LAND CRUISER HZJ78

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
tj1gd
 
 
Posty: 177
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:11 pm
Lokalizacja: Bertoua/Cameroon/Africa
Kontaktowanie:

Post autor: tj1gd » sob paź 11, 2008 4:36 pm

Igor909 pisze:
tj1gd pisze:Igor909
Na pewno
-zmienię zawieszenie na OME , później pomyślę nad wielkością kółeczek :wink:
-Zderzak skrzynkowy + winda
Jakieś osłony dołu
-Myślę nad blokadą z tyłu
-Rozważałeś wrzucenie Turbiny ??
Niezmiernie bede rad o wszelkie szczegoly tego liftingu:
-cos na temat tego OME - coz za korzysci z tego ?
-jaki to jest ten zderzak
-o jakiej blokadzie mowisz
-nie wiem nawet ze moglbym takie cos rozwazac

moze jakies linki masz co bym zajarzyl ?

przepraszam za nowicjat, my tu tylko jezdzimy tym co ze sklepu, nikt nic nie polepsza, stad cienki bolek jestem w tym mimo ze 2 toyki juz zjechalem.
pozdrawiam
darek

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » sob paź 11, 2008 5:10 pm

tj1gd pisze: Niezmiernie bede rad o wszelkie szczegoly tego liftingu:
-cos na temat tego OME - coz za korzysci z tego ?
-jaki to jest ten zderzak
-o jakiej blokadzie mowisz
-nie wiem nawet ze moglbym takie cos rozwazac

moze jakies linki masz co bym zajarzyl ?
Żeby wrzucić windę i zderzak [ ARB ] z przodu należy wymienić sprężyny na mocniejsze [ większe stałe obciążenie ]
Tył resory mocniejsze , + 400 lub + 600 kg.
Taki lift podnosi samochód o 2 cale [ ok 5 cm ]
Wtedy można myśleć o większych kółeczkach 8)
Tylna blokada to blokada mechanizmu różnicowego w moście
Kit turbinowy zwiększa moc w HZJ-ce o 20 koni
Dlatego się zastanawiam czy warto

Popatrz sobie na stronki
http://www.arb.com.au/
http://www.extremegearoffroad.com/emu.htm
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
tj1gd
 
 
Posty: 177
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:11 pm
Lokalizacja: Bertoua/Cameroon/Africa
Kontaktowanie:

Post autor: tj1gd » sob paź 11, 2008 5:26 pm

Igor909 pisze:
tj1gd pisze:
Popatrz sobie na stronki
http://www.arb.com.au/
http://www.extremegearoffroad.com/emu.htm
wlasnie studiuje podrzucone stronki

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » sob paź 11, 2008 5:32 pm

Kolego z czarnego ladu!

Najpierw pojezdzij oryginalem, ktory w zasadzie nie wymaga modyfikacji, a potem zobaczysz co trzeba zmienic. Najlepiej zawsze sie jezdzi orginalem, jesli nie chcesz go czesto serwisowac. Jak wystarczal Ci orginalny hill, to ten egzemplarz bedzie jeszcze lepszy.

Igor, to ma byc auto do pracy, a nie do zabawy jak Twoj.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » sob paź 11, 2008 5:37 pm

Misiek Cypr pisze: Igor, to ma byc auto do pracy, a nie do zabawy jak Twoj.
To właśnie będzie samochód do pracy
Chyba nie powiesz ze lift , zderzak czy wyciągarka jest do zabawy :wink:
Może też służyć do pracy
W moim wypadku takie wyposażenie jest niezbędne

Ale fakt ....
Każdy powinien motać autko na miarę swoich potrzeb :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » sob paź 11, 2008 10:03 pm

Ostatnio miałem okazję wyposażać samochody do pracy i na każdy szpej było sensowne wytłumaczenie. Klient wiedział czego chce i po co. Faktycznie nie zawsze tylko wyprawówka potrzebuje mocniejszej zawiechy. Coraz częściej instytucje Państwowe kupują samochody a sprzęt potrzebny do pracy waży tyle, że wymaga już zmian. Na standardowym zawieszeniu zaczyna samochodem bujać. Potrzebna jest zmiana układu hamulcowego itp.

Na początek faktycznie pojeździj na zwykłym zawieszeniu. Zobaczysz czy jesteś z tego zadowolony i czy potrzeba Ci czegoś mocniejszego. Jeśli jeździsz po zwykłych drogach zderzak nie jest Ci potrzebny. Jeśli zaś chodzi o busz to może służyć do przedzierania się przez krzuny i inne drobne przeszkody itp.
W wielu przypadkach zderzak może też spełniać formę tarana :wink:

Jeśli wozisz często tyle dzieciaków co na fotce z Hiluxem to warto zawieszenie zmienic bo teraz wejdzie ich dwa razy tyle do nowego autka :)21
Zwróć uwagę też na falgi o czym chyba nikt nie wspomniał. Masz je rozkładane jak w ciężarówce czyli na dzień dzisiejszy posiadasz dętki. Na te felgi bez problemu można zamontować opony w rozmiarze 235/85R16 tudzież 7,5R16 (może i takie masz ?). Rozmiarem polecanym i często stosowanym w tych samochodach jest 255/85R16 lecz po zmianie felg na szersze 6,5 -7 cali. Szerszych opon nie ma sensu. Samochód zwalnia i zaczyna wozić się w koleinach. 285/75R16 również wchodzi na oryginalne felgi np. od HZJ105 (nie rozkładane) lecz troszkę autko traci na mocy i zwiększa się spalanie ropki.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
tj1gd
 
 
Posty: 177
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:11 pm
Lokalizacja: Bertoua/Cameroon/Africa
Kontaktowanie:

Post autor: tj1gd » sob paź 11, 2008 10:55 pm

Kylon, az milo poczytac fachowca, wielkie dzieki
Kylon pisze: Na początek faktycznie pojeździj na zwykłym zawieszeniu. Zobaczysz czy jesteś z tego zadowolony i czy potrzeba Ci czegoś mocniejszego.
dokladnie !!!
Kylon pisze: Jeśli jeździsz po zwykłych drogach zderzak nie jest Ci potrzebny. Jeśli zaś chodzi o busz to może służyć do przedzierania się przez krzuny i inne drobne przeszkody itp.
W wielu przypadkach zderzak może też spełniać formę tarana :wink:
Tutaj zderzaki prawie dookola to podstawa, zwlaszcza, jak piszesz w buszu i jako taran w miescie, inaczej nikt cie nie przepusci na zadnym skrzyzowaniu.
Kylon pisze: Zwróć uwagę też na falgi o czym chyba nikt nie wspomniał. Masz je rozkładane jak w ciężarówce czyli na dzień dzisiejszy posiadasz dętki.
Nie lapie o co chodzi z tymi detkami.
Kylon pisze: Na te felgi bez problemu można zamontować opony w rozmiarze 235/85R16 tudzież 7,5R16 (może i takie masz ?).
..ale Kylon, ponoc 235/85R16 to nie to samo co 7,5R16, bo te pierwsze to ponoc 32/9,5/16 a te drugie to 31/7,5/16 czy cos pokrecilem ?
oryginalne sa wlasnie 7.50R16

Kylon pisze: Rozmiarem polecanym i często stosowanym w tych samochodach jest 255/85R16 lecz po zmianie felg na szersze 6,5 -7 cali. Szerszych opon nie ma sensu. Samochód zwalnia i zaczyna wozić się w koleinach. 285/75R16 również wchodzi na oryginalne felgi np. od HZJ105 (nie rozkładane) lecz troszkę autko traci na mocy i zwiększa się spalanie ropki.
Wiec polecasz 255/85R16, ...a moze lepiej 265/75/16, sa o ok 4 cm nizsze wiec pewnie mniejsze ryzyko ze o cos sie tam beda ocieraly ?

a jakie ET tych felg 7x16 ???

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » śr paź 15, 2008 7:04 am

Masz rozkładane felgi. To widać na zdjęciu. Te rozkładane felgi nie zapewniają niestety szczelności dla opon bezdętkowych w związku z tym masz w oponach dętki. Jest to patent heavy duty stosowany chyba tylko jeszcze w Toyocie. W Europie wulkanizatorzy rozkładają ręce i mój kolega który takowe posiada sam musi sobie u nich je rozkładać. Jeśli nie masz dostępu w Kamerunie do zamienników to zapytaj się o stalowe oryginalne felgi od HZJ105 (A42611-60200). Niech Ci tylko przymierzą w serwisie czy nie wystają. W klasycznym HZJ78 jest ok (nie wiem jak w tym nowym ale niebawem się przekonam 8) ) Przy takiej feldze zostają tylko opony 285/75R16. Do węższych opon trzeba szukać już zamienników.
Wczoraj byłem na sympatycznej imprezce związanej z Twoją misją w Kamerunie :wink:
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
tj1gd
 
 
Posty: 177
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:11 pm
Lokalizacja: Bertoua/Cameroon/Africa
Kontaktowanie:

Post autor: tj1gd » czw paź 16, 2008 8:10 pm

....wczoraj 15.10.2008 w poludnie, odebralem taka bielaske:

Obrazek

..i "juz" o 23h30 dojechalem do domu. Foto z momentu wyjazdu:

Obrazek

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » czw paź 16, 2008 10:55 pm

Gratulacje :)2
Dobry wybór :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
tj1gd
 
 
Posty: 177
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:11 pm
Lokalizacja: Bertoua/Cameroon/Africa
Kontaktowanie:

Post autor: tj1gd » pt paź 17, 2008 5:44 am

Igor909 pisze:Gratulacje :)2
Dobry wybór :wink:
..aty ty kiedy ? czekam z niecierpliwoscia na newsy z liftingu !!!... ja zaczalem od przemalowania felg na bialo.

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » pt paź 17, 2008 7:06 am

tj1gd pisze: ..aty ty kiedy ? czekam z niecierpliwoscia na newsy z liftingu !!!... ja zaczalem od przemalowania felg na bialo.
Myślę ze jeszcze chwilę się zejdzie

Malujesz felgi ?? nie lepiej wymienić .... osobiście nie lubię kół dętkowych , dętki potrafią dać w kość częstym przecieraniem się :wink:
Pierwsze co zrobię to wyrzucę dętki :wink:

A tu przykładowy zderzaczek 8)

Obrazek
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
tj1gd
 
 
Posty: 177
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:11 pm
Lokalizacja: Bertoua/Cameroon/Africa
Kontaktowanie:

Post autor: tj1gd » pt paź 17, 2008 7:41 am

Pewnie ze lepiej wymienic, ale na jakie. Jeszcze mi nie doradzales w tej kwestii, :-) ...a poza tym skad je wziac jesli beda jakies niespotykane. Lazilem po Yaounde i widze same aluminiowe.
Jesli chodzi o bezdetki to nie na te felgi. Kylon pisal ze te moje felgi nie zapewniaja dosc szczelnosci. No i jeszcze nawet nie wiem jak to to sie reperuje jak najedziesz na gwozdzia ! a detki to wiem :-))))

Podeslij mi moze jakis plan, rysuneczek, dokladniejsze fotki tego zderzaka, a moze masz jakies rysunki, zdjecia bagaznikow.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt paź 17, 2008 11:22 am

Zderzak jest produkcji portugalskiej firmy AFN, dedykowany do tego samochodu. Inne propozycje to np. zderzaki australijskiej firmy ARB. Są pewnym kanonem, ale są drogie i wg mnie są mało praktyczne (wystają mocno do przodu).
U siebie w KZJ70 mam zderzak robiony w Polsce na zamówienie i jak widzę Portugalczycy równo ze mnie zerżnęli :)21 Mój zderzak jest prawie taki sam i to jest wg mnie optymalne rozwiązanie.

W ogóle AFN ma kilka fajnych fantów, np. zderzak tylny z mocowaniem na kanister i koło zapasowe.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
tj1gd
 
 
Posty: 177
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:11 pm
Lokalizacja: Bertoua/Cameroon/Africa
Kontaktowanie:

Post autor: tj1gd » pt paź 17, 2008 12:12 pm

Damian pisze:Zderzak jest produkcji portugalskiej firmy AFN, dedykowany do tego samochodu. Inne propozycje to np. zderzaki australijskiej firmy ARB. Są pewnym kanonem, ale są drogie i wg mnie są mało praktyczne (wystają mocno do przodu).
U siebie w KZJ70 mam zderzak robiony w Polsce na zamówienie i jak widzę Portugalczycy równo ze mnie zerżnęli :)21 Mój zderzak jest prawie taki sam i to jest wg mnie optymalne rozwiązanie.

W ogóle AFN ma kilka fajnych fantów, np. zderzak tylny z mocowaniem na kanister i koło zapasowe.
Damianie

ja nic tak wielkiego nie sprowadze, moze masz jakies rysuneczki zdjecia a kazdej strony coby spawacz przestudiowal i zrobil cos w miare podpadajacego pod to ?

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt paź 17, 2008 1:12 pm

Jak masz dobrego spawacza to sprawa jest w zasadzie prosta. I tania :)

Niestety szablonami swojej produkcji nie dysponuję, nie ja byłem wykonawcą, jedynie zarysowałem projekt. Zderzak jest wykonany pociętych wcześniej, wg przygotowanego z tekturowego szablonu, kawałków blachy i zespawanych. Rury zostały wygięte na giętarce i dospawane.

To chyba najlepsze zdjęcie jakie mam (nie zwracaj uwagi na zwichrowanie blachy - zderzak przeżył dzwona z osobówką):
Obrazek

Natomiast jeżeli poczekasz ok. miesiąca, to będę miał zdjęty zderzak i będę mógł zrobić dokładne zdjęcia, razem z miejscami spawów i wysłać Ci je na maila. Będziesz musiał się tylko przypomnieć - najlepiej na PW tutaj na forum. Wtedy pocykam i wyślę Ci paczkę :)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
tj1gd
 
 
Posty: 177
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:11 pm
Lokalizacja: Bertoua/Cameroon/Africa
Kontaktowanie:

Post autor: tj1gd » sob paź 18, 2008 8:59 pm

..i jeszcze tylko 2 fotki juz z domu
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » sob paź 18, 2008 11:09 pm

wow :)2
rzeczywiście musisz wrzucić zawieszenie HD :wink:
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » sob paź 18, 2008 11:28 pm

tj1gd pisze:..i jeszcze tylko 2 fotki juz z domu
Masz sporo dzieciaków :wink:

Czyli resory koniecznie + 800 :)21

Napisz parę słów o aucie , jakie są Twoje pierwsze wrażenia :wink:

Uśmiech dzieciaków ...... bezcenny :D
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » czw paź 30, 2008 6:47 pm

Gratulacje! Jest to jedyny i słuszny wybór samochodu do wskazanych zastosowań. Zawieszenie powinno wytrzymać spokojnie takie obciążenie. Spotkałem się z pękającymi cybantami - stalowe obejmy mocujące resory do tylnego mostu napędowego. Jednak to dotyczyło ekstremalnych wrunków terenowych i użytkowania.

Czy mógłbyś napisać jakie masz dokładnie opony? Wiem i domyślam się, że w rozmiarze 7.50R16. Cjodzi mi jednak o markę i model. Ten rozmiar wydaje się być optymalny do warunków w jakich ten pojazd będzie się poruszał. Felgi są mocne, jednak bywaja problemy z ich rozbieraniem. W Afryce są jednak popularne.

Pozdrawiam również z Czarnego Lądu.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
tj1gd
 
 
Posty: 177
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:11 pm
Lokalizacja: Bertoua/Cameroon/Africa
Kontaktowanie:

Re: LAND CRUISER HZJ78

Post autor: tj1gd » wt sty 06, 2009 7:06 am

Troche o spalinach z ostatniego wyjazdu moja HZJ78 do Douala

Obrazek

Zrobilem 1199 km, ktore potraktowalem jako test spalania.

oto wyniki testu na trasie:
1) w jedna strone jechalem (ok 200 km bitej lesnej i ok 395 asfaltu):
- jak tylko sie dalo to prawie caly czas miedzy 110-120 km/h
- w 9 osob, plus trojka malych dzieci
- z zaladowanym bagaznikiem, raczej lekkie toboly z rzeczami, na jakies 10 cm powyzej gornego rantu bagaznika
- z klimatyzatorem na 3/4 wydajnosci dla kierowcy i pasazera obok, na calej trasie
- z otwartymi wszystkimi oknami przedzialu pasazerskiego na przynajmniej 2/3 odcinka
- na starcie dwa pelne baki, wiec przeszlo 180 kg wagi

spalilem 14,87 l/100km


2) z powrotem jechalem (ok 395 asfaltu i ok 200 km bitej lesnej ):
- caly czas ok 90 km/h , w kazdym razie nigdy nie przekroczylem 100 km/h
- 7 osob plus 1 male dziecko
- nic na bagazniku
- z klimatyzatorem na 1/2 wydajnosci
- z zamknietymi wszystkimi oknami
- na starcie 1 pelen bak, wiec ok 90 kg wagi

spalilem 12,50 l/100km

Moze kiedys w malej porze deszczowej odwaze sie jechac bez klimatyzatora, wowczas z pewnoscia spalanie spadnie ponizej 12 l/100km. Ciekawe gdyby tak jeszcze zdjac bagaznik kiedys.

..tyle z ostatniego testu
pozdrawiam z drog wschodniego Kamerunu
darek
tj1gd

Awatar użytkownika
tj1gd
 
 
Posty: 177
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:11 pm
Lokalizacja: Bertoua/Cameroon/Africa
Kontaktowanie:

Re: LAND CRUISER HZJ78

Post autor: tj1gd » wt lut 09, 2010 10:52 pm

HZJ-78 przed zaladunkiem:

Obrazek

po zaladunku bagaznika:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

po zaladunku czesci osobowej (druhny w drodze do "palacu slubow"):

Obrazek

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: LAND CRUISER HZJ78

Post autor: Igor V8 » wt lut 09, 2010 11:01 pm

No nie powiem ... Druhny ładne :)2

:wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
tj1gd
 
 
Posty: 177
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:11 pm
Lokalizacja: Bertoua/Cameroon/Africa
Kontaktowanie:

Re: LAND CRUISER HZJ78

Post autor: tj1gd » wt lut 09, 2010 11:04 pm

Igor909 pisze:No nie powiem ... Druhny ładne :)2

:wink:
w imieniu druhen dziekujemy!!!!

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: LAND CRUISER HZJ78

Post autor: Igor V8 » wt lut 09, 2010 11:15 pm

Napisz jak sprawuje Ci się Toyotka :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości