Byłem w lesie i zaliczyłem dużą dziurę- mam problem?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn kwie 21, 2008 9:14 pm

Kurka czwórka, powiem Ci zdziwiony jestem :o Swoją J7 zdarzało się przyglebić dużo mocniej. Wydawałoby się normalna "przygoda" terenowa, ot dziura w piachu 60-70cm (przejechało dziurę bez blokad) i prędkość 5-10km/h

choc po rozmowie z Izzym okazało się, że chyba nie ściąga, więc może to po prostu przestawienie kieryki na wieloklinie :roll:
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn kwie 21, 2008 9:28 pm

co Ty z tym wieloklinem ??

czy wiesz jakiej siły trzeba by użyć aby zerwać wieloklin ?



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn kwie 21, 2008 9:38 pm

może za mocno trzymał kierownice :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pn kwie 21, 2008 11:08 pm

Izzy pisze:

Bullit, tez dla towarzystwa bede jechal w tym tygodniu na zbieznosc.

W/w dziura, na szczescie w piasku, spowodowala przekrzywienie kierownicy o jakkies 15-30 stopni przy jezdzie na wprost. Na prostej puszczalem kierownice i nie skrecal.

Daj prosze znac na np. PW z ktorego zakladu bedziesz korzystal i oczywiscie jak ci poszlo.
Izzy jutro postaram się podjechac do moich kumpli z VTG. Oni mają super maszynę która "sama ustawia zbierzność" ;-)

A przy hamowaniu Tobie też ściąga furę?

BTW czy na opony 33 cale nie będa miały wpływu na odczyt zbieżności? Wg. mnie imo nie...

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pn kwie 21, 2008 11:14 pm

Z wieloklinem to w 80 nie ma szans. Tutaj nawet trzeba użyć odpowiedniego narzędzia, żeby zdjąć tę kierownicę bo inaczej ani drgnie. Mocowałem się z nią swego czasu i na prawdę wiem, ze to w tym modelu nie jest takie proste. pozatym musiałbym mieć łapy jak bochny pudziana dodatkowo przyklejone do kieryki kropelką, żeby taki numer wykonać ( w sensie wjechac w dziurę i przestawić kieryke na wieloklinie)...

IMO jednak ten cholerny przedni drążek (ten który ma połączenie z wąsem od przekładni)- pytanie tylko jak się zgiął skoro cholera jasna wygląda mi na prosty??

LOL

Ale jaja- terenowy samochód którym w dziurę nie można wjechac- to już leciutka przesada jest. Jak miałem K 160- to wjezdżałem w takie dziury, ze mało kola nie urywałem i było ok....

CARODZIEJ
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr cze 15, 2005 9:24 pm
Lokalizacja: BIałystok -Zaścianki

Post autor: CARODZIEJ » wt kwie 22, 2008 11:35 pm

proponuje podjechać do kumatego gościa w temacie zawieszeń
bo jeżeli nigdy nie miałeś doczynienia z tym to bedzie ciężko coś znależc
jeżeli nic nie jest wygięte
ja to bym zaczoł od pancharda czy któraś śruba przypadkiem nie jest luzna
końcówki oczywiście kierownicze wszystkie obadać warto i
sprawdzić czy niema luzu na zwronicach albo ewentualnie coś z hamulacami lub znowu kolejny temat tuleje ewentualnie mocowanie wachaczy

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » śr kwie 23, 2008 9:57 am

Na razie drążek kierowniczy stanął na amen. Trzeba go podgrrzać palnikiem, zeby ruszyć z tematem..... Daaamy radę...

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » śr kwie 23, 2008 11:22 am

Zbieżność ustawiona. I pod tym względem jest ok. Tzn tylko zbieżność, bo innych kątów itp nie za bardzo daje się ustawić...

Mniejsza o to.... Jedzie prosto ale przy hamowaniu nadal ściąga w lewo... Zdjęli lewy zacisk.... Tłoczki stanęły na dębowo.... Czy to możliwe, żeby od błota i wody nagle tak stanęły? I czy przy nieziałającym lewym zacisku ściągałoby w lewo? IMO nie...

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr kwie 23, 2008 11:31 am

a jak czesto jezdisz autem ?
ja ten problem mam ciagle w Willim ( moja zmota do terenu)
jezdzi sie nim stosunkowo zadko i zawsze w terenie
Po kazdej jezdzie go myje, ale blota wody, spod gumek, zaciskow itp nie da sie wyczyscic bez rozbierania=tloczki sie blokuja z syfu, rdzy itp.
Co pol roku problem wraca, wiec juz to traktuje jako jakis fnormalna czynnosc eksploatacyjna.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr kwie 23, 2008 11:40 am

Bullitt pisze:Zbieżność ustawiona. I pod tym względem jest ok. Tzn tylko zbieżność, bo innych kątów itp nie za bardzo daje się ustawić...

Mniejsza o to.... Jedzie prosto ale przy hamowaniu nadal ściąga w lewo... Zdjęli lewy zacisk.... Tłoczki stanęły na dębowo.... Czy to możliwe, żeby od błota i wody nagle tak stanęły? I czy przy nieziałającym lewym zacisku ściągałoby w lewo? IMO nie...
a jak kierownica, dalej przestawiona ??



:)21
LJ 70

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » śr kwie 23, 2008 12:28 pm

Kierownica jest prosto... hmmm... Auto do jazdy na co dzień....

Awatar użytkownika
Izzy
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr maja 09, 2007 10:27 pm
Lokalizacja: WX
Kontaktowanie:

Post autor: Izzy » pt kwie 25, 2008 7:24 pm

Bullitt pisze:
Izzy pisze:
...
Izzy jutro postaram się podjechac do moich kumpli z VTG. Oni mają super maszynę która "sama ustawia zbierzność" ;-)

...
Przez 2 dni mialem przerwe ale dzis zrobilem LC ok. 100km. Ponizej obserwacje:
- kierownica krzywo czyli bez zmian
- podczas jazdy nie sciaga
- podczas hamowania czuje wyrazne drgania na kierownicy, troche wibruje ale raczej nie skreca
- drazek wyglada raczej prosto

Zbieznosc planuje zrobic po weekendzie (VTG byloby super ale podejrzewam ze cennik nie dla mnie).

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pt kwie 25, 2008 9:33 pm

Izzy;

U mnie stoi lewy zacisk. Mam zamiar z nim walczyć w poniedziałek.

Co do kwot- to chyba w VTG kosztuje to tyle samo co w innych warsztatach dysponujących tego typu precyzyjnymi urządzeniami diagnostycznymi.




K.

Awatar użytkownika
Izzy
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr maja 09, 2007 10:27 pm
Lokalizacja: WX
Kontaktowanie:

Post autor: Izzy » sob kwie 26, 2008 7:59 pm

Firma zacna wiec podjade i sprawdze.

D.

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pt maja 02, 2008 10:32 am

No więc raportuję:

Na ustawieniu zbieżności okazało się, ze lewe przednie koło jest dość rozbieżnie ustawione. W sensie grubo na czerwonej skali- prawie się nie łapało. W VTG po niemałych bojach związanych z zastałymi drążkami udało się zrobić zbieżność na ustawienia seryjne. Dodatkowo okazło się ze w 80 można zrobić tylko zbieżność, cała reszta jest nieregulowana. Ani kąty, ani wyprzedzenia zwrotnicy. Nic. Tylko zbieżność i tylko przód. Ustawili.

Wyjeżdżam autem i na prostej jedzie tak jak jechało czyli prosto- nic nie ściąga wszystko gra. Hamuje i niestety jak ściągał tak ściąga w lewo.

Pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu i mówię- obejrzyjcie hamulce.

Okazało się, ze z 8 tłoczków hamulcowych w dwóch przednich zaciskach działał jeden z lewej strony. Reszta stała jak zabetonowana.

Po rozruszaniu i wyczyszczeniu zacisków oraz tłoczków i wymianie gumek- auto przestało ściągać podczas hamowania i co ważniejsze- zaczęło lepiej hamować.

Wniosek dla potomnych:

Podczas hamowania auto s ściąga w tę stronę na której ma lepsze hamowanie. Zatem jak ściąga w lewo- najpierw rozbierz prawy zacisk i zobacz co tam się dzieje.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt maja 02, 2008 9:23 pm

Bullitt pisze: Wniosek dla potomnych:

Podczas hamowania auto s ściąga w tę stronę na której ma lepsze hamowanie. Zatem jak ściąga w lewo- najpierw rozbierz prawy zacisk i zobacz co tam się dzieje.
Myslalem, ze ktos, kto jezdzi w tzw. wyscigach takie rzeczy wie?
Sorry.... nie moglem sie powstrzymac.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pt maja 02, 2008 10:00 pm

No i temat wyczerpany, a już chciałem coś dorzucić....

No ale jak już jestem... Co to takiego zbieżność jednego koła?

Mechanicy Was w trombę robią. Podobnie, jak wtedy, gdy na ściąganie auta przy jeździe na wprost zalecają regulację zbieżności....

Za poprawną jazdę na wprost odpowiada zrównoważenie sił działających na styku koła z jezdnią po obu stronach auta. A siły te pochodzą z oporów toczenia i z kąta wyprzedzenia zwrotnicy i pochylenia koła. I niczego więcej.

Auto może bez problemu jechać na wprost, nawet jak zostawia cztery ślady. Byleby miało jednakowo ustawione wyprzedzenia zwrotnic i jednakowe opony z takim samym ciśnieniem, oraz oczywiście niezablokowane hamulce :wink:

Wniosek jest taki: jak w aucie ze sztywną przednią osią w czsie jazdy na wprost ciągnie permanentnie na jedną stronę - to oś do wymiany

Źle ustawiona zbieżność, poza cięciem kół objawia się niestabilnością jazdy (auto "myszkuje" po drodze raz w lewo, raz w prawo)- szczególnie jak jest rozbieżność. jak za duża zbieżność, to auto b. łatwo łapie poślizgi na przednią oś, szczególnie w zakrętach.

Ale nie ściąga.

ps. Zbieżność bardzo łatwo ustawić, wyprzedzenia zwrotnic i pochylenia kół znacznie trudniej (czasem wogóle). A mechanicy mają to wszystko pod hasłem "geometria zawieszenia", i często idą na łatwiznę, szczególnie jak wyczują, że klient niekumaty i łyka, że "te typy tak mają"
Znam z autopsji, ale oczywiście bez uogulnień :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pt maja 02, 2008 11:46 pm

Misiek Bielsko pisze:
Bullitt pisze: Wniosek dla potomnych:

Podczas hamowania auto s ściąga w tę stronę na której ma lepsze hamowanie. Zatem jak ściąga w lewo- najpierw rozbierz prawy zacisk i zobacz co tam się dzieje.
Myslalem, ze ktos, kto jezdzi w tzw. wyscigach takie rzeczy wie?
Sorry.... nie moglem sie powstrzymac.
Mroczny,

Jak bym wiedział, to bym się nie pytał na forum.

Natomiast pytanie jest inne. Skoro Ty wiedziałes, to czemu of razu nie pisaleš a czym rzecz? Tak ze złośliwości?

Z całym szacunkiem, ale przez takie teksty to forum jest właśnie takie kulawe. I tak jest dużo lepiej niż 3 late temu... Ale jeszcze wile czasu upłynoe zanim utytułowani userzy wzniosą się ponad krąg wzajemnej adoracji...

Btw sorry za gramatyke ale pisze a telefonu..

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob maja 03, 2008 8:29 am

błąd personalny Bullit
:)21
ale miło, że o mnie pamiętasz :wink:

Rofor
wsio dzieje się dlatego, że ludnosć niemechanikowata zamiennie używa zwrotów geometria i zbieżność - co jest błędem ale i skrótem myślowym zarazem... coś jak moc i konie mechaniczne :)21

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob maja 03, 2008 10:51 am

Bullitt pisze: Natomiast pytanie jest inne. Skoro Ty wiedziałes, to czemu of razu nie pisaleš a czym rzecz? Tak ze złośliwości?
Nie czytalem tego topiku. Jakbym czytal, to zastanowilbym sie, czy pisac, bo Cie nie lubie :P

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob maja 03, 2008 11:06 am

Twoj cytat sprzed roku:
Koledzy, tak się składa, że akurat zawodowo jestem związany z samochodami i pod swoją opieka mam przeszło 50 aut.

Wspolczuje ich wlascicielom :roll:

Awatar użytkownika
srudnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: sob mar 15, 2008 9:41 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: srudnik » sob maja 03, 2008 11:42 am

Koledzy, po co te złośliwości. Nie każdy z nas jest supermechanikiem i chyba również dla lajkoników jest to forum ;) Pozdrawiam
LC HDJ80, Gaz 67 Czapajew
Stowarzyszenie PODLASIE 4x4

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » sob maja 03, 2008 10:28 pm

Bullitt pisze: Wniosek dla potomnych:

Podczas hamowania auto s ściąga w tę stronę na której ma lepsze hamowanie. Zatem jak ściąga w lewo- najpierw rozbierz prawy zacisk i zobacz co tam się dzieje.
wniosek dla potomnych brzmi dumnie :lol:
pozwolę sobie go więc rozszerzyć:

jeżeli auto ze sztywna przednią osią zaczyna ściągać podczas jazdy na wprost - bardzo podejrzany jest jeden z zacisków... jeżeli dodatkowo to auto podczas hamowania (a najpewniej w jego ostatniej fazie) sciąga w stronę przeciwną niż podczas jazdy na wprost - podejrzenie jest jeszcze pewniejsze :wink:

i tak przyklad: jedziesz i podczas jazdy na wprost ciągnie w lewo... hamujesz - ciągnie w prawo

podejrzany: lewy przedni zacisk :D który sie oczywiscie również grzeje... wspomniane objawy i stopien grzania sie są wprostproporcjonalne do zapieczenia sie zacisku

a teraz zagadka: co jeszcze (oprocz zacisku) moze spowodowac (w aucie z zaleznym zawieszeniam) sciąganie podczas jazdy na wprost ?? hę, mędrcy ?? 8)
robok rzępoli w harapuciu

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » sob maja 03, 2008 10:30 pm

reczny :)21
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob maja 03, 2008 10:32 pm

krzywy wahacz, wybita tuleja, wywalona zwrotnica, krzywa rama, krzywy most... wymieniać dalej ?
:)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość