Dobinsons-kontra reszta

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
wołynka
Posty: 2137
Rejestracja: czw lis 23, 2006 3:04 pm
Lokalizacja: Klein Schartenberg

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: wołynka » wt sty 20, 2009 2:54 pm

widzę ze temat sie rozwinął :lol:
zamówiłem Dobinsons albo będę przeklinał :)3 albo bedzie :)2 :D
z uwag: w ofercie do LC95 nie mają 50mm tylko 45mm
emeryt off

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: bigos » wt sty 20, 2009 4:04 pm

wołynka pisze:widzę ze temat sie rozwinął :lol:
zamówiłem Dobinsons albo będę przeklinał :)3 albo bedzie :)2 :D
z uwag: w ofercie do LC95 nie mają 50mm tylko 45mm
będzie dobrze :)2
całe kieleckie przecież nie może się mylić :-?
Jimny :)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: rokfor32 » wt sty 20, 2009 8:41 pm

Zwracam jedynie uwagę na to, jak zestawy liftowe powinny być montowane. Natomiast każdy i tak zrobi, jak uważa.

Odbijaki powinny być co najmniej o tyle dłuższe, o ile dłuższe są liftowe amortyzatory w stanie ściśniętym od oryginalnych (też w stanie zaciśniętym).

Proponuję trzymać się tej zasady, i nie będzie problema również z siadającymi sprężynami :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: Mroczny » wt sty 20, 2009 8:44 pm

zgadzam się :)2

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: MaxLux » wt sty 20, 2009 8:50 pm

rokfor32 pisze:Zwracam jedynie uwagę na to, jak zestawy liftowe powinny być montowane. Natomiast każdy i tak zrobi, jak uważa.

Odbijaki powinny być co najmniej o tyle dłuższe, o ile dłuższe są liftowe amortyzatory w stanie ściśniętym od oryginalnych (też w stanie zaciśniętym).

Proponuję trzymać się tej zasady, i nie będzie problema również z siadającymi sprężynami :wink:
:)2 :)2 :)2

Swieta racja ale .... NIKT tak nie robi w Polandii .. niestety :)3

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: DamnIt! » pt sty 23, 2009 1:22 am

Tu jest filmik o produkcji sprężyn do offroadu: http://www.efs4wd.com.au/Images/Web%20Coils.wmv . Dają 3 lata gwarancji/100 000km więc można uznać, że wiedzą co robią :wink:
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: gri74 » pt sty 23, 2009 7:55 am

MaxLux pisze:
rokfor32 pisze:Zwracam jedynie uwagę na to, jak zestawy liftowe powinny być montowane. Natomiast każdy i tak zrobi, jak uważa.

Odbijaki powinny być co najmniej o tyle dłuższe, o ile dłuższe są liftowe amortyzatory w stanie ściśniętym od oryginalnych (też w stanie zaciśniętym).

Proponuję trzymać się tej zasady, i nie będzie problema również z siadającymi sprężynami :wink:
:)2 :)2 :)2

Swieta racja ale .... NIKT tak nie robi w Polandii .. niestety :)3

nie przesadzaj ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
wołynka
Posty: 2137
Rejestracja: czw lis 23, 2006 3:04 pm
Lokalizacja: Klein Schartenberg

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: wołynka » wt sty 27, 2009 10:08 pm

A ja pierd…to ustrojstwo, ludzie tam pracujący to niepoważni goście, którzy mają w dupie klienta. Sram na to, że są tańsi tylko za ta taniość nie idzie jakość w podejściu do klienta. Wysłałem @ 19.01 z zapytaniem o ceny i dostępność opisując co chcę zrobić z samochodem, a gość wypisał mi co mi trzeba, dobrze, że @ zostawiłem sobie na pamiątkę… Odpowiedz z ich strony: wszystko jest można zamawiać natychmiast, następnego dnia warsztat zamawia, ja ustawiam się na termin montażu, Gość następnego dnia z tej firemki stwierdza, że towaru nie ma, ale za kilka dni to, co chcę jedzie w paczce i będzie. Dziś meldują że zawieszenia nie ma i nie wiadomo kiedy będzie. [cenzura] chyba jak czymś handluje to wiem co mam i jak zamawiam to wiem co zamówię i co przyjdzie bo istnieje coś takiego jak potwierdzenie zamówienia. A jak ja cos spier….w tym co robię w swoim fachu w dostawie to na EX dostarczam, aby zachować dobre imię firmy i siebie. Jak coś gdzieś zamawiam to wiem, co przyjdzie, a jak nie mam to otwarcie mówię, że nie ma. To jest jawne walenie w…. [cenzura] tydzień poszedł się walić… plan poszedł w kubeł.
albo mają burdel w firmie albo pracuja bardzo niekompetentni ludzie...
Ku przestrodze…
emeryt off

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: jezus » śr sty 28, 2009 10:35 am

Na której firmie upuszczasz ciśnienie......bo trochę wątek zgubiłem... :)21
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

Awatar użytkownika
wołynka
Posty: 2137
Rejestracja: czw lis 23, 2006 3:04 pm
Lokalizacja: Klein Schartenberg

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: wołynka » śr sty 28, 2009 11:11 am

z pierwszego człony tematu :o
emeryt off

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: bigos » śr sty 28, 2009 11:30 am

jezus pisze:Na której firmie upuszczasz ciśnienie......bo trochę wątek zgubiłem... :)21
z dobinsona z Kielc...
Jimny :)21

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: banano » śr sty 28, 2009 10:29 pm

widze ze kolega juz chyba zdecydowal sie na dobinsona (chociarz po tej akcji to juz sam niewiem)
powiem tylko ze ja wlasnie tez mialem dylemat...Ironman, dobinson, OME czy cos tam...wybralem OME
samochod J95 oczywiscie, jak narazie zrobilem na moim nabytku ok 35tys km i jak narazie wszystko trzyma sie kupy.
dodam ze zanabylem najtwardsze sprezyny (tzn o najwiekszej ladownosci) a dokladnie OME882 na przod oraz OME 892 na tyl
do tego te "twardsze" amory (tez OME) bo w ofercie maja dwa rodzaje (roznia sie sila tlumienia).

Auta urzywam na codzien po miescie, czesto w terenie (ale z glowa a nie but w podloge i OGIEN :)17 ) pozatym "wyprawy" po kilka/kilkanascie tysiecy km nie koniecznie autostradami(zawsze w 4osoby, i z PELNYM bagarznikiem 8) ) takze auto bardzo lekkiego zywota nie ma ale tez nie dostaje konkretnie w dupe, ot takie typowe urzytkownaie do czego mysle zostalo stworzone.
Dodam jeszcze ze zderzakow ani zadnych winchow nie posiadam, jedynie co to oslony podwozia wlasnorecznie wyrzezbione ze stali...

Moge smialo powiedziec ze jestem jak narazie z zawieszenia OME zadowolony, no gdyby ta cena byla jeszcze troszke nizsza....

pozdrawiam
Piotrek
TOYOTA

Awatar użytkownika
Wiktor.
Posty: 417
Rejestracja: wt cze 03, 2003 11:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: Wiktor. » czw sty 29, 2009 12:04 am

wołynka pisze:A ja pierd…to ustrojstwo,
Ku przestrodze…
I co teraz Pan "Kotletożerca" wybrał?
był Patrol 260, a co teraz...??? też Patrol!!

Awatar użytkownika
wołynka
Posty: 2137
Rejestracja: czw lis 23, 2006 3:04 pm
Lokalizacja: Klein Schartenberg

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: wołynka » czw sty 29, 2009 6:30 am

widze ze kolega juz chyba zdecydowal sie na dobinsona

nie !! !! !! drugi raz moje słabe serce może tego nie wytrzymać :lol: , ja chcę używać a nie czakać do emerytury jak zawias przyjedzie-a moze przyjedzie. Zamówienie poszło gdzie indziej w poniedziałek maja przyjść bebechy i toytoy idzie na kanał :D

zawieszenia OME zadowolony, no gdyby ta cena byla jeszcze troszke nizsza....
coś w tym jest 8)
emeryt off

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: jezus » czw sty 29, 2009 10:14 am

Cytuj:
zawieszenia OME zadowolony, no gdyby ta cena byla jeszcze troszke nizsza....
coś w tym jest
Poczekaj na spadek walut....i po sprawie...albo zacznij zarabiać w twardych walutach to żadne podwyżki Ci nie groźne :)21
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

Awatar użytkownika
banano
 
 
Posty: 192
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:45 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: banano » czw sty 29, 2009 3:42 pm

Ja wlasnie kupilem jak waluta byla jeszcze tansza....teraz hmmm pewnie cena poszla jeszcze w gore...
takie zycie

Piotrek
TOYOTA

Awatar użytkownika
wołynka
Posty: 2137
Rejestracja: czw lis 23, 2006 3:04 pm
Lokalizacja: Klein Schartenberg

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: wołynka » czw sty 29, 2009 5:42 pm

Poczekaj na spadek walut....i po sprawie...albo zacznij zarabiać w twardych walutach to żadne podwyżki Ci nie groźne
i co z tego bo jak bedę chciał przyjechać na imprezę Mekka to nawet zarobek w twardych nie wystarczy :)21
emeryt off

NIKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw lut 26, 2004 11:20 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: NIKO » czw lip 02, 2009 3:54 pm

Witam!

Nie chcą zaczynać kolejnego z tematów pt zawieszenie postanowiłem podpiąć się pod już istniejący. Do brzegu... . Panowie wrzuciłem do swojej LJ 70tki sprężynki Dobinsonsa 2,5 ". Wszystko super tylko jest jedna buba! Auto na prostej przy niewielkich prędkościach rzuca mi lewo-prawo. Planuje zacząć od wymiany wszystkich amorów łącznie z amortyzatorem skrętu. Myślę.że w dużym stopniu umili to komfort jazdy po czarnym ale wiem ,ze nie do końca go zlikwiduje. Pytanie brzmi czy przy lifcie 6cm należy wydłużać bądź zmieniać mocowanie drążka panharda, czy wystarczy jedynie zrobić zbieżność? Nie przerabiałem tematu podnoszenia samochodu więc pytam! Z góry DZIĘKI za bezcenne rady.

Pozdrawiam Nikodem!

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: grzes » czw lip 02, 2009 4:39 pm

na logike to jesli robisz lift to powinienes dac wsio nowe tj. sprezyny i amorki.
potem geometria, tam Ci wyjdzie badz wystarczy sama wizualizacja czy mosty sie rozjechaly na boki, i (pewnie tak) nalezy wsadzic regulowanego panharda, badz tez miejsce mocowania przesunac.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: Eskapada » czw lip 02, 2009 4:57 pm

NIKO pisze:Witam!

Nie chcą zaczynać kolejnego z tematów pt zawieszenie postanowiłem podpiąć się pod już istniejący. Do brzegu... . Panowie wrzuciłem do swojej LJ 70tki sprężynki Dobinsonsa 2,5 ". Wszystko super tylko jest jedna buba! Auto na prostej przy niewielkich prędkościach rzuca mi lewo-prawo. Planuje zacząć od wymiany wszystkich amorów łącznie z amortyzatorem skrętu. !
Koniecznie - zawłaszcza jak masz seryjne, wypracowane amortyzatory

NIKO pisze:Witam!

Pytanie brzmi czy przy lifcie 6cm należy wydłużać bądź zmieniać mocowanie drążka panharda, czy wystarczy jedynie zrobić zbieżność? Nie przerabiałem tematu podnoszenia samochodu więc pytam! Z góry DZIĘKI za bezcenne rady.

Pozdrawiam Nikodem!
Moim zdanie po każdej poważnej ingerencji w zawieszanie należy pojechać na ustawienie zbieżności.
A co do pahharda to to na dwoje babka wróżyła. Sam oceń czy oś z jednej strony Ci wyszła poza obrys auta czy nie. Na pewno regulowany drążek panharda by nie zaszkodził. Prosto można go zrobić metodą warsztatową wykorzystując cięgno górne stosowane w traktorach
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: Maqlinka » czw lip 02, 2009 5:06 pm

NIKO pisze:Witam!

Nie chcą zaczynać kolejnego z tematów pt zawieszenie postanowiłem podpiąć się pod już istniejący. Do brzegu... . Panowie wrzuciłem do swojej LJ 70tki sprężynki Dobinsonsa 2,5 ". Wszystko super tylko jest jedna buba! Auto na prostej przy niewielkich prędkościach rzuca mi lewo-prawo. Planuje zacząć od wymiany wszystkich amorów łącznie z amortyzatorem skrętu. Myślę.że w dużym stopniu umili to komfort jazdy po czarnym ale wiem ,ze nie do końca go zlikwiduje. Pytanie brzmi czy przy lifcie 6cm należy wydłużać bądź zmieniać mocowanie drążka panharda, czy wystarczy jedynie zrobić zbieżność? Nie przerabiałem tematu podnoszenia samochodu więc pytam! Z góry DZIĘKI za bezcenne rady.

Pozdrawiam Nikodem!
Konieczna jest wymiana amortyzatorów - LJ-tka z natury jest mało stabilna a lift zawiechy dodatkowo potęguje to zjawisko, wychodzą wtedy wszystkie niedoskonałości w zawieszeniu. Panhardy mogą zostać fabryczne - nie mają aż tak istotnego wpływu. Warto sprawdzić końcówki drążków, tuleje wahaczy etc...
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: Damian » czw lip 02, 2009 6:47 pm

bujanie na boki powodują raczej na pewno wyjechane silentblocki wahaczy
lift zawsze wywleka na światło dzienne wszystkie niedociągnięcia :)
jeden to 200zł, jest ich trochę na aucie

aha, dobieraj od razu komplet amorów dedykowanych do liftu, bo seryjne ci zaraz pourywa
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: seburaj » pt lip 03, 2009 9:10 am

Eskapada pisze: Moim zdanie po każdej poważnej ingerencji w zawieszanie należy pojechać na ustawienie zbieżności.
a, przepraszam, po co ??
przecież to jest zależne zawieszenie, akurat zbieżność sie tu nie zepsuje choćbyś wyliftował rzeczoną toyotę do samego nieba :)21
robok rzępoli w harapuciu

NIKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw lut 26, 2004 11:20 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: NIKO » sob lip 04, 2009 11:11 am

Panowie bardzo dziękuję za fachowe rady. Teraz jakoś bardziej mam jasność co mnie jeszcze czeka (mnie i mój portfel). Lecz mam jeszcze jedno pytanko do Kolegów! Cięgno górne z traktora? Ile takie cuś może kosztować i z jakiego modelu ciągnika wypada je kupić? Może da sie dokupić panharda dedykowanego do liftu 2,5"? Pytam bo wiem już ,że cała belka przednia powędrowała w prawo względem tylnego mostu. Udanego weekendziku życzę odpiszcie w poniedziałek.

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Dobinsons-kontra reszta

Post autor: grzes » sob lip 04, 2009 11:14 am

panharda kupisz i po to jest regulowany zebys dopasowal ile masz liftu i jak go ustawic...
cena firmowego cos kolo 1200zl.. chyba byla

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości