Blokada tylnego mostu w J70

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn mar 24, 2008 5:12 pm

Hehe, dyskusje są fajne.. :)21

A LSD lepiej jak jest niż jak go nie ma.. Czasem te kilka głupich NM, które ono daje jest decydujące.. ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn mar 24, 2008 5:15 pm

TomaszRT pisze: A LSD lepiej jak jest niż jak go nie ma.. Czasem te kilka głupich NM, które ono daje jest decydujące.. ;)
Dostrzeżenie tych kilku Nm przekracza mozliwości mojej percepcji :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn mar 24, 2008 5:16 pm

TomaszRT pisze: Twój przykład świadczy tylko o bardzo małym tarciu wewnętrznym przytaczanych przez Ciebie przykładów LSD.
No właśnie, bo przekazuje np. tylko 30% dostępnego momentu obrotowego :)21

:)20

odpadam, jadę do rodzinki ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn mar 24, 2008 5:20 pm

Damian pisze:No właśnie, bo przekazuje np. tylko 30% dostępnego momentu obrotowego :)21
Już wykazałem, że %.. to do określania mocy sponiewierającej trunku są dobre :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn mar 24, 2008 5:21 pm

Mroczny pisze:ślicznie
:)21
No co ? :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn mar 24, 2008 8:31 pm

Byłem na testach - wynik negatywny. :)3
Jest mniej więcej jak Damian pisze - jak koło zawiśnie to LSD się wyłącza. I właśnie wyłącza, a nie przenosi coś przez tarcie, zupełnie niczego nie przenosi. Jak jedno koło zaczynało tracić przyczepność to auto zaczynało się staczać do tyłu (bo pod lekką górkę było) :wink:
Wnioski jakie mi się nasuwają to:
- mój paść ma za dużo km natłuczone i blokada nie działa jak powinna
- ten system wogóle nie działa przy dużej różnicy w prędkościach obrotowych półosi i braku obciążenia jednej z nich (przy próbie asfalt - trawa zadziałał)
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » pn mar 24, 2008 8:52 pm

Twoj smietnik jest stary i ma duzo KM-to jest powod :)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn mar 24, 2008 9:08 pm

To też, ale prawidłowa jest odpowiedź B
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » pn mar 24, 2008 9:11 pm

Dlatego trza se sprawic 2 oddzielne linki do hebli :lol: Taka blokada dla ubogich no i oczywiscie + na trialu :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn mar 24, 2008 9:16 pm

albo pilot pociągający za sznurki :)20
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

toyota
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw lut 21, 2008 8:02 pm

Post autor: toyota » pn mar 24, 2008 9:17 pm

Qbartx pisze:Dlatego trza se sprawic 2 oddzielne linki do hebli :lol: Taka blokada dla ubogich no i oczywiscie + na trialu :)21
nie do końca dla ubogich. taki system tylko sterowany komputerem mają prawie wszystkie nowe modele terenowe np land cruiser v8, tuareg itp.
ma jedną wadę ma azstosowanie na wykrzyżach ale już nie w błocie ;)

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn mar 24, 2008 9:38 pm

Damian pisze:To też, ale prawidłowa jest odpowiedź B
Zatem prosze o wyjaśnienie wpływu dużej różnicy w prędkościach obrotowych półosi i braku obciążenia jednej z nich na działanie bądź nie LSD..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » pn mar 24, 2008 9:38 pm

Się to nazywa ATRC :wink:
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » pn mar 24, 2008 10:20 pm

toyota pisze:
Qbartx pisze:Dlatego trza se sprawic 2 oddzielne linki do hebli :lol: Taka blokada dla ubogich no i oczywiscie + na trialu :)21
nie do końca dla ubogich. taki system tylko sterowany komputerem mają prawie wszystkie nowe modele terenowe np land cruiser v8, tuareg itp.
ma jedną wadę ma azstosowanie na wykrzyżach ale już nie w błocie ;)
Coz, chyba z tymi ubogimi nie trafilem :)21
Rozumiem ze ta "blokada" zalacza sie tylko przy znacznej roznicy predkosci obrotowej kol a dane bierze z czujek tych samych co abs?Jakby isc tym tropem to po przeprogramowaniu kompa daloby rade wykombinowac, jezeli oczywiscie fizycznie uklad nadazy, zeby to dzialalo i w blocie.Jakby podpiac jakiegos piggybacka,po zalaczeniu przyciskiem "blokady" nastawy kompa zmienialyby sie na utrzymywanie jednakowej predkosci kol :) Wymiana klockow po kazdym wyjezdzie w teren :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn mar 24, 2008 10:22 pm

przed rajdem możnaby konkurencji wirusa w system zapodawać :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

toyota
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw lut 21, 2008 8:02 pm

Post autor: toyota » pn mar 24, 2008 10:22 pm

wiesz jeżeli chodzi o błoto to dobrze by było żeby obydwa koła się kręciły na osi ;) czyli chamowanie jednego z nich robiło by jeszcze gorzej. do tego właśnie służa 100% blokady mechanizmu różnicowego. i tego sie pominąć nie da. hamowanie jednym z kół jest dobre na wykrzyżu ;)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn mar 24, 2008 10:25 pm

nie ma bata, ani elwro 800 junior, ani lockright, ani LSD nie da Ci tego co da ARB ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn mar 24, 2008 10:29 pm

TomaszRT pisze: Zatem prosze o wyjaśnienie wpływu dużej różnicy w prędkościach obrotowych półosi i braku obciążenia jednej z nich na działanie bądź nie LSD..
Sczegułowo - to będzie jak rozbiorę dyfer :wink:
Teoretycznie, i po przeglądnięciu rysunków tego mechanizmu, to wygląda na to, że siłę potrzebną do utrzymania płytek nieruchomo względem siebie powinno wywoływać jakieś naprężenie wstępne pakietu. A to oznacza, że taki mechanizm działa jak zablokowany aż do momentu, kiedy różnica momentów obrotowych działąjących na jedną i drugą półoś nie przekroczy momentu tarcia w płytkach. Tak się będzie działo na asfalcie. W przypadku gdy jedno koło będzie w powietrzu, na to drugie powinien zostać przekazany moment obrotowy równy momentowi tarcia w płytkach.

To by oznaczało, że u mnie płytki są za bardzo starte, :)21 .Ciekawe, czy da się to jakoś regulować, czy tylko nowy pakiet....

http://www.mizo.pl/pliki/5562/trdlsd2.jpg


Jeżeli mówimy o takim mechaniźmie jak na zdjęciu[img]n[/img]
Ostatnio zmieniony wt mar 25, 2008 7:46 am przez rokfor32, łącznie zmieniany 4 razy.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

toyota
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw lut 21, 2008 8:02 pm

Post autor: toyota » pn mar 24, 2008 10:29 pm

Damian pisze:nie ma bata, ani elwro 800 junior, ani lockright, ani LSD nie da Ci tego co da ARB ;)
lub fabryczne blokady ;) rzadko bo rzadko ale pokazują się takowe mosty w ogłoszeniach ;)

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn mar 24, 2008 10:33 pm

rokfor32 pisze:Teoretycznie, i po przeglądnięciu rysunków tego mechanizmu, to wygląda na to, że siłę potrzebną do utrzymania płytek nieruchomo względem siebie powinno wywoływać jakieś naprężenie wstępne pakietu. A to oznacza, że taki mechanizm działa jak zablokowany aż do momentu, kiedy różnica momentów obrotowych działąjących na jedną i drugą półoś nie przekroczy momentu tarcia w płytkach. Tak się będzie działo na asfalcie. W przypadku gdy jedno koło będzie w powietrzu, na to drugie powinien zostać przekazany moment obrotowy równy momentowi tarcia w płytkach.
Dokładnie tak jak piszesz :)2 To jest tak zwany preload czyli naprężenie wstępne.. Jednak to tarcie będzie wzrastać gdy do mechanizmu przyłożymy moment obrotowy, dopóki nie przekroczy wartości granicznej.. EDIT .. ale ten wzrost tarcia to nie w każdym LSD płytkowym..
Ostatnio zmieniony pn mar 24, 2008 10:38 pm przez TomaszRT, łącznie zmieniany 1 raz.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn mar 24, 2008 10:35 pm

Blokady 100% to ja się trochę boję. Wiem, że w błocie robi, ale dzięki niej znacznie łatwiej o urwanie półosi.

A widział kto może torseny do toyot?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

toyota
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw lut 21, 2008 8:02 pm

Post autor: toyota » pn mar 24, 2008 10:37 pm

rokfor32 pisze:Blokady 100% to ja się trochę boję. Wiem, że w błocie robi, ale dzięki niej znacznie łatwiej o urwanie półosi.

A widział kto może torseny do toyot?
używane z głową nie spowodowały jeszcze u nikogo kuku. a jak ktoś ma siano w głowie to i bez tego uwali to i tamto ;)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn mar 24, 2008 10:39 pm

rokfor32 pisze:Blokady 100% to ja się trochę boję. Wiem, że w błocie robi, ale dzięki niej znacznie łatwiej o urwanie półosi.
Nie wiem jakie jest Twoje doświadczenie w terenie, ale kolejność jest taka że najpierw dobrze wyjeździć trochę bez blokad. Będziesz wiedział gdzie Ci ich brakuje i kiedy je włączyć ;) Wtedy już nie zepsujesz tak łatwo auta.
rokfor32 pisze:A widział kto może torseny do toyot?
Nie, ale są np. automatyczne lockrighty...
Zresztą torsen niczego nie zmieni. Jak na razie nie wymyślono niczego lepszego niż manualna, pełna blokada dyfra.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn mar 24, 2008 10:41 pm

W błocie - zgadza się. Ale mi się zdaża wcale często po skalistych podjazdach pomykać. A wtedy nietrudno o skumulowanie całego momentu obrotowego na jedno koło, jak wykrzyżu braknie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn mar 24, 2008 10:44 pm

Torsen + hamulce na wykrzyżach powinien teoretycznie robić.. Ale syfem z Torsenem nie jeździłem..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość