HDJ 80 - potrzebna pomoc merytoryczna i praktyczna ZAKUP

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

boryś
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: śr gru 20, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: boryś » śr sty 31, 2007 6:28 pm

teoretycznie tak, ale fakt iz nie mam turbo sprawia ze "wdeptywanie" pedału i tak nic nie da :) wiec przyspieszam i tak powoli - chcac nie chcac - ekonomicznie :)
HZJ 80

Awatar użytkownika
Lachim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 10:24 pm
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: Lachim » śr sty 31, 2007 6:36 pm

Najpierw chciałem nowego Hzj 105 Gx ale coraz bardziej mi się podoba 80-tka i za taką sie rozglądam

boryś
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: śr gru 20, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: boryś » śr sty 31, 2007 10:05 pm

No to powodzenia!
Ja swoją szukałem bardzo długo. I Ciebie też to czeka jeśli chcesz znaleźć HZJ-te w dobrym stanie. Ale wkońcu się udało i znalazłem. No i teraz jestem mega zadowolony :))
HZJ 80

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz lut 11, 2007 4:42 pm

ja jeszcze w paru kwestiach sie poradzic kcem...
lamerskie zapytania ale temat pt. TOYOTA jest mi kompletnie nieznany... !!

wkraczam na nowe tereny... !! :)21

tak wiec: Tojka LC FZJ 80 96 rok... 160 tys mil nakulane... wersja na 40to lecie LC... totalny wypasik w srodku... pewex rzec można ... !!

ale ...

1) wisko zczęzło... !! skrecone na stałe...
kupowac nowe w ASO, czy może sa jakies zamiennki tej samej jakosci ale w "innej" cenie... ?? przerabiał ktos temat??

2) jako ze mase klamotow woze zawsze w bagazniku to szukam rolety do 80tki... wystepowala w tych modelach?? czy musi mi wystarczyc "kocyk" ?? :)21

3) znaczki sa w kolorze złotym (afeeee) a napis na tyle LAND CRUISER jest srebrny?? ten typ tam ma czy jak... ?? :o

4) kierownica ma kolor jasny... nie jest przetarta...ale kolor stracila i nieciakawie to wyglada... !! do obszycia ją dam - moze mi ktos objasnic jak te ustrojstwo pt. poduszka powietrzna sie demontuje ... ?? coby mi w twarz przy sciaganiu kiery nie wywalilo... :)21

5) węże zasialający i powrotny od nagrzewnicy tylnej sie posypaly... !! kupowac oryginaly w ASO czy moge zapodac z gumowych ??

6) kompletnie zczezło oswietlenie kabiny... szukac babola we wlacznikach masowych czy moze jakias znana przypadlosc toto jest??

7) to samo z podnosnikiem szyby kierowcy... tyka przekaznik ale szybka ni huhu... !!

8 ) co przychodzi w miejsce 4 otworkow po kwadracie na srodku tylnego zderzaka ?? uchwyt jakis jak w GR ??

no.... jak cos mi sie przypomni to dopisze... !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » pn lut 12, 2007 10:43 am

Może nie odpowiem na wszystko bo lecę na śniadanie, ale jakby co to kontaktuj się ze mną. Mam sporo dokumentacji i pewne doświadczenie z tym modelem.

1. Padnięta wiskoza to normalna rzecz jak lamerzy nie przekładają opon co jakiś czas (zamieniają miejscami) lub mają choćby jedno koło o nieco innej wielkości (np bardziej starte). Nie radzę jeździć po suchym z taką wiskozą, ale za to zdjęcie jej to pikuś. Przerabiałem, oto link. Jeśli nie znasz angielskiego to mów i wszystko opiszę po polsku. Ja u siebie zdjąłem i mam po prostu taki dyferencjał jak w starszych cruiserach, czyli bez wiskozy. Jak kiedyś dorwę to założę. Koszt takiej części w serwisie to pewnie jakieś 4000zł minimum, więc nie ma co złodziejom pchać w tyłek. Być może ze stanów sprowadzę.

2. Występowała roleta na tył, ale to była wielka rzadkość. Wiadomo, że Toyota będzie to miała, ale na wtórnym rynku, według mnie, nie ma szans.

3. Nie wiem jak z tymi znaczkami. Być może klapa była zmieniana, bo to trochę dziwne, że tu srebro a tu złoto. Ale nie wiem do końca... może to normalne.

4. Jak mi przypomnisz to podrzucę Ci dokumencik jak się zabrać za airbagi.

5. Nie kupuj oryginałów. Podłącz jakieś zwykłe gumowe. To tylko nagrzewnica.

6. A sprawdziłeś bezpiecznik pod maską? Jeśli tak to kwestia jakiegoś zwarcia na wyłącznikach.

7. Szyby to znana przypadłość. Przecierają się te filcowe prowadnice i szyby stają w miejscu, albo też przełączniki od ciągłego działania pod obciążeniem się przepalają. Widziałem komplet przełączników kierowcy za 38zł na Allegro.

8. ??? Nie wiem o co biega... może jakiś hak? Zdjęcie please.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pn lut 12, 2007 11:37 am

8
to jest na zaczep , takie ucho do holowania.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn lut 12, 2007 11:52 am

co do wiskozy to u mnie wisko wentylatora umarło...

LSD tylnego mostu ma sie znakomicie :)


moj blad ze nie sprecyzowalem ...
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pn lut 12, 2007 11:58 am

LX450 pisze: 7. Szyby to znana przypadłość. Przecierają się te filcowe prowadnice i szyby stają w miejscu, albo też przełączniki od ciągłego działania pod obciążeniem się przepalają. Widziałem komplet przełączników kierowcy za 38zł na Allegro.
Może wiesz ile kosztuja te części i które to dokładnie są?

U mnie szyba staneła prawa na amen, a lewa już ledwo ciągnie....

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » pn lut 12, 2007 11:59 am

XJeep pisze:co do wiskozy to u mnie wiskowentylatora umarło...
opis naprawy
http://www.kilometr.republika.pl/
sukaj: wentylator hłodnicy

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » pn lut 12, 2007 3:13 pm

XJeep, masz jeszcze wisko pomiędzy osiami i nie jestem pewien czy w takiej sytuacji tył ma LSD... Jeśli czujesz opory to może właśnie wiskoza środkowa daje się we znaki..

Bullit, jak dotrę dzisiaj wieczorem do domu i nie będę padnięty, to podrzucę odpowiednie pliki.

A swoją drogą to jak się dodaje załączniki na tym forum? Bo zawsze lepiej jak wszystko jest w jednym miejscu niż się posiłkować darmowymi serwerami itd... Po czasie rzeczy często znikają i są potem braki.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pn lut 12, 2007 3:34 pm

LX450 pisze:XJeep, masz jeszcze wisko pomiędzy osiami i nie jestem pewien czy w takiej sytuacji tył ma LSD... Jeśli czujesz opory to może właśnie wiskoza środkowa daje się we znaki..

Bullit, jak dotrę dzisiaj wieczorem do domu i nie będę padnięty, to podrzucę odpowiednie pliki.

A swoją drogą to jak się dodaje załączniki na tym forum? Bo zawsze lepiej jak wszystko jest w jednym miejscu niż się posiłkować darmowymi serwerami itd... Po czasie rzeczy często znikają i są potem braki.
To i ja poproszę bo... tył lewy działa tylko w zakresie 3-5 cm :(
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » pn lut 12, 2007 3:34 pm

No strasznie zamotana ta stronka http://www.kilometr.republika.pl/ , przynajmniej u mnie się wszystko źle wyświetla.

Naprawa wiskozy to kwestia odkręcenia kilku śrubek i wlanie nowego oleju silikonowego. Można też zmienić położenie płytek względem otworów i wtedy będzie chodzić 'sprawniej' na ciepłe klimaty albo mniej sprawnie na zimne klimaty.

Aha, numery tych prowadnic gumowo-filcowych powinny być takie:
Front Door Right Hand side - 68141-60010
Front Door Left Hand side - 68151-60010
Rear Door Right Hand side - 68142-60011
Rear Door Left Hand side - 68152-60011

Kosztują jakieś $60 sztuka, ale ile nasi złodzieje wezmą to nie wiem.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn lut 12, 2007 4:34 pm

a czym sie to padniete wisko srodkowe charakteryzuje?

jaki jest rozdzial mocy na przod -> tyl w FZJ??

a apropo wiska chlodnicy to ponoc nie za bardzo mozna regenerowac...ponoc...

nawet w ASO juz nie maja tego oleju w sprzedazy...a mieli...
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » pn lut 12, 2007 6:29 pm

A jaki masz objaw z tym wiskiem? Nie kręci się wentylator- czy kręci się słabo?

Co do rozkładu napędu- powinno byc 50/50

Aaaa i proszę kolegów o wyjasnienie jakie wisko w napędzie, gdzie to siedzi i czym się zajmuje- bo zaczynam byc zdezorientowany- U mnie nie ma żadnego wisko...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt lut 13, 2007 12:45 am

Bullitt pisze:A jaki masz objaw z tym wiskiem? Nie kręci się wentylator- czy kręci się słabo?
skrecone juz na stale wiec tylko wymianka na nowe wchodzi w gre... !!

Bullitt pisze:Aaaa i proszę kolegów o wyjasnienie jakie wisko w napędzie, gdzie to siedzi i czym się zajmuje- bo zaczynam byc zdezorientowany- U mnie nie ma żadnego wisko...
no ja tez ciekawy jestem... !! po kiego h...ja to wisko ?? chyba ze w miedzyosiowym dba o rozdzial napedow pomiedzy przednia a tylna oska.. ?? w zaleznosci od obciazenia...
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » czw lut 15, 2007 11:32 am

A więc tak... miałem się szybko odezwać, ale nieprzewidziane problemy z netem (mieszkam prawie w lesie) spowodowały pewne opóźnienia.

Z tego co ja wiem to żaden LC z serii 80 nie miał LSD ani z tyłu ani z przodu. Robili to po to, żeby ludzie kupowali chętniej opcję z blokadą dyferencjałów.

A więc modele HDJ/FZJ80 do roku (chyba) '93 miały trzy otwarte dyfry. Przedni, tylny i środkowy. Oczywiście jako standard była blokada centralnego dyfra a jako opcja blokady przedniego i tylnego mostu.

Roczniki powyżej '93 (chyba) miały sprzęgło wiskozowe zamocowane w środkowym dyfrze. Oczywiście jako standard była blokada centralnego dyfra a jako opcja blokady przedniego i tylnego mostu.

Co to jest sprzęgło wiskozowe i co ono robi?

Wyobraźmy sobie sytuację, gdzie w terenie uniosło nam się jedno koło. Dyferencjały działają na takiej zasadzie, że napęd jest przenoszony po najmniejszej linii oporu, więc cała moc zostanie przeniesiona na to podniesione koło i samochód nie jedzie.
Przy sprzęgle wiskozowym, w momencie podniesienia się jednego koła nastąpi zblokowanie się tegoż sprzęgła i moc będzie stopniowo przenoszona na drugą oś, więc samochód przejedzie przez przeszkodę przy uniesionym jednym kole. Więc ta 'wiskoza' to swego rodzaju blokada centralnego dyferencjału, tyle że nie na stałe. Koło musi zrobić kilka obrotów zanim olej w sprzęgle wiskozowym złączy ze sobą płytki i nastąpi zaciśnięcie.

Więc przy normalnej jeździe wiskoza nie jest potrzebna, przydaje się w terenie i na śliskiej nawierzchni typu śnieg czy sporo wody. Dzięki niemu jak któreś koło zacznie się ślizgać, to po chwili wiskoza się zaciśnie i przeniesie napęd na przeciwną oś.

Jak zepsuć sprzęgło wiskozowe? Wystarczy przejechać parę dobrych kilometrów na kołach o różnym rozmiarze i przy dużej prędkości. Wiskoza się zagrzewa, płytki się gną w środku i zaciskają względem siebie na stałe. Mamy wtedy niechcący stałą blokadę dyfra centralnego i dalsza jazda w tym stanie grozi uszkodzeniem mostów.

No i to tyle póki co. Jakby ktoś chciał więcej szczegółów to śmiało.

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » czw lut 15, 2007 12:23 pm

Kurczę;

Ja gdzies czytałem albo słyszałem że była w opcji szpera w tylnim moscie.

O wiskozie w reduktorze (bo rozumiem, ze o to chodzi) jeszcze w HDJ/FZJ80 nie słyszałem i dla mnie było by to conajmniej dziwne. W naszych autach występują dwa typy reduktorów. Jeden otwarty H/N/L z możliwością blokady i drugi H/N/4x4H/4x4L który jest zblokowany deafaultowo- co oznacza, ze przełączając na którykolwiek tryb 4x4 nie powinno się jeździć po twardym.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw lut 15, 2007 12:32 pm

@LX450
Zdaje sie, ze bajki tu opowiadasz... Pierwsze slysze, zeby w 80 byla wiskoza.
Niech sie Kylon wypowie i nas oswieci.

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » czw lut 15, 2007 6:07 pm

Bajek nie opowiadam na 100% bo sam sobie zepsutą wiskozę wyciągałem...

Bullitt
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 10, 2006 10:34 pm
Lokalizacja: Wuwa

Post autor: Bullitt » czw lut 15, 2007 6:11 pm

No dobra- czym się problemy z wiskozą objawiają?


Bo jeżeli się blokuje na stałe- to zamiast wyjmować wisko, można założyć sprzegiełka na przód i jazda. Mniej będzie paliło auto, i szybsze będzie troszkę...

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » czw lut 15, 2007 8:27 pm

Spaprane wisko objawia się tym, że się blokuje i mam cały czas taką niby blokadę dyferencjału. Objawia się to tym, że jak skręcamy koła to samochód toczy się z ogromnymi oporami a na śliskiej nawierzchni koła się blokują. Jak wiadomo bardzo źle wpływa to na mosty, reduktor itd., bo są to dość duże naprężenia.

Nie wiem czy odpinane piasty to dobry pomysł, bo cały czas jedziemy na zaciśniętym wisko i nie wiemy czy ono nie puści czy przeskoczy nagle. Poza tym demontaż wisko to koszt silikonu do uszczelniania pokrywy reduktora, więc taniej niż manualne piasty.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » czw lut 15, 2007 8:58 pm

LX450 pisze:Spaprane wisko objawia się tym, że się blokuje i mam cały czas taką niby blokadę dyferencjału. Objawia się to tym, że jak skręcamy koła to samochód toczy się z ogromnymi oporami a na śliskiej nawierzchni koła się blokują. Jak wiadomo bardzo źle wpływa to na mosty, reduktor itd., bo są to dość duże naprężenia.

Nie wiem czy odpinane piasty to dobry pomysł, bo cały czas jedziemy na zaciśniętym wisko i nie wiemy czy ono nie puści czy przeskoczy nagle. Poza tym demontaż wisko to koszt silikonu do uszczelniania pokrywy reduktora, więc taniej niż manualne piasty.
No i co dalej? Wisko wyjęte i...?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
LX450
Posty: 323
Rejestracja: wt gru 12, 2006 11:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LX450 » czw lut 15, 2007 11:50 pm

... i jeździsz normalnie. Toczy się trochę lepiej i różnicy nie ma. Różnicę wyczujesz jak się zakopiesz w śniegu bo musisz częściej włączać blokadę dyfra, a jak było wisko to w większości ono pomagało. Jakby co to zapraszam do mnie i się przejedziesz bez wisko...

contik
 
 
Posty: 281
Rejestracja: sob mar 15, 2003 7:07 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: contik » śr lut 21, 2007 9:25 pm

[quote="LX450"].....
Z tego co ja wiem to żaden LC z serii 80 nie miał LSD ani z tyłu ani z przodu. Robili to po to, żeby ludzie kupowali chętniej opcję z blokadą dyferencjałów.
.....

3 sztuki z Wrocławia które nie miało mechanicznej blokady w tylnym moście miało tam LSD. Roczniki do 1993.
Wisko na wyjściu reduktora zostało wprowadzono gdzieś koło 1993-93

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » pt mar 02, 2007 8:51 pm

Krecik pisze:mam u siebie automat

z chęcią bym rozmienił na manual

choćby po to żeby wyciągnąć więcej z silnika który potencjał ma zajebisty a ktorego wspomniany automat muli przeokrutnie
no właśnie jak masz automat to nikt potencjału , tobie jako kolejnemu właścicielowi nie wyciągnie
pozdrawiam Marek
offpoje team

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości