hilux 2LII jak nie ten silnik to jaki

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » ndz wrz 21, 2008 6:52 pm

dokładnie, G58. Tylko po co kombinować ze skrzynią z benzyny zamiast po prostu założyć oryginalną, jaką producent przewidział dla 1kzt??

Ja coś nie jestem do końca pewny, czy mając dzwon do 1zkt można do tego przykręcić bolt-on każdą skrzynię ?? Wszystko spasi ?? (mocowanie, wałek sprzęgłowy itd) ?? :o
coś będzie....

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz wrz 21, 2008 8:38 pm

Mi spasiło na silnik od Tacomy (3RZ-FE). Do skrzyni G58 od 4R. Silnik o 14 latek młodszy od skrzynki, wszystko pasiło "bolt on". Podobnie jest z silnikiem 3VZ-E, na 100% są te podzespoły zamienne między sobą.

W hilach z silnikiem 2LT też jak piszesz była skrzynka G58, a obudowa sprzęgła (i mocowanie silnika do niej) jest inne niż w wersjach benzynowych (22R na przykład), chociażby rozrusznik po innej stronie.

Tej kompatybilności podzespołów na płaszczyźnie skrzynia - obudowa sprzęgła jestem pewien na 99% :wink: Szczególnie w modelach produkowanych równolegle (czasowo).

Zmiana silnika na inny niż zamontowany fabrycznie to już na tyle poważna "rzeźba", że nie widzę problemu w założeniu też innej skrzyni :wink: Kwestia dostępności i inwencji twórcy.

Skrzynie od benzyny i diesla mogą różnić się nieznacznie przełożeniami. Ale nie muszą. Trzeba by grzebnąć po necie za danymi do 4R z silnikiem 1KZT, wtedy można do hila zapakować kompletny zespół. Jak silnik ma pochodzić z J7, to skrzynka jest tam zupełnie inna (a przynajmniej reduktor), więc jak chce się mocniejszą skrzynkę od G58 to ta R150F jest dobrą opcją, bo model 4R z silnikiem 3VZ-E jest znacznie bardziej popularny niż turbodiesel, sporo ich z wysp jest targanych na części.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » ndz wrz 21, 2008 9:49 pm

Rokfor, niestety tym razem się mylisz. Nie można połączyć skrzyni G58 od Hiluxa z 1KZT, nie można również zamienić obudowy sprzegła. Połączenie takie wymagało by spawania kosza od 1kzt i hiluxa.
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz wrz 21, 2008 10:02 pm

Jak rozumiem sprawdzałeś organoleptycznie? Znaczy połączenie skrzyni hila z obudową sprzęgła silnika 1KZT?

Pytam dlatego, że jeszcze nie sprawdzałem, jaki typ skrzyni zastosowano w 4R z silnikiem 1KZT (a podejrzewam, że identyczny jak w modelu 3VZ-E).

Możliwe też, że w Toyce KZJ seri 7 napęd nie jest light ale heavy duty, jak w HZJ. wtedy mogą faktycznie te elementy nie pasować. Pytałem o to niedawno na forum, ale żaden z posiadaczy KZJ nie zechciał się pofatygować i odczytać oznaczenia skrzyni z tabliczki znamionowej, niestety.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » ndz wrz 21, 2008 10:12 pm

Nie do końca organoleptycznie, kupiłem do mojego 2LTII skrzynię od nowszego 2,5 d4d, okazało się dopiero na warsztacie że skrzynie się różnią, pierwszym pomysłem była zamiana kosza, niestety nie możliwa.
Po rozmowie z kolegą z serwisu, dowiedziałem się że blok silników D4D pochodzi właśnie od 1KZT.
Tutaj jest skrzynia od 1KZThttp://www.allegro.pl/item441500391_hil ... _0_td.html
Moja niepasująca skrzynia ma identyczny kosz tylko reduktor w drugą stronę(tak jak w 2LT).
Teraz mam dylemat szukać dalej właściwej skrzyni, czy kupić 1KZT :wink:
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz wrz 21, 2008 10:26 pm

Może być też różnica gdzie indziej - d4d to nowe maszyny, stosowane od niedawna. Mogły doczekać się więc nowej konstrukcyjnie skrzynki.
Możesz mieć więc obudowę sprzęgła pasującą z jednej strony do silnika 1KZT, ale z drugiej nie pasuje do starszych skrzynek.

Silnik, który wstawiałem do swojego 4R gość przy mnie wyciągał z auta i przy mnie odkręcał obudowę sprzęgła. Ale nie wiem, jaki był tam typ skrzyni. Auto było z '99 roku. I też reduktor też był odwrotnie ustawiony niż w starym hilu czy 4R.

A możesz odczytać ze skrzyni typ?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » ndz wrz 21, 2008 10:36 pm

Nie mam żadnych oznakowań.
Ale porównując skrzynie(kosze) 1kzt, D4D, wiem że nie połączysz ich ze skrzynią G58, są inne rozstawy śrób w prawym dolnym rogu kosza przeszkadza pokrywa wałka sprzęgłowego.
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz wrz 21, 2008 10:49 pm

No właśnie do tego zmierzam, że silnik 1KZT nie był przecież łączony z tylko jednym typem skrzynki biegów. Na tym ogłoszeniu z allegro jest 4R 3 generacji, a te silniki były montowane też w generacji drugiej. Stąd pytanie o typ skrzyni, którą masz. A i skrzynka w KZJ 70 jest inna niż w hilu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » ndz wrz 21, 2008 11:46 pm

Mich pisze:Nie mam żadnych oznakowań.
Ale porównując skrzynie(kosze) 1kzt, D4D, wiem że nie połączysz ich ze skrzynią G58, są inne rozstawy śrób w prawym dolnym rogu kosza przeszkadza pokrywa wałka sprzęgłowego.
Jesteś pewien ze masz skrzynie G58 a nie W56? :roll:
same starocie

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » pn wrz 22, 2008 12:32 am

Wg. tabliczki znamionowej pod maską pierwsza pozycja na dole to: 058, na skrzyni nie mam żadnych oznakowań, auto z 98 r
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn wrz 22, 2008 6:26 am

Maniek pisze:w niczym. Ja włożyłem 3.0 td z 4runnera, który jak wiadomo jest do wysokości środkowych słupków prawie identyczny z hilem. Dla ułatwienia, uproszczenia sprawy i w celu zastosowania mocnijszych elemenów zapodałem też skrzynię i reduktor z 4R i mam oryginalny cały zespół napędowy - bez motania, kryzowania itp. Pasi praktycznie bolt-on. Jedyna rzeźba to dorobienie elektryki do dodatkowych wskaźników, których nie miałem wcześniej (ciśnienia turbiny, obrotomierz, woltomierz,wskazówkowy wskaźnik ciśnienia oleju)

dawca


http://motogielda.interia.pl/toyota-4-r ... 62236.html

:)21
LJ 70

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn wrz 22, 2008 7:54 am

Pogrzebałem wczoraj trochę po serwisówkach które mam, i mam pewne wnioski. Ale spróbuję je jeszcze potwierdzić albo obalić zanim napiszę :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » pn wrz 22, 2008 10:30 am

Mich pisze:Wg. tabliczki znamionowej pod maską pierwsza pozycja na dole to: 058, na skrzyni nie mam żadnych oznakowań, auto z 98 r
Pierwsza pozycja to kod lakieru ;) ostatnia to oznaczenie skrzyni. Jeśli sie nie myle to od sierpnia 1997 z 2.4TD szły W56 :roll:
same starocie

Awatar użytkownika
Mich
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Mich » pn wrz 22, 2008 10:50 am

Miras M pisze:
Mich pisze:Wg. tabliczki znamionowej pod maską pierwsza pozycja na dole to: 058, na skrzyni nie mam żadnych oznakowań, auto z 98 r
Pierwsza pozycja to kod lakieru ;) ostatnia to oznaczenie skrzyni. Jeśli sie nie myle to od sierpnia 1997 z 2.4TD szły W56 :roll:
Masz rację, nawet znalazłem jeszcze jedno potwierdzenie
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199803 ... _3301.html
Dzięki za pomoc :wink:
Michał
Hilux 2,4 TD-Szybka Taczka

http://picasaweb.google.com/MichuGdynia

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn wrz 22, 2008 6:52 pm

Tu macie linka jak odczytać kody z tabliczki znamionowej

http://www.brian894x4.com/Gearratiosanddiffs.html

A tu instrukcja jak pobrać w zasadzie dowolną serwisówkę toyoty:

http://forum.ih8mud.com/80-series-tech/ ... ading.html

Jest tylko mały problem z wykupieniem subskrypcji - mianowicie trzeba się posługiwać amerykańskimi danymi (adres, mail, karta kredytowa). puki co nie udostępniają poza stany, może za jakiś czas się to zmieni.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » wt wrz 23, 2008 7:46 am

...taaakkk a elektronika ?? !!
-to nie jest zwykły 1KZT tylko 1KZTE
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt wrz 23, 2008 8:22 am

Muszę się jakoś dobrać do tego źródełka z serwisówkami, wtedy myślę że będzie pełna jasność w temacie :wink:

A na razie to, co udało się mi wydumać.
Otóż najprawdopodobniej silnik silnk 1KZT występował w parze se skrzynką R150F (również R141F i R151F). Są przesłanki, że również ze skrzynkami G52 i H55F, ale nie mogę jak na razie tego potwierdzić, nie wiem też o jakie modele toi mogłoby chodzić.

Jak się okazuje, w przypadku mojego dawcy silnika był on zespolony ze skrzynią W59. A po sprawdzeniu okazało się, że u mnie była W56 ... :oops:

Pewnie dlatego wszystko pasiło jak trzeba. :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
MIM
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pt sie 22, 2003 9:03 am
Lokalizacja: Miedzyzdroje

Post autor: MIM » wt wrz 23, 2008 9:39 am

Mazur pisze: ...taaakkk a elektronika ?? !!
-to nie jest zwykły 1KZT tylko 1KZTE
No właśnie, jaka jest różnica pomiędzy tymi silnikami, mam okazję nabyć taki 1KZTE, ale wolałbym mieć jak najmniej elektroniki w aucie. Jak to wygląda w 1KZTE dużo tam tego ? Czy jest to kłopotliwe w użytkowaniu/przeszczepie ?
Suzuki Jimny 1,3, dawniej Hilux D4D 2004, VW Taro 2,4 D, Niva, Gaz 69

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » wt wrz 23, 2008 11:25 am

MIM pisze:
Mazur pisze: ...taaakkk a elektronika ?? !!
-to nie jest zwykły 1KZT tylko 1KZTE
No właśnie, jaka jest różnica pomiędzy tymi silnikami, mam okazję nabyć taki 1KZTE, ale wolałbym mieć jak najmniej elektroniki w aucie. Jak to wygląda w 1KZTE dużo tam tego ? Czy jest to kłopotliwe w użytkowaniu/przeszczepie ?

...sam wszytko napisałeś 8)
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » wt wrz 23, 2008 11:25 am

rokfor32 pisze:Otóż najprawdopodobniej silnik silnk 1KZT występował w parze se skrzynką R150F
Tak, w 4R właśnie, gdzieś nawet podawałem przełożenia tej skrzyni i jej reduktora w porównaniu do G58 ale topik chyba wyleciał w kosmos :)3

Btw. pisałeś kiedyś że oprócz kodu Colour/Trim/Axle/Transmission rodzaj skrzyni da sie określić też po numerze VIN, w jaki sposób? zakładając że nie ma pod ręką epc ;)
same starocie

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt wrz 23, 2008 6:31 pm

Miras M pisze: Tak, w 4R właśnie, gdzieś nawet podawałem przełożenia tej skrzyni i jej reduktora w porównaniu do G58 ale topik chyba wyleciał w kosmos :)3

Btw. pisałeś kiedyś że oprócz kodu Colour/Trim/Axle/Transmission rodzaj skrzyni da sie określić też po numerze VIN, w jaki sposób? zakładając że nie ma pod ręką epc ;)
Również w LC KZJ serii 7.
Natomiast co do odczytu danych z numeru VIN - nie bardzo sobie wyobrażam bez epc. :wink: Taką informację, że można typ skrzyni odczytać z vin znalazłem przy okazji wertowania któregoś z forów zza oceanu. Jak sobie przypominam chodziło potwierdzenie danych z tabliczki w razie wątpliwości.

Pierwsze 11 znaków kodu Vin opisuje różne dane dotyczące pojazdu, ale jako całości. Nic o podzespołach nie mówią z wyjątkiem silnika. Pozostałe 6 to numer seryjny.
Nie chce mi się tłumaczyć z angielskiego, zacytuję bezpośrednio:

* First letter: assembly - J=Japan, 1=US, 2=Canada, 3=Mexico
* Second letter: T for Toyota
* Third letter: Class (2=passenger vehicle, 3=multipurpose vehicle, 4=truck)
* Fourth letter: Engine (full list coming later)
* Fifth letter: Carline (E=Corolla)
* Sixth letter: Model (trucks: 5=4x2, 6=4x4)
* Seventh letter: Series or Grade
* Eighth letter: Body type or passenger restraint system
* Ninth letter: check digit, ignore
* Tenth letter: Model year - starting with K=1989 (skipping O and Q so N=1992, P=1993, R=1994, etc.)
* Eleventh letter: Plant
* Other letters: serial number
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

tomkon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw lut 08, 2007 12:29 am
Lokalizacja: TARNÓW

Post autor: tomkon » czw paź 30, 2008 5:56 am

A jak jest z osprzetem samego silnika 2LT przy przeszczepie na 1-KZT? Chodzi mi o alternator, pompe wspomagalki, podejscia wezy do chlodnicy i sama chlodnica. Czy to wymaga zakupu wraz z silnikiem, czy te podzespoly pasuja z 2 LT do 1-KZE? No i czy silnik 1-KZE wymaga ingerencji elektrycznej, tj komputera dedykowanego do tego modelu oraz pozostalych czujnikow i jak to wpasowac do instalacji Hila ktory ma obecnie 2 LT ?
TOMKON
Hilux pick-up;
Y61-Long - V8
Wrangler Rubi

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » czw paź 30, 2008 7:39 am

powiem ci jak jest w 2LII i 2LT - nic nie pasuje,

wszystko ze starego silnika wkładam teraz do 2LT - nawet smok pompy oleju jest inny - bo jest inna miska

inne jest mocowanie alternatora - górne i dolne

blok silnika jest identyczny a taka jazda w środku :(
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » czw paź 30, 2008 9:03 am

Ja miałem podobną jazdę przy wymianie silnika w hilu d4d na ... d4d :wink: różniły sie auta rocznikowo o dwa lata, wersja z nowszą budą dostawała przeszczep ze starszej.

W praktyce, ze starszego silnika został blok i głowica, (altek by pasił, ale był padnięty). A reszta, czyli głównie wiązka elektryczna i wszystko co do niej podpięte było inne. Czujniki też, więc i ich gniazda też. Misa i smok też ... :wink:

A w końcu to te same silniki.

ps. W sprawie skrzyń biegów: zamienne są między sobą skrzynie typu G i W (sprawdziłem organoleptycznie, wg katalogu części obudowa sprzęgła ma identyczny numer). Natomiast skrzynka typu R jest inna, żeby zrobić przeszczep do silnika 2LT, 22R, czy jak w moim przypadku 3RZ-FE, potrzebna jest odpowiednia obudowa sprzęgła. I udało mi się namierzyć dobrego dawcę - jest to model HIACE w wersji 4WD. W tym modelu jest chyba najszersza gama silników, i oba typy skrzyni (znaczy W i R) w zależności czy 2WD, czy 4WD.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości