Przełożenia LJ70

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » pn cze 16, 2008 10:46 pm

Moze by tak jakies wspolne zakupy zrobic? ;)
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » pn cze 16, 2008 10:48 pm

Piszę się na dwa przełożenia, dwie blokady i master kit...

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn cze 16, 2008 10:49 pm

Ja zamiarowuję w Islandi zakupić, cena jest przynajmniej normalna.

MaxLux, potwierdziłeś, co już wiedziałem, ale nadal nie wiem, czy do rj/lj 70 na przód idzie 8" rev, czy zwykły?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » pn cze 16, 2008 10:58 pm

Zakupisz dla mnie w przypadku przedpłaty ?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn cze 16, 2008 11:25 pm

Nic nie wiem o kitach i blokadach. Jedynie przekładnie. Tuleje rozprężną można bez problemu dostać w kraju, co do podkładek dystansowych do ewentualnej korekty zazębienia - dowiem się.

A jakie przełożenia? Ja planuję 5,71 do LC i 5,29 do 4R. Ale jeszcze się namyślam. Pierwszy jeździ na 33", w przyszłości może na 35", drugi na 33".
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaxLux » wt cze 17, 2008 6:32 am

rokfor32 pisze:Ja zamiarowuję w Islandi zakupić, cena jest przynajmniej normalna.

MaxLux, potwierdziłeś, co już wiedziałem, ale nadal nie wiem, czy do rj/lj 70 na przód idzie 8" rev, czy zwykły?
Na przod idzie oczywiscie 8" Rev !

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » wt cze 17, 2008 6:47 am

Ale żyby w KZJ-ocie mieć 4,88 nie trzeba ameryki poruszać. Wystarczy pobrać od LJ-ota z okrągłymi światełkami. Większość przełożeń jest dostępnych do mostów od HZJ-ota ale i to się powoli zmienia.
Za hameryką przemawia oczywiście cena jesli uda się jako prezent od babci.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » wt cze 17, 2008 6:55 am

Też będę kupował 5,71 i ARBy. Jakiego producenta wybrać (Yukon Gear czy Sierra Gear) ?? Jakie ozanczenia mają te przełożenia (nr katalogowy producenta) na przód a jakie na tył??
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt cze 17, 2008 7:31 am

Kylon pisze:Ale żyby w KZJ-ocie mieć 4,88 nie trzeba ameryki poruszać. Wystarczy pobrać od LJ-ota z okrągłymi światełkami.
taki Yukon jest nowy, czego nie da się powiedzieć o nadgryzionych zębem czasu zębach z 20-letniej LJ ;)
cena jest super, babcia też ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt cze 17, 2008 9:17 am

MaxLux pisze:
rokfor32 pisze:Ja zamiarowuję w Islandi zakupić, cena jest przynajmniej normalna.

MaxLux, potwierdziłeś, co już wiedziałem, ale nadal nie wiem, czy do rj/lj 70 na przód idzie 8" rev, czy zwykły?
Na przod idzie oczywiscie 8" Rev !
To wcale nie jest takie oczywiste. Przedni most RJ wygląda inaczej niż w Hilu, a mam zamiar do obydwu przekładnie zapodawać.

W przednim moście RJ wejście ataku jest powyżej osi mostu, w hilu - na dole. I w zawieszeniu ifs też jest na dole.

Później sprawdzę jeszcze kierunki wirowania wałów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaxLux » wt cze 17, 2008 3:52 pm

tak jak napisalem do LJ/KZJ 4Runner i Hill na przod idzie na 100% Rev

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » wt cze 17, 2008 5:31 pm

Hil i 4 Runner ma przednie koło ataku mniejsze niż w J7
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaxLux » wt cze 17, 2008 9:34 pm

Napisalem juz wczesniej ze ma 7,5" a koledze chodzilo czy ma koniecznie kupic Reverse :-?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt cze 17, 2008 10:02 pm

Mniejsze jest w IFS. Ja mam sztywny, i z tego, co się zorientowałem, przychodzi tam taki sam zestaw jak na tył. Oblukałem też w miarę dokładnie te mosty. W RJ musi być inny, bo taki jak z tyłu nie miałby szans prcować.

To mnie trochę zgwózdkę zrobiło, te zestawy "reverse" są sporo droższe... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaxLux » śr cze 18, 2008 8:41 am

Wydaje sie logiczne ze w RJ jest taki sam most jak w LJ i KZJ, moze poza przelozeniami ...

Na 100% w KZJ i LJ masz 8" Reverse na przod ... a tez wcale sie tak nie roznia kosztem w przypadku Yucona

Awatar użytkownika
pirate
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 22, 2007 11:06 pm
Lokalizacja: z nikąd

Post autor: pirate » śr cze 18, 2008 6:16 pm

AdAm pisze:
Mag69 pisze:
AdAm pisze:...
Przecież to lipa jest... przeguby słabe, półosie też jakoś do supermocnych nie należą...
a ile tych półosi, przegubów zmieliłeś ??

:)21
Przeguby 2, ale moje auto przez 4 lata zrobiło ze 600 km (z tego 550 po asfalcie :D ), więc uważam że są słabe.
A jak przeguby liche to i półosie też.


Jak już będę Toyke na części sprzedawał to może zmienię zdanie :D
jak się podróby kupuje to tak jest
przeguby i półosie to mocniejsze jak patrolowe, słaby to talerz z atakiem jest ale nie do suzuki
i racji nie masz to głupot nie wciskaj ludziom

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Post autor: cybul » śr cze 18, 2008 7:01 pm

Adamie :D
Ale ci pojechał.......

A jeśli jest taka możliwość to ja też bym się zapisał na grópowe zakupy.
Potrzebuje 5.71 do lj 70.
Pozdrawiam
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
XchaosX
Posty: 408
Rejestracja: wt lut 19, 2008 9:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: XchaosX » śr cze 18, 2008 7:04 pm

a mnie się wydawało że przed 90 rokiem w lj70 z przodu jest normal a po roku 90 jest reversed ... ale ja się tam nie znam, walczyłem z tematem ponad rok i poległem, teraz sprzedaje toyke i motór kupuje ot koniec mojej przygody z łofrołdem ;) na płaskie rajdy się przeżucam :) będzie mocne 205 gti turbo i motór :)21
LJ70 31.5" :)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr cze 18, 2008 7:05 pm

MaxLux pisze:Wydaje sie logiczne ze w RJ jest taki sam most jak w LJ i KZJ, moze poza przelozeniami ...

Na 100% w KZJ i LJ masz 8" Reverse na przod ... a tez wcale sie tak nie roznia kosztem w przypadku Yucona
Różnią się, jak je treba specjalnie sprowadzić. :wink:

Im głębiej się w temat zagłębiam, tym większe jajo z tego wychodzi.

Znalazłem fajny sklep z przekładniami, kitami, łożyskami itp. Na półce koło 10 różnych zestawów, z firmy "Motive gear". I dupa. Jak chodzi o RJ. potem grzebanie w katalogu - jeszcze większa dupa. Tylko przełożenia 4,56 i 4, 88, i to do roczników pow '90, i też oznakowane jako IFS.

Przyglądnąłem się też dokładnie tym przekłądniom do IFS. Ich odwrotny kierunek pracy polega na tym, że zęby są skręcone w odwrotną stronę niż w przypadku dyfra tylnego ( i jest to jak najbardziej logiczne dla przekładni hipoidalnej). Ale ułożenie ataku względem tależa jest identyczne, czy to przód, czy tył (czyli na upartego da się włożyć tylną do przodu i odwrotnie, jeżeli tylko wielkość ta sama). I żadej z tych przekładni nie da się nawet wcisnąć do obudowy przedniego mostu RJ, bo przez to, że wałek wchodzi górą, w obu przypadkach zęby by się krzyżowały.

Do przodu RJ (LJ i KZJ pewnie też) przychodzi po prosty inny, niestosowany nigdzie indziej typ przekładni.

Grzebałem też po katalogu yukona - i też nic dedykowanego (znaczy żeby w opisie wyraźnie pisało, że to do mojego) nie znalazłem. :)3

No nic, poszukam jeszcze....
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr cze 18, 2008 8:16 pm

Czy ktoś z posiadaczy LJ/KZJ byłby tak dobry, żeby zerknąć pod auto, i sprawdzić jedną żecz?

Mianowicie, patrząc na przedni most od strony wału napędowego, po której stronie jest tależ? Po prawej, czy po lewej od ataku?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Post autor: Bogdan 4x4 » śr cze 18, 2008 9:09 pm

rokfor32 pisze:Czy ktoś z posiadaczy LJ/KZJ byłby tak dobry, żeby zerknąć pod auto, i sprawdzić jedną żecz?

Mianowicie, patrząc na przedni most od strony wału napędowego, po której stronie jest tależ? Po prawej, czy po lewej od ataku?
Zerknąłem nie pod auto a na półke w warsztacie. 70-tka 2.4 benz '86r
Talerz po lewej od ataku, z perspektywy jako piszesz, tył tak samo.
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr cze 18, 2008 9:34 pm

No to masz właśnie tak jak u mnie. A mam podejżenia, że w LJ/KZJ jest z przodu odwrotnie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » śr cze 18, 2008 11:11 pm

cybul pisze:Adamie :D
Ale ci pojechał.......
Ludziska teraz nie wiedzą co to ironia i szydera... taki lajf.... I na ZNAFCE trafiło co testy wytrzymałościowe robił i w serwisie Toyoty duże upusty ma :D

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Post autor: cybul » pt cze 20, 2008 2:54 pm

Widzę że to nie takie proste zmienić przełożenia w toyce.
Jutro rozbijam mosty na kawałki w celu weryfikacji i może uda się coś wykombinować po wymiarach, lub może tryby są cechowane.
A czy z ARB też mogą być jakieś ściemy typu że po jakimś roku był inny kosz...? itp?
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pt cze 20, 2008 4:55 pm

Z tego co pamiętam, przy zakłądaniu blokady ARB zymienić trzeba też kawałek obudowy mechanizmu różnicowego.

I tu są różnice, bo:
- Co prawda i przód, i tył to dyfry czteropinowe, ale z tyłu jest LSD, więc obudowa jest inna niż z przodu,
- W hilach/4R jest inaczej, bo dyfry są dwupinowe, a więc obudowa też inna.
- Są wyjątki, bo silniki 22re-t i v6 miały czteropinowe dyfry, prawdopodonie takie, jak w LJ/RJ/KZJ
- W IFS jest mniejszy tależ (7,5"), możliwe, że obudowa mechannizmu też jest inna niż z tyłu.

Czy ktoż może potwierdzić lub zdementować taką informację - dyfer przedni LJ/KZJ 70 jest taki sam jak w modelu FJ80?
I drugie - czy dyfer tylny LJ/KZJ jest taki, jak w 4R z silnikiem V6 (pomijając LSD)?

Chodzi o zakup , poza samą przekładnią, odpowiedniego kitu łożyska/podkładki. W katalogach, jakie znalazłem, w specyfikacjach dla przekładni LJ, RJ, czy KZJ seri 7 wogóle nie występuje.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości