Wibrujący Janek...tujota edyszyn

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn sty 07, 2008 11:46 pm

sam się zamulasz!
ja jestem stworzony do jazdy na reduktorze 8)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » pn sty 07, 2008 11:48 pm

No tak przełożenia :)20

Dla mnie to bez różnicy :)21

ślinik potrzebuje... powietrza, jak się nagrzeje to daj mu w palnik
:wink:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Mihau
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Siedlce-Waw

Post autor: Mihau » wt sty 08, 2008 12:13 am

Że tak nieśmiało powrócę do tematu..żeby nie było, że automaty konstruują debile i oni nie wiedzą jakie obroty przy jakich prędkościach są najlepsze..bo automat często wrzuca wysoki bieg przy niskich obrotach..ale obroty to też nie wszystko..bo jeśli obciążenie motoru jest znikome, to....czemu nie..ale to raczej nigdy poniżej 2000 obr. Jeśli chodzi o dyzla, to wiadomo, że duże znaczenie ma wydajność turbosprężarki, która 'najlepiej działa' powyżej 2300-2500..A dobre warunki pracy silnika to także dobre smarowanie.

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » wt sty 08, 2008 9:08 am

a nie mozna od taty pożyczyć laczek i luknac jak działa na mniejszych i gładszych? Ale 1800rpm to trochę mało na taki mały silnik - popatrz ciezarówka - tam jest dokładnie wyznaczony zakres ekonomiczny silnika.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt sty 08, 2008 9:39 am

Na LJ70 mam założone w tej chwili 31 calowe ateki, przełożę w sobotę i empirycznie porównam zachowanie samochodu przy tej samej liczbie obrotowej :)2
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » wt sty 08, 2008 11:27 am

Elmer75 pisze:
Damian pisze:P.S. Wykresu do 1KZT nie ma. Po prostu nie ma. Na hamownię trzeba jechać.
czyżby?
Obrazek
sorki za kiepską jakoś :roll:
masz moze fotke takiego wykresu do 1hdt-ft ? 4,2 t

Playboy26
 
 
Posty: 256
Rejestracja: sob lis 17, 2007 8:02 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Playboy26 » wt sty 08, 2008 11:35 am

ten wykres jest do bani, zbyt mało dokładny a pozatym rysowany chyba w paincie, piękne proste linie, mam gdzieś wygres LJ70 na 33" pokaże jak znajde

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » wt sty 08, 2008 11:48 am

Playboy26 pisze:ten wykres jest do bani, zbyt mało dokładny a pozatym rysowany chyba w paincie, piękne proste linie, mam gdzieś wygres LJ70 na 33" pokaże jak znajde
Rzeczywiście ten wykres wydląda jak cykle monstracyjne słonicy singapurskiej. Nie lepiej nauczyć się dobrze zmieniac biegi niż lukać na jakieś kreski?
Toyociarze a taką plackową siarę egzaltują na forum 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » wt sty 08, 2008 2:09 pm

W 60-tce mam dylemat Damiana...
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Elmer75
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn mar 14, 2005 5:52 pm
Lokalizacja: wiocha z tramwajami (Stettin)

Post autor: Elmer75 » wt sty 08, 2008 3:23 pm

Drako pisze: masz moze fotke takiego wykresu do 1hdt-ft ? 4,2 t
niestety nie :cry:
"Chcesz być zdrowy i bogaty, nie pij wódy-idź do chaty" - Dzieci Kapitana Klossa

Awatar użytkownika
Bartek 4.7
 
 
Posty: 218
Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: Bartek 4.7 » wt sty 08, 2008 10:10 pm

Elwood pisze:W 60-tce mam dylemat Damiana...
Bo mały japoński ludzik obliczył wszystko dla odpowiednich kółek.

A jak polski ludzik średnicę kólek podbił o 5 cali to się system wali :)21
Lepiej grzeszyć i żałować niż żałować że sie nie grzeszyło

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt sty 08, 2008 11:55 pm

Elwood to chyba nie ma jakiś specjalnie dużych kółek?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » śr sty 09, 2008 12:05 am

33 cale, to nie jest gwóźdź do trumny...
Poza tym cywil na 31 calach zachowywal sie tak samo.
Dalej, w wersji z turbo bierze od samego dołu, bez turbo trzeba go kręcić ale to "trzeba" to maks 2500obr bo wiecej nie idzie.
Moim zdaniem to źle zstopniowana skrzynia jest...
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr sty 09, 2008 12:28 am

Zestopniowanie to insza inszość.
Stare dobre LJ7 miały lepiej zestopniowaną skrzynię niż KZJ7 - w tym drugim po założeniu 33 cali jest dziura między III a IV biegiem. 50-60km/h do cruisingu na trójce wydaje się zbyt dużo, na czwórce - zbyt mało.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » śr sty 09, 2008 10:39 pm

Damian, się nie martw ja też zakatowuję KZ-TE, mój mądry automat przy spokojnej jeździe wrzuca wyższy bieg przy 2,5tys obr, co skutkuje spadkiem na 1,8 i jeżdżę sobie na czarnym w zakresie 1,8-2 (70-80km/h) w porywach do 2,4 i to mi pasuje (2,4 100km/h ;-). Na reduktorze turystyczne turlanie to przeważnie Twój zakres 1,4-1,8, no dopóki nie trza opon oczyścić, tudzież pod górkę się wturlać, ale fakt wtedy chwilę wcześniej trza podkręcić go bo zaczyna od 2tys. ciągnąć.
Długo już tak się turlam, a silnik czuje się dobrze i ani silnikowego, ani z baku oleju żlopać w nadmiarze nie chce. Rady trzymania go >2,4tys hmm, może i dobre i teorią poparte, ale mi moja praktyka i automat mówi co innego.
Miłego turlania i zmień przełożenia, nie będziesz miał dylematów ;-)
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość