2Lt milczy

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pn maja 28, 2007 11:25 am

Zun pisze:
AdAm pisze:A ja tak przy okazji. Ktoś się orientuje czy 2-LT jest silnikiem bezkolizyjnym, czy po zerwaniu paska robi się demolka ?
Niestety nie jest bezkolizyjny :( A skąd wniosek ze to pasek ? Myślę ze w twoim przypadku to akurat najmniej prawdopodobne - a świadczy o tym ten wyciek oleju - myślę , że stało sie to co powiedział dziadek.
Właśnie mi to Leszek sprawdził. Poszedł pasek.
Co do tej kolizyjności to jesteś na 100% pewien ?

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn maja 28, 2007 11:28 am

gdzie poszedł pasek ?? :o
Adaś - u Ciebie ??
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn maja 28, 2007 11:31 am

AdAm pisze:
Zun pisze:
AdAm pisze:A ja tak przy okazji. Ktoś się orientuje czy 2-LT jest silnikiem bezkolizyjnym, czy po zerwaniu paska robi się demolka ?
Niestety nie jest bezkolizyjny :( A skąd wniosek ze to pasek ? Myślę ze w twoim przypadku to akurat najmniej prawdopodobne - a świadczy o tym ten wyciek oleju - myślę , że stało sie to co powiedział dziadek.
Właśnie mi to Leszek sprawdził. Poszedł pasek.
Co do tej kolizyjności to jesteś na 100% pewien ?
nie chce cie stresowac :) Trzeba odkrecic glowice i zobaczyc - ostatnio spotkalem sie z silnikiem hondy , ktory jest na 100 % kolizyjny i przy urwaniu paska nie stalo sie w silniku nic :o . Facet nawet nie bawil sie w zdejmowanie glowicy tylko zalozyl nowy pasek i przy ogolnym zaskoczeniu silnik poprostu odpalil i jezdzi sobie slusznie
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » pn maja 28, 2007 11:34 am

Zun pisze:
AdAm pisze:A ja tak przy okazji. Ktoś się orientuje czy 2-LT jest silnikiem bezkolizyjnym, czy po zerwaniu paska robi się demolka ?
Niestety nie jest bezkolizyjny :( A skąd wniosek ze to pasek ? Myślę ze w twoim przypadku to akurat najmniej prawdopodobne - a świadczy o tym ten wyciek oleju - myślę , że stało sie to co powiedział dziadek.
Pękł mi kiedys pasek w 2LT i jakiez nastapiło moje zdziwienie, że bałagan sie nie zrobił, tak więc chyba nie do końca tak jest jak piszesz.
Podobnie koledze w Avensisie [tez Toyota :D ] strzelił pasek i żadnej tragedii nie było.
Może to tylko przypadek potwierdzający regułę ??
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn maja 28, 2007 11:35 am

sebastian dziurdzik pisze:gdzie poszedł pasek ?? :o
Adaś - u Ciebie ??
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... &start=725
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn maja 28, 2007 11:36 am

Piotrek M pisze:
Zun pisze:
AdAm pisze:A ja tak przy okazji. Ktoś się orientuje czy 2-LT jest silnikiem bezkolizyjnym, czy po zerwaniu paska robi się demolka ?
Niestety nie jest bezkolizyjny :( A skąd wniosek ze to pasek ? Myślę ze w twoim przypadku to akurat najmniej prawdopodobne - a świadczy o tym ten wyciek oleju - myślę , że stało sie to co powiedział dziadek.
Pękł mi kiedys pasek w 2LT i jakiez nastapiło moje zdziwienie, że bałagan sie nie zrobił, tak więc chyba nie do końca tak jest jak piszesz.
Podobnie koledze w Avensisie [tez Toyota :D ] strzelił pasek i żadnej tragedii nie było.
Może to tylko przypadek potwierdzający regułę ??
Dlatego napisalem ze nie chce go stresowac - bo to jakos tak chyba roznie bywa - w Haynesie kiedys przeczytal ze silniki serii L sa kolizyjne - ale po pierwsze mogl sie ktos pomylic a po drugie z ta honda tez wlasnie tak bylo :o
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn maja 28, 2007 11:39 am

aha - tera wiem... ;) poszet pasek :(
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » pn maja 28, 2007 11:41 am

Teraz to chyba najprościej załozyc nowy pasek i ręcznie parę razy obrócic wałem, może nic sie nie wydazyło.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pn maja 28, 2007 11:48 am

sebastian dziurdzik pisze:aha - tera wiem... ;) poszet pasek :(
Wszystko dlatego że 2 skrzynki piwa miałem na pace a nie mogłem się napić bo kierowałem. Więc moje pragnienie poprzez ten pasek sie urzeczywistniło ;-) Ot, siła sprawcza myśli :D
Piotrek M pisze:Teraz to chyba najprościej załozyc nowy pasek i ręcznie parę razy obrócic wałem, może nic sie nie wydazyło.
I taki właśnie jest plan :D

Awatar użytkownika
Bury-Tom
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Bury-Tom » pn maja 28, 2007 9:13 pm

Jedz kolego do jakiegoś warsztatu, bo jesli nie masz zbyt dużego pojęcia to lepiej nie ruszaj bo można narobić sobie większego bigosu. Jak narobiło bigosu to i tak sam nie zrobisz, a jeśli będzie O.K to ustawią Ci dobrze zapłon. A jeśli chodzi panowie o samostart to nawet sama nazwa za siebie mówi, bo inaczej nazywałoby sie to np. wspomagacz zapłonu :D Nie będe ukrywał że czasami jak ktoś dowali posta, to zastanawiam się czy niektórzy wiedzą dlaczego ich auto jedzie do przodu :)21 :)21 :wink: :wink: bez urazy :D
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.

Awatar użytkownika
Aslan
 
 
Posty: 125
Rejestracja: wt paź 17, 2006 8:33 am
Lokalizacja: Kórnik/Rogalin

Post autor: Aslan » pn maja 28, 2007 9:24 pm

Bury-Tom pisze:Jedz kolego do jakiegoś warsztatu
jedź... hehe... jakby jechał to ja bym pojechał..
:)21

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pn maja 28, 2007 9:28 pm

Aslan pisze:
Bury-Tom pisze:Jedz kolego do jakiegoś warsztatu
jedź... hehe... jakby jechał to ja bym pojechał..
:)21
Tylko po co wtedy tam jechać? :)21
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
buldog80
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 21, 2006 7:21 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: buldog80 » pn maja 28, 2007 9:29 pm

Bury-Tom pisze: A jeśli chodzi panowie o samostart to nawet sama nazwa za siebie mówi, bo inaczej nazywałoby sie to np. wspomagacz zapłonu :D Nie będe ukrywał że czasami jak ktoś dowali posta, to zastanawiam się czy niektórzy wiedzą dlaczego ich auto jedzie do przodu :)21 :)21 :wink: :wink: bez urazy :D
Tak, tak kolego samostart jak nazwa wskazuje sam startuje silnik bez niczego. Ot, tak wrzucasz do bagażnika i już lecisz. :roll:
Droga jest celem

Awatar użytkownika
Aslan
 
 
Posty: 125
Rejestracja: wt paź 17, 2006 8:33 am
Lokalizacja: Kórnik/Rogalin

Post autor: Aslan » pn maja 28, 2007 9:47 pm

Zachary pisze:
Aslan pisze:
Bury-Tom pisze:Jedz kolego do jakiegoś warsztatu
jedź... hehe... jakby jechał to ja bym pojechał..
:)21
Tylko po co wtedy tam jechać? :)21
Oj, jest po co..

Awatar użytkownika
Aslan
 
 
Posty: 125
Rejestracja: wt paź 17, 2006 8:33 am
Lokalizacja: Kórnik/Rogalin

Post autor: Aslan » pn maja 28, 2007 10:38 pm

Podsumowując:

1. Pompa chodzi przynajmniej podaje ropę. Po odpowietrzeniu, podciąga, leje nadmiarem i wtryskami.

2. Po zapodaniu samostartu lekkie dymienie, ale nie odpala ani na moment.

3. Gdyby przyczyną była pompa to nie miałoby to moim zdaniem :-? wpływu na start przy samostarcie.

4. Pasek, napięty i kręci. Przynajmniej od góry po odchyleniu obudowy, bo muszę sie z wiatrakiem namęczyć, a czasu brak.

5. Skoro pasek nie zerwany to chyba powinien w jakiejś sekwencji zaskoczyć choć na moment.

Ktoś ma jakieś jeszcze pomysły?


Jak kogoś temat drażni to niech sobie TeleTubisie poogląda.. :)21 rozładowują emocje...

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt maja 29, 2007 12:04 am

buldog80 pisze:Nie wiedziałem że wystarczy samo jego ( samostartu ) sprężenie by się odpalił. Mówiłem, że nie wiem. Wydawało mi się że potrzebna jest iskra.
po pierwsze ....ziew :)21 poczytaj chlopie troszke zasade dzialania diesla (silnika o zaplonie samoczynnym )

po drugie - ''Nie wiedziałem że wystarczy samo jego ( samostartu ) sprężenie by się odpalił''---- jakie semego samostartu ?? a przypadkiem silnik nie zasysa powietrza ?? a skoro tak to nie samego tylko mieszanki paliwo-powietrznej
buldog80 pisze:No dobra ale powiedzcie mi koledzy jakie niby ma być to ciśnienie do tego zapłonu :-? biorąc pod uwagę około 30-40 Barów w dieslu w GMP.
poczytaj moze troszke - wlasnie te cisnienie ma ''cos '' do tego samoczynnego zaplonu
buldog80 pisze:Przed GMP ( górny martwy punkt ) może w takim razie nastąpić wybuch i co? Cofnie wał i tyle chyba nie? Tu nie ma kontrolowanego wybuchu samostartu i w takim razie można se go ...
a to to juz same bzdety wiec pozostawie bez kometarza
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt maja 29, 2007 12:18 am

Aslan pisze:Podsumowując:

1. Pompa chodzi przynajmniej podaje ropę. Po odpowietrzeniu, podciąga, leje nadmiarem i wtryskami.
czyli pompa robi :)2
Aslan pisze:2. Po zapodaniu samostartu lekkie dymienie, ale nie odpala ani na moment.
te lekkie dymienie pochodzi prawdopodobnie z ON -samostart spala sie w zasadzie bezdymnie - pokrec troche i jak zacznie dymic powochaj te spaliny
Aslan pisze:3. Gdyby przyczyną była pompa to nie miałoby to moim zdaniem :-? wpływu na start przy samostarcie.
dokladnie tak - przynajmniej choc na chwile powinien zaskoczyc i pompa wtrysk. w tym momecie nie ma nic do rzeczy - jako paliwo podajesz eter (samostart ) a powietrze ciagnie sam -czyli ma wszystko co mu potrzeba by nastapil zaplon -pozostaje jeszcz kwestia rozrzadu ( by w odpowiednim momecie mial odpowiednie zawory zamkniete
Aslan pisze:4. Pasek, napięty i kręci. Przynajmniej od góry po odchyleniu obudowy, bo muszę sie z wiatrakiem namęczyć, a czasu brak.
Aslan pisze:5. Skoro pasek nie zerwany to chyba powinien w jakiejś sekwencji zaskoczyć choć na moment.
niekoniecznie jesli bardzo przeskoczyl pasek bedzie mieszanke wydmuchiwal i nie nastapi sprezanie a co za tym idzie zaplon

Ktoś ma jakieś jeszcze pomysły?

sprawdz znaki na pasie rozrzadu -zdejmij wszystkie oslony

sprawdz dolot powietrza - najlepiej sciagnij przy kolektorze

popros kogos by ci krecil rozrusznikiem a ty posluchaj czy zasysa powietrze )-jest to dosc charakterystyczny dzwiek dajacy sie uslyszec w kolektorze nawet przy recznym kreceniu silnikiem (druga metoda np bierzesz szmatke ,folie i przykladasz do kolektora ssacego i przyslaniasz wlot powietrza -tylko niech ci nie wciagnie tego )
Aslan pisze:Jak kogoś temat drażni to niech sobie TeleTubisie poogląda.. :)21 rozładowują emocje...
hmmmm musze to kiedys wypróbowac :)21
Ostatnio zmieniony wt maja 29, 2007 12:29 am przez + AND +, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Aslan
 
 
Posty: 125
Rejestracja: wt paź 17, 2006 8:33 am
Lokalizacja: Kórnik/Rogalin

Post autor: Aslan » wt maja 29, 2007 12:25 am

+ AND + pisze: sprawdz znaki na pasie rozrzadu -zdejmij wszystkie oslony
sprawdz dolot powietrza - najlepiej sciagnij przy kolektorze
rozrząd sprawdzę...jak czas znajdę..
dolot powietrza motany przez filtr z kadeta :)21
+ AND + pisze: hmmmm musze to kiedys wypróbowac :)21

jak moja mała ogląda 4 odcinki pod rząd to od tych melodyjek człowiek już emocjonalnie leży.... od jakiegoś czasu ogląda w słuchawkach..

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » wt maja 29, 2007 12:29 am

Bury-Tom pisze:Jedz kolego do jakiegoś warsztatu, bo jesli nie masz zbyt dużego pojęcia to lepiej nie ruszaj bo można narobić sobie większego bigosu. Jak narobiło bigosu to i tak sam nie zrobisz, a jeśli będzie O.K to ustawią Ci dobrze zapłon. A jeśli chodzi panowie o samostart to nawet sama nazwa za siebie mówi, bo inaczej nazywałoby sie to np. wspomagacz zapłonu :D Nie będe ukrywał że czasami jak ktoś dowali posta, to zastanawiam się czy niektórzy wiedzą dlaczego ich auto jedzie do przodu :)21 :)21 :wink: :wink: bez urazy :D
proste jak... ta znana konstrukcja :)2
P.S.
ciekawe czy na forum stomatologów leczą kły na odległość?... musze się tam zapisać
:)21
byleby tylko głowa nie rozbolała
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt maja 29, 2007 12:34 am

Elwood pisze:
proste jak... ta znana konstrukcja :)2
P.S.
ciekawe czy na forum stomatologów leczą kły na odległość?... musze się tam zapisać
:)21
byleby tylko głowa nie rozbolała
za to problem jest prosty -jak kłębek drutu w kieszeni :)21
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Aslan
 
 
Posty: 125
Rejestracja: wt paź 17, 2006 8:33 am
Lokalizacja: Kórnik/Rogalin

Post autor: Aslan » wt maja 29, 2007 12:35 am

Elwood pisze:
proste jak... ta znana konstrukcja :)2
P.S.
ciekawe czy na forum stomatologów leczą kły na odległość?... musze się tam zapisać
:)21
byleby tylko głowa nie rozbolała
leczyć nie leczą, ale stawiają diagnozy :)21

Awatar użytkownika
Aslan
 
 
Posty: 125
Rejestracja: wt paź 17, 2006 8:33 am
Lokalizacja: Kórnik/Rogalin

Post autor: Aslan » wt maja 29, 2007 12:36 am

+ AND + pisze:
za to problem jest prosty -jak kłębek drutu w kieszeni :)21
Zamiast słowa: problem lepiej jest używać słowa: wyzwanie
Lepiej się słyszy :wink:

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt maja 29, 2007 12:42 am

Aslan pisze:
+ AND + pisze:
za to problem jest prosty -jak kłębek drutu w kieszeni :)21
Zamiast słowa: problem lepiej jest używać słowa: wyzwanie
Lepiej się słyszy :wink:
niechaj bedzie :)21
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » wt maja 29, 2007 12:43 am

Aslan, trzymaj się bracie :)2
Kiedys widziałem gościa co słuchawki do bloku przystawiał
:)21
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Aslan
 
 
Posty: 125
Rejestracja: wt paź 17, 2006 8:33 am
Lokalizacja: Kórnik/Rogalin

Post autor: Aslan » wt maja 29, 2007 12:52 am

Elwood pisze: Kiedys widziałem gościa co słuchawki do bloku przystawiał
:)21
u mnie gdyby przystawił do chodzącego, to by już nic więcej w życiu nie usłyszał..

a trzymać się mam zamiar..

"złośliwościami" się nie przejmuję..

ponoć złośliwość jest miarą inteligencji...

a co mam pisać? "dlaczego 2lt nie chce jechać więcej niż 150"?
o świst, cykanie, bzykanie nie będę się pytał, bo tego to mam całą orkiestrę..

wiem, że dla większości problem trywialny... ale co ja poradzę, że facetowi po 30 odbija?? :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości