Tracze na tył do Lj 70

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: Adas » pn lip 04, 2011 6:07 pm

tak wygląda przeszczep: tył Pajero z 100% blokadą przełożenia 39/8 , przód LJ70 z 100% blokadą ARB przełożenia 39/8 , kąt poziomy na wale nie groźny, wyszedł z uwagi na przesunięcie gruchy mostu Pajero.
A więc problem tylnych tarcz rozwiązany :D

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: kmiecio » sob lip 16, 2011 1:30 pm

podepnę się pod temat,
pytanko czy wyrobią tarcze z zaciskami na tył od lj70 po90r do kzj z 95r, dużo motanie przy przekładce??
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: kpeugeot » sob lip 16, 2011 1:51 pm

kmieciu temat masz na tlc coś o moscie do 4-runnera od lj90
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: kmiecio » sob lip 16, 2011 4:02 pm

ale tam dyskutujecie jak z niczego zrobić z tyłu tarcze, a ja dysponuję lj 70 po 90r w której są z tyłu oryginalne tarcze i pytam czy wyrobią one w kzj-cie i czy montaż obejdzie się bez przeróbek
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: rokfor32 » ndz lip 17, 2011 3:10 pm

Jeżeli wymienisz cały most to będzie "bolt on". Samych tarcz kotwicznych się nie da założyć ot tak, są inaczej mocowane do mostu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: kmiecio » ndz lip 17, 2011 3:15 pm

rozumiem to w ten sposób aby przerzucić obudowy mostów a główki w każdym aucie zostawić takie jakie są (aby nie zmieniać przełożenia) a co z półośkami, łożyskami przy pochwie, są takie same czy czymś się różnią??
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: rokfor32 » ndz lip 17, 2011 9:24 pm

Łożyska piast są inne - ale co za różnica jeżeli przekładasz całość? Frezy półosi są identyczne, a główki mostu zamienne (zresztą z jeszcze całą kupą modeli w których toyota stosowała i stosuje ośmio calowe przekładnie). Istotna różnica może być w wahaczach - się mi coś kołacze że w młodszych modelach były szersze tuleje (a co za tym idzie również szersze mocowania wahaczy w moście). Generalnie - LJ i KZJ (z tych samych roczników) różnią się jedynie silnikiem. Cała reszta jest identyczna, a różnice wynikające z konstrukcji tylnych hamulców nie mają znaczenia w kontekście wersji silnikowej - po prostu na niektóre rynki J7 była w hamulcami tarczowymi, jako bardziej wypaśna, a konsekwencją wypaśności były też lepsze silniki.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: kmiecio » pn lip 18, 2011 8:51 pm

dzięki za jasną odpowiedz
pozdrawiam
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: Kiciuś » sob wrz 10, 2011 3:37 pm

Mnie też wkurzyło wieczne umieranie ręcznego i tylnych hamulców po każdym błotku :)3 :)3 :)3

Znalazłem na allegro sporo tylnych mostów z tarczami i blokadą od LC 90 3,0TD z roczników '97 - '02

Tak się zastanawiam, czy taki nowszy most sie da zaadoptować do mojego LJ 73 z 1989 rocznika ??
Myslę o mocowaniach, przełożeniach w dyfrze, połączeniach z wałem...
No jak z tą blokadą? Chyba pneumatycznie się nią steruje?
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: rokfor32 » pn wrz 12, 2011 8:49 am

Nie da się tego zaadoptować bezpośrednio - inna szerokość mostu, inne mocowania, inaczej ustawiona grucha. I ręczny nadal bębnowy (tarcza jest tylko do hamulca roboczego). A blokada jest sterowana elektrycznie (i ten serwosilniczek dostarcza problemów).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: Kiciuś » pn wrz 12, 2011 9:09 pm

Szerokość większa to nawet OK, bo i tak mam na swojej LJ wrzucone dystanse po 40 mm na stronę.
Mocowania pewno sie by dało jakoś przespawać.
Nie wiem tylko czy przeożenia w moście są takie same, albo czy by sie dało przełożyć samo wnętrze dyfra?

Tylko co z tym ręcznym ?? ?? ??
Jak i tak jest będnowy, to cała sprawa nie ma sensu :( :( :(
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: rokfor32 » wt wrz 13, 2011 9:00 am

Jak dobrze pamiętam, jest szerszy o 12 cm.

Pomysł na zapodanie tarcz do J7 (również do j6, hilów, 4runnerów) jest opracowany i znacznie łatwiejszy do zrobienia niż kombinowanie z taką przekładką z J9. Stosuje się tarcze przednie z J7 przed '90 (są wtedy monolityczne, a rozstaw otworów odpowiada rozstawowi szpilek), a zacisk adaptuje się z młodej corolki, auisa lub avenzisa. Mają one ręczny podłączony do cylinderka roboczego.

Jest kilka detali technicznych do ogarnięcia, ale nie sa ani trudne, ani kosztowne.

Co do dyfra - wielkość jest ta sama, natomiast przełożenie - toyota w J9 stosuje 4 rodzaje, zależnie od wersji danego pojazdu. Typowe dla Lj70 jest 4,88, i takie w J9 nie było stosowane. I nie da się zapodać samej przekładni 4,88 z LJ do dyfra z J9, bo jest tam inny ofset kosza satelitów (w J7), niż w pozostałych modelach z dyfrem 8" (dokładniej to ten inny kosz jest wyłącznie dla fabrycznego przełożenia 4,88 - pozostałe typy przełożeń mają kosz standardowy, zamienny z większością modeli z dyfrem 8"). Do dyfra z J9 potrzebne jest więc aftermarketowa przekałdnia 4,88 - koszt ok. 200$.

A tak wogule - pogrzeb trochę po forum tym i TLC - Zagadnienia o które pytasz były wielokrotnie wałkowane, i nie chce się mi znowu wykładać szczegulików.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: Kiciuś » śr wrz 14, 2011 11:41 am

Dzieki Wieklie za fachowe rady!

Właśnie ten temat wyszukałem jako najbardziej odpowiadajacy tym tarczom na tył, tylko jak zykle rozwinął się dalej - w kierunku wymiany całego mostu (o czym już właśnie zapominam) :)

Właśnie drukuję Twoje rady na temat tarcz z LJ i zacisków z Corolli i biegnę z tym do mojego mechanika.
Mam nadzieje, że to wypali :D
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: vandall1 » ndz lut 26, 2012 11:15 pm

Z kronikarskiego obowiazku:zrobiliśmy układ tarczowy na zaciskach B5:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: Kiciuś » pn lut 27, 2012 1:34 am

vandall1 pisze:Z kronikarskiego obowiazku:zrobiliśmy układ tarczowy na zaciskach B5:

Cześć Vandal :D
Dawno się nie widzieliśmy, ostatnio na Ostrzyckiej Plecie, coś pomiędzy 2006 a 2008 r. - jechałem raz srebrnym Pajero V6, a raz niebieskim Wranglerem.
Wtedy, gdy rozwaliłeś przedni most na skoku, podczas prologu pod Stolemem i jeszcze dałeś radę go wyremontować i rajd dokończyć :)2 :)2 :)2

A ręczny też jest na tych tarczach, co pokazujesz na zdjęciu???
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: rokfor32 » pn lut 27, 2012 7:38 am

A co, nie widać dźwigienki do ręcznego? :wink: Linka ino jeszcze nie zapięta.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: Kiciuś » pn lut 27, 2012 12:26 pm

rokfor32 pisze:A co, nie widać dźwigienki do ręcznego? :wink: Linka ino jeszcze nie zapięta.

No właśnie linki nie było widać, więc dlatego się głupio zapytałem :D

A od jakiego auta ten zacisk jest?

pozdrowionka z Poznania :)
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: rokfor32 » pn lut 27, 2012 1:08 pm

B5 to chyba passat. tego samego typu będą od Aurisa , nowej corolkii, nowego avenzisa - ale pod tarcze lite.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: Piter69A » wt lut 28, 2012 1:31 pm

I np. Alfa 156 :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: vandall1 » ndz mar 04, 2012 5:58 pm

Kiciuś pisze:.......................................................................................................
Dawno się nie widzieliśmy, ostatnio na Ostrzyckiej Plecie, coś pomiędzy 2006 a 2008 r. - jechałem raz srebrnym Pajero V6, a raz niebieskim Wranglerem.
Wtedy, gdy rozwaliłeś przedni most na skoku, podczas prologu pod Stolemem i jeszcze dałeś radę go wyremontować i rajd dokończyć :)2 :)2 :)2

A ręczny też jest na tych tarczach, co pokazujesz na zdjęciu???
Stare historie :wink: Most rozwalił młody,bo pilot spanikował i depnął hamulec :)20 A ja,czyli senior musiałem organizować tą naprawę :evil:
A propos hamulców: B5 to oczywiscie zacisk z Passata.Pewnie wystepuje jeszcze w innych/Audi?/
Zaciski maja ham postojowy na linkę,która trzeba sobie dorobić.
Tarcze są od nowszych Tojot,tylne,tzw tarczobębny.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

kot0072
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: śr lut 20, 2008 8:44 pm
Lokalizacja: Oborniki

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: kot0072 » pn mar 05, 2012 6:17 pm

Z jakiej toyoty dokładnie te tarcze mógłbym się dowiedzieć :) Zbieram info przed podjęciem prac
Co masz zrobić dzisiaj, zrób po jutrze będziesz miał 3 dni wolnego!!

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: rokfor32 » pn mar 05, 2012 7:43 pm

Jeżeli wentylowane - to tarczobębny z J9. Jeżeli lite - to tarcze przednie z J7 przed '90. W obu przypadkach może być konieczne dorobienie pierścienia centrującego (na 100% jeżeli adaptacja dotyczy J7 przed '90, później były większe bębny i większa średnica centrowania, ale nie pamiętam czy taka sama jak przy tarczobębnach z J9).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: Lukaszek :) » wt mar 06, 2012 3:54 pm

Adas pisze:tak wygląda przeszczep: tył Pajero z 100% blokadą przełożenia 39/8 , przód LJ70 z 100% blokadą ARB przełożenia 39/8 , kąt poziomy na wale nie groźny, wyszedł z uwagi na przesunięcie gruchy mostu Pajero.A więc problem tylnych tarcz rozwiązany
witam

Adas powiedz jak z szerokoscia mostow?
duza roznica?
i czy toyota nie ma 4,88 zamiast 4,875?

pozdro
Lukasz

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: Lukaszek :) » wt mar 06, 2012 4:14 pm

cofam jedno z pytan to o 4.88 i 4.875 pytam tylko o roznice w szerokosci :oops: :D

pozdro

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Tracze na tył do Lj 70

Post autor: vandall1 » wt mar 06, 2012 7:09 pm

kot0072 pisze:Z jakiej toyoty dokładnie te tarcze mógłbym się dowiedzieć :) Zbieram info przed podjęciem prac
312 x 18
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości