SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: Mroczny » wt maja 22, 2012 12:14 pm

bardzo prosto

hilux do myjni -> allegro
allegro -> patrol
patrol -> silnik od Igora
sztywny most plus dobry silnik = szczęście

:)21

w aucie na dalekie wycieczki nie rzeźbiłbym - wolałbym zabrać parę kg tych sworzni i ściagacz

CZOBI
Posty: 545
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 5:30 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: CZOBI » wt maja 22, 2012 2:28 pm

:)21 ta patrolsujuperpatrol.
Mroczny wszycho wiem zagadzam sie 100%, ale dociekliwy bywam wiedziec w teori pragne jak cholera.
ze z tym swapem

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: Darek Elwood » wt maja 22, 2012 2:36 pm

Czoberianie... Cy Ty aby cosik nie kombinujes?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: rokfor32 » wt maja 22, 2012 9:39 pm

Piałem - prosto i niskokosztowo.

Używa się przedniego mostu z J7 (hil ma szerszy rozstaw kół, potrzebne są więc dystanse po trzy centy na stronę. Można też zapodać piasty z hila - wtedy dystanse nie są potrzebne, ale trza przerobić mocowania zacisków hamulcowych). Most wycina się kompletny, z radiusami, panhardem, i ze wszystkimi mocowaniami tych elementów do ramy, oraz gniazda sprężyn i amorów. Cena takiego zestawu to jakieś 2,5 tysia. Następnie wycina się z hila cały ifs, a do ramy dospawuje mocowania wycięte z J7. Kolumna kiery zostaje ori hilowa - trza jedynie dorobić końcówkę drążka (przerobić ori drążek spinający kolumnę i idlle arm - obciąć i wytoczyć gwint pasujący do rurki z J7. Druga opcja to wąs kolumny kiery z J7 anglik - wtedy spasi ori drążek z J7).
Do całości jakie nowe springi i amory.

A - i można też zapodać przedni wał napędowy z J7 - jest dłuższy o 3 cm od hilowego - i o tyle też zwiększyć rozstaw osi. Znika wtedy problem z brakiem miejsca w nadkolach przy większych kołach (bez problema wchodzą 33/12,5" na 10 calowych felach. Normalnie dla takich kapci hil wymaga podcinania kabiny albo liftu budy - ifs się liftuje ... słabo).

Generalnie - to bardzo sensowna przeróbka, i jeżeli się porządnie spawy położy to uzyskuje się w zasadzie dokładnie to, co ori oferowała toyota w J7 (jak chodzi o przedni zawias). Czyli coś czemu spokojnie można zaufać jak chodzi o niezawodność daleko od domu ... :wink:

Do całości dojdzie zapewne wymiana przekładni - raczej ciężko utrafić most z J7 z inną niż 4,88.

Koszt części możecie se oszacować. Koszt roboty - to już zależy od zdolności negocjacyjnych ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

CZOBI
Posty: 545
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 5:30 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: CZOBI » pt maja 25, 2012 2:08 pm

madrego i przyjemnie posluchac.dziekulski Rokforu!

ad Elwoodixie no wlasnie stacjonarnosc bytu. to wypisuje na forach jakies smondesy...a qrfa swiat czeka...

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: Jerz23 » sob maja 26, 2012 7:20 am

rokfor32 pisze:Piałem - prosto i niskokosztowo.

... (bez problema wchodzą 33/12,5" na 10 calowych felach. Normalnie dla takich kapci hil wymaga podcinania kabiny albo liftu budy - ifs się liftuje ... słabo)...

10 calowe felgi ? :o Masz Rokfor gdzies zdjecie Hila na takich felgach?
:-?
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: rokfor32 » ndz maja 27, 2012 6:11 pm

Pewnie że mam - mój na takich stoi ... :)21 Jest to zresztą taki "standard" w wydaniu islandzkim. To auto jest bez żadnego liftu - tylko podcięcia.

Obrazek
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: PiRoman » ndz maja 27, 2012 6:20 pm

A to jakie elementy/sworznie przedniego zawieszenia montuje się do Pajerów przy takim "standardzie"?
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: rokfor32 » ndz maja 27, 2012 7:22 pm

Zwyczajne.

Cała "tajemnica" to ciśnienie w gumach - to auto ze zdjęcia jedynie na asfaltach miało jakieś 2 bary. Na szutry i bezdroża - max co zapodawałem to 0,8 bara. Często mniej. To powoduje, że większość wybojów pochłania sama guma, bez przenoszenia sił na zawieszenie. A różnica jest ogromna - przy niskim ciśnieniu moglem zapitalać po szutrówkach z przelotową 80 - 100 km/h, dowolnie długo, bez efektu "zmęczenia" amorów. Przy normalnym, drogowym ciśnieniu jazda kończyła się po ... 5 minutach ... :)21 I nie tylko "plomby z zębów" - po prostu się auta nie dało prosto utrzymać na prostej drodze :)3 A odnośnie tematu wątku - nie wiem ile miały nalatane swożnie w tym aucie, ja na nich zrobiłem z 15 tysi, nadal nic im nie jest ... :wink: Jedyne, co takie koła w hilu dewastują błyskawicznie - to "idlle arm" - wspornik przekładni kiery. Nówka sztuka nabiera luzów po jednym wypadzie w teren. Co prawda się to nie powiększa w nieskończoność - osiąga pewien "poziom
wyluzowania" - i tak zostaje na bardzo długo. Ale zbieżności nie da się już poprawnie ustawić. W Isla metoda na to była "odprężyć się i przyzwyczaić" ... :)21

A - "standard" w Isla przy autach jeżdżących po interiorze to kompresor do kół.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: Jerz23 » pn maja 28, 2012 12:06 pm

Rokfor, hile z tej samej generacji co twoj 4R tez stoja wysoko zawieszone juz w serii. Widze czesto takie auta. Jaki masz rozmiar tych BFG at ?
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: rokfor32 » pn maja 28, 2012 1:25 pm

33/12,5R15. Fele 10" ET -38. Auto jest tylko minimalnie podcięte (tył nadkola), i na te kapcie starcza to z biedą - czasem przy pełnym skręcie i silnym ugięciu zawiasu delikatnie drapało o nadkole. Większe podcięcie wchodzi już do wnętrza kabiny - dlatemu dobrą opcją przy swapie do sztywnej osi jest jej przesunięcie delikatnie do przodu. Wtedy też bez ceregieli wchodzą 35/12,5".
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: PiRoman » pn maja 28, 2012 5:06 pm

Hmmm... :roll:
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: Jerz23 » pn maja 28, 2012 6:50 pm

rokfor32 pisze:33/12,5R15. Fele 10" ET -38. Auto jest tylko minimalnie podcięte (tył nadkola), i na te kapcie starcza to z biedą - czasem przy pełnym skręcie i silnym ugięciu zawiasu delikatnie drapało o nadkole. Większe podcięcie wchodzi już do wnętrza kabiny - dlatemu dobrą opcją przy swapie do sztywnej osi jest jej przesunięcie delikatnie do przodu. Wtedy też bez ceregieli wchodzą 35/12,5".
Tutejsi znawcy zalecaja do tego modelu opony 32" co faktycznie czyni to auto bardzo dobre do jazdy po tutejszych piaskowych pustkowiach..
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: Mroczny » pn maja 28, 2012 8:46 pm

a nie zakładają 44/15 i nie jeżdzą na 0.1 atm?

:)21

sorki Rokfor - musiałem
:)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: rokfor32 » pn maja 28, 2012 9:29 pm

Do tego modelu nie :wink: Przedni dyfer jednak za ladacy. Max co się zapodaje to 38/15,5". Wymaga to już liftu budy, cięcia blach, zmiany przełożeń, cofniecia tylnej osi, przestawienia przednich łap mocowania kabiny ... :)21 - ale pozwala wjechać tam gdzie co najwyżej ratrak wjedzie :wink: Mała masa auta powoduje że nie potrzebuje większych kapci - a ten rozmiar to ostatnie co występuje w radialkach. A na śniegu radial 38 robi o niebo lepiej niż diagonalne 44 - przy masie 4R guma 44/18,5 nie ugina się wcale, nawet bez wentylków ... :)21 Natomiast 38 radialna rozkłada się normalnie, na naleśnik.

http://www.bilasolur.is/

To zbiorcza strona z ogłoszeniami komisowymi, wszystkimi na Isla. Flagą na górze przełącza się na nasz język - se możeta pooglądać ciekawe egzemplarze ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: rokfor32 » pn maja 28, 2012 9:44 pm

Jurek - 32" na 7" feldze (czyli fabrycznej) to max co wchodzi do zupełnie seryjnego auta, bez poszerzeń błotników, i nie wystaje ani nie ociera. Ale dla tego kapcia felga powinna być już szersza. W Isla większość 4R była fabrycznie poszerzana o 5 cm - to pozwalało stosować felgi 8" w seryjnym aucie - i tak też były one oferowane, z kapciami 31 lub 32".
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: Jerz23 » wt maja 29, 2012 1:08 pm

rokfor32 pisze:Jurek - 32" na 7" feldze (czyli fabrycznej) to max co wchodzi do zupełnie seryjnego auta, bez poszerzeń błotników, i nie wystaje ani nie ociera. Ale dla tego kapcia felga powinna być już szersza. W Isla większość 4R była fabrycznie poszerzana o 5 cm - to pozwalało stosować felgi 8" w seryjnym aucie - i tak też były one oferowane, z kapciami 31 lub 32".
No i w sumie fajnie, bo na piaszczystych trakach to w zupelnosci wystarczy. Tutejsi gorale lubia bardzo stare Hile i 4R.
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: gÓral świętokrzyski » sob sie 23, 2014 8:39 pm

...a wracając do tematu

60 tys temu robiąc gruntowny remont przedniego zawisu założyłem sworznie 555 + dorobiłem klamitki do ich samrowania (smarowałem je przez ten czas tak jak wały czyli z góra 2 razy)

Wczoraj na przeglądzie diagnosta stwierdził zero luzów na sworzniach :o

nieźle
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: SAMO ZLO czyli SWORZNIE WAHACZY

Post autor: alban » pt sie 29, 2014 1:49 pm

555 robi tez na pierwszy mont. do toyotów...
FON 666 131 133

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość