jaki to motor i co jest warty?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: KamiL200 » ndz mar 07, 2010 8:06 pm

pinc6x6 pisze: wejście do reduktora jest po prawej stronie obniżone :wink: oryginalny silnik jest prawie leżący w lewo !!
Obrazek
A wiesz może jaki jest symbol skrzyni biegów bo chyba robił ją ZF i może tą drogą da się dopasować jakiś fajny silnik np BMW R6 :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: pinc6x6 » ndz mar 07, 2010 8:13 pm

jak bym miał to co na zdjęciu to bym niczego nie swapował :D to jest PincTD wszystko odwrotnie :wink:

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: rokfor32 » ndz mar 07, 2010 8:14 pm

Z 1UZ-FE jest mały problem w postaci dzwonu sprzęgła. Ten silnik nigdzie (na żadnym rynku) nie występował z manualną skrzynią.

Gdzieś, przy którejś poprzedniej dyskusji ktoś się chwalił (chyba kol. @Nachen), że ma gdzieś zapisany numer katalogowy takowej części (ponoć pomimo, że nie było takowego modelu, to Toyota ma takowy element w zanadrzu). A jest niezbyt typowy, bo rozrusznik jest umieszczony między cylindrami :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: pinc6x6 » ndz mar 07, 2010 8:20 pm

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=17&t=69637
stąd czerpie natchnienie :D i potrzebna mi szerokość 1UZ-FE !! !! i długość zestawu silnik+skrz+red

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: KamiL200 » ndz mar 07, 2010 8:22 pm

pinc6x6 pisze:jak bym miał to co na zdjęciu to bym niczego nie swapował :D to jest PincTD wszystko odwrotnie :wink:
Jeśli możesz to wklej zdjęcie jak to wygląda w twojej wersji benzynowej.Będzie nam łatwiej coś wykombinować :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: pinc6x6 » ndz mar 07, 2010 8:30 pm


rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: rokfor32 » ndz mar 07, 2010 9:00 pm

Znaczy co masz, a czego brakuje w oryginalnym zestawie?

Rozumiem, że silnika, ale skrzyni też?

Bo np. silnik 3RZ-FE jest też nieco przekręcony w prawo (ale z naciskiem na "nieco" :wink: ), i może lepiej byłoby tylko takowy silnik zapodać (spiąć zwe skrzynią pinca?)

Każdy inny klasyczny napęd wejdzie w ostrą kolizję z tą rurą osłaniającą przedni wał napędowy.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: pinc6x6 » ndz mar 07, 2010 9:16 pm

mam 2 hile 22R-E i 2L do zagospodarowania :wink:
silnik musiał by być przekręcony raczej w lewo !!
są swapy jeepa 4.o i mesia 2.9 ale mam sentyment do toyki :D

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: rokfor32 » ndz mar 07, 2010 9:36 pm

Na silnik patrzy sie zawsze od przodu, czyli od strony rozrządu. :wink:

No to jak masz silnik 22R-E, to ja bym sie zbytnio nie zastanawiał. Po przekręceniu wyjdzie akurat stroną dolotową do góry. Do tego domajstrować system zasilania z motocykla (cztery sprzężone gaźniki, albo tego typu układ wtryskowy, z przelotem w okolicach 40 mm), do tego sprężyny zaworowe do wysokich obrotów, i programowalny sterownik do układu zapłonowego (i wtrysku, jeżeli będzie). Przy odpowiednim zestrojeniu silnik 22R osiągnie pod 200 hp. Tyle, że gdzieś przy ośmiu, może nieco więcej tysiącach obrotów. :)21

Żeby to wykorzystać, wypadałoby wolniejsze przełożenia do dyfrów zapodać. Albo tylko na reduktorze jeździć ... :)21

A tak trochę poważniej - kompletny napęd od J7, o którym myślałeś, przekręcić w ten sposób sie nie da. Bo wyjście tylnego napędu zamiast z boku wyjdzie na górze. Poza kwestią konstrukcyjna tak ustawiony reduktor nie będzie miał odpowiedniego smarowania.

Jeżeli natomiast poszedłbyś w kierunku 3RZ-FE z Hiace'a 2wd, to miałbyś niemal to samo, co w oryginale.

Ps. do tego typu skrzyni da się dopasować również 22R, da się też 2L :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: KamiL200 » ndz mar 07, 2010 9:38 pm

A znalazł się może symbol skrzyni biegów?
Czy jest to ZF 5-18/3 ??
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: pinc6x6 » ndz mar 07, 2010 9:56 pm

Na silnik patrzy sie zawsze od przodu, czyli od strony rozrządu.
no właśnie :D w Pincu silnik pochylony w lewo !! jak na linku
A znalazł się może symbol skrzyni biegów?
Czy jest to ZF 5-18/3 ??
nie wiem :oops: muszę spisać z natury ale to za dnia :)
3RZ-FE z Hiace'a 2wd
masz jakieś godne zdjęcia takiego zestawu ?? a nie był tam silnik 2RZ-FE ??
Ostatnio zmieniony ndz mar 07, 2010 10:13 pm przez pinc6x6, łącznie zmieniany 1 raz.

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: malibu » ndz mar 07, 2010 10:11 pm

Koledzy!
Dyskusja przeniosła się na poziom co najmniej prof. dr hab. :)9
Poproszę może parę zdań na temat autka i motora HZJ/PZJ75 85 kW / 116 PS .
Ja reprezentuje w tym temacie poziom mgr (tak jak jeden z byłych Prezydentów RP) :oops:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: pinc6x6 » ndz mar 07, 2010 10:15 pm

sorry za lekką :roll: zmianę tematu ale generalnie jest o silnikach toyki :)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: rokfor32 » ndz mar 07, 2010 10:32 pm

W lewo jest przekręcony ten z obrazka na górze strony. Silnik z Hiace'a jest ... a mój błąd, też w lewo, jak ten z obrazka. Ty natomiast potrzebujesz przekręcony w drugą stronę - jak w linku.

Mam zdjęcia tylko silnika 3RZ-FE. Skrzynia - mała jest ... :)21

Obrazek
Obrazek

To jest egzemplaż z Hiace.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: pinc6x6 » ndz mar 07, 2010 10:45 pm

Ty natomiast potrzebujesz przekręcony w drugą stronę - jak w linku.
dlatego myślałem o zestawie z J7

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: KamiL200 » pn mar 08, 2010 8:14 am

malibu pisze: Poproszę może parę zdań na temat autka i motora HZJ/PZJ75 85 kW / 116 PS .
1PZ w tym aucie mógł być łączony z 4 biegową skrzynią R141F.Auto nie będzie demonem prędkości ani przyśpieszenia :)21
Oba sztwne mosty zawieszone na resorach,mocne i trwałe :wink:
Jak by brakło mocy to silnik możesz zamienić na 1HZ,1HD-T,1HD-FT lub 1KZ-T
PZJ75 to buschtaxi ze słabszym silnkiem :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: rokfor32 » pn mar 08, 2010 9:01 am

1HD-FT lub 1HD-FTE jest chyba jednak za mocny dla skrzyni typu R :wink:

A 1KZ-T to wybuchowy egzemplarz :)21

Można jednak, w ramach polepszania osiągów, zapodać turbosprężarkę. Przy oryginalnym stopniu sprężania raczej z niewysokim ciśnieniem doładowania (tak do 8 psi), ale po odprężeniu (grubsza uszczelka pod głowicą) myślę że dałoby sie zapodać 12 - 15 psi. Czyli wartości podobne, jak w 1KZ-T.

Powinna nadać się turbosprężarka właśnie z 1KZ-T, czyli model CT12B.

Podejrzewam jednak, że po takim zabiegu ten silnik może zrobić się bardziej czuły na przegrzanie. :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: pinc6x6 » pn mar 08, 2010 11:12 am

KamiL200 pisze:A znalazł się może symbol skrzyni biegów?
Czy jest to ZF 5-18/3 ??
no dokładnie :D a wynika z tego coś pozytywnego ?? ??
pierwszy pozytyw to nareszcie jakieś namiary na PTO :)2 :)2 że ja na to wcześniej nie wpadłem :oops: :oops: dureń po prostu :)21
wymiary 1UZ-FE :D http://www.uzswap.com/forum/index.php?topic=18.0

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: Jerz23 » śr mar 10, 2010 7:51 am

rokfor32 pisze:
Natomiast 1FZ-FE łączy sie ze skrzyniami typu H150 (i pokrewnymi), lub automatami. Skrzynia H150 to wielki kawał żelaziwa, jak dwie R150 do kupy złożone :wink: Ale fakt, żeby ją zarżnąć to się trza postarać ... :)21 i wyjścia napędu są dostępne w tylko jednym układzie - oba (przód i tył) przesunięte na prawo. No i ten silnik jest masakrycznie długi - 6 cylindrów w rzędzie przy tej pojemności to na oko licząc z 80 cm, i to raczej bez wiatraka z przodu ... :)21

......

Skrzynia H151F jest faktycznie monstrualna, na zdjeciu ponizej kompletna skrzynia wyjeta z rozbitego FZJ 105. Niewiem ile czasu trzeba, aby ja zalatwic, ale moja skrzynia mocno "swiszczy" podczas jazdy. Zwlaszcza przy przyspieszaniu. Efekt jazdy bez oleju przez poprzedniego wlasciciela. niemniej wszytsko dziala zarowno w trybie szosowym jak i terenowym.. :)2

[IMG=http://img38.imageshack.us/img38/2524/h151f.jpg][/IMG]

Sam 1-FZFE faktycznie nie jest maly. zobaczcie zdjecia ponizej. Te dwa silniki w srodku to wlasnie 1FZ-FE wyjete z FZJ80 i FZJ105 jak zapewnia wlasciciel "szrotu" :)21

[IMG=http://img194.imageshack.us/img194/3163/fzfz.jpg][/IMG]
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: seburaj » śr mar 10, 2010 9:34 am

to w koncu skrzynaio Ci świszczy, nie tylny dyfer ? :o
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: Jerz23 » śr mar 10, 2010 11:15 am

w tylnim dyfrze wymienilem wszytskie lozyska i jest cicho. Natepny etap to rozbieranie skrzyni, a dokladniej reduktora :)21
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: seburaj » czw mar 11, 2010 10:30 am

podmien reduktor na inny używany, mozna to zrobic na aucie (z kanału), bez demontażu skrzyni biegów - tylko ją lekko opuszczając (przynajmniej tak mozna w hdj100 ze skrzynią A442F)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: jaki to motor i co jest warty?

Post autor: Jerz23 » czw mar 11, 2010 6:50 pm

najpierw sie otworzy i zobaczy co tam jest. Uzywanych reduktorow do 100 i 105 widzialem kilka i niesa drogie, wiec jak trzeba bedzie cos wymieniac to sie wymieni :)21
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość