
Przełożenia LJ70
Moderator: Mroczny
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Ja zamiarowuję w Islandi zakupić, cena jest przynajmniej normalna.
MaxLux, potwierdziłeś, co już wiedziałem, ale nadal nie wiem, czy do rj/lj 70 na przód idzie 8" rev, czy zwykły?
MaxLux, potwierdziłeś, co już wiedziałem, ale nadal nie wiem, czy do rj/lj 70 na przód idzie 8" rev, czy zwykły?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Nic nie wiem o kitach i blokadach. Jedynie przekładnie. Tuleje rozprężną można bez problemu dostać w kraju, co do podkładek dystansowych do ewentualnej korekty zazębienia - dowiem się.
A jakie przełożenia? Ja planuję 5,71 do LC i 5,29 do 4R. Ale jeszcze się namyślam. Pierwszy jeździ na 33", w przyszłości może na 35", drugi na 33".
A jakie przełożenia? Ja planuję 5,71 do LC i 5,29 do 4R. Ale jeszcze się namyślam. Pierwszy jeździ na 33", w przyszłości może na 35", drugi na 33".
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Na przod idzie oczywiscie 8" Rev !rokfor32 pisze:Ja zamiarowuję w Islandi zakupić, cena jest przynajmniej normalna.
MaxLux, potwierdziłeś, co już wiedziałem, ale nadal nie wiem, czy do rj/lj 70 na przód idzie 8" rev, czy zwykły?
LC GRJ120
http://www.tlc.org.pl
http://www.tlc.org.pl
Ale żyby w KZJ-ocie mieć 4,88 nie trzeba ameryki poruszać. Wystarczy pobrać od LJ-ota z okrągłymi światełkami. Większość przełożeń jest dostępnych do mostów od HZJ-ota ale i to się powoli zmienia.
Za hameryką przemawia oczywiście cena jesli uda się jako prezent od babci.
Za hameryką przemawia oczywiście cena jesli uda się jako prezent od babci.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
taki Yukon jest nowy, czego nie da się powiedzieć o nadgryzionych zębem czasu zębach z 20-letniej LJKylon pisze:Ale żyby w KZJ-ocie mieć 4,88 nie trzeba ameryki poruszać. Wystarczy pobrać od LJ-ota z okrągłymi światełkami.

cena jest super, babcia też

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
To wcale nie jest takie oczywiste. Przedni most RJ wygląda inaczej niż w Hilu, a mam zamiar do obydwu przekładnie zapodawać.MaxLux pisze:Na przod idzie oczywiscie 8" Rev !rokfor32 pisze:Ja zamiarowuję w Islandi zakupić, cena jest przynajmniej normalna.
MaxLux, potwierdziłeś, co już wiedziałem, ale nadal nie wiem, czy do rj/lj 70 na przód idzie 8" rev, czy zwykły?
W przednim moście RJ wejście ataku jest powyżej osi mostu, w hilu - na dole. I w zawieszeniu ifs też jest na dole.
Później sprawdzę jeszcze kierunki wirowania wałów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
tak jak napisalem do LJ/KZJ 4Runner i Hill na przod idzie na 100% Rev
LC GRJ120
http://www.tlc.org.pl
http://www.tlc.org.pl
Napisalem juz wczesniej ze ma 7,5" a koledze chodzilo czy ma koniecznie kupic Reverse 

LC GRJ120
http://www.tlc.org.pl
http://www.tlc.org.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Mniejsze jest w IFS. Ja mam sztywny, i z tego, co się zorientowałem, przychodzi tam taki sam zestaw jak na tył. Oblukałem też w miarę dokładnie te mosty. W RJ musi być inny, bo taki jak z tyłu nie miałby szans prcować.
To mnie trochę zgwózdkę zrobiło, te zestawy "reverse" są sporo droższe...
To mnie trochę zgwózdkę zrobiło, te zestawy "reverse" są sporo droższe...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Wydaje sie logiczne ze w RJ jest taki sam most jak w LJ i KZJ, moze poza przelozeniami ...
Na 100% w KZJ i LJ masz 8" Reverse na przod ... a tez wcale sie tak nie roznia kosztem w przypadku Yucona
Na 100% w KZJ i LJ masz 8" Reverse na przod ... a tez wcale sie tak nie roznia kosztem w przypadku Yucona
LC GRJ120
http://www.tlc.org.pl
http://www.tlc.org.pl
jak się podróby kupuje to tak jestAdAm pisze:Przeguby 2, ale moje auto przez 4 lata zrobiło ze 600 km (z tego 550 po asfalcieMag69 pisze:a ile tych półosi, przegubów zmieliłeśAdAm pisze:...
Przecież to lipa jest... przeguby słabe, półosie też jakoś do supermocnych nie należą...
), więc uważam że są słabe.
A jak przeguby liche to i półosie też.
Jak już będę Toyke na części sprzedawał to może zmienię zdanie
przeguby i półosie to mocniejsze jak patrolowe, słaby to talerz z atakiem jest ale nie do suzuki
i racji nie masz to głupot nie wciskaj ludziom
Adamie
Ale ci pojechał.......
A jeśli jest taka możliwość to ja też bym się zapisał na grópowe zakupy.
Potrzebuje 5.71 do lj 70.
Pozdrawiam

Ale ci pojechał.......
A jeśli jest taka możliwość to ja też bym się zapisał na grópowe zakupy.
Potrzebuje 5.71 do lj 70.
Pozdrawiam
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
a mnie się wydawało że przed 90 rokiem w lj70 z przodu jest normal a po roku 90 jest reversed ... ale ja się tam nie znam, walczyłem z tematem ponad rok i poległem, teraz sprzedaje toyke i motór kupuje ot koniec mojej przygody z łofrołdem
na płaskie rajdy się przeżucam
będzie mocne 205 gti turbo i motór 



LJ70 31.5" 

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Różnią się, jak je treba specjalnie sprowadzić.MaxLux pisze:Wydaje sie logiczne ze w RJ jest taki sam most jak w LJ i KZJ, moze poza przelozeniami ...
Na 100% w KZJ i LJ masz 8" Reverse na przod ... a tez wcale sie tak nie roznia kosztem w przypadku Yucona

Im głębiej się w temat zagłębiam, tym większe jajo z tego wychodzi.
Znalazłem fajny sklep z przekładniami, kitami, łożyskami itp. Na półce koło 10 różnych zestawów, z firmy "Motive gear". I dupa. Jak chodzi o RJ. potem grzebanie w katalogu - jeszcze większa dupa. Tylko przełożenia 4,56 i 4, 88, i to do roczników pow '90, i też oznakowane jako IFS.
Przyglądnąłem się też dokładnie tym przekłądniom do IFS. Ich odwrotny kierunek pracy polega na tym, że zęby są skręcone w odwrotną stronę niż w przypadku dyfra tylnego ( i jest to jak najbardziej logiczne dla przekładni hipoidalnej). Ale ułożenie ataku względem tależa jest identyczne, czy to przód, czy tył (czyli na upartego da się włożyć tylną do przodu i odwrotnie, jeżeli tylko wielkość ta sama). I żadej z tych przekładni nie da się nawet wcisnąć do obudowy przedniego mostu RJ, bo przez to, że wałek wchodzi górą, w obu przypadkach zęby by się krzyżowały.
Do przodu RJ (LJ i KZJ pewnie też) przychodzi po prosty inny, niestosowany nigdzie indziej typ przekładni.
Grzebałem też po katalogu yukona - i też nic dedykowanego (znaczy żeby w opisie wyraźnie pisało, że to do mojego) nie znalazłem.

No nic, poszukam jeszcze....
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Czy ktoś z posiadaczy LJ/KZJ byłby tak dobry, żeby zerknąć pod auto, i sprawdzić jedną żecz?
Mianowicie, patrząc na przedni most od strony wału napędowego, po której stronie jest tależ? Po prawej, czy po lewej od ataku?
Mianowicie, patrząc na przedni most od strony wału napędowego, po której stronie jest tależ? Po prawej, czy po lewej od ataku?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Bogdan 4x4
-
- Posty: 1251
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
- Lokalizacja: z podkarpackiej wioski
Zerknąłem nie pod auto a na półke w warsztacie. 70-tka 2.4 benz '86rrokfor32 pisze:Czy ktoś z posiadaczy LJ/KZJ byłby tak dobry, żeby zerknąć pod auto, i sprawdzić jedną żecz?
Mianowicie, patrząc na przedni most od strony wału napędowego, po której stronie jest tależ? Po prawej, czy po lewej od ataku?
Talerz po lewej od ataku, z perspektywy jako piszesz, tył tak samo.
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
No to masz właśnie tak jak u mnie. A mam podejżenia, że w LJ/KZJ jest z przodu odwrotnie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Widzę że to nie takie proste zmienić przełożenia w toyce.
Jutro rozbijam mosty na kawałki w celu weryfikacji i może uda się coś wykombinować po wymiarach, lub może tryby są cechowane.
A czy z ARB też mogą być jakieś ściemy typu że po jakimś roku był inny kosz...? itp?
Jutro rozbijam mosty na kawałki w celu weryfikacji i może uda się coś wykombinować po wymiarach, lub może tryby są cechowane.
A czy z ARB też mogą być jakieś ściemy typu że po jakimś roku był inny kosz...? itp?
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Z tego co pamiętam, przy zakłądaniu blokady ARB zymienić trzeba też kawałek obudowy mechanizmu różnicowego.
I tu są różnice, bo:
- Co prawda i przód, i tył to dyfry czteropinowe, ale z tyłu jest LSD, więc obudowa jest inna niż z przodu,
- W hilach/4R jest inaczej, bo dyfry są dwupinowe, a więc obudowa też inna.
- Są wyjątki, bo silniki 22re-t i v6 miały czteropinowe dyfry, prawdopodonie takie, jak w LJ/RJ/KZJ
- W IFS jest mniejszy tależ (7,5"), możliwe, że obudowa mechannizmu też jest inna niż z tyłu.
Czy ktoż może potwierdzić lub zdementować taką informację - dyfer przedni LJ/KZJ 70 jest taki sam jak w modelu FJ80?
I drugie - czy dyfer tylny LJ/KZJ jest taki, jak w 4R z silnikiem V6 (pomijając LSD)?
Chodzi o zakup , poza samą przekładnią, odpowiedniego kitu łożyska/podkładki. W katalogach, jakie znalazłem, w specyfikacjach dla przekładni LJ, RJ, czy KZJ seri 7 wogóle nie występuje.
I tu są różnice, bo:
- Co prawda i przód, i tył to dyfry czteropinowe, ale z tyłu jest LSD, więc obudowa jest inna niż z przodu,
- W hilach/4R jest inaczej, bo dyfry są dwupinowe, a więc obudowa też inna.
- Są wyjątki, bo silniki 22re-t i v6 miały czteropinowe dyfry, prawdopodonie takie, jak w LJ/RJ/KZJ
- W IFS jest mniejszy tależ (7,5"), możliwe, że obudowa mechannizmu też jest inna niż z tyłu.
Czy ktoż może potwierdzić lub zdementować taką informację - dyfer przedni LJ/KZJ 70 jest taki sam jak w modelu FJ80?
I drugie - czy dyfer tylny LJ/KZJ jest taki, jak w 4R z silnikiem V6 (pomijając LSD)?
Chodzi o zakup , poza samą przekładnią, odpowiedniego kitu łożyska/podkładki. W katalogach, jakie znalazłem, w specyfikacjach dla przekładni LJ, RJ, czy KZJ seri 7 wogóle nie występuje.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości