mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Moderator: Mroczny
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
prosilem o wiecej szczegolow bo wiem, ze przedni most jest identyczny z tym w serii 80 jaka posiadam..
Ja zalozylem opony 33" i nie obserwuje zadnych niepokojacych zmian. Prawda jest tez, ze mam te opony od niedawna, ale chcialbym wiedziec co mnie ewentualnie czeka w przyszlosci..
Opinia na temat patrola jest o tyle ciekawa, ze juz nie pierwszy raz slysze o tym, ze jest on odporniejszy od LC.
Ja zalozylem opony 33" i nie obserwuje zadnych niepokojacych zmian. Prawda jest tez, ze mam te opony od niedawna, ale chcialbym wiedziec co mnie ewentualnie czeka w przyszlosci..
Opinia na temat patrola jest o tyle ciekawa, ze juz nie pierwszy raz slysze o tym, ze jest on odporniejszy od LC.
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Mój znajomy przy silniku z kzj na co dzień ma koła 33 cale, a jak kroi się większa akcja to 36 cali silverstony i nie słyszałem, żeby coś nie wyrobiło w ciągu ostatnich lat.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Spoko, jeżeli coś ukrecę, to napiszę
Ale mam nadzieję, że tak jak rokfor pisze, mosty spoko dadzą radę z silnikiem 3,0L, jeżeli dają sobie czasami i z 4,2L
A na BFG 32" R15 MT to od początku prawie jeżdże.
Tak całkiem na początku to wpakowalem na próbę 33" BFG z mojego poprzedniego parcha ale właśnie te 86KM nie miało już w ogóle siły takim kołem porządnie obrócić
Zastanawiam się tylko ile to wszysko razem może kosztować oprócz kosztu zakupu silnika i jakie nieprzewidziane wydatki wyskoczą po drodze
- silnik goły (za 3 tys. zł) to za mało, bo osprzęt chyba nie będzie pasował od 2,4L i trzeba na taki kompletny około 5 tys uszykować
- nie wiem czy trzeba przespawywać punkty mocowania silnika - bo od tego znajomy mechanik, który też nie wie czy będą pasować uzależnia koszty robocizny za przekładkę, które szacuje na 2,5 do 3,5 tys.
- ktoś mi mówił, że jest do wymiany miska olejowa i smok oleju , bo ta z 4Runnera jest za płytka i na podjazdach silnik będzie łapał powietrze
- podejrzewam, że fitr powietrza z całą obudową trzeba będzie wymienić, bo z małego filterka z 2,4 powietrza nie wystarczy dla większego silnika
- ciekawe czy chłodnica da radę, ale wątpie bo w głębokim piachu grzeje się nawet ten mały silniczek i pewno trza będzie jakąś wydajniejszą dokombinować
- i jeszcze nie znam nawet orientacyjnej ceny tego dzwonu sprzegła, o którym rokfor na początku pisał
- co jeszcze może się okazać niezbędne, coby toyka po przeszczepie ruszyła


Ale mam nadzieję, że tak jak rokfor pisze, mosty spoko dadzą radę z silnikiem 3,0L, jeżeli dają sobie czasami i z 4,2L

A na BFG 32" R15 MT to od początku prawie jeżdże.
Tak całkiem na początku to wpakowalem na próbę 33" BFG z mojego poprzedniego parcha ale właśnie te 86KM nie miało już w ogóle siły takim kołem porządnie obrócić

Zastanawiam się tylko ile to wszysko razem może kosztować oprócz kosztu zakupu silnika i jakie nieprzewidziane wydatki wyskoczą po drodze

- silnik goły (za 3 tys. zł) to za mało, bo osprzęt chyba nie będzie pasował od 2,4L i trzeba na taki kompletny około 5 tys uszykować
- nie wiem czy trzeba przespawywać punkty mocowania silnika - bo od tego znajomy mechanik, który też nie wie czy będą pasować uzależnia koszty robocizny za przekładkę, które szacuje na 2,5 do 3,5 tys.
- ktoś mi mówił, że jest do wymiany miska olejowa i smok oleju , bo ta z 4Runnera jest za płytka i na podjazdach silnik będzie łapał powietrze
- podejrzewam, że fitr powietrza z całą obudową trzeba będzie wymienić, bo z małego filterka z 2,4 powietrza nie wystarczy dla większego silnika
- ciekawe czy chłodnica da radę, ale wątpie bo w głębokim piachu grzeje się nawet ten mały silniczek i pewno trza będzie jakąś wydajniejszą dokombinować
- i jeszcze nie znam nawet orientacyjnej ceny tego dzwonu sprzegła, o którym rokfor na początku pisał
- co jeszcze może się okazać niezbędne, coby toyka po przeszczepie ruszyła



PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
czyli jakby nie było - w dychu sie nie wyrobisz
pomyśl o zakupie całego 4runnera (anglika) i przełożeniu całego zespolu napędowego
pomyśl o zakupie całego 4runnera (anglika) i przełożeniu całego zespolu napędowego
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Wymieniłeś prawie wszystkie rzeczy, z tym, że:
Misa olejowa nie do pogłębienia, ale kupienia nowa - w 4Runnerze, ze względu na IFS ma ona zupełnie inny kształt. Jest wysklepiona z przodu Ii to znacznie głębiej niż ta z LJ
), i w takim kształcie wejdzie w kolizję albo z belką mostu. Najmądrzej to zanabyć miskę od KZJ 70, wraz z nowym smokiem (też jest inny). No ale ostatecznie smoka to można samemu zmajstrować, nie jest to trudne.
Co do punktów mocowania to nie jestem pewien - rozstaw pasi na 90%, może być inna pozycja na długość lub wysokość. 5 minut dla szlifierki, drugie 5 minut dla spawarki, w razie czego ...
Filtr powietrza w 4Runnerze nie jest duży, i wielkością przypomina ten z LJ. W razie czego - wkładka K&N załatwi sprawę.
Z chłodnicą, nawet oryginalną z 4R mogą być kłopoty - brakuje jej wydajności (w J9 jest sporo większa, i też czasem jej brakuje). Do ciężkiej roboty lepiej od razu zapodać aluminiową, robioną na zamówienie. W LJ jest na chłodnicę dużo miejsca, można tam zapodać grubaśną, wielorzędową, naprawdę solidną chłodnicę.
Co do osprzętu - silnik 1KZ-T nie ma go wogóle. Do pompy dochodzi kabelek od gaszenia, do głowicy czujnik temperatury, i do bloku silnika czujnik ciśnienia oleju. Plus duperela do EGR, które można spokojnie wywalić. Jedyna rzecz, jakiej się trzeba uważniej przyglądnąć, to świece żarowe, i czas ich nagrzewania. W razie czego zapodać świece z 2L-T, powinny pasować rozmiarowo, a będą dopasowane do sterownika.
Wieczorem wstawię foty, jak to wygląda w 4Runnerze pod maską.
Misa olejowa nie do pogłębienia, ale kupienia nowa - w 4Runnerze, ze względu na IFS ma ona zupełnie inny kształt. Jest wysklepiona z przodu Ii to znacznie głębiej niż ta z LJ

Co do punktów mocowania to nie jestem pewien - rozstaw pasi na 90%, może być inna pozycja na długość lub wysokość. 5 minut dla szlifierki, drugie 5 minut dla spawarki, w razie czego ...

Filtr powietrza w 4Runnerze nie jest duży, i wielkością przypomina ten z LJ. W razie czego - wkładka K&N załatwi sprawę.
Z chłodnicą, nawet oryginalną z 4R mogą być kłopoty - brakuje jej wydajności (w J9 jest sporo większa, i też czasem jej brakuje). Do ciężkiej roboty lepiej od razu zapodać aluminiową, robioną na zamówienie. W LJ jest na chłodnicę dużo miejsca, można tam zapodać grubaśną, wielorzędową, naprawdę solidną chłodnicę.
Co do osprzętu - silnik 1KZ-T nie ma go wogóle. Do pompy dochodzi kabelek od gaszenia, do głowicy czujnik temperatury, i do bloku silnika czujnik ciśnienia oleju. Plus duperela do EGR, które można spokojnie wywalić. Jedyna rzecz, jakiej się trzeba uważniej przyglądnąć, to świece żarowe, i czas ich nagrzewania. W razie czego zapodać świece z 2L-T, powinny pasować rozmiarowo, a będą dopasowane do sterownika.
Wieczorem wstawię foty, jak to wygląda w 4Runnerze pod maską.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Obiecane zdjęcia.


Tak to wygląda pod maską 4Runnera roczni między '92 a '96
Silnik musi być kompletny, znaczy z alternatorem i rozrusznikiem - te elementy nie są zamienne z 2L-T Inaczej też są rozwiązane pompy vacu i wspomagania - są napędzane kołami zębatymi od wału głównego. I lepiej, żeby też były w komplecie.
ps. Przyglądnąłem się misie olejowej (fota nie wyszła). Faktycznie w 4R nie jest zbyt głęboka, ale za to dosyć fikuśnie ukształtowana - ma przetłoczenia na kolidujące elementy, jak dyfer, ADD, drążek kierownicy i amortyzator skrętu.
Głęboka misa w przedniej części występuje w J9 (ponad 20 cm w najbardziej wysklepionej części).


Tak to wygląda pod maską 4Runnera roczni między '92 a '96
Silnik musi być kompletny, znaczy z alternatorem i rozrusznikiem - te elementy nie są zamienne z 2L-T Inaczej też są rozwiązane pompy vacu i wspomagania - są napędzane kołami zębatymi od wału głównego. I lepiej, żeby też były w komplecie.
ps. Przyglądnąłem się misie olejowej (fota nie wyszła). Faktycznie w 4R nie jest zbyt głęboka, ale za to dosyć fikuśnie ukształtowana - ma przetłoczenia na kolidujące elementy, jak dyfer, ADD, drążek kierownicy i amortyzator skrętu.
Głęboka misa w przedniej części występuje w J9 (ponad 20 cm w najbardziej wysklepionej części).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Dzięki za fotki!
A mam jeszcze pytanie koledzy
A co myślicie na temat skrzyni automat
Bo znalazłem takie auto w dobrej cenie:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9948615
I myślę, czy się nie prościej, zamiast kombinować z obudową sprzęgła, to przełożyć cały silnik ze skrzynia i z reduktorem?
To może razem by fajnie chodziło w lżejszym nadwoziu i jest pewna sprawa, że zmota będzie jeździć, jeżeli dawca jeździ.
A z tego auta to mi jeszcze jakieś części pozostaną i można będzie coś kasy odzyskać.
Powinno na mechanika i elektryka starczyć.
A mam jeszcze pytanie koledzy

A co myślicie na temat skrzyni automat

Bo znalazłem takie auto w dobrej cenie:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9948615
I myślę, czy się nie prościej, zamiast kombinować z obudową sprzęgła, to przełożyć cały silnik ze skrzynia i z reduktorem?
To może razem by fajnie chodziło w lżejszym nadwoziu i jest pewna sprawa, że zmota będzie jeździć, jeżeli dawca jeździ.

A z tego auta to mi jeszcze jakieś części pozostaną i można będzie coś kasy odzyskać.
Powinno na mechanika i elektryka starczyć.
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Do J7 taki układ nie spasuje. Całość (automat z reduktorem) jest sporo dłuższa od napędu J7 (kilkanaście cm), dodatkowo hil/4Runner ma centralnie umieszczone wyjście tylnego napędu, a w J7 jest ono przesunięte na prawą stronę (dokładnie tak samo jak wyjście napędu przedniego).
Inna sprawa, że automat w przy ciężkim użytkowaniu sę średnio sprawdza. Tak z grubsza, co mi sie przypomniało - nie ma możliwości uruchomienia auta na zaciąg (awaria rozrusznika, słaby aku, cokolwiek), nie ma możliwości rozbujania auta, jak się to czasem robi w manualu przy użyciu sprzęgła. No i pali więcej, w przypadku rzeczonego 4Runnera jakieś 2 - 3 litry na sto km.
Choć jest daleko wygodniejszy, jak ktoś się potrzebuje jedynie gdzieś zatoczyć ...
Inna sprawa, że automat w przy ciężkim użytkowaniu sę średnio sprawdza. Tak z grubsza, co mi sie przypomniało - nie ma możliwości uruchomienia auta na zaciąg (awaria rozrusznika, słaby aku, cokolwiek), nie ma możliwości rozbujania auta, jak się to czasem robi w manualu przy użyciu sprzęgła. No i pali więcej, w przypadku rzeczonego 4Runnera jakieś 2 - 3 litry na sto km.
Choć jest daleko wygodniejszy, jak ktoś się potrzebuje jedynie gdzieś zatoczyć ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Dzięki za szybką i fachową pomoc
Juz kasuję to ogłoszenie z "ulubionych"
Ale szkoda, bo juz liczyłem, że po sprzedaniu posostałości części z dawcy i z mojego, to dość tanio wyjdzie fajne auto.
I tak myslałem, że np w piachu, to automat płynniej przerzucajacy biegi byłby niegłupi.
Tylko chyba woda i błoto by go zabić mogły...

Juz kasuję to ogłoszenie z "ulubionych"

Ale szkoda, bo juz liczyłem, że po sprzedaniu posostałości części z dawcy i z mojego, to dość tanio wyjdzie fajne auto.
I tak myslałem, że np w piachu, to automat płynniej przerzucajacy biegi byłby niegłupi.
Tylko chyba woda i błoto by go zabić mogły...
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Automatem całkiem fajnie się jedzie w terenie, ale tylko do czasu, jak się jedzie. Jak sie robi zbyt ciężko, to i łatwiej go zagrzebać, i trudniej wyciągnąć ... 

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Prawdarokfor32 pisze:Automatem całkiem fajnie się jedzie w terenie, ale tylko do czasu, jak się jedzie. Jak sie robi zbyt ciężko, to i łatwiej go zagrzebać, i trudniej wyciągnąć ...


Jesli automat w grzazki teren to tylko z opcja steptronic. Wyjecie auta np. z piachu na automacie jest sporo trudniejsze. Ponadto zdarza sie, ze automat glupieje podczas podjazdow pod wydmy. Czasami uniemozliwia to zupelnie pokonania wzniesienia.
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
No to zapominam o automatach i zespołach napędowych z 4 Runnera.
W sumie moja LJ 73 w takiej konfiguracji jak jest, sprawdza się rewelacyjnie
, tylko mocy brakuje więc lepiej nie kombinować.
A tu widzę, że już też komuś te 86 KM nie wystarczyło:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9791065
Bo tak myślę, że zamiast kombinować z przerkładką, to może szybciej i prościej będzie całe auto na prawie identyczne jak moje wymienić tylko z tym wymarzonym 3,0 L

W sumie moja LJ 73 w takiej konfiguracji jak jest, sprawdza się rewelacyjnie

A tu widzę, że już też komuś te 86 KM nie wystarczyło:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9791065
Bo tak myślę, że zamiast kombinować z przerkładką, to może szybciej i prościej będzie całe auto na prawie identyczne jak moje wymienić tylko z tym wymarzonym 3,0 L



PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Przerabianie własnoręczne pojazdu pod kątem swoich własnych potrzeb czy upodobań ma swój nieodparty urok. I nie da się tego przeliczyć na kasę, i kupić gotowca. To nie to samo ...
Poza tym, te wymarzone 3,0 TD przestanie być tym naj naj, jak tylko będziesz miał się możliwość przewiezienia czymkolwiek z dużym benzynowym silnikiem ...

Poza tym, te wymarzone 3,0 TD przestanie być tym naj naj, jak tylko będziesz miał się możliwość przewiezienia czymkolwiek z dużym benzynowym silnikiem ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Potem to już trzeba będzie się przewieźć jeszcze większym uturbionym dieslem. 

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Jest taka drobna różnica. Diesel, ma mniej więcej stały stosunek mocy do masy. Znaczy im mocniejszy, tym większy, a im większy, tym cięższy, i wymaga solidniejszego (i cięższego) auta. W efekcie, mimo iż np. amerykańskie turbodiesle V8 są naprawdę mocne na papierze, to po wsadzeniu w auto, które do nich pasuje całość waży pod 3 tony.
Wrażenia z jazdy takim monstrem i owszem, są
, ale demon przyspieszeń to nie jest, a i zdolności terenowe takie sobie, ze względu na masę właśnie.
Natomiast z benzynowych silników da się wycisnąć znacznie więcej w przeliczeniu na kilogram silnika, i zbudować na tym całkiem lekki pojazd. I tak na przykład 5VZ-FE wsadzony do krótkiej J7 - Kto się raz takim przewiezie, przestaje się za dieselkami oglądać ...
Wrażenia z jazdy takim monstrem i owszem, są

Natomiast z benzynowych silników da się wycisnąć znacznie więcej w przeliczeniu na kilogram silnika, i zbudować na tym całkiem lekki pojazd. I tak na przykład 5VZ-FE wsadzony do krótkiej J7 - Kto się raz takim przewiezie, przestaje się za dieselkami oglądać ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
To macie rację
Na pewno klekot nie spowoduje takiego banana na gębie jak benzynowe V8.
Tak jak mam w podpisie, autkiem mojego przyjaciela Martomka którego namówiłem na rajdowanie czasami sobie jeździmy.
I pomimo, że siedze obok wrażenia są niesamowite już od momentu jak się go odpala
Potworek na ramie GR pod lekką kastą Wranglera ma wpakowane V8 z Audi
A ta LJ 73 z ogłoszenia z poprzedniego postu, to jest dokładnie to, co chciałbym zrobić z mojej, bo i rocznik jest prawie ten sam i zawieszenie i koła, tylko ma te 40 KM wiecej

Na pewno klekot nie spowoduje takiego banana na gębie jak benzynowe V8.
Tak jak mam w podpisie, autkiem mojego przyjaciela Martomka którego namówiłem na rajdowanie czasami sobie jeździmy.
I pomimo, że siedze obok wrażenia są niesamowite już od momentu jak się go odpala

Potworek na ramie GR pod lekką kastą Wranglera ma wpakowane V8 z Audi

A ta LJ 73 z ogłoszenia z poprzedniego postu, to jest dokładnie to, co chciałbym zrobić z mojej, bo i rocznik jest prawie ten sam i zawieszenie i koła, tylko ma te 40 KM wiecej

PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Moje Silverado K1500 z silnikiem 6.5TD i masa wlasna okolo 2400kg ma 9 sek do 100km/h. To chyba niezly wynik jak na starego dieslarokfor32 pisze:W efekcie, mimo iż np. amerykańskie turbodiesle V8 są naprawdę mocne na papierze, to po wsadzeniu w auto, które do nich pasuje całość waży pod 3 tony.
Wrażenia z jazdy takim monstrem i owszem, są, ale demon przyspieszeń to nie jest, a i zdolności terenowe takie sobie, ze względu na masę właśnie.

EDIT: poprawilem mase pojazdu.
Co do Merca poniżej - wynik rewelacyjny, ale i tak wole swoje basowe V8

Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 12:20 pm przez smuggler, łącznie zmieniany 1 raz.
Chevy Tahoe 5.7 V8
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
Nieco ponad dwie tony i ponad sześciolitrowy motor to nawet jakoś daje radę ... 

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola
No to temat prawie zakończony dla mnie
Mam nadzieję, że pozytywnie, bo kupiłem tego LJ 73, z roku 1989, z ogłoszenia, w którym juz jest przełożony silnik na 1KZ-T.
Teraz go zostawiłem koledze z serwisu OMM na sprawdzenie i wymiany płynów i zobaczymy, czy była to słuszna decyzja.
Silnik chodzi zajeb... i nie ma już kopotu z przekładaniem motoru, załatwianiem części i zwalania z jednego na drugiego czemu niby nie działa.
A finasowo wyszło na jedno, jakby kupić silnik, osprzęt i płacić za przekładkę.
Teraz, jak nowe auto się sprawdzi, musze tylko kogoś uszczśliwić moją LJ 73 2,4TD
Dzięki jeszce raz za porady


Mam nadzieję, że pozytywnie, bo kupiłem tego LJ 73, z roku 1989, z ogłoszenia, w którym juz jest przełożony silnik na 1KZ-T.

Teraz go zostawiłem koledze z serwisu OMM na sprawdzenie i wymiany płynów i zobaczymy, czy była to słuszna decyzja.
Silnik chodzi zajeb... i nie ma już kopotu z przekładaniem motoru, załatwianiem części i zwalania z jednego na drugiego czemu niby nie działa.
A finasowo wyszło na jedno, jakby kupić silnik, osprzęt i płacić za przekładkę.
Teraz, jak nowe auto się sprawdzi, musze tylko kogoś uszczśliwić moją LJ 73 2,4TD
Dzięki jeszce raz za porady



PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość