Przedni most HDJ 80

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » ndz paź 29, 2006 11:49 am

CARODZIEJ pisze:Witajcie
słysze że macie nieprzychylne opinie o hdj
a co sądzicie o fzj80 może to troche leprze czy takie samo ?
HJ60 :)2
GG: 1105809

CARODZIEJ
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr cze 15, 2005 9:24 pm
Lokalizacja: BIałystok -Zaścianki

Post autor: CARODZIEJ » ndz paź 29, 2006 11:51 am

no ale to 4,5 benzynka w automacie i wogóle jakaś nie bardzo taki autobus w teren czy może jak ładny egzemplaż z 94 roku za 28 tyś przynajmniej se obadam

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz paź 29, 2006 12:02 pm

jak benzyne to lexusa 450 :)
Ostatnio przyjechal taki gosciu ogladac moja G wlasnie takim lexusem.. miodzio! :)2 no i ceny benzyn sa mniejsze.
Jak ktos uzywa auto tylko w weekend i robi np 5-7 tys rocznie to mozna kupic benzyne bo oplaty za diesle niedlugo tak nas przycisna ze roznica w spalaniu bedzie rownowazona przy oplatach :)3 :(

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » ndz paź 29, 2006 12:11 pm

Auto terenowe o bodobnych gabadytach z silnikem benzynowym pali okolo 2 razy wiecej niz diesel.
GG: 1105809

Awatar użytkownika
BAdam
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:06 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BAdam » ndz paź 29, 2006 12:30 pm

Witam !
Chyba tym tematem wywołałem niezłą dyskusję pełną informacji.
Widzę, że niektórzy koledzy są po "przejściach" ze swoimi sprzętami i trochę narzekają.
Ja poznaję dopiero swoją HDJ i coraz bardziej mi się podoba, mimo że głównie stoi na podnośniku. (nadrabiam zaległości poprzednich właścicieli )
Na razie z "przyjemnością" ponoszę koszty decyzji kupna kilkunastoletniego auta. (odpowiedni pakiet startowy był przewidziany )

Już podpowiadam w temacie
Chyląc głowę przed praktycznym doświadczeniem forumowiczów przygotowuję się teoretycznie do zrewidowania przedniego mostu - też cieknie na prawej "kuli".
Rzeczywiście - jak cieknie dużo i na rzadko, to padł uszczelniacz na półosi. Olej z mostu przedostaje się do wnętrza "kuli", która jest obudową dla przegubu (trudne słowo: homokinetycznego, ang.birfield ) i normalnie wypełniona jest smarem stałym. Rozrzedzona mieszanina wycieka przez zewnętrzne uszczelnienie "kuli"( które niekoniecznie musi być do wymiany)
Pozwolicie, że wrzucę trochę obrazków (oczywiście wyłącznie w celach edukacyjnych)
Uszczelniacz to ten podświetlony skrajny element (ok.50zł w Toyocie )

Obrazek

A tu jest uszczelnienie kuli :

Obrazek

Warto sprawdzić łożyska zwrotnicy (el.45611F, stożkowe, regulowane podkładkami )
Jeśli wybite jest gniazdo łożyska w obudowie mostu to już większy problem.( Gdzieś w sieci widziałem zestaw naprawczy likwidujący "jajowate" gniazdo.)

A tu widoczne jest łożyskowanie koła (łożyska stożkowe):

Obrazek

Może ta garść info komuś się przyda...

Przede mną wizja lokalna przegubów, półosi, dyfra. Bo luzy są.
Już się cieszę, że coś będzie naprawiane...
( a nie, że tragedia...)

Opiszcie swoje przygody z przednim mostem. Jakiekolwiek by one nie były...
Dla wymiany doświadczeń.

Pozdrawiam

(i wciąż)

BAdam

CARODZIEJ
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr cze 15, 2005 9:24 pm
Lokalizacja: BIałystok -Zaścianki

Post autor: CARODZIEJ » ndz paź 29, 2006 12:53 pm

sam uszczelniacz to nie wszystko
jeżli tuleja łożyskująca przegób będzie mocno wyrobiona na długo naprawa niepomoże
a nowa jest tylko w nominalnym wymiarze
biorąc pod uwagę wyrobienie przegubu należy dorabiac nową a ztym jest mały zgryz powodzenia

Awatar użytkownika
BAdam
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:06 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: BAdam » ndz paź 29, 2006 12:56 pm

Hej !

Pol napisał :
A teraz o cieknacym przednim moscie:

jak cieknie olej z kuli to trzeba:

1. wymienic uszczelniacze pomiedzy polosia a pochwa mostu
2. zregenerowac na poloskach bierznie tam gdzie chodzi uszczelniacz
3. jak to nie pomoze, to moze oznaczac ze polos pracuje nie centranie
w pochwie , a przyczyna tego moze byc popodginane kule
4 uszczelki na kuli chronia przegob przed dostaniem sie tam syfu - wywalenieu smaru, a nie przed nie wyciekaniem oleju

jak mamy luzy na wieloklinach polosi:

wymienic polosie, przegoby, zabieraki dac od wersji z abs, wymienic kola w mech roznicowym

no, i nie plakac ze drogo , bo to nie jest sport dla biednych
Popieram.

Dlaczego proponujesz zabieraki od wersji z ABS ?

Inne są ? Mocniejsze ?
(Przeguby to się różnią "zębatką" czujnika ABS)

Pozdrawiam
BAdam

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz paź 29, 2006 1:18 pm

a skad masz te rysunki ?

masz moze program serwisowy?

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 29, 2006 1:19 pm

zabieraki z wersji z ABS maja wiecej w sobie wieloklina,
sa glebsze, dzieki temu na wiecej starcza
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 29, 2006 1:20 pm

Drako pisze:a skad masz te rysunki ?

masz moze program serwisowy?
EPC sobie sciagnij do toyoty, tam sa takie rysunki ladne.
Ew online po rusku, http://www.detali.ru
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » ndz paź 29, 2006 1:25 pm

aha, jeszcze bardzo wazna sprawa w kwesti mostu, katy pochylenia kola - bardzo czesto sie kaszania w miare eksploatacji, ludzie zakladaja duze wystajace kola i sie wygina obudowa bo auto ciezkie jak cholera.
Katy sa nie regulowalne, ale ponoc istnieja lozyska zwrotnic mimosrodowe
za pomoca ktorych mozna sobie troche pokombinowac
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » ndz paź 29, 2006 4:35 pm

Zgadza sie. Maja jakiegos bzika na punkcie wsadzania ogromnych opno szerokich i wysokich. Zeby nie ocieraly o rame nadkola itp. to zakladaja do tego felgi odsadzone i dystanse. Jest jeszcze kwestja taka ze takie auto wyglada szpanersko. Ja wiem za Hdj 80 to potezny pojazd i ze musi miec odpowiednie opony. Zawsze jestem zdania ze nalezy przestrzegac rozmiaru zalecanrgo przez poroducenta to bedzie mozna cieszyc sie dluga nie zawodna ekspluatacja bo inaczej to leci wszystko jak nie most sie kszywi to przguby, olosie dyfer itp... (to jest przeciez wszystko obliczone)
GG: 1105809

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » ndz paź 29, 2006 5:38 pm

pol pisze:
buldog80 pisze:Przejechałem już około 100km i jestem dodatkowo lżejszy o jakieś 8 klocków i to nie koniec :-?

oj nie koniec !!
to auto nie wybacza druciarstwa, jak robiles silnik na "nie oryginalach"
to jak skonczysz reszte doprowadzac do stanu uzywalnosci to on sie rozsypie znowu, taki jego urok
Tutaj sie zgadzam bez dyskusyjnie.... Ja odbudowalem moj silnik na oryginalnych czesciach z serwisu toyoty...... efekt:

pracuje idealnie

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » ndz paź 29, 2006 5:46 pm

CARODZIEJ pisze:no ale to 4,5 benzynka w automacie i wogóle jakaś nie bardzo taki autobus w teren czy może jak ładny egzemplaż z 94 roku za 28 tyś przynajmniej se obadam
Ja mam egzemplarz z benzynka........ i jestem bardzo zadowolony.... tylko pamietaj.... zadnego GAZU!!!!!

Gaz to byla pierwsza rzecz ktora wywalilem tuz po zakupie (jakies 3 dni po ) z mojego auta.
A i tak skonczylo sie remontem silnika i jego osprzetu........ z wynikiem takim jaki napisalem w poprzenim poscie

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pn paź 30, 2006 7:23 am

Nikos pisze:... tylko pamietaj.... zadnego GAZU!!!!!
Gaz to byla pierwsza rzecz ktora wywalilem tuz po zakupie (jakies 3 dni po ) z mojego auta.
A i tak skonczylo sie remontem silnika i jego osprzetu........ z wynikiem takim jaki napisalem w poprzenim poscie
:)2 :)2 :)2
Popieram taką postawę. Miejsce gazu jest w kuchni w kuchence. :)21
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pn paź 30, 2006 12:19 pm

pol pisze:
Drako pisze:a skad masz te rysunki ?

masz moze program serwisowy?
EPC sobie sciagnij do toyoty, tam sa takie rysunki ladne.
Ew online po rusku, http://www.detali.ru
czy ma ktos manual do doHDJ z silnikiem 1hd-ft ( ale na plytce w pdfie )

zdobylem na plytce manual servisowy do silnikow hdj i silnikow 3f, 3f-e , 1PZ 1HZ, 1HD-T
ale nie ma tam 1HD-TF

Czy duza jest roznica w osprzecie, sprzegle itp miedzy tymi modelami ?
Jakby ktos chcial taka plytke to na pw.
Ostatnio zmieniony pn paź 30, 2006 1:43 pm przez Drako, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pn paź 30, 2006 1:39 pm

Drako pisze:
pol pisze:
Drako pisze:a skad masz te rysunki ?

masz moze program serwisowy?
EPC sobie sciagnij do toyoty, tam sa takie rysunki ladne.
Ew online po rusku, http://www.detali.ru
czy ma ktos manual do doHDJ z silnikiem 1hdt-ft ( ale na plytce w pdfie )

zdobylem na plytce manual servisowy do silnikow hdj i silnikow 3f, 3f-e , 1PZ 1HZ, 1HD-T
ale nie ma tam 1HDT-TF

Czy duza jest roznica w osprzecie, sprzegle itp miedzy tymi modelami ?
Jakby ktos chcial taka plytke to na pw.
chodzi o roznie miedzy 1hd-t i 1hd-ft? bo tamta reszta to jakby troche inne
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pn paź 30, 2006 1:42 pm

dokladnie

Bo mannual jest caly skrzynia sprzeglo itp rysunki.
Ale nie ma tam nowszego silnika

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pn paź 30, 2006 1:48 pm

Drako pisze:dokladnie

Bo mannual jest caly skrzynia sprzeglo itp rysunki.
Ale nie ma tam nowszego silnika
1hd-ft:
sprzeglo jest wieksze , glowica 24 zaworowa, regulacja zaworow srobkami, inna pompa niz 1hd-t, turbina to nie wiem (w 1hd-t byla ct26),
silnk poprawiony w stosunku do 1hd-t i to bardzo,tyle wiem :)21
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pn paź 30, 2006 1:51 pm

czyli musze szukac noweszego manuala :roll: hehe a jeszcze nawet auta nie mam :) ale do kupna HDJ musze sie dobrze przygotowac , zeby nie kupic smietnika

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pn paź 30, 2006 2:03 pm

Drako pisze:czyli musze szukac noweszego manuala :roll: hehe a jeszcze nawet auta nie mam :) ale do kupna HDJ musze sie dobrze przygotowac , zeby nie kupic smietnika
szukasz 1hd-ft z dwoma blokadami, manual albo automat.
W automacie auto bedzie mniej skatowane.
Gelenda Cabrio 300TD

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » wt paź 31, 2006 1:31 pm

Drako pisze:
pol pisze:
Drako pisze:a skad masz te rysunki ?

masz moze program serwisowy?
EPC sobie sciagnij do toyoty, tam sa takie rysunki ladne.
Ew online po rusku, http://www.detali.ru
czy ma ktos manual do doHDJ z silnikiem 1hd-ft ( ale na plytce w pdfie )

zdobylem na plytce manual servisowy do silnikow hdj i silnikow 3f, 3f-e , 1PZ 1HZ, 1HD-T
ale nie ma tam 1HD-TF

Czy duza jest roznica w osprzecie, sprzegle itp miedzy tymi modelami ?
Jakby ktos chcial taka plytke to na pw.
Drako mam takiego manuala tylko ze musialbym go zeskanowac na pdf
Mam toyotoskie manuale na 1HDT, 1HDFT, 1HDFTE i 1HZ za to potrzebuje do 3F-E jakby co to wal na Priv

Awatar użytkownika
darnok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 12:36 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: darnok » czw lis 02, 2006 11:08 pm

Nikos pisze:
Drako pisze:
pol pisze: EPC sobie sciagnij do toyoty, tam sa takie rysunki ladne.
Ew online po rusku, http://www.detali.ru
czy ma ktos manual do doHDJ z silnikiem 1hd-ft ( ale na plytce w pdfie )

zdobylem na plytce manual servisowy do silnikow hdj i silnikow 3f, 3f-e , 1PZ 1HZ, 1HD-T
ale nie ma tam 1HD-TF

Czy duza jest roznica w osprzecie, sprzegle itp miedzy tymi modelami ?
Jakby ktos chcial taka plytke to na pw.
jakby ktoś chciał to mam w PDF na płytce zeskanowane manuale do HDJ
1 buda z mechaniką (skrzynie, napędy, osprzęt, itp) - bez silników
2 instalacja elektryczna
Tak wogóle to można by to wszystko co jest dostępne gdzieś powiesić, ja nie mam takich możliwośc, ale chętnie udostępnię co mam.
Druga sprawa to zamienniki uszczelniaczy NOK rozprowadzanych przez Corteco. Są spore różnice w cenach pomiędzy siecią Toyoty i Corteco a producent ten sam, poza tym są od razu bez czekania. Podobnie z łozyskami, toyotowskie, szczególnie do dyfra nie cieszą się najlepszą opinią - stąd dość szeroka oferta zamienników u Wuja Sama i u Kangurów. Można spróbować założyć tabelę bezpiecznych w użyciu i o dobrej trwałóści zamienników do Toy. Co o tym tutejsze Koleżeństwo sądzi?
skills over hardware
TLC HZJ80

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości