


Moderator: Mroczny
a do ramy ma być mocowanie "na szpilkę" czy "na ucho" żeby było "profi wyprawowo"?Mroczny pisze:dowiedzione zostało ostatnio (w mitsubishi), że sztywny most wcale nie oznacza trwałości a jedynie zupełny brak komfortu i bezpieczeństwa
a serio -jak chcesz zasuwać po szutrach dziurawych i nie wydać milionów na dostosowanie zawiasu (na wzór baja) to tylko sztywny most i to najlepiej na radiusach a nie wielowahaczowy.[...]
Cokolwiek napiszesz i tak zaraz któryś sypnie że "only parch", więc się nie wysilajDamian pisze:bla bla bla
zaraz nam sie zrobi wątek jak tamten o wyższości wyprawowej Pajero III nad sztywnomostowcami
IFSem da się, byli i są tacy co nimi przejechali pół świata, niekoniecznie uznając za stosowne się tym chwalić.
Tylko, że na forum dyskutujemy o rozwiązaniach optymalnych, najlepszych, zapewniających bezpieczne i bezawaryjne podróżowanie przez stepy Azji (na przykład). I w tej materii nie ma półśrodków, niedopowiedzeń, różnych teorii.
owszem zgadzam się że mówi się tu o najlepszych rozwiązaniach itp tak jak to powinno byc, tylko nalezy wziąśc poprawkę na to, że np takie osoby jak ja są tylko amatorami i wyprawa na stepy Azji jest szczytem marzeń i nikt nie pchał by się w takie rejony J95. ( ja bym spróbował oczywiścieDamian pisze:bla bla bla
zaraz nam sie zrobi wątek jak tamten o wyższości wyprawowej Pajero III nad sztywnomostowcami
IFSem da się, byli i są tacy co nimi przejechali pół świata, niekoniecznie uznając za stosowne się tym chwalić.
Tylko, że na forum dyskutujemy o rozwiązaniach optymalnych, najlepszych, zapewniających bezpieczne i bezawaryjne podróżowanie przez stepy Azji (na przykład). I w tej materii nie ma półśrodków, niedopowiedzeń, różnych teorii.
DamnIt! pisze:Nie dlatego, że ma IFS - bo akurat jest to naprawdę bez znaczenia - ale dlatego, że stosunkowo często się ten zawias przedni sypie, jak i również układ kierowniczy. Nie jest sytuacją normalną, że zrobiony "na cacy" przód zaczyna mieć luzy po pół roku używania w większości po czarnym.
dokładniebusz pisze:Jako posiadacz zarówno J9 jak i patrola chyba mogę coś powiedzieć. Jak te wyprawy to naprawdę ma być zwiedzanie europy, ukrainy czy rumunii, to bierz J9. W tym aucie, jeśli jest zadbane, nie ma prawa się nic zepsuć ot tak z siebie
Wezyr pisze:Witam wszystkich i mam zarazem takie pytanko: czy LC 90 jest odpowiedni do budowy wyprawówki ?
Tylko z tym się nie zgodzę.busz pisze: Zawieszenie przednie się nie sypie.
A U MNIE się nie sypie, też parę lat, też po szutrach, lasach, na simexach. Połowy plastików już nie mam, zmieliłem most, a zawieszenie się nie sypie. Kurde, widać coś jest nie tak z moim autem...Damian pisze:Właśnie, ze się sypie.busz pisze: Zawieszenie przednie się nie sypie.
jedne zderzak+łyncz+diesel, inne nicbusz pisze:A U MNIE się nie sypie, też parę lat, też po szutrach, lasach, na simexach. Połowy plastików już nie mam, zmieliłem most, a zawieszenie się nie sypie. Kurde, widać coś jest nie tak z moim autem...Damian pisze:Właśnie, ze się sypie.busz pisze: Zawieszenie przednie się nie sypie.
A teraz postawię diagnozę (i zaraz się zacznie...), czy auta o których mówisz mają silnik diesla i 50-kilowe zderzaki?
Ciężko mi to potwierdzić, hilux juz 9 lat jeździ po asfaltach, szutrach, lasach, dziurach, wybitych gruntówkach, ot użytkowany zgodnie z przeznaczeniem i przedni zawias jeszcze nie był robiony, zmieniłem tylko wspornik drążków, na dziś dolne swożnie zwrotnic są do wymiany. Może to przez zwykle małowyścigowy styl jazdy i/lub małe koła (31")?Damian pisze:Właśnie, ze się sypie. Tylko że nie przy normalnym użytkowaniu (współużytkuję KZJ90 od 5 lat), ale przy jeździe po szutrach, lasach, dziurach. Tak samo jest w hiluxie i 4R, co potwierdzą koledzy używający tych aut na wyprawach (wyprawach a nie wycieczkach), np. Czobi czy emsi.
W hiluxie jeżdżącym od 10 lat tylko po szutrach (praca na wsi) przód jest dramatycznie wylatany. I już robiony był parę razy.
Porządnie wykonany SAS do 4Runnera to mniej więcej koszt zakupu Samuraja. Tyle, że Samiego dozbroisz znacznie taniej niż Toyotę.avan1 pisze:Panowie, duza jest różnica w jezdzie na czarnym pomiedzy ifsem a sztywnym mostem? Zastanawiam sie czy ``psuć ``4runnera, wsadzić sztywny most i troche szpeju czy lepiej odpuscic i zakupić inny pojazd? Jaki jest mniej więcej koszt wymiany przedniejo zawiasu na sztywny w 4R IIgen?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości