Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » wt sie 18, 2009 9:21 pm

KamiL200 pisze:
Jerz23 pisze: test oczywiscie robilem ptrzy wlaczonym silniku 8)
Czy w zwiazku z tym, mozna zalozyc, ze za luz kierownicy w mojej toyocie odpowiedzialna jest poluzowana sruba na kolumnie kierownicy?
Przeprowadź też test przy wyłączonym silniku, niech ktoś szybko porusza kierownicą a Ty sprawdzaj wszystkie połączenia układu kierowniczego :)23
Na kolumnie kierowniczej sprawdź krzyżak który łączy ją z przekładnią kierowniczą,a śruba regulacji luzu jest na górze przekładni kierowniczej a nie na kolumnie :)21

szczeze mowiec troche sie pogubilem. Jakies misie z Indii ciemniejsi niz telefon :)21 chcieli ustawic srube na "czyms" co znajduje sie tuz za przednim kolem kolo kierowcy. Tam byla wlasnie sruba, ktora chcieli dokrecic.

Czy ktos dysponuje jakims schematem jak wyglada ten caly uklad kierowniczy? Ewentualnie link do czegos takiego..

Kurna trudno mi sie w tym wszytkim tak szybko polapac, a miejscowe "patafiany" wyraznie chca na mnie zarobi i jeszcze dostane auto za 3 miesiace spowrotem. Dla nich to termin ekspresowy..

dzieki kamil200 raz jeszcze :wink:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » wt sie 18, 2009 9:24 pm

Przeczytaj tu: http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=69389 powinno trochę rozjaśnić sprawę :wink:
To coś za kołem od strony kierowcy przykręcone do ramy to właśnie przekładnia kierownicza i na niej jest ta magiczna śróbka do kasowania luzu.Twoi ''misie" to dobrzy mechanicy :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » wt sie 18, 2009 9:30 pm

Ok

Kamil200 czy na zdjeciu jakie zalaczylem w poscie wyzej sa widoczne drazki?

A jesli tak to w ktorym miejscu?

Moje "misie" juz raz dokrecaly te srube i nic nie pomoglo. Te same misie chcialy mi zalozyc stary pasek rozrzadu bo przeciez nie byl porwany! :)11 \

Generalnie z misiami z poludniowych indii jest tak, ze trzeba im patrzec na rece non stop inaczej spiepsza najprostrza rzecz :)13


Y
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » wt sie 18, 2009 9:37 pm

Są widoczne, jeden z nich zaznaczyłeś czerwonyni kropkami w miejscach połączeń ze zwrotnicą przy kole (jedna gałka) i na połączeniu z ramieniem przekładni kierowniczej ( druga gałka), drugi jest z tyłu za mostem i go na zdjęciu nie widać i też ma 2 gałki na końcach przy zwrotnicach kół.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » wt sie 18, 2009 9:41 pm

OK

czy jestem wstanie okreslic stan mechaniczy tych drazkow? Czy poprostu wymienic je zakladajac,z e po 12 latach na pustynni musza byc poprostu zurzyte?

Y :)2
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » wt sie 18, 2009 9:48 pm

Jeśli gałki mają luzy to można wyczuwać puknięcia w czasie jazdy po nierównościach i szybkich ruchach kierownicą o których pisałem. Wymiana końcówek (gałek) jest bardzo prosta, odkręcasz obejmy i wykręcasz gałki z drążków uprzednio odkręcając nakrętki i wybijasz je otworów mocujących na ramieniu przekładni i zwrotnicach.Gałki są tanie i po 12 latach na pustyni możesz je wymienić :wink:
Potem musisz ustawić zbierzność kół na nowo i gotowe :)21
Ostatnio zmieniony wt sie 18, 2009 9:56 pm przez KamiL200, łącznie zmieniany 2 razy.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » wt sie 18, 2009 9:53 pm

OK

Czy po wymianie galek jest choc cien szansy, ze dosc sprory luz z kierownicy zniknie?

Generalnie odnosze wrazenie, ze ten luz w istotny sposob obniza moje bezpieczenstwo!prowadzenie tego auta zwlaszcza na autostradzie chwilami jest dosc trudne.

I tak musze sie borykac z permanentnymi sytuacjami zajezdzania mi drogi, skrecania, naglego i bez kierunkowskazu czy kolesi jadacych pod prad bo tak jest "prosciej"

tego LC kupilem tez, aby w razie jakiegos nieszczescia miec wieksza szanse wyjscia z tego calo

takie sa tu realia.

Y :wink:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: rokfor32 » wt sie 18, 2009 9:57 pm

Drążki, a w zasadzie końcówki drążków sprawdza się bardzo prosto - trzeba w nie stuknąć młotkiem :wink: Tak dokładniej, to trzeba uderzać wzdłuż osi, tak jak jest zakręcony przegub. Jeżeli wykazuje wtedy luzy (znaczy przy uderzeniach się porusza w tym samym kierunku, co przykładana siła), to dany przegub jest do wymiany.

I tych przegubów masz cztery - jeden przy wąsie przekładni kierowniczej, i trzy przy kołach.

Spróbuję wyciąć kawałek manuala z J7, sposób regulacji i umiejscowienie elementów są identyczne.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » wt sie 18, 2009 10:00 pm

Więcej niż wymiana gałek,sprawdzenie krzyżaka na kolumnie kierowniczej i regulacji luzu na przekładni nie zrobisz aby poprawić prowadzenie HZJ80 :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » wt sie 18, 2009 10:04 pm

rokfor32 pisze:
Spróbuję wyciąć kawałek manuala z J7, sposób regulacji i umiejscowienie elementów są identyczne.
bede wdzieczny!! naprawde!

niestety niemam tu nikogo, kto by sie na tym naprawde znal i zarazem nie chcial mnie najzwyczajniej orznac na kase przy naprawie!! Kolega kupil 5 letniego Grand Cheeroka i za wymiane oleju, filtru powietrza, glownego paska klinowego i wywazenie kol chcieli 1100 Euro :o :o bo "bialy" przyjechal wiec pewnie ma kupe kasy. takie sytuacje sa tu permanetne..

pozd Jurek :wink:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » wt sie 18, 2009 10:05 pm

KamiL200 pisze:Więcej niż wymiana gałek,sprawdzenie krzyżaka na kolumnie kierowniczej i regulacji luzu na przekładni nie zrobisz aby poprawić prowadzenie HZJ80 :)21

nabijajcie sie nabijajcie!! :lol:

Ale ja naprawde jestem w tych sprawach "swierzynek" i najpokorniej licze na wasza pomoc..

Ok Dzieki za poswiecony czas..

Yurek :wink:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » wt sie 18, 2009 10:12 pm

Jerz23 pisze: nabijajcie sie nabijajcie!! :lol: ,ale ja naprawde jestem w tych sprawach "swierzynek" i najpokorniej licze na wasza pomoc..
Na pomoc merytoryczną zawsze możesz od nas liczyć... i odrobinę żartu też :)21
Poczytaj też o Toyotach na http://www.tlc.org.pl , znajdziesz tam Rokfora, mnie i innych sympatycznych posiadaczy Toyot.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » wt sie 18, 2009 10:18 pm

Ok :)2

No wlasnie na merytoryczna pomoc licze! Gdybyscie mieli jakie pytania dotyczace samego jezdzenia po Omanie i innych krajach GCC to chetnie pomoge.

Jutro pewnie znowu zasype was nastepnymi pytaniami, bo widze, ze jednak 12 latek w piachu z "misiami"a kierownica dalo sie mojej HZJ80 nieco we znaki. Chcialbym jednak, aby chodzila dobrze bo poprostu bardzo lubie ten samochod i niechce innego...


Jurek :wink:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: rokfor32 » wt sie 18, 2009 10:28 pm

Nie chciało się mi wycinanki robić, masz więc cały rozdział o sterowaniu.

http://rapidshare.com/files/268887049/J7_Steering.pdf

Wygląda to może na pierwszy rzut oka nieco skomplikowanie, bo to książeczka stworzona dla serwisantów, ale nie jest aż tak trudno. :wink:

Przyglądnij się obrazkom, np. na str. 31, a sposób ustawiania luzu na przekładni masz na str. 40.

ps. Dla kogoś zielonego z mechaniki lepsza byłaby książeczka np. HAYNES'a albo CHILTON'a. Są one bardziej przystępnie napisane (choć daleko mniej szczegółowe) od fabrycznych manuali, no i zawierają sporo zdjęć.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » czw sie 20, 2009 5:53 pm

Witam ponownie

Koncowki drazkow zamowiene beda po jutrze do odebrania, pozniej tylko wymiana..

Miedzy czasie pojawil sie w moim aucie "kolejny dzwiek" :lol:
Mam wrazenie, ze lozysko w piascie przedniego prawego kola powiedzialo arabskie chalaas ( koniec)

Chcialbym wrocic do tematu opon. Bylem dzis u lokalnego sprzedawcy gum i ogladalem dwa typy opon w rozmiarze 265/75/R16. Pierszym z nich byl oczywiscie wszedzie zachwalany BFG rugger trail T/A a drugi typ opon to Goodyear Wrangler AT-S.

Szczerze powiedziawszy mam pewne obawy czy guma 265 zmiesci sie bez specjalnych problemow w standardowych nadkolach LC80. Chcialbym gumy, ktore idealnie wchodza w nadkola i nie ocieraja przy skretach ani przy hopkach na nierownym terenie.

Czy ktos stosuje opony tego wymiaru w LC 80?

jak to wyglada w praktyce?

Na koniec pytanie o wspomniane wyzej Goodyeary? Czy ktos ma jakies info dotyczace przedewsztkim trwalosci tych opon?

Ponizej zdjecie mojej LC na oponach micheloin LTX 215/85/R16. Zdjecie zalaczam w celach pogladowych. Czy aby "kolosy" 265/75/R16 beda tam napewno pasowac?

Obrazek

Pozdrawiam jurek
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » czw sie 20, 2009 6:46 pm

265/75r16 mieści się bez obcierania w nadkolach.Ważne jest też ET felgi żeby opony nie wystawały poza nadkola.Dobra szerokość felgi dla 265/75r16 to od 7 do 8" a ty masz 6" przeznaczone do węższych opon. Poszukaj 235/85r16 :)23
Ostatnio zmieniony czw sie 20, 2009 7:28 pm przez KamiL200, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » czw sie 20, 2009 6:59 pm

witaj Kamil200

No to mnie nie pocieszyles. 235/85/r16 sa co prawda tansze, i rowniez dostepne bez zadnych ceregieli..

Insza inszosc, ze na piachu w ktorym jestem co prawda relatywnie rzadko beda robic gorzej niz 265. Ja jestem ostatnio w Off roadzie codzinnie. Co prawda w lajtowym (wadi, kamienie, troche wody, twardy piasek) ale jednak widze ze moje LTX-y sa na wykonczeniu!

Czy macie jakies info o tych dunlopach gripperach?

Pozd J :wink:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » czw sie 20, 2009 7:25 pm

Tu sobie możesz zobaczyć i porównać różne opony: http://www.tirerack.com/
Niekoniecznie w Europie sa takie same wzory opon jak na Bliskim Wschodzie.BFG Rugged Trial T/A chyba nie jest sprzedawany u nas :)21
Nasz standard to BFG All Terrain T/A, a ja mam Mud Terrain 265/75r16 i General Grabber AT2 265/70r16 :)23
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » czw sie 20, 2009 7:35 pm

BFG ALL terrain T/A jest rowniez dostepny nad zatoka. Ale te rugged trial jest jakby powszechniejszy. Rozni sie on tym, ze na moj gust bieznikowi blizej jest do jakiejs lajtowej opony MT niz do BFG T/A jakiego widze na polskich stronach internetowych.

Jeszcze raz dzieki za podanie przydatnej strony www. :)2

:wink:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » czw sie 20, 2009 7:51 pm

a tak BTW to dzis wieczorem przejechalem sie do lokalnego wulkanizatora, ktory krzyknal prawie 900 euro ( po przeliczeniu) za komplet 5 nowych BFG rugged Trial w rozmiarze 265/75/R16

Myslelem, ze sie zembami za trampki zlapie jak to uslyszalem! :o

To grippery S sa polowe tansze !!

tutaj link do tycy opon, niemniej dostepne tylko w rozmiarze 235/85/16

http://www.dunloptyres.com.au/TyreDetai ... m=nPerPage

Y
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » czw sie 20, 2009 8:03 pm

A na jakich oponach jeżdzą lokalesi, może warto zapytać lub podpatrzeć :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » czw sie 20, 2009 8:19 pm

KamiL200 pisze:A na jakich oponach jeżdzą lokalesi, może warto zapytać lub podpatrzeć :)21

No i tu jest pies pogrzebany!

na kazdych!! I jak zapytasz to wszytstkie dobre!! Byle byl na mnich napis made in japan albo made in USA.

Najczesciej widze Dunlopy H/T i Yokochama. Ale tylko dlatego, ze obaj producenci wyposarzaja seryjnie samochody Toyoty do salonu.
Do tego czesto widze opony Toyo, Michelin, Hancook, Goodyear, Brigestone, Firestone itd. Niema tylko matadora i debicy :D Zadko widze auta na Cooperach i innytch specjalistycznych oponach ofroadowych. Lokalny klub "offroadowy" to glownie bogate pajace w kolorowych wranglerach z oponami M/T o szerokosci chyba pol metra! kle to wszytko tylko szpan i popisowa :)11

Lokalne firmy organizujace wyprawy na pustynie tuninguja LC100 i LC 75 oraz Patrole 4,8 w duelery desert, ktore notanbene maja blizniaczo podobny bieznik wlasnie do BFG T/A !! Reszta osprzetu to glownie ARB.


Mam znajomego, ktory wiele lat spedzil w Arabii Saudyjskiej i polecil mi zwykle H/T-i :o
Poczatkowo, myslalem, ze sie przeslyszalem, ale on stwierdzil, ze w A.S masz tylko diuny , piach i asfaltowe drogi miedzy nimi.

Osobna kategoria sa lokalne "betony" oni tylko sprzety z kategorii heavy duty i najlepiej bez zadnych bajerow. Nie uznaja nic innego niz LC pickup i patrol pikup. Hiluxy, L200 nissany pickup to juz powiew nie akceptowanej nowoczesnosci.

Ci ostani najczeasciej maja opony bez bieznika wogole czesto starsze niz wegiel..

Obrazek

I badz tu czleku madry i wybiez dobrze!! :cry:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » czw sie 20, 2009 8:27 pm

Jeśli Dunlop Super Gripper podoba ci się,ma odpowiedni rozmiar i dobrą cenę to go kup i ciesz sie dobrym wyborem :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » czw sie 20, 2009 8:36 pm

N,o ale ja znam swoje miejsce w szeregu i swietnie zdaje sobie sprawe, ze to , ze cos mi sie podoba jeszcze nie znaczy, ze sie sprawdzi.

Biorac pod uwage statystyke to po przejrzeniu kilku for i stron offroadowych faktycznie najwiecej dobrych opinii ma BFG. Jutro przejade sie do innej Tanszej dzielnicy i zapytam ile taki komplecik bylby finalnie.

Poprostu niechce popelnic bledu i np. stanac gdzies gdzie nawet wielblady nie zachodza, a mnie ciagnie w takie miejsca...

Pozd Y :wink:

P.S a ci wszytcy co tu "polecaja" dobre opony i inny sprzet najczesciej reprezentuja soba taki oto poziom jak na tym zdjeciu. Czyli sluzbowa fura, heja w najblizsze gorki i zazynanie auta..

http://www.youtube.com/watch?v=0LAzrV71j_Y
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
pieczur
 
 
Posty: 147
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:39 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: pieczur » czw sie 20, 2009 9:24 pm

jak bedziesz ogladal Godrichy to zwroc uwage ze sa dwa modele MT. Jeden jest ten klasyczny, wszedobylski a drugi KM2 tegoroczny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość