak ma się do tych stosowanych w "normalnych" terenówkach - obejrzyj sobie z bliska jak będziesz miał okazję. Zwróć uwagę zwłaszcza na wahacze i półosie :lol:

architeo pisze: most, to nie wszystko.
LR maja mosty i co ? jak nie wymienisz polosi, nigdzie nie zajedziesz,.
Wrangler to samo
bo z gównolitu zrobili - ich problem, nie mój, ja mam toyotę i półosi do większych kół nie muszę zmieniać :)21
architeo pisze: powiedz mi w takim razie, czy twierdzisz, ze toyota 90 robi slabsza, a 78 mocniejsza ?
obniza jakos? celowo cos knuje?
Toyota to Toyota.
i koniec!
Tak, tak twierdzę. Ba! Nawet konstruktorzy Toyoty tak twierdzą - twierdzenie że "Toyota to Toyota" jest błędne - yaris to nie to samo co corolla. Pierwsze symptomy wprowadzenia "bardziej cywilizowanej" wersji land cruisera były już w 1985 roku (light duty na sprężynach), a dziesięć lat później wersję "cywilną", zwaną Prado (czyli J9) osadzono na podwoziu tożsamym dla 4Runnera, który to znowu powstał z potrzeby wprowadzenia na rynek auta o niekoniecznie legendarnej pancerności i możliwościach terenowych, ale za to o większej wygodzie, lepszym prowadzeniu na asfalcie - aucie dla pana biznesmena (a jednocześnie myśliwego czy żeglarza) z rodziną.

aut idealnych nie ma - ale do konkretnych zastosowań da się znaleźć jak najbardziej dopasowane :)
architeo pisze: czy jezdzisz swoim autem na codzien ?
teraz już rzadziej (choć można mnie spotkać jadącego toyką w korkach warszawskich), ale przez ładnych parę lat jeździłem, jeżdżę nią za to sporo wycieczkując po kraju
a np. w ostatnie lato zrobiłem w 2 tygodnie 5000km :) w to lato będzie ciut więcej ;)

tośmy się rozpisali ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
ROBE358
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 11:31 pm

Post autor: ROBE358 » pt mar 14, 2008 10:33 pm

Dożucę swoje trzy grosze :P
jak FJta pierwszy raz zobaczyłem to się przeraziłem - to tak mają teraz wyglądać toyki ??
a tak wogule to mnie nie stać i problem mam z głowy :lol: :lol: :lol:
EXTREM PUŁAWY
TOYOTA LJ 70

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pt mar 14, 2008 10:59 pm

tam gdzie nie ma sztywnego mostu to mamy galerię sworzni,tulejek,łączników,wachaczy....tylko to mnie przeraża bo kiedyś trzeba to powymieniać :roll:
tel660675798

CARODZIEJ
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr cze 15, 2005 9:24 pm
Lokalizacja: BIałystok -Zaścianki

Post autor: CARODZIEJ » sob mar 15, 2008 12:14 am

A podobno automat pali mniej od manula w FJocie

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: architeo » pn maja 12, 2008 9:39 pm

sie nagadałem, napisałem


i ..
i jeżdzę KZJ70 :) z 3.0 T :)

nic dodać !
cudo.!
TADEO

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn maja 12, 2008 9:59 pm

do jazdy w naprawdę ciężkim terenie nie ma lepszej Toyoty, na wyprawy tak (hzj), ale w gnojówkę nie ma

gratulacje
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: architeo » pn maja 12, 2008 10:04 pm

cóż...
nie ma :)
święta słowa :)
TADEO

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » wt maja 13, 2008 11:21 am

Jestem pod wrażeniem :)21 miłości do marki :)23
Higway to hell

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: architeo » wt maja 13, 2008 11:28 am

marki juz nie ma :) jest euro :)
TADEO

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt maja 13, 2008 11:38 am

Francek pisze:Jestem pod wrażeniem :)21 miłości do marki :)23
a bo KZJ to fajna maszinu w haszcze i tyle :)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » wt maja 13, 2008 11:39 am

A ja będę miał mosty od BJ73 z blokadami i aż sam się boję :lol:
Higway to hell

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: architeo » wt maja 13, 2008 11:49 am

widzę, ze dokonałes zakupu. to te przerabiane z resorów na sprezyny ?
"podobno" fabryczne blokady nie bardzo..
a wczoraj sptkałem kolesi, co mają w tyle "zaspawaną" blokadę na stałe,
i dają rade :)
TADEO

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » wt maja 13, 2008 11:59 am

Nie bardzo co ?? Z opisu wnioskuję, że to blokady załączane mechanicznie ( w odróznieniu od tego g jakim są silniczki w hdj-cie ) przy kołach do 33 cali podobno sprawują się bez zarzutu. Ale wszak to Toyota więc różnie może być :-? :roll: Czy znowu wpakowałem się na minę :wink: ?? na literkę T . Podrzuć jakieś szczegóły jesli mozesz.
Pzdr
Higway to hell

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: architeo » wt maja 13, 2008 12:11 pm

znalazłem ogłoszenie "tu", ze gosc ma własnie takie mosty do luchnięcia.
najlepsze zdecydowanie to z 73 po 96 chyba ?
a z przelozeniem 4,8
a blokady napisane było, ze fabryczne,
silniczek do blokad daje rade, tyle ze trzeba o niego dbac i chociaz raz na ruski rok włączyć :):)

nie lepiej arb kupić komlecik za 10 ? z kompresorkiem i do kół będzie jak znalazł ?
TADEO

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » wt maja 13, 2008 1:17 pm

Ale tam nie ma żadnych silniczków :roll: to blokady załączane poprzez cięgła- mechanicznie !! Nie bardzo jest się co spierdo.....ć oprócz linki rzecz jasna, która to w Dupaso T kosztuje tysiąc zyla i czeka się 2 miechy :lol: :lol: :lol: :lol: - Boszzszzzzzz to już się robi powoli żenuące .......................
Higway to hell

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt maja 13, 2008 1:43 pm

blokady elektryczne (elockery) można przerobić na sterowane za pomocą cięgien
Francek cudem trafił na mechaniczne z BJ73 (:o)

architeo myli pojęcia, bo nie ma czegoś takiego jak "blokady z 73 roku '96"
w tym roku seria 7 występowała już tylko w wersji Heavy Duty, z silnikami 4,2 diesel (HZJ71, HZJ74, HZJ76, HZJ78)
elockery można było sobie zamówić wtedy w opcji

jest jeszcze myk z przeszczepem elockera z amerykańskiej tacomy lub 4R do LJ/KZJ, ale to na razie temat empirycznie nie zbadany ;) zresztą nie mi o tym gadać na razie
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » wt maja 13, 2008 2:16 pm

czyli dobre :wink: No bo już mnie nerw ogarnął straszliwy :wink:
Higway to hell

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: architeo » wt maja 13, 2008 3:49 pm

Damian, chodziło mi o same mosty, bez blokad.
Podobno mocniejsze od wersji 73 i od tego roku.
a czy z blokadami ?
Jedyne fabryczne widziałem przód i tył w HZJ z 2000 z 4,2 i T
TADEO

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt maja 13, 2008 4:01 pm

ech...
73 to tylko symbol rozstawu osi i nie ma nic wspólnego z mechaniką

na przykład"
KZJ73 to wersja light duty (zwana Prado na niektórych rynkach), dłuższa z hardtopem'
HZJ74 to analogiczna wersja nadwoziowa, lecz Heavy Duty, z silnikiem 4,2D i mocniejszymi mostami HD

nie ma więc różnicy czy to jest 73, 74 czy 78 - ważne czy jest to Prado czy HD

blokady w HD były w opcji, zresztą nadal są
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
architeo
Posty: 343
Rejestracja: śr sty 18, 2006 9:54 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: architeo » wt maja 13, 2008 4:14 pm

no to przeciez jasne :)
wczoraj w "warsztacie" odbilismy namacalną dyskusje nad mostami miedzy wersjami 70 i 73 i "mistrz" stwierdził, ze są mocniejsze w 73...
TADEO

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt maja 13, 2008 4:15 pm

zmień warsztat
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości