HDJ80 - słabe hamulce

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz cze 29, 2008 10:44 am

Regulator z tyłu OBNIZA ciśnienie w chamulcach, jak jedziesz na pusto. Więc jak go nie ma, to tylna oś zawsze chamuje ma maxa. Co może powodować jej niekontrolowany uślizg i jest potencjalnie niebezpieczne. Chyba, że wozisz stale 200 kg szpeja z tyłu .... :wink:

ABS oczywiście też trzeba odpowietrzyć, i to koniecznie. Ten regulator - jeżeli jest - to też.
I to w pierwszej kolejności, jeszcze przed zaciskami :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
tigerr
Posty: 558
Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 10:12 am
Lokalizacja: Gniezno-Gdańsk

Post autor: tigerr » ndz cze 29, 2008 10:50 am

srudnik pisze:Aaa i jeszcze jedno pytanie - w moim autku poprzedni właściciele zdemontowali regulator siły hamowania na tylnej osi.
Mam pytanie - czy ma to istotny wpływ na hamulce? Generalnie mam wrażenie (zwłaszcza po wyglądzie tylnych tarcz hamulcowych), że tył bierze duuużo słabiej niz przód.
Czy warto odbudować ten regulator czy darować sobie? - proszę o Wasze opinie
Tył zawsze hamuje słabiej.A korektor siły hamowania lepiej zamontuj bo jadąc z przyczepą lub jakimś ładunkiem przy hamowaniu korektor zmniejsza siłe hamowania na tylnej osi.
tel. 500 590 696

Awatar użytkownika
TomaszHDJ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lis 20, 2007 9:09 am

Post autor: TomaszHDJ » pn cze 30, 2008 10:59 pm

Korektor siły hamowania jest bardzo ważny, gdyż on zapewnia stabilność pojazdu podczas hamowania.

Odpowietrzanie hamulców w serii 80 jest trochę złożone, dlatego zdziwiło mnie, że z taką pewnością początkowo odrzuciłeś tę ewentualność.

Awatar użytkownika
srudnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: sob mar 15, 2008 9:41 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: srudnik » wt lip 01, 2008 8:01 pm

Czy korektor siły hamowania ma również tak duże znaczenie w samochodzie z ABSem? (mam na myśli to, że ABS nie dopuści przecież do zablokowania tylnych kół...)

Co do odpowietrzania - chyba jednak nie zrobiłem tego dobrze za pierwszym razem, problem był z zapowietrzonym ABSem.

Czy ktoś z kolegów mógłby w kilku punktach opisać jak zrobić odpowietrzenie, żeby na pewno było OK?
LC HDJ80, Gaz 67 Czapajew
Stowarzyszenie PODLASIE 4x4

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt lip 01, 2008 8:12 pm

A nie uwazacie ze wlanie po takim remonciku hamulcow plynu DOT3 jest ze tak powiem malo koszerne? :)21

Od X lat auta jezdza juz na DOT4 ktory ma o 30 stopni wyzsza temperature wrzenia jak i jest bardziej neutralny dla uszczelnien i metalu.

Przy takiej kupie stali i tak mocnym obciazeniu hamulcow DOT3?
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » wt lip 01, 2008 8:15 pm

Discotheque pisze:A nie uwazacie ze wlanie po takim remonciku hamulcow plynu DOT3 jest ze tak powiem malo koszerne? :)21

Od X lat auta jezdza juz na DOT4 ktory ma o 30 stopni wyzsza temperature wrzenia jak i jest bardziej neutralny dla uszczelnien i metalu.

Przy takiej kupie stali i tak mocnym obciazeniu hamulcow DOT3?
też mi to nie pasowało dot=r3(takie same parametry) z tego co wiem a to chyba minimum jest...
tel660675798

Awatar użytkownika
srudnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: sob mar 15, 2008 9:41 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: srudnik » wt lip 01, 2008 8:34 pm

Chciałem być w zgodzie z instrukcją i kupiłem DOT3 ale już wymieniłem na DOT4
LC HDJ80, Gaz 67 Czapajew
Stowarzyszenie PODLASIE 4x4

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr lip 02, 2008 12:09 am

Tak po prostu, to znajdź odpowietrznik na układzie ABS.
korektor tylnych chamulców nie jest sprzężony dodatkowym obwodem (jak się nie mylę) z ABS-em, więc odpowietrza się go zupełnie normalnie, zaraz po odpowietrzeniu tego pierwszego. Potem koła.

Natomiast dziwi mnie troczhę jedna żecz - jeżeli zapowietrzony jest jakikolwiek element układu, to powinno to być wyczywalne na pedale chamulca (tzw. miękki pedał). Jeżeli cały układ jest ok., znaczy świerzy płyn, odpowietrzenie, przewody gumowe itp., to pedał powinien być twardy, jakby naciskać na przyspawany :wink: Nie wyczuwasz tego??
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
srudnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: sob mar 15, 2008 9:41 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: srudnik » śr lip 02, 2008 7:06 am

Jest trochę miękki, dlatego doszedłem do wniosku, że jednak układ jest jeszcze zapowietrzony.

Niestety dość krótko posiadam auto i nie mam żadnego porównania - przed remontem hamulce też nie były OK.

Dzięki za podpowiedzi.
LC HDJ80, Gaz 67 Czapajew
Stowarzyszenie PODLASIE 4x4

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » śr lip 02, 2008 7:34 am

Czy przy dłuższym trzymaniu pedału hamulca powoli wchodzi on głębiej?? Jeżeli tak to z pompą jest koniec. Puszcza miedzy sekcjami i zalewaniem mimo, że nie cieknie na zewnątrz. Miałem taką przypadłość w innym aucie :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
srudnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: sob mar 15, 2008 9:41 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: srudnik » śr lip 02, 2008 7:40 am

No niestety pedał schodzi, czy wystarczy wymienić uszczelki w pompie czy rozglądać się za nową?
LC HDJ80, Gaz 67 Czapajew
Stowarzyszenie PODLASIE 4x4

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » śr lip 02, 2008 8:08 am

Możliwe, ze cala pompe w zamienniku znajdziesz. Jezeli nie to uszczelniacze mozna wymienic ale to zalezy od stanu cylindra pompy.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość