http://www.4x4help.com/axle/info.htm
Lj73 - znaki szczególne.
Moderator: Mroczny
Re: Lj73 - znaki szczególne.
To nazywa się most o odciążonymi półosiami (full float axle) i może (ale nie musi
) występować we wszystkich Land Cruiserach H-D (np. J4, J6, J7, J8).
http://www.4x4help.com/axle/info.htm
http://www.4x4help.com/axle/info.htm
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Re: Lj73 - znaki szczególne.
te połosie są przykręcona na 6 srubek fi8. I jak się ścinają to wszystkie na raz.
a ośka się wysuwa po drodze rozdubczając kosz.
Napiszcie coś na ten temat: O toyotach wiem tylko to, że "są najlepsze w świecie"
a ośka się wysuwa po drodze rozdubczając kosz.
Napiszcie coś na ten temat: O toyotach wiem tylko to, że "są najlepsze w świecie"
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Re: Lj73 - znaki szczególne.
Przednie sprzęgiełka są jakos montowane na te 6 śrubek M8 i jakoś sie nie ścinają w terenówkach.
Tylko w odciazonych ukręcenie półosi nie powoduje odjechania koła.
ale to wlasciwie zaśmiecanie tematu...
Tylko w odciazonych ukręcenie półosi nie powoduje odjechania koła.
ale to wlasciwie zaśmiecanie tematu...
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Lj73 - znaki szczególne.
Fi 8 były w modelach J4 i J6. W J8, J10 zapodano tam fi 10 - piasta jest w zasadzie taka sama. I tak się właśnie robi, jak jest taka potrzeba. Te ori szpilki zastępuje albo śrubami w klasie 12.9, albo powiększa do M10.
Owszem, zdarzało się (acz nie słyszałem w "cywilnych" wozach, jedynie w rajdówkach) że te śrubki ścieło. Ale zupełnie nie wiem, co to ma do rodupcenia kosza satelitów - w momencie ścięcia śrub półoś uwalnia napęd - przy 2x4 po prostu przestajesz jechać, przy 4x4 - no na ciśnieniu można jeszcze kawałek pociągnąć na przedzie, i wysuniętą półosią o drzewo zahaczyć ...
Zresztą - na taką okazję można zamontować prościutkie zabezpieczenie, jak już ktoś koniecznie chce mieć pewność "niezgubienia" półośki
Idea tego rozwiązania jest w wytrzymałości - taka konstrukcje przenosi na półoś wyłącznie obciążenia skrętne, sama półoś jest też pozbawiona karbów i podcięć. Przy wersji semi float półoś przenosi również obciążenia zginające (co dokłada się do sumy obciążeń - a wytrzymałość jest stała, więc im większe zginające, tym mniejsze skrętne są przenoszone), a dodatkowo konstrukcja zabezpieczenia łożyska dodatkowo wprowadza karb i pocienia w tym miejscu półoś (w obu wersjach sama półoś ma taką samą średnicę nominalną).
Przyjmuje się, że wersja full float jest w stanie przenieść 30 - 50% więcej momentu niż semi float. Są też wersje wzmacniane do full float, z wytrzymalszego materiału i polerowane. Amerykańce to stosują do tych swoich V8 ...
ps. Piter - na tył idzie sporo większe obciążenie niż na przód.
Owszem, zdarzało się (acz nie słyszałem w "cywilnych" wozach, jedynie w rajdówkach) że te śrubki ścieło. Ale zupełnie nie wiem, co to ma do rodupcenia kosza satelitów - w momencie ścięcia śrub półoś uwalnia napęd - przy 2x4 po prostu przestajesz jechać, przy 4x4 - no na ciśnieniu można jeszcze kawałek pociągnąć na przedzie, i wysuniętą półosią o drzewo zahaczyć ...
Idea tego rozwiązania jest w wytrzymałości - taka konstrukcje przenosi na półoś wyłącznie obciążenia skrętne, sama półoś jest też pozbawiona karbów i podcięć. Przy wersji semi float półoś przenosi również obciążenia zginające (co dokłada się do sumy obciążeń - a wytrzymałość jest stała, więc im większe zginające, tym mniejsze skrętne są przenoszone), a dodatkowo konstrukcja zabezpieczenia łożyska dodatkowo wprowadza karb i pocienia w tym miejscu półoś (w obu wersjach sama półoś ma taką samą średnicę nominalną).
Przyjmuje się, że wersja full float jest w stanie przenieść 30 - 50% więcej momentu niż semi float. Są też wersje wzmacniane do full float, z wytrzymalszego materiału i polerowane. Amerykańce to stosują do tych swoich V8 ...
ps. Piter - na tył idzie sporo większe obciążenie niż na przód.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Lj73 - znaki szczególne.
sorry za zaśmiecanie.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Re: Lj73 - znaki szczególne.
rokfor32 pisze:Fi 8 były w modelach J4 i J6. W J8, J10 zapodano tam fi 10 - piasta jest w zasadzie taka sama. I tak się właśnie robi, jak jest taka potrzeba. Te ori szpilki zastępuje albo śrubami w klasie 12.9, albo powiększa do M10.
Owszem, zdarzało się (acz nie słyszałem w "cywilnych" wozach, jedynie w rajdówkach) że te śrubki ....................
ps. Piter - na tył idzie sporo większe obciążenie niż na przód.
Dzięki za wyjaśnienia
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Re: Lj73 - znaki szczególne.
Nawet w rajdówce 4,5l i simex 36" taki problem nigdy u nas nie wystapił. Przednie sprzęgiełka też wytrzymuja bez problemu, ale przedni dyfer już nierokfor32 pisze:Owszem, zdarzało się (acz nie słyszałem w "cywilnych" wozach, jedynie w rajdówkach) że te śrubki ścieło.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Lj73 - znaki szczególne.
Jak se dobrze przypominam - Franc marudził na te szpilki. Ale on to chyba całe to auto miał jakieś ... pechowe ... 
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Lj73 - znaki szczególne.
Tak wiem o przerabianiu tych flansz na śruby o większej średnicy z powodu częstych usterek.
A tak przy okazji (jeśli autor pozwoli kasztanić nie na temat) - da się przerobić półosie patrolowskie na takie odciążone?
A tak przy okazji (jeśli autor pozwoli kasztanić nie na temat) - da się przerobić półosie patrolowskie na takie odciążone?
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Lj73 - znaki szczególne.
Nie. Półoś w takim przypadku ma zupełnie inną budowę końcówki - no i jest sporo dłuższa, tak z 10 cm. Ale całkowicie inna jest budowa węzła łożyskowego - wygląda wtedy (przy full float) bardzo podobnie jak czop przedniej piasty.
W przypadku nissana seri K prostsza opcja to zapodanie całego mostu z J6 (resor), lub J8 (4link). Gr ma niestety gruchę na środku - a wszystkie toyotowe mosty HD są asymetryczne (wyjątek - Dyna. Ale jest praktycznie nieosiągalny).
W przypadku nissana seri K prostsza opcja to zapodanie całego mostu z J6 (resor), lub J8 (4link). Gr ma niestety gruchę na środku - a wszystkie toyotowe mosty HD są asymetryczne (wyjątek - Dyna. Ale jest praktycznie nieosiągalny).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Lj73 - znaki szczególne.
Jeśli szukasz mostu H233 Full Float to popatrz na małe ciężarówki Nissana - Atleon i Cabstar.Starck pisze:A tak przy okazji (jeśli autor pozwoli kasztanić nie na temat) - da się przerobić półosie patrolowskie na takie odciążone?
Może uda się coś podpasować do Patrola
Patrol LS1 "Czarna Mamba"
Re: Lj73 - znaki szczególne.
No dobra. To gdzie jest legendarna przewaga 70-tek nad wszyskim innym? Wiadomo dlaczego nie kupować jepów albo roVerów. U nas się po prostu nie sprawdziły.
Ale Toyka - powinna się przyjąć.....
Ale Toyka - powinna się przyjąć.....
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Re: Lj73 - znaki szczególne.
KamiL200 pisze:Jeśli szukasz mostu H233 Full Float to popatrz na małe ciężarówki Nissana - Atleon i Cabstar.Starck pisze:A tak przy okazji (jeśli autor pozwoli kasztanić nie na temat) - da się przerobić półosie patrolowskie na takie odciążone?
Może uda się coś podpasować do Patrola
Jak mam coś "dopasowywać" to mam ciarki. Sam jestem inżynierem i jak mi który głupiomądry zaczyna dopasowywać to też mam ciarki...
Wierzę w tych mądrali z Nissana. z drugiej strony mosty bych wzmocnił - skończy się na Porlatach od Marks'a
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Lj73 - znaki szczególne.
Masa. Moja toyka RJ70 waży całe 1600 kg. Nie ma najmniejszego problemu z mostami 8" i kółkami 33/12,5"Starck pisze:No dobra. To gdzie jest legendarna przewaga 70-tek nad wszyskim innym? Wiadomo dlaczego nie kupować jepów albo roVerów. U nas się po prostu nie sprawdziły.
Ale Toyka - powinna się przyjąć.....
A że się słabo przyjęły? cena
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Lj73 - znaki szczególne.
A nie wygoda podróżowania?
Między Y60 a Y61 jest niezła różnica w wadze - a przecież mechanika "prawie" ta sama. Waga poszła w przekroje i tłumienia. nawet buda sztywniejsza nie jest - znany temat rozwiarstwień w komorze silnikowej Y61.
W Toyce typu Serie 70 nie chciałbym się telepać przez 5tys km. A co dopiero 50tys. Tam chyba nawet podsufitki nie ma. Może to i jakoś wpływa na niezawodność.... ale w starych Toykach (tych najlepsiejszych), albo defenderach to bych na "koniec świata" się nie pchał....
Poza tym one małe są. albo takie wrażenie tylko... ciasno w środku. Ale gdzie jest więcej miejsca niż u mnie pod high-roofem
Między Y60 a Y61 jest niezła różnica w wadze - a przecież mechanika "prawie" ta sama. Waga poszła w przekroje i tłumienia. nawet buda sztywniejsza nie jest - znany temat rozwiarstwień w komorze silnikowej Y61.
W Toyce typu Serie 70 nie chciałbym się telepać przez 5tys km. A co dopiero 50tys. Tam chyba nawet podsufitki nie ma. Może to i jakoś wpływa na niezawodność.... ale w starych Toykach (tych najlepsiejszych), albo defenderach to bych na "koniec świata" się nie pchał....
Poza tym one małe są. albo takie wrażenie tylko... ciasno w środku. Ale gdzie jest więcej miejsca niż u mnie pod high-roofem
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Re: Lj73 - znaki szczególne.
rokfor32 pisze:Masa. Moja toyka RJ70 waży całe 1600 kg. Nie ma najmniejszego problemu z mostami 8" i kółkami 33/12,5"Starck pisze:No dobra. To gdzie jest legendarna przewaga 70-tek nad wszyskim innym? Wiadomo dlaczego nie kupować jepów albo roVerów. U nas się po prostu nie sprawdziły.
Ale Toyka - powinna się przyjąć.....
A że się słabo przyjęły? cena
U mnie firma nie ma problemu pomimo 34 cali i ponad 300 km. Toyota. W tym egzemplarzu zasługuje na opopinię nie zawodna.
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Lj73 - znaki szczególne.
Nie masz racji co do wygody. owszem, wersje HD, ze starymi i pordzewiałymi resorami są twarde. Ale te na sprężynach - a szczególnie te z dłuższym rozstawem osi, jak J73 - jeździ się całkiem wygodnie.Starck pisze:A nie wygoda podróżowania?
[..]
W Toyce typu Serie 70 nie chciałbym się telepać przez 5tys km. A co dopiero 50tys. Tam chyba nawet podsufitki nie ma. Może to i jakoś wpływa na niezawodność.... ale w starych Toykach (tych najlepsiejszych), albo defenderach to bych na "koniec świata" się nie pchał....
Poza tym one małe są. albo takie wrażenie tylko... ciasno w środku. Ale gdzie jest więcej miejsca niż u mnie pod high-roofem
Podsufitka - no może w holendrskich ciężarówkach była zdejmowana - ale normalnie jest. Ilość miejsca w środku - to nadwozie jest wysokie, od podłogi do sufitu chyba wyższe niż w patrolu (J73 też bywały w wersji high roof). Jest nieco węższe, ale nie jakieś kosmos, będzie raptem 5 - 7 cm mniej niż w parchu. Pewnie temu, że tapicerowanie drzwi jest na płasko, i żadne podłokietniki i schowki w drzwiach nie pochłaniają miejsca.
Seria 7 to trzy rozstawy osi, stopniowane co ok. 25 cm. nadwozia do najkrótszego i średniego rozstawu były tylko dwudrzwiowe, przy najdłuższym były i dwu (buschtaxi) i czterodrzwiowe.
Silniki - w toyotach układ napędowy składa się jak klocki lego. do tego modelu można zapodać coś z 10 typów silnika, skręcają wszystko bolt on. Obecnie, jest np. wersja J7 z silnikiem 1GR-FE (4.0 V6 ok. 260hp), produkowana na kraje arabskie. Bardzo fajne, mocne i niezajebliwe zestawienie
A - no i chyba ważne - te modele można kupić nowe. Nie są oficjalnie sprzedawane w Europie, ale jest opcja zamówienia sobie (poza siecią oficjalną) auta jako używanego, z przebiegiem ... 50 km
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
Darek Elwood
-

- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości



