Transformacja LJ'a

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » czw lis 08, 2007 4:50 pm

To nie prościej było kupić właściwe amory do tego auta ProComp pewnie wiele tańszy nie był od np. OME lub Bilsteina a przerabiać nic by nie trzeba. Pamietaj, że zwiększając kąt pochylenia pracy amortyzatora pogarszają się jego własności
Problem w tym że sprężynki są extra 4cale wyzsze także oryginalna długość amora nie wchodziła w gre.
A co do OME lub Bilteina to te pajace w UK sa nastawieni wyłącznie na swoje(land rover) i ciężko było coś znależć.
Jeżeli chodzi o kąt amortyzatora to będzie taki sam jak tylny lewy oryginał więc jeżeli Toyota uznała że bedzie OK to chyba powinno być ok.Tak mi sie na chłopski rozum wydaje.
Nie wiem tylko jak amortyzator powinien byc wysunięty w pozycji neutralnej tj. auto stoi normalnie na płaskim to amorek powinien być złożony w połowie czy jak jest najlepiej?

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw lis 08, 2007 5:00 pm

ja tam się nie znam
ale pozycja neutralna to nie to, bo będzie ona różna od twardości sprężyn,
raczej ustawić trzeba mocowanie amorka na tyle ile ma opadać most przy wyciągniętym amorku, a później od góry ograniczać odbojnikiem żeby nie dobijało amorka
czy jakoś tak :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pt lis 09, 2007 2:53 pm

Jaką masz teraz odległość do odbojnika od mostu z przodu na tych błękitnych sprężynach?? Przy 4" liftu powinno być ok 16cm i przy takim lifcie powinny być już tuleje mimośrodowe w wahaczach. Bez tego niweluje się kąt wyprzedzenia zwrotnicy tzn. znacząco pogarsza stabilność i prowadzenie auta :)3
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » pt lis 09, 2007 6:34 pm

:)2 za rade.
Tak bedę to też zmieniał bo faktycznie most sie troche przekosił i przód patrzy teraz bardziej w dół.Myśle też na wymianą całych wahaczy na bardziej extremalne :) bo coś te oryginalne za bardzo most trzymają u góry tzn jak zmieniałem sprężyny przy odpietych amortyzatorach to za cholere most nie chciał w dół iść tak jakby go coś trzymało( i nie były to przewody hamulcowe :)21 )
Jak w terrano zmieniałem tył most mogłem opuścić o 1m w dół bez problemu.

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » sob lis 10, 2007 3:31 am

apropo procompa
zalecam przeczytanie tego co się Dyskoteka doktoryzował :D :
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... &start=100
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » sob lis 10, 2007 10:55 am

zalecam przeczytanie tego co się Dyskoteka doktoryzował :
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... &start=100
No tak.Przeczytałem i doszedłem do wniosku że te amorki co on prezentował na fotka to montowane były na fajrant w niedziele chyba.Nie wiem dlaczego miał tylko po dwa spawy na przeciw siebie.Moje są obspawane dookoła elegancko.Nie chwale tyl amortyzatorów bo sie jeszcze niczym wspaniałym nie wykazały(auto jeszcze w garazu) ale jak tylko zostaną sprawdzone to sie wypowiem czy to totalny syf czy nie.Potrzebowałem czego na gwałt i to w dodatku +4" także wybór padł na procompa.anyway :)2

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » sob lis 10, 2007 11:18 am

Wyrzyk widze ze wzorowales sie na "BLessed are the few". Niestety oni zrobili to inaczej dlatego u Ciebie wyszlo tak jak wyszlo z tym przodem...
"A pair of custom springs for the front manufactured with the same characteristics as the Amazon 4.2 springs going into the rear but these are a smaller diameter "

Nie wiem czy zrobiles to z oszczednosci ale cos czuje ze bedziesz to w niedlugim czasie zmienial ;)

Obrazek[/img]
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » sob lis 10, 2007 5:50 pm

Wyrzyk widze ze wzorowales sie na "BLessed are the few". Niestety oni zrobili to inaczej dlatego u Ciebie wyszlo tak jak wyszlo z tym przodem...
"A pair of custom springs for the front manufactured with the same characteristics as the Amazon 4.2 springs going into the rear but these are a smaller diameter "

Nie wiem czy zrobiles to z oszczednosci ale cos czuje ze bedziesz to w niedlugim czasie zmienial
Nie widze żadnej róznicy.
Przecież gosciu napisał że przednie sprężyny dorobili i mają dokładnie taką samą charakterystykę pracy co oryginały z amazona, a jadynie mają mniejszą średnicę.Wydaje mi sie że im po prostu oryginały z amazona nie wchodziły w gniazda z przodu(on ma toyke po 91 roku i tam amorek wchodzi w środek sprężyny)
U mnie wszystko jest ok (auto stoi prosto) sprężyny bardzo ładnie pracują.(jak na warunki garażowe :)21 - skakanie po toyce)

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » sob lis 10, 2007 5:55 pm

No to juz mam jasnosc :) Moze powiesz ile dales za sprezyny+amorki mniej wiecej?
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » sob lis 10, 2007 6:08 pm

Taniocha.
Tutaj daje link do gościa co handluje m.in. amorkami
http://www.cheviot4x4.com/shop/Products ... r%20Shock/

a jeżeli chodzi o sprężynki to wyszło ok 120 funtów.

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » sob lis 10, 2007 6:48 pm

Wyrzyk a jak wygląda u Ciebie dostępność kitów do BJ 73? Może mógłbyś coś podpowiedzieć ??
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » sob lis 10, 2007 6:54 pm

Musiałbym sie pożądnie rozejżeć ale szczeże mowiąc to widze to słabo z tego względu że tego tutaj wogóle nie ma.Sam szukałem BJta i dupa.
Jak już to USA.Tam tego dużo jeżdzi.

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » sob lis 10, 2007 7:07 pm

A tak ogólnie to mam problem z zawieszeniem a dokładnie to nie chcą sie mosty ładnie krzyżować.Dzisiaj robiłem małe testy i tak sobie to wygląda.

Tak jak widać na fotce autko wjechało na wysokość ok. 55 cm i tylne prawe koło zaczynało tracic przyczepność(odpięty amortyzator)
I teraz pytanie.Wydaje mi sie że winą jest mocowanie wachacza w polibuszach.

Czy może ktoś zna jakiś patent na to oprócz wymiany na dzien dzisiejszy wachaczy.ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » sob lis 10, 2007 7:40 pm

A przepiołeś stabilizator ?? bo to najczęściej trzyma...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » ndz lis 11, 2007 12:09 pm

A przepiołeś stabilizator bo to najczęściej trzyma...
Tak.Stabilizator został całkowicie usunięty.
Na 90% wydaje mi sie że są to jednak te ramiona wachaczy.

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » ndz lis 11, 2007 2:57 pm

Tak. Sprężyny od HDJ-ota są troszku na inne masy wykonane.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » ndz lis 11, 2007 3:11 pm

Tak. Sprężyny od HDJ-ota są troszku na inne masy wykonane.
Kiedy ja pisze o opadaniu mostu w dół także sprężyna nie ma tutaj nic do gadania raczej :wink:

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » ndz lis 11, 2007 4:40 pm

A ja patrzę na zamieszczone zdjęcie.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz lis 11, 2007 6:49 pm

WYRZYK jezeli sadzisz ze to mocowania wachacza to odepnij drugi amorek, podnies przod liftem i sprawdz jak Ci ten most opada. Chociaz watpie zebo to go trzymalo. Tak jak mowi Kylon,(On sie zna, ja tylko teoretyzuje :D) te sprezyny maja inna charakterystke...
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » ndz lis 11, 2007 6:58 pm

Nie mówie że sie ktoś zna lub nie.Chodzi o to że sprężyny nie mają nic wspólnego z opadaniem mostu w dół.Nawet jak ich nie ma to jest to samo czyli na bank to jest wina wachaczy.Tak czy nie :)21

Awatar użytkownika
WYRZYK
 
 
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Southampton

Post autor: WYRZYK » ndz lis 11, 2007 7:04 pm

Tak. Sprężyny od HDJ-ota są troszku na inne masy wykonane.
Chciałem ponadto zameldować że do autka dojdą zderzaczki trochę cięższe niż oryginalne oraz w planach są też dwie wyciągareczki + klatka zewnętrzna + bagażnik dachowy + klamoty także te sprężynki będą miały pod czym pracować.
A tak ogólnie to w planach mam wsadzenie mostów od HDJta z blokadami bo tutaj często można je wyrwać za grosze z jakiegoś złomowca :D

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz lis 11, 2007 7:14 pm

Podnies caly przod liftem i sprawdz jak ten most opada. Jezeli faktycznie nie bedzie chcial to nie wiem jak to robia ludzie w starszym modelu z wachaczami na szpilkach bo ja mam na ucho ale mysle ze mozna przespawac mocowania bardziej pod katem. Ale to niech juz sie wypowie ktos kto sie zna...
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » ndz lis 11, 2007 7:36 pm

WYRZYK pisze:Nie mówie że sie ktoś zna lub nie.Chodzi o to że sprężyny nie mają nic wspólnego z opadaniem mostu w dół.Nawet jak ich nie ma to jest to samo czyli na bank to jest wina wachaczy.Tak czy nie :)21
To w końcu chodzi o opadanie mostu czy wykrzyż. Bo jak o wykrzyż to zastanów się jeszcze raz czy sprężyny nie mają nic do tego :wink: . Zawsze w Toyce J7 był sztywny most a nie zawieszenie niezależne :wink:
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz lis 11, 2007 7:43 pm

Chodzi mu o to ze oprocz tego ze ma slaby wykrzyz to przez mocowanie wachacza nie chce mu most opadac.
W blessed are the few na takich sprezynach wygladalo to tak:

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz lis 11, 2007 7:44 pm

Oczywiscie nowszy ma wachacze mocowane na oczko.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości