HIL - zmiana napędu
Moderator: Mroczny
- HORNI66
- jestem tu nowy...
- Posty: 27
- Rejestracja: sob lip 26, 2008 5:08 am
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Wczoraj miałem przygodę: byłem sobie na skrzyżowaniu i skręcałem w lewo. Widząc, że jest moment by dodać gazu to skręciłem w lewo dodałem gazu i ... jakie było moje zdziwienie, że ja nie w lewo a w prawo skręciłem po małym piruecie.
W związku z tym pytanie czy ten typ tak ma, czy powinienem jechać z napędem na 4 czy zmienić opony - mam jakieś wielosezonowe ... a i było mokro.
W związku z tym pytanie czy ten typ tak ma, czy powinienem jechać z napędem na 4 czy zmienić opony - mam jakieś wielosezonowe ... a i było mokro.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Lżejsze buty
Przy tylnym napędzie jak poczujesz, że zaczyna uciekać, to lekka kontra kierownicą i nieco mniej gazu. Ale odjąć trochę, a nie całkiem, bo wtedy majtnie Cię w drugą stronę.
Pisałem wcześniej, ale powtórzę: znajdź sobie jakiś bezpieczny odcinek i potrenuj. Wirtualna nauka jazdy to nie to samo co rzeczywistość

Pisałem wcześniej, ale powtórzę: znajdź sobie jakiś bezpieczny odcinek i potrenuj. Wirtualna nauka jazdy to nie to samo co rzeczywistość

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Dlatego właśnie nie lubię diesli
U mnie na reduktorze 100 km/h leciutko osiąga ....
A w temacie - nie ma żadnych ograniczeń, poza obrotami silnika na ostatnim biegu. Ale też i nie da się ukryć, że dłuższa jazda z max obrotami silnika kończy się jego zczeznięciem w efektowny sposób po najdalej kilkunastu minutach, zatem wszystko w granicach rozsądku.
Poza tym, D4D mają bardzo nisko max moment obrotowy, jazda pow. 3500 rpm tymi silnikami nie bardzo ma sens.


A w temacie - nie ma żadnych ograniczeń, poza obrotami silnika na ostatnim biegu. Ale też i nie da się ukryć, że dłuższa jazda z max obrotami silnika kończy się jego zczeznięciem w efektowny sposób po najdalej kilkunastu minutach, zatem wszystko w granicach rozsądku.
Poza tym, D4D mają bardzo nisko max moment obrotowy, jazda pow. 3500 rpm tymi silnikami nie bardzo ma sens.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Zwiekszone opory toczenia ze wzgledu na krecacy sie przedni dyfer i wal. Dlatego wymyslono sprzegielka wszelakie.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Coś napewno ma, albo manuale albo ADD ale raczej to drugie.
Na sztywno spiętym napędzie (4H, 4L) pojawiają sie opory wynikajace z różnej drogi jaką pokonują koła na obu osiach podczas skręcania, co na względnie przyczepnym podłożu zhamowuje nieco auto, a na bardzo przyczepnym (asfalt) oprócz tego powoduje dużo szybsze zużycie mechanizmów przeniesienia napędu czy nawet ich uszkodzenie
Dlatego do jazdy po przyczepnej nawierzchni służy opcja 2H - tak mnie tu kiedyś nauczyli 
Na sztywno spiętym napędzie (4H, 4L) pojawiają sie opory wynikajace z różnej drogi jaką pokonują koła na obu osiach podczas skręcania, co na względnie przyczepnym podłożu zhamowuje nieco auto, a na bardzo przyczepnym (asfalt) oprócz tego powoduje dużo szybsze zużycie mechanizmów przeniesienia napędu czy nawet ich uszkodzenie


same starocie
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Ma i one wlasnie na 2H rozpiete powoduja ze przedni dyfer i wal nie kreca sie, co zmniejsza opory toczenia. Dlatego na wlaczonym 4x4 czujesz roznice.HORNI66 pisze:to rozumiem, że mój samochód nie ma tych wszelakich sprzęgiełekapede pisze:Zwiekszone opory toczenia ze wzgledu na krecacy sie przedni dyfer i wal. Dlatego wymyslono sprzegielka wszelakie.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
- HORNI66
- jestem tu nowy...
- Posty: 27
- Rejestracja: sob lip 26, 2008 5:08 am
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
chyba muszę sprawdzić u znajomego czy też tak ma, bo ja czuję się jak w czołgu a samochód był po stłuczce a naprawiał to zakład w którym pracownicy pierwsze co widzieli taaaki samochódMiras M pisze: ciekawe te nowe hiluxy, w starym nie czuć żadnych oporów w jeździe po zapieciu sprzęgiełek

PS Faktycznie, ten typ tak ma
- jakubmysliwiec
- Posty: 352
- Rejestracja: czw sie 07, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości