Hilux/LC silnik 3.0 D4D

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 311
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 12:43 am
Lokalizacja: Radziszów k/Krakowa

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: ktomek » czw lis 05, 2009 8:21 pm

jachu.ka pisze:różnica w pojemności jakby nie patrzeć spora, więc czemu taki wynik?
Hmm, może nie takie samo, ale nie jest strasznie większe.
Po prostu silnik o większej pojemności pracuje bez wysiłku i przy taj samej prędkości ma mniejsze obroty
Thats ALL

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: rokfor32 » czw lis 05, 2009 8:48 pm

Dokładnie. Tak się dzieje przy jeździe ze stałą prędkością, gdzie moment obrotowy generowany przez silnik jest dokładnie taki, jak opory ruchu. Wówczas różnica w spalaniu między poszczególnymi jednostkami wynika z ich sprawności (zakładając, że opory ruchu w danych warunkach są identyczne dla obu pojazdów.

Tyle, że w rzeczywistości auto nieczęsto toczy się z prędkością stałą, po gładkiej poziomej nawierzchni. Wciskając pedał gazu wytwarzamy w silniku nadmiar mocy, który to nadmiar wykorzystywany jest na przyspieszanie pojazdu. I wtedy, powiedzmy zamiast 30 kucy potrzebnych do jazdy np. 90 km/h duży silnik wygeneruje chwilowo 150 kucy. Mały powiedzmy 50. I tu robią się już spore różnice w zużyciu paliwa.

ps. co prawda, te 150 HP rozpędzi pojazd znacznie szybciej niż 50. i czas zwiększonego zużycia będzie przez to krótszy, ale przy przeliczaniu zużycia na kilometry ma to drugorzędne znaczenie. Gdybyśmy liczyli zużycie paliwa w stosunku do czasu, jaki zajmuje przejechanie danego odcinka, wtedy różnice w tak określonym spalaniu między dużym i małym silnikiem byłyby znacznie mniejsze :wink:

ps2. Inna też sprawa, gdy ktoś jeździ autem z potężnym silnikiem ledwo się gazu tykając, i korzystając z najwyżej 1/3 dostępnej mocy. A inna, gdy ktoś wie, po co ma mocny silnik... :)21

U mnie, max chwilowe zużycie paliwa to ok. 1,2 litra na minutę pracy silnika. Wydobywa się wtedy ok. 150 HP.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 311
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 12:43 am
Lokalizacja: Radziszów k/Krakowa

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: ktomek » czw lis 05, 2009 9:05 pm

Masz rację, większy silnik pali też więcej podczas pracy na wolnych obrotach, musi pokonać większe opory ruchu.
rokfor32 pisze:U mnie, max chwilowe zużycie paliwa to ok. 1,2 litra na minutę pracy silnika. Wydobywa się wtedy ok. 150 HP.
Mój max na minutę to nie wiem jaki jest, ale 54 litry na 3 km to też chyba niezły wynik 8)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: rokfor32 » pt lis 06, 2009 9:11 am

Dlatemu przy grzebaniu się w błocie nie przelicza się na kilometry, bo dane wychodzą bez sensu, ale na godziny.

Śmiem podejrzewać, że te trzy km. zajęły jednak trochę czasu ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 311
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 12:43 am
Lokalizacja: Radziszów k/Krakowa

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: ktomek » pt lis 06, 2009 9:23 am

rokfor32 pisze:Śmiem podejrzewać, że te trzy km. zajęły jednak trochę czasu ... :)21
zdecydowanie :lol:

CZOBI
Posty: 545
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 5:30 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: CZOBI » pt lis 06, 2009 10:43 am

@ad timless

plastiki maja odpasc, do tego sie nadaja
31" wchodzi max lub zmiana zawiasu(ome)
a ile mialy wytrzymac te amory, milion
przeguby tez nie sa do konca swiata
elektryka to choroba nowoczesnosci
mosty sie miela jak kierowca nei ogarnia
tak hil to pickup, nie jest patrolem i LC80
telep swoisty wpisany w konstrukcje

trochu bezmyslne dla mnie argumenty, auto uzywane zgdnie z przeznaczeniem
i sporym przebiegiem trzeba naprawiac , kazde zreszta! bardzo nei lubie
hila 05- bo mam starszego Allahowi dzieki :)21 - tak znam 10 wlascicieli
tego plastiku ktorzy nie narzejkaja, maja 200tys + i calkiem im to jezdzi
...i mostu sobie nie ukrecili. patrzmy szerzej

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: Eskapada » pt lis 06, 2009 11:30 am

Wiem, że jestem bluźnierca :wink: ale jak ma byc to pick up to rozważ zakup Mitsubishi :L200 do 2006r. Kupujesz takie auta z 2005r w pełnym wypasie za około 50 tys z kilmatronkiem itp. Dostaniesz lepszy zespól napędowy niż w nowej Toyocie Hilux czyli Easy Select + 100 %. blokada tylnego mostu. Dostaniesz 136 konny motor - klasycznego 2.5 litrowego diesla bez nadmiaru elektroniki oraz logo na drzwiach Dakar :)21

Jak to jednak ma być nowy Hilux to kupuj w Niemczech - jest zdecydowanie taniej niż w Polsce i polecam wersje 3.0 z automatyczna skrzynią DSG - rewelacja :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 311
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 12:43 am
Lokalizacja: Radziszów k/Krakowa

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: ktomek » pt lis 06, 2009 12:45 pm

Eskapada pisze: Jak to jednak ma być nowy Hilux to kupuj w Niemczech - jest zdecydowanie taniej niż w Polsce i polecam wersje 3.0 z automatyczna skrzynią DSG - rewelacja :)2
Za późno, już stoi i czeka na mnie 3.0 w manualu
Specjalnie chciałem manual, jazda testowa automatem mnie nie przekonała.
Mam automat benzyna i diesel i szczerze mówiąc połączenie diesla i automatu nie pasuje mi do mojego stylu jazdy niestety.
A szkoda bo lubię wygodę. :)21

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: Wojtek-P » sob lis 07, 2009 6:40 pm

a jeździłeś hilem z manualem?

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 311
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 12:43 am
Lokalizacja: Radziszów k/Krakowa

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: ktomek » sob lis 07, 2009 6:58 pm

Wojtek-P pisze:a jeździłeś hilem z manualem?
No nie nie długo, ale tak.

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: Wojtek-P » ndz lis 08, 2009 2:20 am

bo ciekaw jestem czy na 5 biegu na 'autostradzie' jesteś w stanie utrzymać prędkość około 120 bez kręcenia go za wysoko..

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 311
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 12:43 am
Lokalizacja: Radziszów k/Krakowa

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: ktomek » ndz lis 08, 2009 2:33 am

Wojtek-P pisze:bo ciekaw jestem czy na 5 biegu na 'autostradzie' jesteś w stanie utrzymać prędkość około 120 bez kręcenia go za wysoko..
No to niestety Ci nie odpowiem, ale biorąc pod uwagę, że niby Vmax ma 175 to chyba przy 120 nie ma strasznie wysokich obrotów ??
No ale niestety nie wiem jakie dokładnie

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: Igor V8 » ndz lis 08, 2009 7:07 am

Zdaj relacje jak Ci się śmiga tym Hiluxikiem
Kończą mi się leasingi na Navary i chyba pomyślę nad Toyotkami ... właśnie 3.0

... albo

Się wkurwi...ę i z Malezji ściągnę nowego Patrola pickupa TD42Ti :)21
... stoja takie ładne u dealerów :)22
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: Jerz23 » ndz lis 08, 2009 7:41 am

Igor909 pisze:Zdaj relacje jak Ci się śmiga tym Hiluxikiem


Się wkurwi...ę i z Malezji ściągnę nowego Patrola pickupa TD42Ti :)21
... stoja takie ładne u dealerów :)22

W Malezji jest ruch lewostronny. Jak kupisz te pickapy to czekac cie bedzie przekladanie kierownicy...
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 311
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 12:43 am
Lokalizacja: Radziszów k/Krakowa

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: ktomek » ndz lis 08, 2009 10:45 am

Igor909 pisze:Zdaj relacje jak Ci się śmiga tym Hiluxikiem
Jeszcze mi się nie śmiga, na razie mogłem tylko popatrzeć :cry:
Ale mam nadzieję że niedługo załatwimy papierologię i zacznę jeździć.
Wtedy napiszę swoje spostrzeżenia już takie na chłodno :)2

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: Wojtek-P » ndz lis 08, 2009 12:27 pm

ktomek pisze:
Wojtek-P pisze:bo ciekaw jestem czy na 5 biegu na 'autostradzie' jesteś w stanie utrzymać prędkość około 120 bez kręcenia go za wysoko..
No to niestety Ci nie odpowiem, ale biorąc pod uwagę, że niby Vmax ma 175 to chyba przy 120 nie ma strasznie wysokich obrotów ??
No ale niestety nie wiem jakie dokładnie
jak jechałem automatem to przy 130 km/h było około 2 tyś obrotów więc nie powinno być źle :)2

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: Igor V8 » ndz lis 08, 2009 1:41 pm

Jerz23 pisze: W Malezji jest ruch lewostronny. Jak kupisz te pickapy to czekac cie bedzie przekladanie kierownicy...
Wiem ale dealerzy mają nasze wersje ...
Już się dowiadywałem :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

timeless
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob paź 10, 2009 4:23 pm

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: timeless » ndz lis 08, 2009 6:55 pm

holowanie z powodu przepalonego kabla i drugi raz sterowanie wtryskiwaczami koła 31 wchodza bez liftu moim zdaniem większe kola przy dynamicznej jezdzie rozwala przedni most ja zmieliłem na 31 hilux bardzo zle tłumi dziury po prostu bardzo trzęsie jeżdże także hdj a to już inny pojazd inna klasa

Awatar użytkownika
Norick
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw lut 05, 2009 2:58 pm

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: Norick » sob lis 14, 2009 6:50 pm

Wojtek-P pisze:bo ciekaw jestem czy na 5 biegu na 'autostradzie' jesteś w stanie utrzymać prędkość około 120 bez kręcenia go za wysoko..
Ja mam Haluksa 2,5 D4D i nie ma specjalnego problemu
timeless pisze:holowanie z powodu przepalonego kabla i drugi raz sterowanie wtryskiwaczami koła 31 wchodza bez liftu moim zdaniem większe kola przy dynamicznej jezdzie rozwala przedni most ja zmieliłem na 31 hilux bardzo zle tłumi dziury po prostu bardzo trzęsie jeżdże także hdj a to już inny pojazd inna klasa
Rzeczywiście 31" wchodzi do fabrycznego hila bez zadnych przerobek. Jeśli chodzi o fabryczne zawieszenie to przód straszliwie "miętki" i niski
Zmieniłem na Dobinsona +2' i problemy zniknęły ( żałuję tylko że tak późno) po zwiedzaniu Ukrainy
Zielony Haluks 08

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Hilux/LC silnik 3.0 D4D

Post autor: iskra69 » śr lis 18, 2009 9:27 pm

Jestem po jazdach automatem 3,0 , po tym jak się rozgrzał (na zimno żęził nieprzyjemnie zbierał się też niespecjalnie) pomimo przycisku HEAT , ale potem to już sama przyjemność i komfort , osobiście jestem mile zaskoczony, gdyby tylko nie ta ciasnota na tylnej kanapie :)3 .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości