w 4Runnerze już od drugiej generacji można dołączać napęd w czasie jazdy, zupełnie bezproblemowo. Instrukcja podaje, żeby nie przekraczać w tym czasie 80 km/h.
A działa to na dosyć prostej zasadzie - przedni wał napędowy jest synchronizowany ciernie (ale z jakiegoś powodu działa to tylko na szybkim przełożeniu). Czyli można w czasie jazdy przejść z 2H na 4H, ale można również z 4L na 4H. Ale odwrotnie już nie - znaczy w czasie jazdy wbicie 4L wywołuje nieprzyjemny zgrzyt ...
Natomiast tuż po tym, jak wał przedni zacznie wirować (po zadziałaniu dźwignią w kabinie na 4H) czujnik daje sygnał do układu ADD i dołączana jest lewa przednia półośka, i napęd zaczyna działać.
W moim jest odpowiednia karteczka w osłonie przeciwsłonecznej, która wyjaśnia co i jak można załączyć. Karteczka fabryczna, oczywiście.