Tak.Szarbia pisze:Reduktor na drogowym 1:1?
Wg kalkulatora którego zawsze używam to seryjne auto na 5-tym biegi 0,716 na mostach 3,727 i kołach 33" przy 5200rpm ma v-max teoretyczną 304km/h

a z przełożeniem 6.8--->167 km/h

Moderator: Mroczny
Tak.Szarbia pisze:Reduktor na drogowym 1:1?
Wg wzoru Michała- 152km/hKamiL200 pisze:z przełożeniem 6.8--->167 km/h
Wzbudziłeś moją ciekawośćKamiL200 pisze:Ps.Janusz jest nadzieja- mam przepis na całkowite przełozenie 6,7 dla ciebieJanusz2000 pisze:a widzisz, warto powtarzaćbo nie wyłapałem tego wcześniej.. ale to nie jest dobra informacja dla mnie..
![]()
jest inny prosty sposób na konkretne zwolnienie przełożenia - może zmiana przełożenia głównego w reduktorze? robi sie w ogóle takie rzeczy?![]()
Reszta w następnym odcinku....
Wiedziałem że złapiesz haczykJanusz2000 pisze:Wzbudziłeś moją ciekawość![]()
Poprawiłem na 23 . Coś mi się pomieszało z tym 30rokfor32 pisze:A z którego modelu A343F miała 30 frezów?
Niekoniecznie.rokfor32 pisze:Pisałem to już parę razy - ale jeszcze raz - jak mantrę: wytrzymałość przekładni hipoidalnej (czyli to co w dyfrach) JEST zależna od wielkości przełożenia. Im wolniejsza przekładnia - tym słabsza. Wynika to z geometrii zazębienia, i - uogólniając - im mniej ząbków na ataku tym gorzej.
Ilość ząbków na ataku jest 10 (przełożenia 3,70, 3,90, 4,10, 4,30), 9 dla 4,11 i 4,56, 8 dla 4,88, i 7 dla 5,29 i 5,71.
To inaczej, a jakby wziąć koło 34", szybsze przełożenie w mostach z Hiluxa - 3,58 i jazda na reduktorze ze 120-ki 2,57 - (jeśli jest takie samo jak w Taco, a chciałbym mieć ten Torsen) - to ile by wyszło?Szarbia pisze:Przy przelozeniu 4.88:
278 x 3.27 / 4.88 = 186km/h
278 x {34 / 33} x {3.27 / 3.58} / 2.57 = 102km/hJanusz2000 pisze:To inaczej, a jakby wziąć koło 34", szybsze przełożenie w mostach z Hiluxa - 3,58 i jazda na reduktorze ze 120-ki 2,57 - (jeśli jest takie samo jak w Taco, a chciałbym mieć ten Torsen) - to ile by wyszło?Szarbia pisze:Przy przelozeniu 4.88:
278 x 3.27 / 4.88 = 186km/h
@ Kamil - kombinuje tak żeby wykorzystywać te 5 biegów z 750F, zamiana na skrzynie 4 biegową to nie jest też optymalne rozwiązanie
Sorry - chodzi o dyfer 3.27.Janusz2000 pisze:Pogubiłem się![]()
Jakiego reduktora dotyczy to założenie? z PII? skąd sie wzieło 3,27?
Dlatego napisałem że jeśli A750F ma też 23 frezy to da się dołozyć reduktor z PII 1,9:1Janusz2000 pisze:@ Kamil - kombinuje tak żeby wykorzystywać te 5 biegów z 750F, zamiana na skrzynie 4 biegową to nie jest też optymalne rozwiązanie
Dyfer z Taco to 3,72Szarbia pisze:Sorry - chodzi o dyfer 3.27.Janusz2000 pisze:Pogubiłem się![]()
Jakiego reduktora dotyczy to założenie? z PII? skąd sie wzieło 3,27?
Nie można, bo nie są kompatybilne z przednim wałem po lewej stronie w Tacorokfor32 pisze:Można - ale na reduktorach LC J6/J7 lub J8/J10.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości