Panowie... spokojnie
olej za sprezarka (czyli w rurze łaczacej sekcje kompresora z kolektorem dolotowym) to jeszcze wcale nie powod do paniki i - paradoksalnie - wcale nie na pewno objaw niedomagania turbiny w mechanizmie zuzycia uszczelnien... Przeciez przed turbina (a za filtrem) masz wpiety wezyk od odmy (odpowietrzenia skrzyni korbowej) - czyli teoretycznie i praktycznie, jezeli masz zuzyte np. pierscienie i przedmuchy wieksze niz dopuszczalne to wlasnie ta droga bedzie podawany olej - ktory przechodzi pozniej przez sekcje sprezarki i wydaje sie jakby lała turbina - a tak byc nie musi
zreszta wszystkie madre ksiazki i madrzy ludzie zalecaja NAJPIERW wykonac KOMPLEKSOWA diagnostyke silnika a pozniej podejrzewac sprezarke - malo tego - zbyt duze przedmuchy z motoru moga byc grozne dla ZDROWEJ sprezarki
Marcin - zrob tak:
1. rozepnij wezyk odmy przed rura filtra gdzie jest wpiety
2. skieruj ten wezyk do pustej butelki po oleju umieszczonej stabilnie gdzies pod maska. UWAGA

wezyk nie moze wchodzic szczelnie do butelki! malo tego, wytnij we wierzchu butelki ze dwa duze otwory, aby nadcisnienie z palcem w dupie sobie wylatywalo nie tworzac nadcisnienia w calym tym ukladzie (bo tak jak pisalem mozesz sobie uszkodzic sprawna sprezarke albo w najlepszym razie zafałszowac test)
3. pojezdzij troche, tak z 500 km co najmniej aby oczyscilo sie wnetrze kompresora
4. wykonaj zasadniczy test: zdejmij rure za sprezarka (tą z chromonikieliny), wez biala kartke, przylow ja za sprezarka i popedaluj gazem, tak ostro kilka - kilkanascie razy... duze krople plutego oleju wskazuja na koniecznosc regeneracji - brak kropli wskazuje na permanentne i olejowe przedmuchy z odmy
fertik
PS jezeli masz uszkodzone kolo kompresora *tak to sie fachowa nazywa) czyli wirnik w wyniku konsumpcji przez sprezarke cial obcych - to zaj.ebiscie niedobrze...
niedobrze z roznych przyczyn - rowniez dlatego, ze zakup nowego kola kompresora do CT-20 jest horrendalnie drogi, a uzywki (samego wirnika) nie dostaniesz... musisz szukac uzywanej turbiny badz uzywki z dobrym wirnikiem do regeneracji (ktora jak juz wiesz nie mozesz zrobic byle gdzie

)
poza tym - powyszczerbiane kolo kompresora nie daje Ci wystarczajacego wydatku sprezanego powietrza! tj. turbina sie kreci tak jak powinna, a buta nima bo za maly ladunek powietrza generuje...
powodzenia, seb