Rav4 - pytania laika do praktykow

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Walkie
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 22, 2004 10:00 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Walkie » wt maja 13, 2008 7:48 pm

TomaszRT pisze:a co ma limited edyszyn do ciasnoty ? znaczy się limited edyszyn dłuższa była niż nielimited edyszyn ?
juz spiesze z wyjasnieniami, jako ze zwyklo sie reklamowac limited edyszyn jako auta lepsze niz normal, zalozylem ze i plastiki w niej powinny byc wyzszej jakosci, a nie byly, jest tresc? czy nadal rozmyta? :)

w takim razie musze miec problem z czytaniem ze zrozumieniem... :/
LC120 - "nadmuchany Yaris" :lol:
PZJ70/91 BFG 35" :)
www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt maja 13, 2008 8:09 pm

Z relacji osoby, organizującej "integrację" dla właściieli Toyot 4x4, na zlecenie dystrybutora:

Impreza zorganizowana na torze OR + żdnych ekstremów + trochę w górę, w dół, jakieś hopki, trawersik, trochę wody itp.
Instruktaż "nauka jazdy terenowej" dla klientów, którzy kupili jakieś hiluxy, landkruzery czy wreszcie ravki.

Jeden z kierowników ravki uparł się, że przejedzie cały tor - bo przecież ma "auto terenowe".
Więc kolo tłumaczy, że w mylnym jest błędzie i żeby raczej jechał ostrożnie.

Ale [cenzura] co! Ja? Ja nie dam rady??
Takim piniondz dał i że nie terenowe??

No i poszed!

Na "mecie" micha ucieszona, pasażerka blada, chce jak najszybciej wysiąść i...
i nie może drzwi otworzyć.

Po bliższych oględzinach wyszło, że tak pancerne terenowe auto jak rav4, na paru hopkach złamało się w połowie, a drzwi się zakleszczyły...

Nie wiem czy klient wrócił do salonu, który mu przecież sprzedał "teranowe auto" i co na to Toyota, ale mniejsza o to.

A co do definicji - ja głosuję za tym, że nie tylko reduktor i rama, ale również

DWA sztywne mosty :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt maja 13, 2008 8:12 pm

Walkie pisze:jest tresc? czy nadal rozmyta? :)
Teraz przekaz w pełni czytelny :)2

pozdrawiam
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » wt maja 13, 2008 8:49 pm

a ja stwierdzam ze sa auta uniwersalne - takim najbardziej to moim skromnym zdaniem jest patrol moze byc ten z 3,0Di np w wersji 5d. Ma pancerny spod, dwa sztywne mosty blokade z tylu, jak mu sie zalozy porzadne opony to robi w terenie jak trzeba, a po czarnym tez przyzwoicie i komfortowo sie jedzie.
Mniej uniwersalny jest Tyran, ale tez niczego mu nie brakuje, troche dlubnac i jezdzi w srednim terenie.
Co do SUVow tych typowych to nie oszukujmy sie oprocz Freelandera to raczej strach wyjezdzac w wieksze bloto na lace, a na lesne dukty i w gorki to lepeij odpuscic, bo szkoda auta - sprzegla, ukl. napedowego itp. Jak ktos ma kase "fantazje" => (znaczy sie jest glupi) i chce zdewastowac wlasne auto nie ma problemu droga wolna...

Awatar użytkownika
nissterr
 
 
Posty: 1130
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 9:52 pm
Lokalizacja: WN:)

Post autor: nissterr » wt maja 13, 2008 9:49 pm

Ale wracając do pierwotnych 10 pytań to właśnie takie 'lżejsze' 4x4 dadzą radę.
Zważcie że pytania nie dotyczyły rajdów 4x4, tylko przejazdów okazyjnych w konkretnych miejscach -> do takiego zastosowania nie trzeba mega uzbrojonego parcha - wystarczy coś pośredniego - cenowo i gabarytowo zbliżonego do rav - LR Freelander, Suzuki Grand Vitara, Kia Sportage lub coś większego, lepiej gryzącego teren, ale jeszcze wygodnego na drodze np Terrano.
Choć do tych 10 pytań to Grand Vitara chyba nadawałaby się najlepiej
:roll:
WJ21
Państwowa dziwka, flądra w jedwabiu i złocie. Chcą za nią tren nieść, duszę włócząc w błocie

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: PaveL » śr maja 14, 2008 6:51 am

pezet pisze:...A co do definicji - ja głosuję za tym, że nie tylko reduktor i rama, ale również

DWA sztywne mosty :)21
I co na to armia amerykańska? Ich flagowy Hummer to SUV?

Co takiego ma Freelander, czego nie mają inne SUVy? Brak reduktora mu nie przeszkadza? Słyszałem że lubi zmielić przekładnię kątową przekazującą napęd na tył.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
Walkie
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 22, 2004 10:00 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Walkie » śr maja 14, 2008 7:08 am

no jak dla mnie Hummer to SUV tyle ze troche pustynny :) chociaz opancerzone wersje nawet na pustyni nie daja rady i sie zakopuja. Nie widzialem jeszcze filmu ze stanow na ktorym ktos w prawdziwym terenie bawil by sie Hummerem, za to ciemnoskórzy koledzy na bulwarach bawia sie nim nagminnie :D
Rzeczywiscie ze wszystkich suvow najbardziej terenowe sa suzuki z reduktorem, tylko ten komfort i wymiary... :)

Pzdr
LC120 - "nadmuchany Yaris" :lol:
PZJ70/91 BFG 35" :)
www.4x4.szczecin.pl

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » śr maja 14, 2008 8:46 am

Walkie pisze:Rzeczywiscie ze wszystkich suvow najbardziej terenowe sa suzuki z reduktorem, tylko ten komfort i wymiary... :)
Są jeszcze LR i Jeepy...ale to inna cena trochę :)21

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr maja 14, 2008 9:46 pm

Bym powiedział, że Hummer H1, to pojazd specjalny - do określonych zastosowań wojskowych.

H2, H3 - to już raczej miejskie suwy.

A co do nowych suvaków - to chyba tylko GVII ma jeszcze jakieś ambicje (stały 4x4, z blokadfą centralną, reduktor).

Frelek - na płycie Focusa, z przednim napędem i bez reduktora, sam określa swoje przeznaczenie :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: PaveL » czw maja 15, 2008 11:49 am

pezet pisze:Bym powiedział, że Hummer H1, to pojazd specjalny - do określonych zastosowań wojskowych...)
To i Y60 jest pojazdem specjalnym - dla ONZ. :)
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw maja 15, 2008 11:54 am

Walkie pisze: Rzeczywiscie ze wszystkich suvow najbardziej terenowe sa suzuki (...)

Pzdr
Suzuki to są najbardziej terenowe z.......terenowych 8)

Jak tam, pozrastałeś się na fest ? :)2 :D
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw maja 15, 2008 12:09 pm

PaveL pisze:
pezet pisze:Bym powiedział, że Hummer H1, to pojazd specjalny - do określonych zastosowań wojskowych...)
To i Y60 jest pojazdem specjalnym - dla ONZ. :)
a nie, bo H1 został wykonany wg specyfikacji przygotowanej przez Departament Obrony USA :)21 a jego zawieszenie niezależne nie ma NIC wspólnego z zawieszeniem niezależnym SUVów, więc argument "Hummer też ma IFS" można se w skarpetkie schować
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw maja 15, 2008 12:15 pm

Damian pisze:
(...) a nie, bo H1 (...) jego zawieszenie niezależne nie ma NIC wspólnego z zawieszeniem niezależnym SUVów (...)
Owszem, COŚ ma - brak wykrzyżu :)21
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw maja 15, 2008 7:08 pm

PaveL pisze:
pezet pisze:Bym powiedział, że Hummer H1, to pojazd specjalny - do określonych zastosowań wojskowych...)
To i Y60 jest pojazdem specjalnym - dla ONZ. :)
W mylnym jesteś błędzie.

ONZ używa HZJ.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw maja 15, 2008 7:13 pm

Patroli też ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw maja 15, 2008 7:16 pm

Damian pisze:Patroli też ;)
Z braku laku...

:)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » pt maja 16, 2008 10:19 am

Tydzień temu przez weekend jeździłem testowo Ssangyongiem Kyronem - to ciekawa alternatywa dla suvów o pochodzeniu osobówkowym - jest rama, sztywny most, reduktor (2,48). Opony też nie osobówkowe (235/75/16). Jeździ po szosie przyzwoicie. Możliwości terenowych nie testowałem - jest dużo plastiku do urwania, kąty i prześwit są słabe, ale praca zawieszenia nie jest osobówkowa, spód solidny, a możliwości upgrade spore (np. przednie półosie bez obciążenia są skierowane do góry, jak by auto było opuszczone, więc 5 cm liftu nie powinno pogorszyć warunków ich pracy), na oko wejdą opony 32". Jest to ewidentnie oswojona terenówka, a nie napuszona osobówka i dla mnie to ciekawa propozycja - odpowiednik terrano II z lekkim przesunięciem akcentu na jazdę po czarnym. Jednak już płynie do Polski nowa wersja z niezależnym zawiasem i bez reduktora :(
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt maja 16, 2008 2:07 pm

No tak - te sssangjangi, które są jeszcze klepane na bazie starych mercedesów, mogą być ciekawe. (szczególnie Chairman na bazie S-klasy :))

Ale to co współcześnie oferuje ta firma, może wywołać ostre nudności, wymioty i krwistą sraczkę.

Wystarczy popatrzeć przez chwilę na takie koszmary jak Actyon czy Rodius :o
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12630
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt maja 16, 2008 3:01 pm

pezet pisze:No tak - te sssangjangi, które są jeszcze klepane na bazie starych mercedesów, mogą być ciekawe. (szczególnie Chairman na bazie S-klasy :))
masz racje ale niestety wykonanie i materiały nie tej klasy co w meśku i odbija się to na awaryjności i spalaniu niestety, mówie o mechanice bo wnętrze dość wygodne jak na tą kase :)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Post autor: losiek » ndz maja 18, 2008 3:43 pm

Witam. Co do nowej ravki to faktycznie nie ma co sie oszukiwać, ale na polne drogi to wystarczy. Ja mam Ravke ale tą wczesniejszą z 2005, krótką i ździwilibyście się gdzie to może wjechać :) Oczywiście nie jeżdżę na zasadzie "sprawdzimy czy pojedzie" tylko jadę tam gdzie chce/muszę dojechać. Tylko ta moja ma stały napęd 4x4 więc to calkiem co innego niż ten dołączany.

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » ndz maja 18, 2008 6:20 pm

losiek pisze:Witam. Co do nowej ravki to faktycznie nie ma co sie oszukiwać, ale na polne drogi to wystarczy. Ja mam Ravke ale tą wczesniejszą z 2005, krótką i ździwilibyście się gdzie to może wjechać :) Oczywiście nie jeżdżę na zasadzie "sprawdzimy czy pojedzie" tylko jadę tam gdzie chce/muszę dojechać. Tylko ta moja ma stały napęd 4x4 więc to calkiem co innego niż ten dołączany.
I tu się zgodzę też jeżdżę od czasu do czasu taką tylko długą 5D i naprawdę fajne autko. Oczywiście nie jest to terenówka w pełnym tego słowa znaczeniu ale na polne drogi spoko.
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Post autor: losiek » ndz maja 18, 2008 9:03 pm

Przed chwilą troche pojeździłem znowu po błotku.

Wady które mi na świeżo zostały w pamięci:

-tłumik za nisko
-235/60 r16 to za mało, kupie yokohamy a/t 255 i jakieś wyższe.
-trzeba bardzo uważać na koleinach i trzymać sie boku na skręconych kołach bo łatwo się zawiesić
-ja tam ogólnie bardzo uważam na dołach, chociaż myśle, że jakby troche szybciej pojechać to nic by jej było ale można zderzakiem przyryć.

zalety:
-Te wszystkie ESP, VCR itp. jak trzeba rozbujać przód-tył to przeszkadzają (zagadam w salonie, może wstawią wyłącznik) ale na podjazdach jest czad
-wolna jedynka, można oszczędzać auto na dołach
-2.0 d-4d - wystarczający moment obrotowy, nawet za duży
-bardzo przyjemny układ kierowniczy
-halogeny przeciwmgłowe czadowo oświetlają na boki

ogólnie braki wyposażenia terenowego auto nadrabia małą masą i dużą mocą. W sumie gdyby nawet miała reduktor to za wiele by to jej nie pomogło bo największą jej wadą jest prześwit. Póki sie nie zawiesisz to będzie szła i szła i szła....

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz maja 18, 2008 9:12 pm

losiek pisze: kupie yokohamy a/t 255 i jakieś wyższe.
I gdzie je zmieścisz?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » ndz maja 18, 2008 9:14 pm

pezet pisze:
losiek pisze: kupie yokohamy a/t 255 i jakieś wyższe.
I gdzie je zmieścisz?
W bagażniku i na tylnym siedzeniu :)21

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz maja 18, 2008 9:19 pm

Adamo pisze:
pezet pisze:
losiek pisze: kupie yokohamy a/t 255 i jakieś wyższe.
I gdzie je zmieścisz?
W bagażniku i na tylnym siedzeniu :)21
4 nie wejdą...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości