wskażnik oleju

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » wt lut 06, 2007 11:23 am

To już pomyśl skalarnie i może jakaś mocniejsza jednostke zastosuj?

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pt lut 23, 2007 8:37 pm

Odbiegając wprawdzie od tematu przewodniego... Czy ktoś rozbierał dół silnika 1HD-FT? Zdejmuję miskę olejową do piaskowania i malowania a przy okazji dokonam oględzin dołu silnika. Tak na wszelki wypadek kupiłem kompletny zawór przelewowy /tak mi RJK9 namieszał w głowie. a że podatny jestem to.. :wink: /. Czy po zdjęciu miski, dostęp do rzeczonego zaworu jest prosty czy też trzeba demontować pompę oleju?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » śr lut 28, 2007 8:09 am

No to wszystko jasne. Wskaźnik ciśnienia oleju, a właściwie jego wskazania nie mogą być traktowane poważnie. Wymiana czujnika na nowy, oryginalny z ASO nic nie dało. Wskazania w dalszym ciągu nie odzwierciedlają rzeczywistego ciśnienia w układzie smarowania silnika. Nawet, jeśli weźmiemy pod uwagę dość enigmatyczną „konstrukcję” samego wskaźnika i np. bak skali wyrażonej w cyferkach, to biorąc pod uwagę dane dotyczące prawidłowego ciśnienia można z czystym sumieniem powiedzieć, że wskazania są delikatnie rzecz ujmując ”na oko”. Oczywiście może to dotyczyć tylko mojego auta, przy założeniu, że rzeczony, nowy czujnik i sam zegar są sprawne.

ps. Jeśli ktoś będzie chciał zmieniać zawór przelewowy to jest on ‘za” alternatorem/1HD-FT/ i nie trzeba w tym celu zdejmować miski olejowej/gehenna!!!!/.
psII. Uwaga na sensor poziomu oleju/89491-36080/, który jest umiejscowiony w misce olejowej. Ma on przypadłość polegającą na pękaniu pływaka, co skutkować może brakiem wyświetlania informacji o ewentualnym zbyt niskim poziomie oleju w misce olejowej. W moim wypadku pływak był łaskawy pęknąć w sposób umożliwiający jego naprawę poprzez sklejenie, ale już wiem, że często zdarza się, że o usterce właściciel dowiaduje się po zdjęciu miski/tak jak ja/ gdy na jej dnie nie ma już resztek pływaka, ponieważ „wypłynął” podczas kolejnych wymian oleju. Koszt nowego….. :evil: kosmos - około 1300 złotych. Oczywiście nie jest to gadget niezbędny, ale… Dotyczy to samochodów po 1995 oku i chyba w wersji VX.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » śr lut 28, 2007 10:40 am

Dzięki za info.

Nie wiesz czy taki czujnik z pływakiem wystepuje też w wersji 4,5 Litra?


Bo mam wrażenie, ze u mnie jedyną możliwością oceny smarowania silnika jest patrzenie na ten jak się okazało niepewny zegar ciśnienia...

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » śr lut 28, 2007 5:32 pm

Bullitt pisze:Dzięki za info.

Nie wiesz czy taki czujnik z pływakiem wystepuje też w wersji 4,5 Litra?
...
Jak po przekręceniu kluczyka w stacyjce wyświetla Ci się oliwiarka, z falką pod spodem/kolor pomarańczowy/ to pewnie masz. Ale wystarczy się schylić pod samochód. Czujnik poziomu oleju w silniku jest "pod nogami kierowcy". W połowie wysokości miski olejowej. Przynajmniej tak jest w 1HD-FT.


ps. daj mi VIN to Ci powiem czy powinien być, ale jeśli spełniony jest pierwszy warunek to...
psII. rzeczony czujnik spełnia również funkcję kontrolną temperatury oleju.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » śr lut 28, 2007 10:55 pm

Jutro puszczę Ci priva...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości