tojka do rozwazenia
Moderator: Mroczny
Re: tojka do rozwazenia
co ile pasek rozrzadu sie zmienia i jaki koszt takowego - caly komplet
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Re: tojka do rozwazenia
Co 100 tys. Tak jest w przypadku 1HZ, 2UZ-FE i 5VZ-FE, a jak nie ejstes pewny czy poptzedni wlasciciel wymienil pasek to profilaktycznie zmien go sam.
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: tojka do rozwazenia
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: tojka do rozwazenia
dziekisebastian2357 pisze:http://www.wyprawa4x4.pl/info/rozrzad__ ... -2230.html
czt to jest 100% komplet czy jakies roleczki sa jeszcze potrzebne?????
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Re: tojka do rozwazenia
powiedzcie mi świerzakowi gdzie ta tojke do kompa podlaczyc?????????
a moze jest tam cos podobnego jak w jeepie czyli kluczykowanie
a moze jest tam cos podobnego jak w jeepie czyli kluczykowanie
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: tojka do rozwazenia
Ta toyka chyba jako nieliczna z 70 posiada w ogóle jakiegokolwiek kompa sterującego pompą wtryskową. Reszta to wajchy i koła zębate
U mnie np elektroniczny jest zegarek w desce i pewnie dlatego nie działa. Nawet stacji dokującej do iPoda nie ma 


TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: tojka do rozwazenia
Nie taka nieliczna. I nie jest to wadą, ten system sterowania jest wysoce niezawodny. Rzadkość u nas, bo niestety te bardziej ciekawe modele (np. mega cruiser) bywały tylko na JDM (japan domestic market). A szkoda, bo z kierą po prawej jest u nas kłopot.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: tojka do rozwazenia
nie masz co podpinaćtyci pisze:powiedzcie mi świerzakowi gdzie ta tojke do kompa podlaczyc?????????
a moze jest tam cos podobnego jak w jeepie czyli kluczykowanie
silnik ma palić od pierwszego, nie kopcić (co najwyżej czarne lekkie puff pod obciążeniem), chodzić równo i równo się wkręcać na obroty, nie telepać, nie cieknąć, turbo i dolot mają być suche (w środku)
EFI się nie martw, jest tak jak rokfor pisze
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
- lesio jeep
-
- Posty: 5525
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Re: tojka do rozwazenia
nie freon a R12tyci pisze:bawilem sie troszeczke jeepami a tam dopiero skonczyli z freonem w 94r z tad moje pytankortrwoga pisze:w klimie masz R134a ,fajne są pytania panie a to freon? ... starsze jeszcze klimy bywały n R22 ale to lata 80 ..
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Re: tojka do rozwazenia
jak sie tam dostac coby sprawdzic czy sucho jest, gdzie i co odkrecic?Damian pisze: turbo i dolot mają być suche (w środku)
http://www.preferenceauto.com/images/en_toyota1.jpg
zdjecie pogladowe bo w oglodszeniu silnika nie ma

Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: tojka do rozwazenia
w zasadzie do podstawowego sprawdzenia wystarczy wyjąć filtr i wsadzić łapsko w rurę
lekki brud olejowy akceptowalny (choć ideałem jest pełna suchość), film olejowy już nie do końca
warto też zdjąć przewód na turbinie i sprawdzić luzy wałka turbiny
puszka filtra po prawej (taka mini pralka frania)
do turbo dojdziesz podążając za rurą

lekki brud olejowy akceptowalny (choć ideałem jest pełna suchość), film olejowy już nie do końca
warto też zdjąć przewód na turbinie i sprawdzić luzy wałka turbiny
puszka filtra po prawej (taka mini pralka frania)
do turbo dojdziesz podążając za rurą

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: tojka do rozwazenia
Witam
w sobote brykam ogladnac toyke, dostalem pare zdjatek
https://picasaweb.google.com/1134452335 ... andCruiser#
i mam pare pytanek:
1.wycieki na kulach - grozne???????? filce poszly czy uszczelniacz miedzy mostem a zwrotnica, stawiam na filce bo nie cieknie ale to tylko teoria z mojej strony, fachowe oko musi ocenic
, pordzewiale kule - duzy, sredni czy maly bol????
2. flansze niewidoczne, ciezko ocenic czy sie poca czy na ciekna, wlasciciel zapewnia ze wyciekow nie ma ( ogolnie
)
3. czy ta tojka ma blokade tylca czy LSD, jak jest blokada jak ja zalaczyc?
4.jak rozpoznac czy sprzegi sa zapiete i czy w ogole jeszcze sa zywe
5.jaka procedura przy wlanczaniu 4H i sprzegielek przy automatycznej skrzynce, krzynka musi byc N :?: , pojazd musi stac :?: reduktor na N??
6. co to za ustrojstwo przy guziorach 4H i hablocki(chodzi mi o sprzegielka
) PREHEAT i FILTER i jakas wajcha pod kierownica wyglada jak zapalniczka
, i jakies dwa przy drazku zmiany biegow?
i w ogole co wam sie podoba a co nie, bardziej co nie
z gory dziekuje
w sobote brykam ogladnac toyke, dostalem pare zdjatek
https://picasaweb.google.com/1134452335 ... andCruiser#
i mam pare pytanek:
1.wycieki na kulach - grozne???????? filce poszly czy uszczelniacz miedzy mostem a zwrotnica, stawiam na filce bo nie cieknie ale to tylko teoria z mojej strony, fachowe oko musi ocenic

2. flansze niewidoczne, ciezko ocenic czy sie poca czy na ciekna, wlasciciel zapewnia ze wyciekow nie ma ( ogolnie

3. czy ta tojka ma blokade tylca czy LSD, jak jest blokada jak ja zalaczyc?
4.jak rozpoznac czy sprzegi sa zapiete i czy w ogole jeszcze sa zywe
5.jaka procedura przy wlanczaniu 4H i sprzegielek przy automatycznej skrzynce, krzynka musi byc N :?: , pojazd musi stac :?: reduktor na N??
6. co to za ustrojstwo przy guziorach 4H i hablocki(chodzi mi o sprzegielka


i w ogole co wam sie podoba a co nie, bardziej co nie

z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony pt kwie 22, 2011 9:48 am przez tyci, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Re: tojka do rozwazenia
1. jednak uszczelniacz
4. na luźnej nawierzchni zrób ciasny nawrót
5. zatrzymujesz się i ciągniesz za wajchę (uprzednio załączywszy sprzęgiełka - jeśli manualne)
linka nie wkleiłeś poprawnie więc n ie chce mi się klikać

4. na luźnej nawierzchni zrób ciasny nawrót
5. zatrzymujesz się i ciągniesz za wajchę (uprzednio załączywszy sprzęgiełka - jeśli manualne)
linka nie wkleiłeś poprawnie więc n ie chce mi się klikać

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: tojka do rozwazenia
link nie robi
1. filcowe uszczelnienia, rzecz normalna - koszt w ASO to jakieś 300zł za stronę (nie pamiętam dokładnie), przy okazji wymienisz sobie łożyska zwrotnic (2 x 20-30zł na stronę, skf), że tak powiem normalna procedura w pakiecie startowym
2. jakie flansze? flansz jest sporo w każdym samochodzie
3. większość ma 100% diffloka, włączany jest pokrętłem z napisem "diff-lock" przy kierownicy; jeśli nie ma 100% to jest LSD, powinna być nalepka na gruszce mostu, biała prostokątna z czerwonym napisem "LSD oil only" (lub coś w tym stylu, przy okazji - leje się tam oleje z oznaczeniem LS, np. safix)
4. tak jak Mroku napisał, tudzież wjedź na jakiś mały wykrzyż i zobacz czy przód pędzi, ew. jakiś piaszczysty podjazd i się kontrolnie "zakop"
5. 4H możeszwłączać z palca podczas jazdy do 50-60km/h (jeśli jest sprawny układ), 4L po zatrzymaniu
6. "preheat" - świece żarowe, "filter" - palący się świadczy o wodzie w filtrze; wajcha pod kieryką to ręczny gaz na lince, fajna rzecz
1. filcowe uszczelnienia, rzecz normalna - koszt w ASO to jakieś 300zł za stronę (nie pamiętam dokładnie), przy okazji wymienisz sobie łożyska zwrotnic (2 x 20-30zł na stronę, skf), że tak powiem normalna procedura w pakiecie startowym
2. jakie flansze? flansz jest sporo w każdym samochodzie

3. większość ma 100% diffloka, włączany jest pokrętłem z napisem "diff-lock" przy kierownicy; jeśli nie ma 100% to jest LSD, powinna być nalepka na gruszce mostu, biała prostokątna z czerwonym napisem "LSD oil only" (lub coś w tym stylu, przy okazji - leje się tam oleje z oznaczeniem LS, np. safix)
4. tak jak Mroku napisał, tudzież wjedź na jakiś mały wykrzyż i zobacz czy przód pędzi, ew. jakiś piaszczysty podjazd i się kontrolnie "zakop"
5. 4H możeszwłączać z palca podczas jazdy do 50-60km/h (jeśli jest sprawny układ), 4L po zatrzymaniu
6. "preheat" - świece żarowe, "filter" - palący się świadczy o wodzie w filtrze; wajcha pod kieryką to ręczny gaz na lince, fajna rzecz
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: tojka do rozwazenia
ten powinien hulac
https://picasaweb.google.com/1134452335 ... andCruiser#
https://picasaweb.google.com/1134452335 ... andCruiser#
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Re: tojka do rozwazenia
Nie filcowe uszczelnienia bo to przed olejem nie uszczelnia... Uszczelniacz polosi jest za to winny ale to groszowa sprawa.
A patrzac na fotki to uszczelniac nie cieknie raczej.. Zaczalbym za to od nalozenia smaru do kul bo watpie zeby byl na swoim miejscu
A patrzac na fotki to uszczelniac nie cieknie raczej.. Zaczalbym za to od nalozenia smaru do kul bo watpie zeby byl na swoim miejscu

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: tojka do rozwazenia
jeszcze co do tej rdzy na kulach - kule nie muszą błyszczeć jak psu jajca na wiosnę, to nie land rover
jeśli nie ma wżerów to jest OK, jak są to gorzej - zwykle to efekt długiego stania lub jazdy bez smarowania
jedna kula chyba na sucho jeździ
jeśli nie ma wżerów to jest OK, jak są to gorzej - zwykle to efekt długiego stania lub jazdy bez smarowania
jedna kula chyba na sucho jeździ

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: tojka do rozwazenia
autko dlugo stalo, ale fakt ze na jednej kuli wiecej rudej jest moze na sucho jezdziloDamian pisze:jeszcze co do tej rdzy na kulach - kule nie muszą błyszczeć jak psu jajca na wiosnę, to nie land rover
jeśli nie ma wżerów to jest OK, jak są to gorzej - zwykle to efekt długiego stania lub jazdy bez smarowania
jedna kula chyba na sucho jeździ

Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Re: tojka do rozwazenia
jaka glebokosc wrzerow dopuszczalnaDamian pisze:jeśli nie ma wżerów to jest OK, jak są to gorzej -
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Re: tojka do rozwazenia
Masz na gornej przedniej czesci kuli taki korek=wystajacy szescian na klucz bodajze 14 z tego co pamietam.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
Re: tojka do rozwazenia
jak???Qbartx pisze: Zaczalbym za to od nalozenia smaru do kul bo watpie zeby byl na swoim miejscu
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Re: tojka do rozwazenia
dziekiQbartx pisze:Masz na gornej przedniej czesci kuli taki korek=wystajacy szescian na klucz bodajze 14 z tego co pamietam.


Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Re: tojka do rozwazenia
Generalnie jest tak...skoro nie trzymaja uszczelniacze na kuli(gumowy i filce) to ten smar napewno bedzie jakostam sobie wyciekal. Jak wiadomo im rzadszy tym bardziej. ALE na lato mozna zastosowac np mieszanke przegubowego z lozyskowym zeby mniej plynne to wyszlo. Nie polecam pakowac samego lozyskowego bo w zimie rozchlapuje sie na boki, robi twardy i nie smaruje przegubu.
A. pakujesz lozyskowy lub mieszanke
B. robisz uszczelnienia kuli i ladujesz przegubowy jak bozia przykazala
A. pakujesz lozyskowy lub mieszanke
B. robisz uszczelnienia kuli i ladujesz przegubowy jak bozia przykazala

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
Re: tojka do rozwazenia
ta strzykawa i lekkie druciarstwo to tylko na powrot do domu z miejsca zakupu, nie mam smarownicy ( takiej do kaletek) wiec wymyslilem ze strzykawa moze by tam wlaz? zeby na sucha te 300km nie robictyci pisze:dziekiQbartx pisze:Masz na gornej przedniej czesci kuli taki korek=wystajacy szescian na klucz bodajze 14 z tego co pamietam.wepchne go np strzykawa? smar mam jakis do przegubow ( czarny grafit) ale jaks zadki mi sie wydaje w porownamiu z tym co widzialem w temacie "naprawiam sam - przedni most" autora nie pamietam
ale skucha
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989
Re: tojka do rozwazenia
Idz do motoryzacyjnego i kup smar do przegubow w torebkach. Utniesz lekko rog i wcisniesz smar do srodka.
Mniejsza z tym, ze i tak na sucho jechal nie bedziesz bo nie sadze zebys jechal z wlaczonym napedem na 4 kola po asfalcie
Aha co do Damianowego wciskania przycisku 4h podczas jazdy to nie polecam chyba ze chcesz sie pozbyc reduktora. Jesli masz manuale i sa zalaczone to ok=mozna tak robic. Jesli masz automaty tak jak wiekszosc dlugich to nie radze...
Mniejsza z tym, ze i tak na sucho jechal nie bedziesz bo nie sadze zebys jechal z wlaczonym napedem na 4 kola po asfalcie

Aha co do Damianowego wciskania przycisku 4h podczas jazdy to nie polecam chyba ze chcesz sie pozbyc reduktora. Jesli masz manuale i sa zalaczone to ok=mozna tak robic. Jesli masz automaty tak jak wiekszosc dlugich to nie radze...
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość