4Runner sztywny przedni most - przekladka

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » wt gru 16, 2008 10:58 pm

nie mrugaj do mnie, boję się Ciebie

:)21
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » wt gru 16, 2008 10:59 pm

Chcialbym zauwazyc ze w 4r czy innym wozidle 4link zostal zastosowany w celu zwiekszenia komfortu (w porownaniu do resorow np). Nie mial miec mega wykrzyzy z zalozenia.
Przedluzyc wahacze sie da tyle ze trzeba wtedy zmienic ich katy aby te stabilizacje, o ktorej wspominasz, utrzymac.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt gru 16, 2008 11:06 pm

No ale my tu mówimy o pojazdach do zastosowań "specjalnych" :wink: Więc i komfort, i jakość prowadzenia są drugoplanowe.


ps. takiego mocno przemodelowanego 4linka też widziałem. Górne wahacze tworzyły trójkąt, takie były długie :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt gru 16, 2008 11:15 pm

@Twardy, to nie do Ciebie, przecie się wyłączyłeś ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt gru 16, 2008 11:27 pm

rokfor32 pisze:No ale my tu mówimy o pojazdach do zastosowań "specjalnych" :wink: Więc i komfort, i jakość prowadzenia są drugoplanowe.
No.
Ale to jak szykowanie mercedesa beczki do startów w KJS. Można...ale po co?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt gru 16, 2008 11:31 pm

Celem lansu pod remizą, na przykład. W towarzyskich jest topik o takiej beemce ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr gru 17, 2008 12:42 am

a ta beemka wbrew pozorom dobrze jeździ
ot, kaprys koncepcyjny ktoś miał
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 322
Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
Kontaktowanie:

Post autor: Romeo » śr gru 17, 2008 9:00 am

Jeśli zrozumiałem dobrze ????
Podobne rozwiązanie jest w zawieszeniu mostu tylnego Land Rovera .
Jest tam wahacz środkowy mocowany do mostu poprzez sworzeń i brak panharda bo ów wahacz go zastępuje i stabilizuje most w płaszczyźnie poprzecznej.
Z tyłu bezproblemowo do zrobienia...hmmm....z przodu trochę miska silnika przeszkadza
4 RUNNER
HILUX-taczka :)
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie :D

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » śr gru 17, 2008 10:06 am

Romeo pisze:Jeśli zrozumiałem dobrze ????
Podobne rozwiązanie jest w zawieszeniu mostu tylnego Land Rovera .
Jest tam wahacz środkowy mocowany do mostu poprzez sworzeń i brak panharda bo ów wahacz go zastępuje i stabilizuje most w płaszczyźnie poprzecznej.
Z tyłu bezproblemowo do zrobienia...hmmm....z przodu trochę miska silnika przeszkadza
Zle rozumiesz, tam jest sierzant, taki jak w Gierkowym Mlottku ;)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr gru 17, 2008 10:16 am

Damian pisze:
rokfor32 pisze:No ale my tu mówimy o pojazdach do zastosowań "specjalnych" :wink: Więc i komfort, i jakość prowadzenia są drugoplanowe.
No.
Ale to jak szykowanie mercedesa beczki do startów w KJS. Można...ale po co?
:)21

czy możesz milosnikom pahero vol3 do zastosowań terenowych przytoczyc powyzszą sentencję?

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr gru 17, 2008 10:52 am

nie odbierajmy ludziom ich marzeń...:)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » śr gru 17, 2008 10:56 am

Damian pisze:nie odbierajmy ludziom ich marzeń...:)21
Zdzisiek...rusz wkoncu dupe zamiast klepac w klawisze...;)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr gru 17, 2008 11:00 am

właśnie wychodze :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Post autor: majkii » śr gru 17, 2008 4:10 pm

Szukałem fotek ilustrujących powód waszych sporów ale nie mogę trafić.

Na outerlimits jest kilkanaście postów w temacie SAS.
Tu masz dość obszerne relacje na przykładzie Pajero 2 gen

http://www.outerlimits4x4.com/ftopic125224-0-asc-0.php

http://www.outerlimits4x4.com/phpBB2/vi ... sas+pajero
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » śr gru 17, 2008 6:37 pm

rokfor32 pisze:Spróbuję bardziej plastycznie opisać, bo nie mam zdjęcia pod ręką ... :wink:

Otóż przy normalnym zawieszeniu masz cztery (dla uproszczenia) punkty:

1- rama strona prawa
2- rama strona lewa
3- oś strona prawa
4- oś strona lewa

Wahacze normalne łączą punkty 1-3 oraz 2-4

Ten trzeci wahacz (drążek) umieszcza się w taki sposób, żeby był możliwie blisko punktów 1-4 (lub 2-3) .

Jest on wtedy umieszczony skośnie, dzięki czemu może przenosić siły boczne działające na zawieszenie, a ponieważ punkty mocowania są w pobliżu normalnych wahaczy, to nie ogranicza skoku zawieszenia.

Mam nadzieję, że teraz wystarczająco jasno :wink:
Coś jak to poniżej?
Obrazek
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » śr gru 17, 2008 7:13 pm

Damian pisze:
rokfor32 pisze:No ale my tu mówimy o pojazdach do zastosowań "specjalnych" :wink: Więc i komfort, i jakość prowadzenia są drugoplanowe.
No.
Ale to jak szykowanie mercedesa beczki do startów w KJS. Można...ale po co?
To pytanie można zadać praktycznie wszystkim posiadaczom samochodów 4x4 w, słynącej z trudnodostępnych terenów, Polsce. A padające odpowiedzi koncertowo wyszydzać. Ale czy o to chodzi?
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Post autor: majkii » śr gru 17, 2008 7:32 pm

Moża to też rozwiązać inaczej-rozwiązanie testowane w Polsce przez RudyPajero.

Obrazek
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » czw gru 18, 2008 10:35 am

majkii pisze:Moża to też rozwiązać inaczej-rozwiązanie testowane w Polsce przez RudyPajero.

Obrazek
Model "matematyczny" jak w Unimogu, tylko realizacja w nieco inny sposób; chyba (na razie?) brakuje panharda?
mały napis

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości