Mosty Toyoty-wzmacniane bebechy

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Janusz2000 » wt gru 23, 2008 4:34 pm

A jaki tam silnik chcecie wkładać? 2,2 CDI - czyżby od Mercedesa? Nowe diesle mają mase elektorniki - a stare są ciężkie i słabe - ale sądzać po twoim awatarze silnik benzynowy nie wchodzi w rachubę :lol:

Czyżby po doświadczeniach z zamakającym rozdzielaczem w z oryginalnego silnika z RJ-ta? :) mi, rozbieranie i osuszanie tej kopułki w bagnie po ciemku po pas w wodzie, śni się po nocach :) ale są silniki beznynowe które tego nie mają - np od Beemek - do tego są aluminiowe i lekkie - po wymianie silnika od HDJ-ta pewnie parę kilo wam doszło do RJ-ta.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » wt gru 23, 2008 5:13 pm

Daj spokój, przypomniałeś mi o tej kopułce, teraz znów będzie mi się śnić po nocach :)21

temat 2,2 CDI jest już rozpracowany, mamy tutaj super fachowca od całej elektroniki do tych silników, tak więc to nie stanowi problemu :)2

początkowo z założenia miał być 4,0 BMW ale to jednak delikatne motorki (nie lubią wysokich obrotów, rozrusznik całkowicie nieodporny na wodę) no i jest duży, za duży do tego co ma teraz powstać

Jak kupiliśmy Toykę od Ciebie to ważyła 2250kg cała oszpejowana, gotowa do jazdy, teraz w obecnym stadium cała waży 2550kg z kierowcą gotowa do jazdy, tak więc kawał klamota :)21
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt gru 23, 2008 7:24 pm

Ja tam w RJ nigdy problema z rozdzielaczem nie stwierdziłem, nawet w czasie mycia silnika karcherem (odpalonego).

Ale fakt, 22R nie lubi wody za nadto, szczególnie w okolicach świec, a tam nie ma jak tego uszczelnić.

Natomiast co do innych silników - ja obecnie używam w 4R silnika z hiace'a, 3rz-fe. Jest odczuwalnie mocniejszy, a przy tym znacznie odporniejszy na wodę. U mnie jest założony rozdzielacz, bo zostawiłem stare sterowanie silnikiem, ale w oryginale rozdzielacza nie ma, a cewki są hermetyczne.

Do 22R też można zapodać układ bezrozdzielaczowy, ale to trochę zabawy jest, a silnik osiągami i tak nie powala. Cyba, że ktoś ustrzeli sztukę z turbo, ta już przyzwoicie hula i waży niewiele.

Fajne są też silniki z supry, i pasują do skrzynek z terenówek :wink:

Trzystukonna zmota - to już nie w kij dmuchał. :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

mały80
 
 
Posty: 122
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 9:28 pm

Post autor: mały80 » wt gru 23, 2008 9:16 pm

Mroczny pisze:BigU

a gdzie ja coś o wiedzy pisałem?
taniosc rozwiązania proponowałem... jeśli nie musi byc taniosc to tak jak Ty piszesz - upgrade oryginału
ej :) co się tak obruszyłeś, jaka taniość ?? ja je mam w takich samych pln-ach, i nie irytuj się :D zle to ująłem więc wybacz :wink:

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » wt gru 23, 2008 10:00 pm

ogólnie 22R-E to całkiem fajny silnik lecz nie do tak ciężkiego auta

ma drobne niedobory mocy, niezbyt lubi wodę ale jego główną zaletą jest jego niezajebliwość

no i to że prawie nigdy nie gasł, mimo że obroty wynosiły 200/min albo i mniej to on resztką sił wciągał całe cielsko auta na górkę :)2
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr gru 24, 2008 2:22 am

kierunek supra dobrym kierunkiem może być ;) szkoła malezyjska, tylko oni to łączą z mostami HD
a ja nawet wiem, gdzie taki silnik od supry jest, na aucie jeszcze :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » śr gru 24, 2008 8:17 am

Damian pisze:kierunek supra dobrym kierunkiem może być ;) szkoła malezyjska, tylko oni to łączą z mostami HD
a ja nawet wiem, gdzie taki silnik od supry jest, na aucie jeszcze :)21
kusisz :)23

ale to benzyna :)21
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » pn gru 29, 2008 10:16 am

rokfor32 pisze:Ja tam w RJ nigdy problema z rozdzielaczem nie stwierdziłem, nawet w czasie mycia silnika karcherem (odpalonego).

Ale fakt, 22R nie lubi wody za nadto, szczególnie w okolicach świec, a tam nie ma jak tego uszczelnić.

Natomiast co do innych silników - ja obecnie używam w 4R silnika z hiace'a, 3rz-fe. Jest odczuwalnie mocniejszy, a przy tym znacznie odporniejszy na wodę. U mnie jest założony rozdzielacz, bo zostawiłem stare sterowanie silnikiem, ale w oryginale rozdzielacza nie ma, a cewki są hermetyczne.

Do 22R też można zapodać układ bezrozdzielaczowy, ale to trochę zabawy jest, a silnik osiągami i tak nie powala. Cyba, że ktoś ustrzeli sztukę z turbo, ta już przyzwoicie hula i waży niewiele.

Fajne są też silniki z supry, i pasują do skrzynek z terenówek :wink:

Trzystukonna zmota - to już nie w kij dmuchał. :wink:

Taa i w 7MGTE wybuchają uszczelki pod glowice jak niedasz HKS a i panewki zabijesz.... jak nie zwiekszysz misy olejowej...

A 2jzgte. Owszem fajny ale musisz miec min 8 tys aby kupic ladna, kompletną sztukę

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » pn gru 29, 2008 10:17 am

Taa i w 7MGTE supry wybuchają uszczelki pod glowice jak niedasz HKS-owej a i panewki zabijesz.... jak nie zwiekszysz misy olejowej...i grodzi nie powstawiasz.....

A 2jzgte. Owszem fajny ale musisz miec min 8 tys aby kupic ladna, kompletną sztukę

Nawet mam u siebie dwie sztuki 2JZGTE...... kompletne... jedną moge ci odsprzedac :)

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Janusz2000 » pn gru 29, 2008 11:02 am

Jest firma w USA która specjalizuje się w przeróbkach silników do LC głównie 22R i 22RE - mają całe gotowe kity - turbo, kompresory, głowice układy dolotowe wydechowe - co sobie zarzyszych od +20KM do + 200KM

http://www.lcengineering.com/
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » pn gru 29, 2008 12:28 pm

Janusz2000 pisze:Jest firma w USA która specjalizuje się w przeróbkach silników do LC głównie 22R i 22RE - mają całe gotowe kity - turbo, kompresory, głowice układy dolotowe wydechowe - co sobie zarzyszych od +20KM do + 200KM

http://www.lcengineering.com/
A czy nie prościej wrzucic tam 1uz-fe
Doładować kompresorem.
Wysterować jakimś aem-em lub motecem.....

W samej serii masz 260koni... i tam niema problemów z smarowaniem.

Nie piszcie tylko ze występował w automatach...... Mozna go połaczyc z manualem..... drogą kitów, przeróbe, lub oryginalna - toyota produkuje flansze do manuala do tego silnika....

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Janusz2000 » pn gru 29, 2008 5:32 pm

Stronę podałem jako ciekawostkę, wiadomo że w naszych warunkach swapy silników się opłacają najbardziej.

Co do V8 to w Stanach (przynajmniej pare lat temu) można było sobie zamówić 4Runeera z tym silnikiem i od razu w dziale TRD zamówić kompresor do tego silnika - bez utraty gwarancji robiło się ok 350 KM a 4Runner miał osiągi jak Porshe Cayenne S :)
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Macieq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:22 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Macieq » pn gru 29, 2008 8:30 pm

Dalej można zamówić :) i do V6 też za jedyne 3 tys $. Oj kusiło trochę ,ale zwykły GRFE też daje radę :D (delikatnie mówiąc)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn gru 29, 2008 8:48 pm

Kompresor mechaniczny (supercharger) występował seryjnie w modelu PREWIA, o ile mnie pamięć nie zawodzi. I podobnie jak przy zwykłej turbosprężarce, dół silnika jest nieco inny niż w zwykłych wersjach.
Mocniejszy wał (ponoć kuty), mocniejsze korbowody i tłoki (też ponoć kute). No i inny stopień sprężania.

Założenie doładowania w benzynowym silniku to nie taka całkiem prosta sprawa, ale faktycznie za oceanem sporo gratów do upgrade silnika 22R można dostać.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » pn gru 29, 2008 10:11 pm

Janusz2000 pisze:Stronę podałem jako ciekawostkę, wiadomo że w naszych warunkach swapy silników się opłacają najbardziej.

Co do V8 to w Stanach (przynajmniej pare lat temu) można było sobie zamówić 4Runeera z tym silnikiem i od razu w dziale TRD zamówić kompresor do tego silnika - bez utraty gwarancji robiło się ok 350 KM a 4Runner miał osiągi jak Porshe Cayenne S :)
Troche sprecyzuje..... ten 4runner o ktorym mówisz to mial 4.7 (2uzfe)

A TRD kompresor wycofało z racji slabych korbowodów silnika 2UZ ktore poprostu sie rozlatywały po dołożeniu kompresora.. i juz oficjalnie tego kompresora nie zamówisz.

Natomiast nie mylcie tego silnika z nowym 5.7 V8 (z serii URFE) bo to zupelnie inny silnik bazujacy troche na silnikach serii GRFE
Do niego mozesz zamówic sup`era

Toyota shitowate silniki po 1998 roku zaczeła budować

1UZ bez problemu znosi doładowanie rzędu 1.2 Bar
2UZ przy pollowie moze sie rozlecieć....

Na szczęście jednak Mozesz wstawic korbowody z 1uz do 2uz.....



Ja wlasnie koncze budować swap do supry silnika 1UZ, mialem go rozebranego... jest to całkiem pancerny silnik.

Natomiast o serii silników 1,2,3,4,GRFE nie piszcie..... Shitex jakich mało.
Powierzchniowo utwardzane tuleje cylindryczne, niedopuszcza sie zadnych szlifów.... i uwaga.... panewki bez zamków :)
i wady bębnów VVTi (grzechotanie przy rozruchu) -

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Mosty Toyoty-wzmacniane bebechy

Post autor: Patry » ndz lut 08, 2009 10:05 pm

oke temat mocnych bebechów do 70 ogarnięty :)

mam jeszcze pytanie

czy mosty z HJ61 i mosty z HDJ 80 są kompatybilne częściami ?

mam do kupienia główki z osiemdziesiątki z blokadami fabrycznymi i teraz pytanie czy podejdą pod pochwę mosty sześćdziesiątki bez przeróbek ? chodzi mi o rozstaw otworów, późniejszą długość wałów, ilość frezów na półośkach itd itp :roll:
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Mosty Toyoty-wzmacniane bebechy

Post autor: rokfor32 » pn lut 09, 2009 12:40 am

Nie.
Być może da się zaadoptować pochwę tylnego mostu (do przestawienia otwory na szpilki i podcięcie na przesówkę). Półosie w wersji bez blokady są inne (w wersji z blokadą jest długi frez na jednej z półosi). Pozatem mosty j60 i j80 mają inną szerokość.

Natomiast most przedni to zupełnie inna bajka, HJ60 ma most HD z przekładnią 9,5", natomiast w j80 przedni dyfer jest LD (8").

Dla HJ60 są jedynie dwie rozsądne opcje - mosty z blokadami fabrycznymi od HJ61, albo ARB.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Mosty Toyoty-wzmacniane bebechy

Post autor: Patry » pn lut 09, 2009 10:49 pm

no tak czułem że z przodu jest 9,5 cala dyfer...

no nie pozostaje nic innego jak szukać ARB'a albo oryginała...

masz może dojście jakieś do oryginałów ?
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Mosty Toyoty-wzmacniane bebechy

Post autor: rokfor32 » wt lut 10, 2009 9:02 am

W tej chwili to nie. Jest jedna HJ60 na części, ale na zwykłych mostach.

Tyle, że to ciągle Isla, więc jajo z transportem. A i kurs korony do złotego robi się na niekorzyść zakupów tutaj.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości