kilka pytan odnosnie lc 120

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: Eskapada » czw lip 22, 2010 6:28 am

Damian pisze:hiluksy MY2008 nie zasłyną z żywotności :)21 jak i wszystko inne
Ten nie słynie, tamta ma wady wieku dziecięcego, jeszcze inna kilka bolączek ... :roll:

Damian pisze:taaa.grunt to oprzeć wiedzę na temat marki na jednym egzemplarzu :)21
To napisz mi proszę czy samochody marki Toyota to najlepsze samochody czy nie - bo ja już sam nie wiem

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: pinc6x6 » czw lip 22, 2010 8:12 am

Eskapada pisze:
Damian pisze:hiluksy MY2008 nie zasłyną z żywotności :)21 jak i wszystko inne
Ten nie słynie, tamta ma wady wieku dziecięcego, jeszcze inna kilka bolączek ... :roll:

Damian pisze:taaa.grunt to oprzeć wiedzę na temat marki na jednym egzemplarzu :)21
To napisz mi proszę czy samochody marki Toyota to najlepsze samochody czy nie - bo ja już sam nie wiem

:)21
jak to nie wiesz ?? :o przecież Mitsufitsu są najlepsze we Wszechświecie i poza nim :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: Damian » czw lip 22, 2010 9:36 am

Eskapada pisze:
Damian pisze:taaa.grunt to oprzeć wiedzę na temat marki na jednym egzemplarzu :)21
To napisz mi proszę czy samochody marki Toyota to najlepsze samochody czy nie - bo ja już sam nie wiem

:)21

stary a durny :)21
nie lubię kategorycznych sądów, po prostu nauczyłem się szacunku do toyot przez te kilka lat obcowania z ich produktami z lat 90-tych

auto nowe to przecież inna bajka - pokaż mi markę, która wypuściła auto pozbawione wad
toyocie udało się świetnie zabezpieczyć antykorozyjnie nowe modele, nissan wypuścił świetne silniki, land rover...no...wiadomo :)21 itd.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: Jerz23 » czw lip 22, 2010 1:39 pm

Damian pisze:

land rover...no...wiadomo :)21 itd.

O to ja sie chetnie dowiem bo nie wiem :)21
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: Damian » czw lip 22, 2010 2:42 pm

użyj opcji 'szukaj' :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: Mroczny » czw lip 22, 2010 2:45 pm

możesz wpisać np: bluetooth

:)21

Awatar użytkownika
lomiarz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 21, 2005 9:52 am
Lokalizacja: polska

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: lomiarz » czw lip 22, 2010 5:05 pm

lech&j12 pisze:A... i 120-tka 120-tce nierówna.
Są spore różnice pomiędzy rocznikami, silnikami, wodotryskami w kabinie...
. :wink:
tzn najlepiej z ktorego roku kupic auto? czy jest jakies wyposazenie ktorego powinno sie unikac?
Nie mozesz zatrzymac zadnego dnia, ale mozesz go nie stracic
Pajero

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: lech. » czw lip 22, 2010 10:01 pm

lomiarz pisze:
lech&j12 pisze:A... i 120-tka 120-tce nierówna.
Są spore różnice pomiędzy rocznikami, silnikami, wodotryskami w kabinie...
. :wink:
tzn najlepiej z ktorego roku kupic auto? czy jest jakies wyposazenie ktorego powinno sie unikac?
Zależy do czego ma służyć. Pomiędzy KDJ120 A/T '03 a GRJ125 '06 czy KDJ 125 M/T '08 jest przepaść.

Pierwszy to paliwożerny autobus z 4-ro biegowym A/T - idealny do przyczepy z końmi czy lawety. :lol:
Drugi to krótki diabeł z V6 250 KM zabijający śmiechem większość terenówek na szutrach. :)21
Trzeci to przepis na skromność i oszczędność - lekka, zwrotna zabawka do weekendowych zabaw. :)

Warte uwagi są auta po '05 - silniki 173 KM, skrzynie 5 (A/T) i 6 (M/T). Do terenu( :wink: ) raczej bez pneumatyki, za to z blokadą mostu. Im mniej elektroniki, tym lepiej.
Znalezienie jednak sensownego egzemplarza mimo relatywnie dużej podaży jest żmudne i pracochłonne.
Życzę wytrwałości w poszukiwaniach. :)2

Soul
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 18, 2012 5:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: Soul » pt maja 18, 2012 7:27 pm

lech&j12 pisze:
lomiarz pisze:
lech&j12 pisze:A... i 120-tka 120-tce nierówna.
Są spore różnice pomiędzy rocznikami, silnikami, wodotryskami w kabinie...
. :wink:
tzn najlepiej z ktorego roku kupic auto? czy jest jakies wyposazenie ktorego powinno sie unikac?
Zależy do czego ma służyć. Pomiędzy KDJ120 A/T '03 a GRJ125 '06 czy KDJ 125 M/T '08 jest przepaść.

Pierwszy to paliwożerny autobus z 4-ro biegowym A/T - idealny do przyczepy z końmi czy lawety. :lol:
Drugi to krótki diabeł z V6 250 KM zabijający śmiechem większość terenówek na szutrach. :)21
Trzeci to przepis na skromność i oszczędność - lekka, zwrotna zabawka do weekendowych zabaw. :)

Warte uwagi są auta po '05 - silniki 173 KM, skrzynie 5 (A/T) i 6 (M/T). Do terenu( :wink: ) raczej bez pneumatyki, za to z blokadą mostu. Im mniej elektroniki, tym lepiej.
Znalezienie jednak sensownego egzemplarza mimo relatywnie dużej podaży jest żmudne i pracochłonne.
Życzę wytrwałości w poszukiwaniach. :)2

Zamierzam kupić właśnie 90-tkę (KDJ125L), a w zasadzie wybór mam pomiędzy dwoma: pierwsza z 2004 roku z A/T 4 biegowa i regulacją podwozia oraz druga z 2005 roku i też ze skrzynią A/T ale już 5 gears i bez pneumatyki.
Czyli która wybrać?

I dlaczego automat z 2004 roku czterobiegowy jest aż takpaliwożerny?
Moc 163 km, to wiadomo dla obydwu wersji.

Pozdrawiam Was.
Kiedyś zaczynałem od uaz-a, później to różnie bywało...

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: Kylon » pt maja 18, 2012 8:19 pm

Chyba 120 (długa), 125 ( krótka)
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Soul
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 18, 2012 5:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: Soul » pt maja 18, 2012 8:49 pm

Miałem na myśli jedynie wersje krótkie, 3 dr, ale różniące się wersjami rocznika i tym samym skrzynią.

Nie jeździłem jeszcze toyotą, stąd moje pytanie o różnicę pomiędzy wersjami z regulowanym podwoziem i tym samym pneumatyką z roku 2004 (skrzynia 4-biegowa) oraz wersją bez pneumatyki z roku 2005 i skrzynią pięciobiegową. Obie wersje w A/T. Silniki te same, 163 km.

Co o tym sądzisz, które wybierać i z jakich powodów?
Czy Prado ma stały napęd zawsze, jak G czy Land?

Pozdrawiam.
Kiedyś zaczynałem od uaz-a, później to różnie bywało...

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: rokfor32 » pt maja 18, 2012 9:12 pm

To pneumatyczne zawieszenie w J12 nie jest za szczęśliwym rozwiązaniem. Nie jest zbyt długowieczne, a części do tego ma tylko ASO toyoty.

J12 ma stały napęd 4x4, z różnicówką międzyosiową w układzie torsena i blokadą centralną. Większość modeli ma też standardowo blokadę tylnego dyfra.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: lech. » pt maja 18, 2012 9:18 pm

Gwoli sprostowania...

Jeśli z 2005 r z 5 A/T to już z silnikiem 166 KM i ok. 400 Nm - a to dużo daje w stosunku do wozideł z 2004 roku.

Jestem sceptyczny co do pneumatyki - tak naprawdę pneumatyka amortyzuje tylko tył, przód jest bez zmian. W praktyce wynalazek kapryśny na tyle, że wielu wyrzuca miechy i zakłada springi. Ale jeśli auto ma nie zjeżdżać z asfaltu to się sprawdzi.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: Mroczny » pt maja 18, 2012 9:29 pm

to nie citroen, nie może działać
:)21

Soul
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 18, 2012 5:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: Soul » sob maja 19, 2012 5:22 am

Czyli jest tak.
Jeżeli w planie jest lift auta na przynajmniej 2.5 cala, to lepiej nie brać modelu z pneumatyką? Albo brać i wyrzucić pneumatykę? Chociaż ktoś wcześniej pisał, że są wtedy problemy z kompem...

I jeszcze jedno pytanie. Jak poznać, że jest to wersja z blokadą tylnego dyfra? Oznaczenie na moście, inne?

Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi.
Kiedyś zaczynałem od uaz-a, później to różnie bywało...

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: rokfor32 » sob maja 19, 2012 6:36 am

Przyciski do zapinania blokady na kokpicie, i wystający serwosilnik z główki mostu ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Soul
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 18, 2012 5:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: Soul » ndz maja 20, 2012 3:56 pm

rokfor32 pisze:Przyciski do zapinania blokady na kokpicie, i wystający serwosilnik z główki mostu ... :wink:
Jestem po obejrzeniu dwóch aut właśnie, i jedno z nich miało Diff Lock (prado z 2004 roku, 3-biegowa skrzynia biegów w w automacie, przycisk obok głównej dźwigni zmiany biegów w automacie), o to chodzi?
Jednakże sam przycisk na Diff Lock działał albo nie działał... Nie miał informacji elektronicznej... Czy tak ma być, aby było poprawnie?
Trudno mi było o sprawdzenie tej blokady jednocześnie, bo warunki asfaltowe a auto z komisu...

Jednak po wciśnięciu samego przycisku Diff Locki ruszenia na pół metra usłyszałem dźwięk!
:-)
Czyli jakby się zapinało....

Sam już nie wiem, jak ma być, pomożecie?
:-)

Powiedzcie mi też proszę, jaka jest różnica pomiędzy skrzyniami automatycznymi.
To Prado z 2004 roku, które oglądałem to moc 166 km, ma skrzynię trzybiegową. Co oznacza pozycja 3D w tej wersji?

Wczoraj oglądałem też LC krótką z 2005 roku, ale miała już skrzynię w automacie w wersji 5-biegowej. 4H rozumiem doskonale, standard, ale
jakoś nie nie ogarniam 3D w wersji z 2004 roku.

Polecacie jakąś skrzynię, czy są istotnie różnice pomiędzy rocznikami i skrzyniami, na co zwracać uwagę?

Obaj sprzedawcy nie mieli instrukcji obsługi jednocześnie do aut, stąd moje pytania...


Pozdrawiam.
Kiedyś zaczynałem od uaz-a, później to różnie bywało...

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: rokfor32 » ndz maja 20, 2012 6:45 pm

Po zapięciu blokady włącza się kontrolka na desce - mruga jak blokada jest pod zasilaniem, ale się jeszcze nie zapięła, i świeci na stałe jak jest zapięta. Jeżeli po naciśnięciu przycisku nic się nie zapala - to albo kontrolka się spaliła (mało prawdopodobne, z racji częśtości używania ta kontrolka jest "wieczna"), albo skopcił się sterownik silnika blokady.

te silniczi są w toytoyach felerne - nie że słabe czy tandetne, ale chodzi i ich konstrukcję i umiejscowienie - bardzo szybko korodują, i szlag je trafia - wtedy kontrolka blokady tylko mruga ... :wink:

Co do skrzyń - nie ma trzybiegowych w tym modelu. Jest albo A340F (lub A343F - to takie same skrzynie, różnią się paroma detalami w sterowaniu), lub A750F. Poczytaj se o oznaczeniach stosowanych przez toyotę (silników i skrzyń) - są zunifikowane dla wszystkich aut tego koncernu.

Te pierwsze są identyczne mechanicznie jak w J9, a nawet w 4Runnerach drugiej generacji. To skrzyna konstrukcyjnie z końca lat osiemdziesiątych jeszcze. Przystosowana do słabszych silników, do J12 tak trochę na siłę adaptowana (acz bywała nawet w J100 montowana, z silnikiem 2UZ-FE). Generalnie - mechanicznie wytrzymuje, ale potrafią sie zjuchcić hydrosprzęgła zapinające biegi.

Ta druga - to skrzynka nowszej generacji (montowana gdzieś od wczesnych lat '00), konstruowana już pod mocniejsze jednostki właśnie dla prado. Jest optycznie większa od poprzedniej, i mechanicznie solidniejsza - acz nie jest to pancer taki jak A440 montowana w J80 czy J100 z dieslami.

Co do shiftera - 3D to poprostu ostatnie przełożenie z opcją blokady najwyższgo biegu (O/D off). Czasem też było tak, że 3 to lewarek w lewo, D w prawo - na tej samej pozycji. Te skrzynki sa elektronicznie sterowane, ale wajcha i tak mechanicznie blokuje wyższe pozycje (w odpowiednich nastawach).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Soul
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 18, 2012 5:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: Soul » śr kwie 10, 2013 12:47 pm

Ciężko jet trafić i kupić jak już ktoś napisał poprzednio, i nadal szukam...
I jednak wolałbym LC w manualu, chyba?

Czy ktoś może widział i oglądał to auto?

http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-b ... 71248.html

Ogłoszenie w miarę świeże jest.
Może jakieś sugestie?

Podaż LC z rocznika po 2005, czyli lepszymi silnikami (lepszymi osiągami) jak pisaliście jest doprawdy znikoma...
A jeżeli już, to ceny raczej są kosmiczne dla samej wersji 5dr a wersji 3dr nie ma w ogłoszeniach.

Sam nie wiem już co wybrać. Jeździłem różnymi autami, począwszy od uaz-a a skończywszy na liftowanym Wranglu YJ. LC mi odpowiada teraz, bo jak go nie zmotam, to i tak dam radę w "małym terenie z ambicjami", a komfort jazdy o wiele lepszy na czarnym niż w "kukuruźnikach" czy innych zmotach.

To mówicie, że blokada międzyosiowa zawsze jest w LC, a blokada tylnego mostu nie zawsze (chyba, że elektronika padła, nie ma wtyku w tylnym moście, i nie ma info na desce lub też i nie ma przycisku jej włączania przy hamulcu?

Pozdro Panowie!
Kiedyś zaczynałem od uaz-a, później to różnie bywało...

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: tkocy20 » czw maja 09, 2013 10:01 am

podepnę się żeby nie zakładać nowego wątku. Podnoszę trochę LC GRJ125. Mój wybór padł na zestaw Dobinsona +2 cale. Problem mam z wyborem tulei. Czy ktoś ma jakieś sugestie dotyczące wyboru: oryginał/superpro/whiteline? tuleje chcę wymienić bo mam 2 GRJty i ten do liftu prowadzi się dużo gorzej niż drugi pomimo wymiany amorów i zrobienia geometrii. różnica w przebiegu jest dość znaczna 250tys km/120 tys km więc stawiam na to, że przyczyną są zużyte tuleje. Mam superpro w Parchu i jestem bardzo zadowolony ale chciałbym poznać Wasze opinie.
dzięki
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

kaczor1202
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: sob maja 08, 2010 8:19 pm

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: kaczor1202 » czw maja 09, 2013 12:20 pm

powoli z superpro wracam na oryginały ( lift +2) bo mi sie superpro za szybko sypią
co do prowadzenia- jesli się zle prowadzi ( np. myszkuje powyzej 100/h) to spróbuj jeszcze raz geometrię, tak miałem az w koncu pojechałem do takiego co wie jak ustawic i jest Ok ( czesto nie sprawdzają kątów pochylenia)

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: tkocy20 » czw maja 09, 2013 12:58 pm

dzięki. czyli jednak co oryginał to oryginał. myślałem, że zamienniki utwardzą jeszcze trochę zawiechę. na jakim rozmiarze opon jeździsz?
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

kaczor1202
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: sob maja 08, 2010 8:19 pm

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: kaczor1202 » czw maja 09, 2013 2:56 pm

na trzech
265/65r17
265/70r17 AT/MT
285/75R16 MT

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: Jerz23 » pn cze 03, 2013 7:07 pm

kaczor1202 pisze:na trzech
265/65r17
265/70r17 AT/MT
285/75R16 MT

Masz 285/75/16 w J120 ?
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

kaczor1202
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: sob maja 08, 2010 8:19 pm

Re: kilka pytan odnosnie lc 120

Post autor: kaczor1202 » pn cze 03, 2013 9:19 pm

mam , życie mnie zmusiło bo sobie kupiłem na 17 felgi Cooper Discoverer STT ( zaczynałem na nalewkach Fedimy) no i samochód przestał jeździć.

Więc teraz mam Silverstony MT na 16"
nic nie podcinałem, samochód po lifcie 2"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości