4R - 3.0 vze, problem z odpaleniem na zimnie(chyba)

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

avan1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 9:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan1 » wt paź 28, 2008 7:48 pm

Kolego zobacz przy okazji na palec rozdzielacza zapłonu :D

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » wt paź 28, 2008 7:52 pm

Z tego co widze to "nówka sztuka"

avan1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 9:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avan1 » wt paź 28, 2008 8:15 pm

....e tam nówka sztuka, od prawie 3 lat posiadam 4r 3.0vze i troche w nim juz pogrzebałem.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » czw paź 30, 2008 9:20 am

Wczoraj było ciepło. Odpalił? :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » czw paź 30, 2008 9:48 pm

Nie chce i już, prawdziwy samochód z duszą:)
a może o 18 już było za zimno :)

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » sob lis 01, 2008 4:50 pm

Wieści z placu boju:)

Tak więc na początek odkręciłem "wtryskiwacz zimnego startu", wyczyściłem i takie tam kosmetyczne zabiegi - zero efektu, objawy takie same.

Nastepny krok, ponowne sprawdzenie pompy paliwa - przy załączonym zapłonie i "machaniu" klapką w przepływomierzu - żadnej reakcji.
(mam drugi taki sam samochód i w tamtym "reakcja":) jest)

W celu sprawdzenia pompy, zwarłem konektory FP i +B w terminalu diagnostycznym DLC. Pompa działa:)

Ze zwartmi konektorami odpalam silnik, pali wszystko ok. Jak zdejmę "mostek" z konektorów - silnik gaśnie.
Odpaliłem silnik ponownie(z "mostkiem") przejechałem się parę kilometrów w celu zagrzania, zdejmuję mostek i ........... .
Silnik gaśnie, ale tak b.wolno zdycha - wręcz powolna agonia.

Acha, po zagrzaniu silnika obroty spadają do normalnych, czyli przynajmniej częściowo EFI działa(tak myślę)

Jakieś sugestie?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob lis 01, 2008 4:57 pm

Jeżeli styki na przepływomierzu są ok. to następny w kolejce jest przekaźnik pompy. Przypadkiem mam takie cuś.

A, no i podnoszenie obrotów na zimno nie jest przez ECU, ale mechanicznie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » sob lis 01, 2008 5:04 pm

A zwarcie tych konektorów w DLC to przypadkiem nie powoduje zadziałania przekaźnika?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob lis 01, 2008 5:12 pm

Tego nie wiem, nie znam schematu na pamięć :wink:. Ten przekaźnik powinien zadziałać jak dostanie sygnał z przepływomierza, ale też i z rozrusznika (ma dwie cewki).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » sob lis 01, 2008 5:33 pm

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » sob lis 01, 2008 5:34 pm

Gdzie jest ten przekaźnik"fizycznie" a aucie?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob lis 01, 2008 6:02 pm

Znalazłem jak leżał na podłodze ... :wink:

Zaraz sprawdzę.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob lis 01, 2008 6:08 pm

Prawy przedni słupek, dosyć wysoko. Pięć pinów. Może się też nazywać "circuit opening relay", albo normalnie, czyli "fuel pump relay"
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » sob lis 01, 2008 6:14 pm

Ok, czyli użycie złącza diagnostycznego "omija" przekaźnik pompy- tack przynajmniej wynika ze schematu.
Jutro podmienie przekaźnik.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob lis 01, 2008 6:14 pm

Z tego schematu co wkleiłeś wynika, że zwora na DLC1 omija przekaźnik pompy. Natomiast z objawów, jakie opisujesz wynika, że przekaźnik prawdopodobnie działa, przynajmniej jego cewka od rozrusznika, problem będzie raczej na kablach między przepływomierzem a przekaźnikiem, albo między przepływomierzem a ECU.

Kabelek do ECU powinien pokazać przejście na masę, kabelek do przekaźnika 12V przy włączonym zapłonie, mierzone na złączu przepływomierza.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość