tojka do rozwazenia

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: tyci » śr kwie 13, 2011 10:05 am

co ile pasek rozrzadu sie zmienia i jaki koszt takowego - caly komplet
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: Jerz23 » śr kwie 13, 2011 10:27 am

Co 100 tys. Tak jest w przypadku 1HZ, 2UZ-FE i 5VZ-FE, a jak nie ejstes pewny czy poptzedni wlasciciel wymienil pasek to profilaktycznie zmien go sam.
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: sebastian2357 » śr kwie 13, 2011 10:43 am

TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: tyci » śr kwie 13, 2011 4:45 pm

dzieki
czt to jest 100% komplet czy jakies roleczki sa jeszcze potrzebne?????
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: tyci » śr kwie 13, 2011 7:11 pm

powiedzcie mi świerzakowi gdzie ta tojke do kompa podlaczyc?????????
a moze jest tam cos podobnego jak w jeepie czyli kluczykowanie
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: sebastian2357 » śr kwie 13, 2011 10:59 pm

Ta toyka chyba jako nieliczna z 70 posiada w ogóle jakiegokolwiek kompa sterującego pompą wtryskową. Reszta to wajchy i koła zębate :)21 U mnie np elektroniczny jest zegarek w desce i pewnie dlatego nie działa. Nawet stacji dokującej do iPoda nie ma :)16
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: rokfor32 » czw kwie 14, 2011 12:25 am

Nie taka nieliczna. I nie jest to wadą, ten system sterowania jest wysoce niezawodny. Rzadkość u nas, bo niestety te bardziej ciekawe modele (np. mega cruiser) bywały tylko na JDM (japan domestic market). A szkoda, bo z kierą po prawej jest u nas kłopot.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: Damian » czw kwie 14, 2011 10:13 am

tyci pisze:powiedzcie mi świerzakowi gdzie ta tojke do kompa podlaczyc?????????
a moze jest tam cos podobnego jak w jeepie czyli kluczykowanie
nie masz co podpinać
silnik ma palić od pierwszego, nie kopcić (co najwyżej czarne lekkie puff pod obciążeniem), chodzić równo i równo się wkręcać na obroty, nie telepać, nie cieknąć, turbo i dolot mają być suche (w środku)
EFI się nie martw, jest tak jak rokfor pisze
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: lesio jeep » ndz kwie 17, 2011 2:44 pm

tyci pisze:
rtrwoga pisze:w klimie masz R134a ,fajne są pytania panie a to freon? ... starsze jeszcze klimy bywały n R22 ale to lata 80 ..
bawilem sie troszeczke jeepami a tam dopiero skonczyli z freonem w 94r z tad moje pytanko :wink:
nie freon a R12
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: tyci » śr kwie 20, 2011 8:17 pm

Damian pisze: turbo i dolot mają być suche (w środku)
jak sie tam dostac coby sprawdzic czy sucho jest, gdzie i co odkrecic?
http://www.preferenceauto.com/images/en_toyota1.jpg
zdjecie pogladowe bo w oglodszeniu silnika nie ma :(
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: Damian » czw kwie 21, 2011 9:57 am

w zasadzie do podstawowego sprawdzenia wystarczy wyjąć filtr i wsadzić łapsko w rurę
lekki brud olejowy akceptowalny (choć ideałem jest pełna suchość), film olejowy już nie do końca
warto też zdjąć przewód na turbinie i sprawdzić luzy wałka turbiny

puszka filtra po prawej (taka mini pralka frania)
do turbo dojdziesz podążając za rurą
:)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: tyci » czw kwie 21, 2011 11:59 pm

Witam
w sobote brykam ogladnac toyke, dostalem pare zdjatek

https://picasaweb.google.com/1134452335 ... andCruiser#

i mam pare pytanek:
1.wycieki na kulach - grozne???????? filce poszly czy uszczelniacz miedzy mostem a zwrotnica, stawiam na filce bo nie cieknie ale to tylko teoria z mojej strony, fachowe oko musi ocenic :wink: , pordzewiale kule - duzy, sredni czy maly bol????
2. flansze niewidoczne, ciezko ocenic czy sie poca czy na ciekna, wlasciciel zapewnia ze wyciekow nie ma ( ogolnie :wink: )
3. czy ta tojka ma blokade tylca czy LSD, jak jest blokada jak ja zalaczyc?
4.jak rozpoznac czy sprzegi sa zapiete i czy w ogole jeszcze sa zywe
5.jaka procedura przy wlanczaniu 4H i sprzegielek przy automatycznej skrzynce, krzynka musi byc N :?: , pojazd musi stac :?: reduktor na N??
6. co to za ustrojstwo przy guziorach 4H i hablocki(chodzi mi o sprzegielka :D ) PREHEAT i FILTER i jakas wajcha pod kierownica wyglada jak zapalniczka :) , i jakies dwa przy drazku zmiany biegow?
i w ogole co wam sie podoba a co nie, bardziej co nie :D
z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony pt kwie 22, 2011 9:48 am przez tyci, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: Mroczny » pt kwie 22, 2011 6:27 am

1. jednak uszczelniacz
4. na luźnej nawierzchni zrób ciasny nawrót
5. zatrzymujesz się i ciągniesz za wajchę (uprzednio załączywszy sprzęgiełka - jeśli manualne)

linka nie wkleiłeś poprawnie więc n ie chce mi się klikać
:)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: Damian » pt kwie 22, 2011 8:57 am

link nie robi

1. filcowe uszczelnienia, rzecz normalna - koszt w ASO to jakieś 300zł za stronę (nie pamiętam dokładnie), przy okazji wymienisz sobie łożyska zwrotnic (2 x 20-30zł na stronę, skf), że tak powiem normalna procedura w pakiecie startowym
2. jakie flansze? flansz jest sporo w każdym samochodzie ;)
3. większość ma 100% diffloka, włączany jest pokrętłem z napisem "diff-lock" przy kierownicy; jeśli nie ma 100% to jest LSD, powinna być nalepka na gruszce mostu, biała prostokątna z czerwonym napisem "LSD oil only" (lub coś w tym stylu, przy okazji - leje się tam oleje z oznaczeniem LS, np. safix)
4. tak jak Mroku napisał, tudzież wjedź na jakiś mały wykrzyż i zobacz czy przód pędzi, ew. jakiś piaszczysty podjazd i się kontrolnie "zakop"
5. 4H możeszwłączać z palca podczas jazdy do 50-60km/h (jeśli jest sprawny układ), 4L po zatrzymaniu
6. "preheat" - świece żarowe, "filter" - palący się świadczy o wodzie w filtrze; wajcha pod kieryką to ręczny gaz na lince, fajna rzecz
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: tyci » pt kwie 22, 2011 9:46 am

Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: Qbartx » pt kwie 22, 2011 9:50 am

Nie filcowe uszczelnienia bo to przed olejem nie uszczelnia... Uszczelniacz polosi jest za to winny ale to groszowa sprawa.
A patrzac na fotki to uszczelniac nie cieknie raczej.. Zaczalbym za to od nalozenia smaru do kul bo watpie zeby byl na swoim miejscu :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: Damian » pt kwie 22, 2011 10:17 am

jeszcze co do tej rdzy na kulach - kule nie muszą błyszczeć jak psu jajca na wiosnę, to nie land rover
jeśli nie ma wżerów to jest OK, jak są to gorzej - zwykle to efekt długiego stania lub jazdy bez smarowania
jedna kula chyba na sucho jeździ :)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: tyci » pt kwie 22, 2011 11:40 am

Damian pisze:jeszcze co do tej rdzy na kulach - kule nie muszą błyszczeć jak psu jajca na wiosnę, to nie land rover
jeśli nie ma wżerów to jest OK, jak są to gorzej - zwykle to efekt długiego stania lub jazdy bez smarowania
jedna kula chyba na sucho jeździ :)
autko dlugo stalo, ale fakt ze na jednej kuli wiecej rudej jest moze na sucho jezdzilo :evil: , jak jest sucho, w jaki sposob moge naladowac smar do srodka - od miejsca zakupu mam jakies 300km do haty i nie chce jej zrobic wiekszego kuku niz jest.
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: tyci » pt kwie 22, 2011 11:42 am

Damian pisze:jeśli nie ma wżerów to jest OK, jak są to gorzej -
jaka glebokosc wrzerow dopuszczalna
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: Qbartx » pt kwie 22, 2011 11:42 am

Masz na gornej przedniej czesci kuli taki korek=wystajacy szescian na klucz bodajze 14 z tego co pamietam.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: tyci » pt kwie 22, 2011 12:00 pm

Qbartx pisze: Zaczalbym za to od nalozenia smaru do kul bo watpie zeby byl na swoim miejscu :)21
jak???
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: tyci » pt kwie 22, 2011 12:12 pm

Qbartx pisze:Masz na gornej przedniej czesci kuli taki korek=wystajacy szescian na klucz bodajze 14 z tego co pamietam.
dzieki :)2 wepchne go np strzykawa? smar mam jakis do przegubow ( czarny grafit) ale jaks zadki mi sie wydaje w porownamiu z tym co widzialem w temacie "naprawiam sam - przedni most" autora nie pamietam :oops: ale skucha
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: Qbartx » pt kwie 22, 2011 12:20 pm

Generalnie jest tak...skoro nie trzymaja uszczelniacze na kuli(gumowy i filce) to ten smar napewno bedzie jakostam sobie wyciekal. Jak wiadomo im rzadszy tym bardziej. ALE na lato mozna zastosowac np mieszanke przegubowego z lozyskowym zeby mniej plynne to wyszlo. Nie polecam pakowac samego lozyskowego bo w zimie rozchlapuje sie na boki, robi twardy i nie smaruje przegubu.
A. pakujesz lozyskowy lub mieszanke
B. robisz uszczelnienia kuli i ladujesz przegubowy jak bozia przykazala :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: tyci » pt kwie 22, 2011 12:40 pm

tyci pisze:
Qbartx pisze:Masz na gornej przedniej czesci kuli taki korek=wystajacy szescian na klucz bodajze 14 z tego co pamietam.
dzieki :)2 wepchne go np strzykawa? smar mam jakis do przegubow ( czarny grafit) ale jaks zadki mi sie wydaje w porownamiu z tym co widzialem w temacie "naprawiam sam - przedni most" autora nie pamietam :oops: ale skucha
ta strzykawa i lekkie druciarstwo to tylko na powrot do domu z miejsca zakupu, nie mam smarownicy ( takiej do kaletek) wiec wymyslilem ze strzykawa moze by tam wlaz? zeby na sucha te 300km nie robic
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: tojka do rozwazenia

Post autor: Qbartx » pt kwie 22, 2011 12:52 pm

Idz do motoryzacyjnego i kup smar do przegubow w torebkach. Utniesz lekko rog i wcisniesz smar do srodka.
Mniejsza z tym, ze i tak na sucho jechal nie bedziesz bo nie sadze zebys jechal z wlaczonym napedem na 4 kola po asfalcie :)21

Aha co do Damianowego wciskania przycisku 4h podczas jazdy to nie polecam chyba ze chcesz sie pozbyc reduktora. Jesli masz manuale i sa zalaczone to ok=mozna tak robic. Jesli masz automaty tak jak wiekszosc dlugich to nie radze...
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość