BJ73
Moderator: Mroczny
- tytus_tytusiński
- jestem tu nowy...
- Posty: 62
- Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontaktowanie:
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
ja raczej tradycjonalista jestem
żołądkowa
ewentualnie piwo pod ogórki
no i tequila, ale tu ciężko, bo wybór mały
większość parszywa, raptem trzy pozycje na rynku akceptowalne
wina...do jedzenia raczej, czerwone. Więc już z kilo sera zjadłem
żołądkowa
ewentualnie piwo pod ogórki

no i tequila, ale tu ciężko, bo wybór mały
większość parszywa, raptem trzy pozycje na rynku akceptowalne
wina...do jedzenia raczej, czerwone. Więc już z kilo sera zjadłem

Ostatnio zmieniony pt sty 25, 2008 11:53 pm przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
- tytus_tytusiński
- jestem tu nowy...
- Posty: 62
- Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontaktowanie:
- bartollini
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: sob gru 22, 2007 10:17 pm
- Lokalizacja: Nowe Załubice
a ja do dziś jeszcze nie zrobiłem sprzęgiełek piast i żadna hiena niestety nie odezwała się z super ofertą...Damian pisze:buki71 pisze:Co do zawieszenia dostałem już oferte ze specyfikacja od Michała Kalety rozumiem ze przedstawiciela firmy Dobins. Kurna jak to szybko dziala.
Hieny czujne jak zawsze
...niewiele jeżdżę i niewiele znam się, ale mam wrażenie, że 3B to najlepsze z tego wozu. nawet po 400 tyś.
BJ 75 okaleczony
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Pompa rzędowa od rotacyjnej różni się przede wszystkim ilością sekcji tłoczących (w rotacyjnej 1 a w rzędowej tyle ile cylindrów). I sekkcje tłoczące ZAWSZE są smarowane paliwem, więc zbytniego syfu nie można lać.
Damian, a to co wrzuciłeś na rysunku to nie czasem common rail?
Damian, a to co wrzuciłeś na rysunku to nie czasem common rail?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
tytus_tytusiński, nie ma czegoś takiego jak wtryskiwacze bezpośrednie i pośrednie (mogą być za to otwarte albo zamknięte
). Jest za to system wtrysku pośredniego i bezpośredniego. Różnice:
Wtrysk pośredni:
- komora wirowa w głowicy (komora wstępna), połączona z cylindrem małym utworem (zwykle nie większym niż 1 cm2)
- tłok płaski
- ciśnienia sprężania 22 i wyższe
- ciśnienia wtrysku - ok 16 MPa
Wtrysk bezpośredni:
- komora wirowa w tłoku, rzadko w głowicy
- iśnienia sprężania od 16
- ciśnienia wtrysku 25 MPa i wyżej
Przy wtrysku pośrednim w zasadzie zawsze są świece żarowe w głowicy, w okolicy wtryskiwacza. Przy bezpośrednim czasem są w głowicy, ale rzadko (komplikują mocno kształt głowicy i tłoka), poza tym nie są tak niezbędne do zapłonu jak przy wtrysku pośrednim.

Wtrysk pośredni:
- komora wirowa w głowicy (komora wstępna), połączona z cylindrem małym utworem (zwykle nie większym niż 1 cm2)
- tłok płaski
- ciśnienia sprężania 22 i wyższe
- ciśnienia wtrysku - ok 16 MPa
Wtrysk bezpośredni:
- komora wirowa w tłoku, rzadko w głowicy
- iśnienia sprężania od 16
- ciśnienia wtrysku 25 MPa i wyżej
Przy wtrysku pośrednim w zasadzie zawsze są świece żarowe w głowicy, w okolicy wtryskiwacza. Przy bezpośrednim czasem są w głowicy, ale rzadko (komplikują mocno kształt głowicy i tłoka), poza tym nie są tak niezbędne do zapłonu jak przy wtrysku pośrednim.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
a ja rotacyjnąWojteeek pisze:Ja w 3B mam pompę rzędową

1. z pąpą


2. wersja z wtryskiem pośrednim, świecami żarowymi w bloku oraz pompą (pąpą

coś będzie....
drobne poprawki:
silnik z wtryskiem bezposrednim to nie był 3B, tylko 13B (swieca tzw płomieniowa w kolektorze - choc nie byla to stricte płomieniowa tylko normalnie prądem ogrzewająca zasysane powietrze), brak swiec żarowych w cylindrach, chłodzenie denka toka (zdaje sie natryskiem oleju)
i na tej bazie powstał 13B-T
w moim 13B miałem uszkodzone/niepodłączone sterowanie ta płomieniówką w kolektorze - do minus dziesięciu nie robiło to na silniku żadnego wrażenia, zapalał od strzału
silnik z wtryskiem bezposrednim to nie był 3B, tylko 13B (swieca tzw płomieniowa w kolektorze - choc nie byla to stricte płomieniowa tylko normalnie prądem ogrzewająca zasysane powietrze), brak swiec żarowych w cylindrach, chłodzenie denka toka (zdaje sie natryskiem oleju)
i na tej bazie powstał 13B-T

w moim 13B miałem uszkodzone/niepodłączone sterowanie ta płomieniówką w kolektorze - do minus dziesięciu nie robiło to na silniku żadnego wrażenia, zapalał od strzału
robok rzępoli w harapuciu
przecież pisałem, że żarowych nie było w 3B z rotacyjnymi pompami a płominiową nazwałem "to co siedzi w kolektorze"
...co do 13B to tu obaj mamy rację
...silnik 3B wystepuje w obu wersjach (z rzędową i z rotacyjna pompą)...model 13B - o którym np nic nie wie moje EPC
(jest tylko 3B i 13B-T) prawdopodbnie jest jakąś mutacją 3B zwiazaną w wprowadzeniem wersji turbo. Być może chodzi o pożniejsze wersje 13B-T pozbawioną turbiny. Wg wiedzy mojego EPC w Europie występowały dwie wersje 3B oraz 13B-T. Zresztą byłoby to zgodne z nomenklaturą nazw silników toyoty w tamtych czasach: dodanie "z przodu" cyfry "1" plus "T" na końcu oznaczało wersje z turbo



Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 3:38 pm przez Maniek, łącznie zmieniany 1 raz.
coś będzie....
tojka byla z 1986, z rynku duńskiego, sprawdzenie VIN nic nie da - według niego ten egzeplarz powinien miec silnik 3B
po prostu włascicielowi co najmniej wydmuchało uszczelkę pod głowicą (lub była poważniejsza awaria) - wskazywały na to lekko rozdęte miejscami magistrale w chłodnicy i prawdopodobnie (bo tak bylo chyba taniej
) wymienil silnik na jakąś używkę, którą miał pod ręką... a używka pochodziła najprawdopodobiej z połcieżarówki toyota eeeee, jak ona sie nazywała... nooooo... DYNA !
silników 13B bylo ponoc dosc sporo w południowej ameryce
po prostu włascicielowi co najmniej wydmuchało uszczelkę pod głowicą (lub była poważniejsza awaria) - wskazywały na to lekko rozdęte miejscami magistrale w chłodnicy i prawdopodobnie (bo tak bylo chyba taniej



silników 13B bylo ponoc dosc sporo w południowej ameryce

robok rzępoli w harapuciu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości