Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?

Post autor: rokfor32 » ndz mar 02, 2014 9:13 pm

Ja se juz wnioski z doświadczeń wyciągnąłem. Krzyżaki to uj - mógłbym wymieniać i co pół roku - dla mnie to godzina roboty, i to z dwoma kawami międzyczasie. Ale widełki wału tez nie sa wieczne, i po którymś razie ... już jeden swój wał osadzałem na loctite. I nie chcę więcej.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?

Post autor: lech. » ndz mar 02, 2014 9:29 pm

pinc6x6 pisze:
lech. pisze: jak rocznik poniżej '07.
to znaczy starsze ??
Tak. Przetestowane - starsze zmieniane 2-razy i to samo, po nich używki(!) ('2009 20 tkm klocki -1mm ori) i spokój.

W świeższej zaciski jeszcze ori i spokój.

To oznacza że alfa i omega z sekty pisząc o zmianie materiału tłoczków miał dobre info.

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?

Post autor: Darek Elwood » ndz mar 02, 2014 10:08 pm

rokfor32 pisze:Przybliż. Nie znam tematu. A optimal kojarzy się mi z brandem zamienników ... :roll:
To dystrybutor koyo.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?

Post autor: rokfor32 » ndz mar 02, 2014 10:13 pm

Lechu - rozbierałeś kiedy zapieczony zacisk? zakładam, że nie osobiscie ...

Tłoczki w starszych wersjach sa stalowe, pokryte warstwa chromu. i faktycznie, po czasie, ta warstwa chromu sie niszczy. Koroduje - ale przyczyna zapiekania sie tłoczków nie jest to. Przyczyna zapiekania tłoczków - to uwalone gumki uszczelniające, i napychający sie syf pomiedzy tłoczek a cylinderek. ogniskiem korozji sa głównie cylinderki - bo to gołe żeliwo. Korozja tłoczków, i niszczenie powłoki chromowej - to efekt wtórny.

Ja już miałem do czynienia z zapieczonymi na betonowo tłoczkami - które nie były ani troche skorodowane. Cylinderki - po wyczyszczeniu - też wyglądały dobrze. Problemem były gumki osłaniające. A jakoś nie wierzę, żeby w tej kwestii coś się zmieniło.

Z moich obserwacji wychodzi, że z hamplami nic się nie dzieje - puki klocki grube. Problem zaczyna się, jak klocki to już prawie blacha. Wówczas, nagrzewając się - spalaja gumki osłonowe. A przy zakładaniu następnego zestawu nikt już nie pamieta, żeby razem z klockami zakupić takie specjalne blaszki perforowane, robiące jako izolatory termiczne, zabezpieczające przed przenoszeniem ciepła z klocka na cylinderek (te blaszki korodują, i po prostu większość je wywala, jako zbędne).

Możliwe, że faktycznie w J15 poprawiono materiał cylinderków. Gładki cylinderek to zawsze lepiej, niż skorodowany. Opcja to jednak jedynie dla posiadaczy J12 - do pozostałych modeli nie da się tego wykorzystać.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?

Post autor: rokfor32 » ndz mar 02, 2014 10:14 pm

Darek Elwood pisze:
rokfor32 pisze:Przybliż. Nie znam tematu. A optimal kojarzy się mi z brandem zamienników ... :roll:
To dystrybutor koyo.
No i?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?

Post autor: rokfor32 » ndz mar 02, 2014 10:27 pm

Grzebnąłem trochę po necie. optimal to dystrybutor koyo. Nie importer. I "pakowacz" - czyli firma konfekcjonująca sety naprawcze, i puszczająca pod swoim brandem.

a opinie na temat tego - co pakują - takie se. Raczej z ta dolna tendencją ...

Jak pisałem - ja jeszcze nie miałem wpadki z jakością koyo. Ale firma co mi je sprowadza ciągnie je bezpośrednio od dystrybutora na Europę.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?

Post autor: Darek Elwood » ndz mar 02, 2014 10:52 pm

rokfor32 pisze:
Darek Elwood pisze:
rokfor32 pisze:Przybliż. Nie znam tematu. A optimal kojarzy się mi z brandem zamienników ... :roll:
To dystrybutor koyo.
No i?
No i stąd info. No chyba nie z doopy... ;)
Pakują łozyska koyo do zespółów naprawczych ale KOYO.
Dwa rodaje.

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?

Post autor: lech. » ndz mar 02, 2014 11:00 pm

Rokfor...no jasssne, tylko Ty widziałeś zaciski i tłoczki...



Pisz tam sobie po uważaniu...tutaj rzut monetą...
Refleksji Twojej poddaję, że czytają Ciebie czasem skromni inżynierowie mechanicy z praktyką konstruktorską, z uczelni gdzie czterech na jedno na starcie było normą. I w tym świetle wykład o gumkach brzmi dla nich co najmniej zabawnie.


Na dobranoc -nasz ty orle forumowy- rozkmiń sobie temat: szczelne tłoczki, prawie nowe zaciski..stanęły w ogrzewanym, suchym garażu.

...niemożliwe? a jednak....

Sarin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 6:25 pm

Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?

Post autor: Sarin » ndz mar 02, 2014 11:05 pm

u mnie tez krzyżaki zamienniki były smarowane i hilu po klamki w błocie/wodzie nie jeździł...a wysypały się miałem na myśli złapały luz po 10 tys km.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?

Post autor: rokfor32 » pn mar 03, 2014 12:23 am

lech. pisze:Rokfor...no jasssne, tylko Ty widziałeś zaciski i tłoczki...



Pisz tam sobie po uważaniu...tutaj rzut monetą...
Refleksji Twojej poddaję, że czytają Ciebie czasem skromni inżynierowie mechanicy z praktyką konstruktorską, z uczelni gdzie czterech na jedno na starcie było normą. I w tym świetle wykład o gumkach brzmi dla nich co najmniej zabawnie.


Na dobranoc -nasz ty orle forumowy- rozkmiń sobie temat: szczelne tłoczki, prawie nowe zaciski..stanęły w ogrzewanym, suchym garażu.

...niemożliwe? a jednak....
No i? Jak bym rozebrał te zaciski - to bym sie mógł ustosunkować - dlaczemu. Ale nie widziałem. Sądząc po tonie wypowiedzi - Ty też. Za to na bank wiesz, że były szczelne ...

Ja to rozbieram. Dosyć często. I ZAWSZE powodem ztanięcia jest syf pomiędzy cylinderkiem a tłoczkiem. to, czy syf tam wlazł przez spalona osłone - czy zassało na skutech schłodzenia gorącego zaciski w wodzie - to drugorzędna sprawa. Drugorzędna - dla materiału tłoczka. Syf blokujący jest zawsze. Natomiast skorodowany tłoczek - niekoniecznie.

Zresztą - odniosłem się do tego - że wg mnie takie kategoryczne ocenianie, biorąc za wzór zaciski z J15 jest bez sensu - bo zwyczajnie i prozaicznie są to po prostu elementy nowe, lub prawie nowe. jak by nie patrzeć, ostatnie J12 to auta minimum siedmioletnie, pierwsze to 12 letnie. Więc jak ktoś wyraża takie kategoryczne opninie - porównujac części różniace się - np. o 10 lat - to wg mnie wnioski z takiej oceny są conajmniej dyskusyjne. Dwa - ten typ zacisków toyota stosuje od lekko licząc 30 lat. Wg tej teorii dziadowskości to w tych starszych modelach hample już od dwudziestu lat powinny stać zablokowane na amen. A jakoś tak nie jest - i nie dlatego, że każdy user walczy z tymi zaciskami dwa razy do roku. Owszem, w moim na przykład w zeszłym roku jeden z tłoczków złapał. Przy 250 tysiach i dwudziestuparu latach - i to była pierwsza akcja tego typu w tym aucie - bo to po prostu widać po tłoczkach. Ale jakoś nie skłaniam się do osądu - żeby to był objaw mega badziewności systemu ...

Sam napisałeś, że zapodałeś zacisk z przebiegiem 20 tysi. I się jeszcze nie zapiekł (no cud normalnie :wink: ). Stary, co się zapiekł - też miał 20 tysi - i stanął od leżakowania w garażu?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?

Post autor: pinc6x6 » pn mar 03, 2014 8:31 am

ja z perspektywy używania 2 starszych Hilów i przejechania nimi 1000kkm w pełni popieram spostrzeżenia Rokfora !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości