Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?
Moderator: Mroczny
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?
Ja se juz wnioski z doświadczeń wyciągnąłem. Krzyżaki to uj - mógłbym wymieniać i co pół roku - dla mnie to godzina roboty, i to z dwoma kawami międzyczasie. Ale widełki wału tez nie sa wieczne, i po którymś razie ... już jeden swój wał osadzałem na loctite. I nie chcę więcej.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?
Tak. Przetestowane - starsze zmieniane 2-razy i to samo, po nich używki(!) ('2009 20 tkm klocki -1mm ori) i spokój.pinc6x6 pisze:to znaczy starszelech. pisze: jak rocznik poniżej '07.
W świeższej zaciski jeszcze ori i spokój.
To oznacza że alfa i omega z sekty pisząc o zmianie materiału tłoczków miał dobre info.
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?
To dystrybutor koyo.rokfor32 pisze:Przybliż. Nie znam tematu. A optimal kojarzy się mi z brandem zamienników ...
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?
Lechu - rozbierałeś kiedy zapieczony zacisk? zakładam, że nie osobiscie ...
Tłoczki w starszych wersjach sa stalowe, pokryte warstwa chromu. i faktycznie, po czasie, ta warstwa chromu sie niszczy. Koroduje - ale przyczyna zapiekania sie tłoczków nie jest to. Przyczyna zapiekania tłoczków - to uwalone gumki uszczelniające, i napychający sie syf pomiedzy tłoczek a cylinderek. ogniskiem korozji sa głównie cylinderki - bo to gołe żeliwo. Korozja tłoczków, i niszczenie powłoki chromowej - to efekt wtórny.
Ja już miałem do czynienia z zapieczonymi na betonowo tłoczkami - które nie były ani troche skorodowane. Cylinderki - po wyczyszczeniu - też wyglądały dobrze. Problemem były gumki osłaniające. A jakoś nie wierzę, żeby w tej kwestii coś się zmieniło.
Z moich obserwacji wychodzi, że z hamplami nic się nie dzieje - puki klocki grube. Problem zaczyna się, jak klocki to już prawie blacha. Wówczas, nagrzewając się - spalaja gumki osłonowe. A przy zakładaniu następnego zestawu nikt już nie pamieta, żeby razem z klockami zakupić takie specjalne blaszki perforowane, robiące jako izolatory termiczne, zabezpieczające przed przenoszeniem ciepła z klocka na cylinderek (te blaszki korodują, i po prostu większość je wywala, jako zbędne).
Możliwe, że faktycznie w J15 poprawiono materiał cylinderków. Gładki cylinderek to zawsze lepiej, niż skorodowany. Opcja to jednak jedynie dla posiadaczy J12 - do pozostałych modeli nie da się tego wykorzystać.
Tłoczki w starszych wersjach sa stalowe, pokryte warstwa chromu. i faktycznie, po czasie, ta warstwa chromu sie niszczy. Koroduje - ale przyczyna zapiekania sie tłoczków nie jest to. Przyczyna zapiekania tłoczków - to uwalone gumki uszczelniające, i napychający sie syf pomiedzy tłoczek a cylinderek. ogniskiem korozji sa głównie cylinderki - bo to gołe żeliwo. Korozja tłoczków, i niszczenie powłoki chromowej - to efekt wtórny.
Ja już miałem do czynienia z zapieczonymi na betonowo tłoczkami - które nie były ani troche skorodowane. Cylinderki - po wyczyszczeniu - też wyglądały dobrze. Problemem były gumki osłaniające. A jakoś nie wierzę, żeby w tej kwestii coś się zmieniło.
Z moich obserwacji wychodzi, że z hamplami nic się nie dzieje - puki klocki grube. Problem zaczyna się, jak klocki to już prawie blacha. Wówczas, nagrzewając się - spalaja gumki osłonowe. A przy zakładaniu następnego zestawu nikt już nie pamieta, żeby razem z klockami zakupić takie specjalne blaszki perforowane, robiące jako izolatory termiczne, zabezpieczające przed przenoszeniem ciepła z klocka na cylinderek (te blaszki korodują, i po prostu większość je wywala, jako zbędne).
Możliwe, że faktycznie w J15 poprawiono materiał cylinderków. Gładki cylinderek to zawsze lepiej, niż skorodowany. Opcja to jednak jedynie dla posiadaczy J12 - do pozostałych modeli nie da się tego wykorzystać.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?
No i?Darek Elwood pisze:To dystrybutor koyo.rokfor32 pisze:Przybliż. Nie znam tematu. A optimal kojarzy się mi z brandem zamienników ...
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?
Grzebnąłem trochę po necie. optimal to dystrybutor koyo. Nie importer. I "pakowacz" - czyli firma konfekcjonująca sety naprawcze, i puszczająca pod swoim brandem.
a opinie na temat tego - co pakują - takie se. Raczej z ta dolna tendencją ...
Jak pisałem - ja jeszcze nie miałem wpadki z jakością koyo. Ale firma co mi je sprowadza ciągnie je bezpośrednio od dystrybutora na Europę.
a opinie na temat tego - co pakują - takie se. Raczej z ta dolna tendencją ...
Jak pisałem - ja jeszcze nie miałem wpadki z jakością koyo. Ale firma co mi je sprowadza ciągnie je bezpośrednio od dystrybutora na Europę.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?
No i stąd info. No chyba nie z doopy...rokfor32 pisze:No i?Darek Elwood pisze:To dystrybutor koyo.rokfor32 pisze:Przybliż. Nie znam tematu. A optimal kojarzy się mi z brandem zamienników ...

Pakują łozyska koyo do zespółów naprawczych ale KOYO.
Dwa rodaje.
Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?
Rokfor...no jasssne, tylko Ty widziałeś zaciski i tłoczki...
Pisz tam sobie po uważaniu...tutaj rzut monetą...
Refleksji Twojej poddaję, że czytają Ciebie czasem skromni inżynierowie mechanicy z praktyką konstruktorską, z uczelni gdzie czterech na jedno na starcie było normą. I w tym świetle wykład o gumkach brzmi dla nich co najmniej zabawnie.
Na dobranoc -nasz ty orle forumowy- rozkmiń sobie temat: szczelne tłoczki, prawie nowe zaciski..stanęły w ogrzewanym, suchym garażu.
...niemożliwe? a jednak....
Pisz tam sobie po uważaniu...tutaj rzut monetą...
Refleksji Twojej poddaję, że czytają Ciebie czasem skromni inżynierowie mechanicy z praktyką konstruktorską, z uczelni gdzie czterech na jedno na starcie było normą. I w tym świetle wykład o gumkach brzmi dla nich co najmniej zabawnie.
Na dobranoc -nasz ty orle forumowy- rozkmiń sobie temat: szczelne tłoczki, prawie nowe zaciski..stanęły w ogrzewanym, suchym garażu.
...niemożliwe? a jednak....
Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?
u mnie tez krzyżaki zamienniki były smarowane i hilu po klamki w błocie/wodzie nie jeździł...a wysypały się miałem na myśli złapały luz po 10 tys km.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?
No i? Jak bym rozebrał te zaciski - to bym sie mógł ustosunkować - dlaczemu. Ale nie widziałem. Sądząc po tonie wypowiedzi - Ty też. Za to na bank wiesz, że były szczelne ...lech. pisze:Rokfor...no jasssne, tylko Ty widziałeś zaciski i tłoczki...
Pisz tam sobie po uważaniu...tutaj rzut monetą...
Refleksji Twojej poddaję, że czytają Ciebie czasem skromni inżynierowie mechanicy z praktyką konstruktorską, z uczelni gdzie czterech na jedno na starcie było normą. I w tym świetle wykład o gumkach brzmi dla nich co najmniej zabawnie.
Na dobranoc -nasz ty orle forumowy- rozkmiń sobie temat: szczelne tłoczki, prawie nowe zaciski..stanęły w ogrzewanym, suchym garażu.
...niemożliwe? a jednak....
Ja to rozbieram. Dosyć często. I ZAWSZE powodem ztanięcia jest syf pomiędzy cylinderkiem a tłoczkiem. to, czy syf tam wlazł przez spalona osłone - czy zassało na skutech schłodzenia gorącego zaciski w wodzie - to drugorzędna sprawa. Drugorzędna - dla materiału tłoczka. Syf blokujący jest zawsze. Natomiast skorodowany tłoczek - niekoniecznie.
Zresztą - odniosłem się do tego - że wg mnie takie kategoryczne ocenianie, biorąc za wzór zaciski z J15 jest bez sensu - bo zwyczajnie i prozaicznie są to po prostu elementy nowe, lub prawie nowe. jak by nie patrzeć, ostatnie J12 to auta minimum siedmioletnie, pierwsze to 12 letnie. Więc jak ktoś wyraża takie kategoryczne opninie - porównujac części różniace się - np. o 10 lat - to wg mnie wnioski z takiej oceny są conajmniej dyskusyjne. Dwa - ten typ zacisków toyota stosuje od lekko licząc 30 lat. Wg tej teorii dziadowskości to w tych starszych modelach hample już od dwudziestu lat powinny stać zablokowane na amen. A jakoś tak nie jest - i nie dlatego, że każdy user walczy z tymi zaciskami dwa razy do roku. Owszem, w moim na przykład w zeszłym roku jeden z tłoczków złapał. Przy 250 tysiach i dwudziestuparu latach - i to była pierwsza akcja tego typu w tym aucie - bo to po prostu widać po tłoczkach. Ale jakoś nie skłaniam się do osądu - żeby to był objaw mega badziewności systemu ...
Sam napisałeś, że zapodałeś zacisk z przebiegiem 20 tysi. I się jeszcze nie zapiekł (no cud normalnie

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Hilux L106 krzyżaki oyrginały czy zamienniki?
ja z perspektywy używania 2 starszych Hilów i przejechania nimi 1000kkm w pełni popieram spostrzeżenia Rokfora 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości