mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: Jerz23 » ndz lis 01, 2009 10:42 pm

prosilem o wiecej szczegolow bo wiem, ze przedni most jest identyczny z tym w serii 80 jaka posiadam..

Ja zalozylem opony 33" i nie obserwuje zadnych niepokojacych zmian. Prawda jest tez, ze mam te opony od niedawna, ale chcialbym wiedziec co mnie ewentualnie czeka w przyszlosci..

Opinia na temat patrola jest o tyle ciekawa, ze juz nie pierwszy raz slysze o tym, ze jest on odporniejszy od LC.
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: KSikorski » ndz lis 01, 2009 11:00 pm

Mój znajomy przy silniku z kzj na co dzień ma koła 33 cale, a jak kroi się większa akcja to 36 cali silverstony i nie słyszałem, żeby coś nie wyrobiło w ciągu ostatnich lat.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: Kiciuś » pn lis 02, 2009 12:35 am

Spoko, jeżeli coś ukrecę, to napiszę :lol:
Ale mam nadzieję, że tak jak rokfor pisze, mosty spoko dadzą radę z silnikiem 3,0L, jeżeli dają sobie czasami i z 4,2L :)2
A na BFG 32" R15 MT to od początku prawie jeżdże.
Tak całkiem na początku to wpakowalem na próbę 33" BFG z mojego poprzedniego parcha ale właśnie te 86KM nie miało już w ogóle siły takim kołem porządnie obrócić :(

Zastanawiam się tylko ile to wszysko razem może kosztować oprócz kosztu zakupu silnika i jakie nieprzewidziane wydatki wyskoczą po drodze :roll:

- silnik goły (za 3 tys. zł) to za mało, bo osprzęt chyba nie będzie pasował od 2,4L i trzeba na taki kompletny około 5 tys uszykować

- nie wiem czy trzeba przespawywać punkty mocowania silnika - bo od tego znajomy mechanik, który też nie wie czy będą pasować uzależnia koszty robocizny za przekładkę, które szacuje na 2,5 do 3,5 tys.

- ktoś mi mówił, że jest do wymiany miska olejowa i smok oleju , bo ta z 4Runnera jest za płytka i na podjazdach silnik będzie łapał powietrze

- podejrzewam, że fitr powietrza z całą obudową trzeba będzie wymienić, bo z małego filterka z 2,4 powietrza nie wystarczy dla większego silnika

- ciekawe czy chłodnica da radę, ale wątpie bo w głębokim piachu grzeje się nawet ten mały silniczek i pewno trza będzie jakąś wydajniejszą dokombinować

- i jeszcze nie znam nawet orientacyjnej ceny tego dzwonu sprzegła, o którym rokfor na początku pisał

- co jeszcze może się okazać niezbędne, coby toyka po przeszczepie ruszyła ?? ?? ??
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: Mroczny » pn lis 02, 2009 6:31 am

czyli jakby nie było - w dychu sie nie wyrobisz

pomyśl o zakupie całego 4runnera (anglika) i przełożeniu całego zespolu napędowego

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: rokfor32 » pn lis 02, 2009 9:06 am

Wymieniłeś prawie wszystkie rzeczy, z tym, że:

Misa olejowa nie do pogłębienia, ale kupienia nowa - w 4Runnerze, ze względu na IFS ma ona zupełnie inny kształt. Jest wysklepiona z przodu Ii to znacznie głębiej niż ta z LJ :wink: ), i w takim kształcie wejdzie w kolizję albo z belką mostu. Najmądrzej to zanabyć miskę od KZJ 70, wraz z nowym smokiem (też jest inny). No ale ostatecznie smoka to można samemu zmajstrować, nie jest to trudne.

Co do punktów mocowania to nie jestem pewien - rozstaw pasi na 90%, może być inna pozycja na długość lub wysokość. 5 minut dla szlifierki, drugie 5 minut dla spawarki, w razie czego ... :)21

Filtr powietrza w 4Runnerze nie jest duży, i wielkością przypomina ten z LJ. W razie czego - wkładka K&N załatwi sprawę.

Z chłodnicą, nawet oryginalną z 4R mogą być kłopoty - brakuje jej wydajności (w J9 jest sporo większa, i też czasem jej brakuje). Do ciężkiej roboty lepiej od razu zapodać aluminiową, robioną na zamówienie. W LJ jest na chłodnicę dużo miejsca, można tam zapodać grubaśną, wielorzędową, naprawdę solidną chłodnicę.

Co do osprzętu - silnik 1KZ-T nie ma go wogóle. Do pompy dochodzi kabelek od gaszenia, do głowicy czujnik temperatury, i do bloku silnika czujnik ciśnienia oleju. Plus duperela do EGR, które można spokojnie wywalić. Jedyna rzecz, jakiej się trzeba uważniej przyglądnąć, to świece żarowe, i czas ich nagrzewania. W razie czego zapodać świece z 2L-T, powinny pasować rozmiarowo, a będą dopasowane do sterownika.

Wieczorem wstawię foty, jak to wygląda w 4Runnerze pod maską.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: rokfor32 » pn lis 02, 2009 9:08 pm

Obiecane zdjęcia.

Obrazek

Obrazek

Tak to wygląda pod maską 4Runnera roczni między '92 a '96

Silnik musi być kompletny, znaczy z alternatorem i rozrusznikiem - te elementy nie są zamienne z 2L-T Inaczej też są rozwiązane pompy vacu i wspomagania - są napędzane kołami zębatymi od wału głównego. I lepiej, żeby też były w komplecie.

ps. Przyglądnąłem się misie olejowej (fota nie wyszła). Faktycznie w 4R nie jest zbyt głęboka, ale za to dosyć fikuśnie ukształtowana - ma przetłoczenia na kolidujące elementy, jak dyfer, ADD, drążek kierownicy i amortyzator skrętu.

Głęboka misa w przedniej części występuje w J9 (ponad 20 cm w najbardziej wysklepionej części).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: Kiciuś » śr lis 11, 2009 10:17 pm

Dzięki za fotki!
A mam jeszcze pytanie koledzy :)

A co myślicie na temat skrzyni automat ??

Bo znalazłem takie auto w dobrej cenie:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9948615

I myślę, czy się nie prościej, zamiast kombinować z obudową sprzęgła, to przełożyć cały silnik ze skrzynia i z reduktorem?
To może razem by fajnie chodziło w lżejszym nadwoziu i jest pewna sprawa, że zmota będzie jeździć, jeżeli dawca jeździ. :)2

A z tego auta to mi jeszcze jakieś części pozostaną i można będzie coś kasy odzyskać.
Powinno na mechanika i elektryka starczyć.
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: rokfor32 » śr lis 11, 2009 11:28 pm

Do J7 taki układ nie spasuje. Całość (automat z reduktorem) jest sporo dłuższa od napędu J7 (kilkanaście cm), dodatkowo hil/4Runner ma centralnie umieszczone wyjście tylnego napędu, a w J7 jest ono przesunięte na prawą stronę (dokładnie tak samo jak wyjście napędu przedniego).

Inna sprawa, że automat w przy ciężkim użytkowaniu sę średnio sprawdza. Tak z grubsza, co mi sie przypomniało - nie ma możliwości uruchomienia auta na zaciąg (awaria rozrusznika, słaby aku, cokolwiek), nie ma możliwości rozbujania auta, jak się to czasem robi w manualu przy użyciu sprzęgła. No i pali więcej, w przypadku rzeczonego 4Runnera jakieś 2 - 3 litry na sto km.

Choć jest daleko wygodniejszy, jak ktoś się potrzebuje jedynie gdzieś zatoczyć ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: Kiciuś » czw lis 12, 2009 12:15 am

Dzięki za szybką i fachową pomoc :)
Juz kasuję to ogłoszenie z "ulubionych" :wink:

Ale szkoda, bo juz liczyłem, że po sprzedaniu posostałości części z dawcy i z mojego, to dość tanio wyjdzie fajne auto.

I tak myslałem, że np w piachu, to automat płynniej przerzucajacy biegi byłby niegłupi.
Tylko chyba woda i błoto by go zabić mogły...
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: rokfor32 » czw lis 12, 2009 9:02 am

Automatem całkiem fajnie się jedzie w terenie, ale tylko do czasu, jak się jedzie. Jak sie robi zbyt ciężko, to i łatwiej go zagrzebać, i trudniej wyciągnąć ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: Jerz23 » czw lis 12, 2009 10:12 am

rokfor32 pisze:Automatem całkiem fajnie się jedzie w terenie, ale tylko do czasu, jak się jedzie. Jak sie robi zbyt ciężko, to i łatwiej go zagrzebać, i trudniej wyciągnąć ... :wink:
Prawda !! :)21

Jesli automat w grzazki teren to tylko z opcja steptronic. Wyjecie auta np. z piachu na automacie jest sporo trudniejsze. Ponadto zdarza sie, ze automat glupieje podczas podjazdow pod wydmy. Czasami uniemozliwia to zupelnie pokonania wzniesienia.
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: Kiciuś » pt lis 13, 2009 11:49 am

No to zapominam o automatach i zespołach napędowych z 4 Runnera.

W sumie moja LJ 73 w takiej konfiguracji jak jest, sprawdza się rewelacyjnie :)2 , tylko mocy brakuje więc lepiej nie kombinować.

A tu widzę, że już też komuś te 86 KM nie wystarczyło:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9791065

Bo tak myślę, że zamiast kombinować z przerkładką, to może szybciej i prościej będzie całe auto na prawie identyczne jak moje wymienić tylko z tym wymarzonym 3,0 L :D :D :D
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: rokfor32 » pt lis 13, 2009 11:33 pm

Przerabianie własnoręczne pojazdu pod kątem swoich własnych potrzeb czy upodobań ma swój nieodparty urok. I nie da się tego przeliczyć na kasę, i kupić gotowca. To nie to samo ... :)21

Poza tym, te wymarzone 3,0 TD przestanie być tym naj naj, jak tylko będziesz miał się możliwość przewiezienia czymkolwiek z dużym benzynowym silnikiem ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: N2O » sob lis 14, 2009 2:02 am

Potem to już trzeba będzie się przewieźć jeszcze większym uturbionym dieslem. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: rokfor32 » sob lis 14, 2009 8:59 am

Jest taka drobna różnica. Diesel, ma mniej więcej stały stosunek mocy do masy. Znaczy im mocniejszy, tym większy, a im większy, tym cięższy, i wymaga solidniejszego (i cięższego) auta. W efekcie, mimo iż np. amerykańskie turbodiesle V8 są naprawdę mocne na papierze, to po wsadzeniu w auto, które do nich pasuje całość waży pod 3 tony.
Wrażenia z jazdy takim monstrem i owszem, są :)21 , ale demon przyspieszeń to nie jest, a i zdolności terenowe takie sobie, ze względu na masę właśnie.

Natomiast z benzynowych silników da się wycisnąć znacznie więcej w przeliczeniu na kilogram silnika, i zbudować na tym całkiem lekki pojazd. I tak na przykład 5VZ-FE wsadzony do krótkiej J7 - Kto się raz takim przewiezie, przestaje się za dieselkami oglądać ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: Kiciuś » sob lis 14, 2009 6:08 pm

To macie rację :)
Na pewno klekot nie spowoduje takiego banana na gębie jak benzynowe V8.
Tak jak mam w podpisie, autkiem mojego przyjaciela Martomka którego namówiłem na rajdowanie czasami sobie jeździmy.
I pomimo, że siedze obok wrażenia są niesamowite już od momentu jak się go odpala :)2
Potworek na ramie GR pod lekką kastą Wranglera ma wpakowane V8 z Audi :roll:

A ta LJ 73 z ogłoszenia z poprzedniego postu, to jest dokładnie to, co chciałbym zrobić z mojej, bo i rocznik jest prawie ten sam i zawieszenie i koła, tylko ma te 40 KM wiecej :D
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

Awatar użytkownika
smuggler
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt lip 04, 2008 10:37 am
Lokalizacja: Wawa

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: smuggler » czw lis 19, 2009 5:21 pm

rokfor32 pisze:W efekcie, mimo iż np. amerykańskie turbodiesle V8 są naprawdę mocne na papierze, to po wsadzeniu w auto, które do nich pasuje całość waży pod 3 tony.
Wrażenia z jazdy takim monstrem i owszem, są :)21 , ale demon przyspieszeń to nie jest, a i zdolności terenowe takie sobie, ze względu na masę właśnie.
Moje Silverado K1500 z silnikiem 6.5TD i masa wlasna okolo 2400kg ma 9 sek do 100km/h. To chyba niezly wynik jak na starego diesla :)21

EDIT: poprawilem mase pojazdu.

Co do Merca poniżej - wynik rewelacyjny, ale i tak wole swoje basowe V8 :)
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 12:20 pm przez smuggler, łącznie zmieniany 1 raz.
Chevy Tahoe 5.7 V8

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: rokfor32 » czw lis 19, 2009 9:57 pm

Nieco ponad dwie tony i ponad sześciolitrowy motor to nawet jakoś daje radę ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: N2O » czw lis 19, 2009 10:28 pm

Wcale nie trzeba dużego diesla aby był fun:
http://www.youtube.com/watch?v=4VwpNktflAw
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Re: mocniejszy silnik do LJ73 czy da się 3,0TD - KZ1TE z angola

Post autor: Kiciuś » pt lis 27, 2009 2:46 am

No to temat prawie zakończony dla mnie :roll:

Mam nadzieję, że pozytywnie, bo kupiłem tego LJ 73, z roku 1989, z ogłoszenia, w którym juz jest przełożony silnik na 1KZ-T. :D

Teraz go zostawiłem koledze z serwisu OMM na sprawdzenie i wymiany płynów i zobaczymy, czy była to słuszna decyzja.
Silnik chodzi zajeb... i nie ma już kopotu z przekładaniem motoru, załatwianiem części i zwalania z jednego na drugiego czemu niby nie działa.
A finasowo wyszło na jedno, jakby kupić silnik, osprzęt i płacić za przekładkę.

Teraz, jak nowe auto się sprawdzi, musze tylko kogoś uszczśliwić moją LJ 73 2,4TD

Dzięki jeszce raz za porady :)2 :)2 :)2
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość