LC 100 na wyprawy.
Moderator: Mroczny
Re: LC 100 na wyprawy.
to, jeszcze lepsze dziwactwa i natręctwa
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: LC 100 na wyprawy.
taki lajf
ale - zdaje sie - nie Ty jesteś beneficjentem wątku
ale - zdaje sie - nie Ty jesteś beneficjentem wątku

robok rzępoli w harapuciu
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LC 100 na wyprawy.
Alternatywnie moge wziąść odpowiedni rozpęd ...seburaj pisze:to do mnie ?rokfor32 pisze:Wiem. Będę musiał se bramę do garażu z tej okazji zweryfikować ...
ale czemu ? moje auto niskie...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LC 100 na wyprawy.
Wlasnie wrocilem z wyprawy. Ponad 3000 km caly czas w J100. Doskonale auto na takie podroze nawet w wersji z IFS. Liftowac to mozna faktycznie maksymalnie 2 cale i do tego jak napisal na poczatku KamiL200 kola 33". W takiej specyfikacji auto spisuje sie w terenie bardzo dobrze. J100 w wersjach arabskich jest autem bardzo odpornym na zle traktowanie. Beduini ktorzy maja gdzies okresowe serwisy jezdza tymi autami robiac setki tysiecy kilometrow. Egzemplarze z pol-milionem na liczniku wciaz sa na chodzie.
Ja jezdze benzyna
Ja jezdze benzyna

HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: LC 100 na wyprawy.
A jak wypada porównanie teren/szosa LC 100, LC 105 do ogarniętego Y61 (pomijając silniki, bo tutaj wiadomo że nissan zostaje w tyle, a jednocześnie popularne jest swapowanie) Tylko bardzo proszę o obiektywizm
Parch y61 jest tani w stosunku do setki nie mówiąc o 105, ale jak się człowiekowi znudzi to chciałbym wiedzieć czy naprawdę warto celować w przyszłości w setkę.

Re: LC 100 na wyprawy.
LC 100 z IFS jest odczuwalnie wygodniejsza i lepiej sie prowadzi, ale to nie powinno dziwic. Sztywna os w Y61 czyni jednak to auto odporniejsze w terenie. O dieslach nic ci nie powiem, ale benzynowe silniki 4,5 i 4,8 w Y61 sa glosniejsze, slabsze i bardziej paliwo-zerne w porownaniu z toyotowskimi odpowiednikami. Zaleta Nissana jest to, ze jest tanszy od Toyoty.
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: LC 100 na wyprawy.
Setka jest na pewno pod względem komfortu autem klasę i generację wyżej.. również pod względem kosztów niestety.. Na pewno jest świetna do podróżowania, myślę że lepsza niż y61 o ile nie ma zbyt wiele ekektroniki. Natomiast ciężki teren, topienie a potem komfort że wsiadamy i dalej lecimy 2000 km bez wizji awarii i gigantycznych kosztów.. to jednak y61 w polskich warunkach.
Re: LC 100 na wyprawy.
Najprostsza jest 105 i bardzo mało awaryjna.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
Re: LC 100 na wyprawy.
i świeża..
ja uważam 80tkę za jedno z przyjemniejszych aut ale podaż oraz radosne życzenia cenowe właścicieli niekorelujące z faktyczną wartością studzą mój zapał w pozyskiwaniu
ja uważam 80tkę za jedno z przyjemniejszych aut ale podaż oraz radosne życzenia cenowe właścicieli niekorelujące z faktyczną wartością studzą mój zapał w pozyskiwaniu
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: LC 100 na wyprawy.
Kumpel sprzedaje 100-kę w benzynie z 2002r.
Zajebiście utrzymane (stać go). Jeżeli komu po czasce lata zakup, to w ciemno polecam.
Calusieńka historia na papierze, autko w super stanie.
Sprzedaje bo zwolniła miejsce dla 200-ty V8 w dieslu a ma tych Toyot trochę
i miejsca powoli brakuje.
Zajebiście utrzymane (stać go). Jeżeli komu po czasce lata zakup, to w ciemno polecam.
Calusieńka historia na papierze, autko w super stanie.
Sprzedaje bo zwolniła miejsce dla 200-ty V8 w dieslu a ma tych Toyot trochę

Re: LC 100 na wyprawy.
Reasumując:
Koła 285/75/16
drążki z przodu podkręcić
Tył sprężyny +2" i +200 kg
Amory wszystkie zmieniać? (nie wiem czy na podniesionym zawiasie starczą na długość)
Blkada na przód
Bagażnik i namiot na dach
snorkel (te tanie z allegro się nadadzą?)
wyciągarka na przód
Wyłącznik do airbagów
Porady i uwagi mile widziane
Koła 285/75/16
drążki z przodu podkręcić
Tył sprężyny +2" i +200 kg
Amory wszystkie zmieniać? (nie wiem czy na podniesionym zawiasie starczą na długość)
Blkada na przód
Bagażnik i namiot na dach
snorkel (te tanie z allegro się nadadzą?)
wyciągarka na przód
Wyłącznik do airbagów
Porady i uwagi mile widziane

- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: LC 100 na wyprawy.
Amory wymień wszystkie. Tył koniecznie, jeśli sprężyny z liftem. Przód, bo warto = bezpieczeństwo i komfort podróży.
Blokada na przód nie jest koniecznością, setka pomimo IFSa całkiem nieźle się krzyżuje, koła późno tracą kontakt z nawierzchnią.
Dołóż jeszcze wyłącznik ABSu, bo potrafi wk...ić w terenie na śliskim.
Ostatnio miałem takie drobne hobby, nabijałem kilometry i oglądałem 80tki, oczywiście w celu zanabycia.
Niestety, po zwiedzeniu chyba wszystkich dostępnych klamotów, stwierdziłem że chyba zacznę znaczki zbierać
Łatwiej do marsa dolecieć niż znaleźć 80tkę w rokującym stanie i rozsądnej cenie 
Blokada na przód nie jest koniecznością, setka pomimo IFSa całkiem nieźle się krzyżuje, koła późno tracą kontakt z nawierzchnią.
Dołóż jeszcze wyłącznik ABSu, bo potrafi wk...ić w terenie na śliskim.
Muszę się zgodzić w całej rozciągłościMroczny pisze:i świeża..
ja uważam 80tkę za jedno z przyjemniejszych aut ale podaż oraz radosne życzenia cenowe właścicieli niekorelujące z faktyczną wartością studzą mój zapał w pozyskiwaniu

Ostatnio miałem takie drobne hobby, nabijałem kilometry i oglądałem 80tki, oczywiście w celu zanabycia.
Niestety, po zwiedzeniu chyba wszystkich dostępnych klamotów, stwierdziłem że chyba zacznę znaczki zbierać


Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: LC 100 na wyprawy.
opony 285/75 16 lub (maks) 295/75 16Tołdi pisze:Reasumując:
Koła 285/75/16
drążki z przodu podkręcić
Tył sprężyny +2" i +200 kg
Amory wszystkie zmieniać? (nie wiem czy na podniesionym zawiasie starczą na długość)
Blkada na przód
Bagażnik i namiot na dach
snorkel (te tanie z allegro się nadadzą?)
wyciągarka na przód
Wyłącznik do airbagów
Porady i uwagi mile widziane
drążki zmienic koniecznie jezeli auto ma wyprutą hydraulikę, jezeli auto jest na normalnym zawieszeniu - tez zmienic
blokade na przod olać - martwic sie raczej o przedni most, w setkach predzej czy pozniej mosty przenie wybuchają... jezeli masz egzemplarz po wybucnieciu, to fajnie - jezeli przed - to będzie bolało

z bagażnikiem jest niewielki problemik - bo nie ma rynien
snorkele chinskie bardzo dobre - nie przeplacaj za "markę"

wyciagarka tak/ albo nie (ja miałem do fabrycznego zderzaka, teraz bym chyba olał)
wyłącznik do airbagów


robok rzępoli w harapuciu
Re: LC 100 na wyprawy.
guzik, za przeproszeniem oczywiście ! prawda...rudypajero.koszalin pisze:Amory wymień wszystkie. Tył koniecznie, jeśli sprężyny z liftem. Przód, bo warto = bezpieczeństwo i komfort podróży.
lej ciepłym moczem na superamory za 600 zeta
kup monroe 4x4 adventure - jezeli tylko nie haratasz na przeprawie (a setka sie do tego nie nadaje), oraz nie nadupcasz non-stop po afrykanskich tarkach to bedzie paaan zadowolooony

ludzie, nie dajcie sie zwariować

robok rzępoli w harapuciu
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: LC 100 na wyprawy.
Jetem za a nawet przeciw
Na fabrycznym zawiasie da się świat objechać, byle tylko był sprawny.
Tylko że jak w moim starym kapeluszu na tylną ośkę zarzuciłem Foxy, to się zdziwiłem, że w końcu mi tyłek na zakrętach nie ucieka, a wcześniej były Bilsteiny B6 (tfu) które jakoś w pajero nie robiły.


Na fabrycznym zawiasie da się świat objechać, byle tylko był sprawny.
Tylko że jak w moim starym kapeluszu na tylną ośkę zarzuciłem Foxy, to się zdziwiłem, że w końcu mi tyłek na zakrętach nie ucieka, a wcześniej były Bilsteiny B6 (tfu) które jakoś w pajero nie robiły.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: LC 100 na wyprawy.
Wyłącznik- by nie wyj....bały gdy mnie coś gwałtownie zatrzymaseburaj pisze:opony 285/75 16 lub (maks) 295/75 16Tołdi pisze:Reasumując:
Koła 285/75/16
drążki z przodu podkręcić
Tył sprężyny +2" i +200 kg
Amory wszystkie zmieniać? (nie wiem czy na podniesionym zawiasie starczą na długość)
Blkada na przód
Bagażnik i namiot na dach
snorkel (te tanie z allegro się nadadzą?)
wyciągarka na przód
Wyłącznik do airbagów
Porady i uwagi mile widziane
drążki zmienic koniecznie jezeli auto ma wyprutą hydraulikę, jezeli auto jest na normalnym zawieszeniu - tez zmienic
blokade na przod olać - martwic sie raczej o przedni most, w setkach predzej czy pozniej mosty przenie wybuchają... jezeli masz egzemplarz po wybucnieciu, to fajnie - jezeli przed - to będzie bolało![]()
z bagażnikiem jest niewielki problemik - bo nie ma rynien
snorkele chinskie bardzo dobre - nie przeplacaj za "markę"![]()
wyciagarka tak/ albo nie (ja miałem do fabrycznego zderzaka, teraz bym chyba olał)
wyłącznik do airbagów? po jaki h.uj ?

Blkadę mam w każdym aucie i tu też chcę mieć
wyciągarka jak i blokada potrzebna bo często jeżdżę sam i muszę z czarnej dup...y wrócić.
Bagażnik- Trza dach lekko klepnąć to przy okazji wspawamy dodatkowe uchwyty.
Co do przedniego dyfra- wiem że patrol to nie jest. Na starej setce przejechałem 190 tys km i nic nie wybuchło. może tu też wytrzyma.
Re: LC 100 na wyprawy.
skoro nie słuchasz rad - o które prosisz - to Twoja sprawa... to po .uj pytasz
włacznik sobie wsadz - powiedz mi, kiedy Ci w aucie "wyprawowym" groził wystrał poduszek
jezezeli wystrzlą, to na dojezdzie, a wtedy bedzie OK... nie mieszajmy przeprawy z turystyka offową
skoro "blokadę masz w każdym aucie" - to po co pytasz
zakładaj przód, na gówno Ci się przyda w setce przy eksploatacji "WYPRAWOWEJ" (brzmi dumnie)...
btw. przejedz setka ponad trzysta km - i wtedy pogadamy o przenim dyferencjale... generalnie nie chce mi sie dyskutowac, mam to... tam właśnie

włacznik sobie wsadz - powiedz mi, kiedy Ci w aucie "wyprawowym" groził wystrał poduszek


skoro "blokadę masz w każdym aucie" - to po co pytasz


zakładaj przód, na gówno Ci się przyda w setce przy eksploatacji "WYPRAWOWEJ" (brzmi dumnie)...
btw. przejedz setka ponad trzysta km - i wtedy pogadamy o przenim dyferencjale... generalnie nie chce mi sie dyskutowac, mam to... tam właśnie

robok rzępoli w harapuciu
Re: LC 100 na wyprawy.
Pytam grzecznie bo setki nigdy nie przerabiałem ,a nie chcę wyważać otwartych drzwi. Jeździłem nią cywilnie, teraz jeździ żona. Kupiłem inną (golasa) bo chcę wymienić Y60 (poprawię sobie komfort a pogorszę dzielność) ale takie czasy
O Patrola bym nie pytał bo miałem i robiłem ich kilka.
Dla wyjaśnienia- nie jestem w off-roadzie zielony.

O Patrola bym nie pytał bo miałem i robiłem ich kilka.
Dla wyjaśnienia- nie jestem w off-roadzie zielony.
Re: LC 100 na wyprawy.
ze nie jesteś zielony, to sie domyślam
ale w takim razie po co kategoryczne sądy - ze bede mial blokade, bo mialem - (jak sądze, chodzilo o przedni most)
choć - z drugiej strony - założenia arba na przód uchroni Cie przed zwybuchnieciem przedniego, dwusatelitowego dyfra

ale w takim razie po co kategoryczne sądy - ze bede mial blokade, bo mialem - (jak sądze, chodzilo o przedni most)

choć - z drugiej strony - założenia arba na przód uchroni Cie przed zwybuchnieciem przedniego, dwusatelitowego dyfra

robok rzępoli w harapuciu
Re: LC 100 na wyprawy.
I o te 4 satelity między innymi chodzi.
Ale też przyzwyczaiłem się do tego i nie chciałbym gdzieś wtopić na amen.
To tak jak miałbym się teraz przesiąść na plaskacza. Kilkanaście lat jeżdżę tylko terenówkami i jak miałbym teraz jechać osobówką to zostawiłbym, przez nieuwagę zdeżak i chłodnicę na krawężniku.
(jak moja znajoma)
Co do airbagów- Widziałem jak w Dyskotece wybuchły przy przejeździe przez łagodny rów
Ubaw był po pachy ale nie chciałbym czegoś takiego praktykować (kosztowna sprawa)

Ale też przyzwyczaiłem się do tego i nie chciałbym gdzieś wtopić na amen.
To tak jak miałbym się teraz przesiąść na plaskacza. Kilkanaście lat jeżdżę tylko terenówkami i jak miałbym teraz jechać osobówką to zostawiłbym, przez nieuwagę zdeżak i chłodnicę na krawężniku.

Co do airbagów- Widziałem jak w Dyskotece wybuchły przy przejeździe przez łagodny rów

-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: LC 100 na wyprawy.
Z tych wszystkich, kompletnie niepotrzebnych zbrojeń jedyne, co się tak naprawdę przyda na wycieczce, to wyłącznik ABS-u.
Można wtedy np. uniknąć tego:
http://vimeo.com/50401697
Można wtedy np. uniknąć tego:
http://vimeo.com/50401697
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LC 100 na wyprawy.
Mam gdzieś na półce ośmiocalowego torsena z supry. Przekładnia ta co z J100 (wielkościowo), bazowanie pod kielichy półosi w koszu satelitów, ale nie jestem pewien czy na szerokość zmieści się do obudowy w J100 (nie mam w tej chwili możliwości porównania rozstawu i średnic czopów łożysk). Jak masz chęć z tym poeksperymentować - jest do oddania po taniości, bo mi zalega a nie mam dla niego zastosowania.Tołdi pisze:I o te 4 satelity między innymi chodzi.[...]
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LC 100 na wyprawy.
Skorzystam z rady i dołożęDarek Elwood pisze:Z tych wszystkich, kompletnie niepotrzebnych zbrojeń jedyne, co się tak naprawdę przyda na wycieczce, to wyłącznik ABS-u.
Można wtedy np. uniknąć tego:
http://vimeo.com/50401697

Co do torsena- Wojtek Gołębiowski ma to w swojej rajdówce i jak z nim rozmawiałem to narzekał . Mimo wszystko dziękuję za ofertę
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: LC 100 na wyprawy.
Tołdi przejedź się po prostu nabytkiem gdzieś dalej bez żadnych modyfikacji.
Zobaczysz, że większość fabrycznych rozwiązań, na luzie zdaje egzamin.
Na 100% nie zdaje egzaminu ABS. Na luźnej nawierzchnii droga hamowania wydłuża się masakrycznie.
Jedyne, o czym bym pomyślał jeszcze, to o snorkelu.
Zobaczysz, że większość fabrycznych rozwiązań, na luzie zdaje egzamin.
Na 100% nie zdaje egzaminu ABS. Na luźnej nawierzchnii droga hamowania wydłuża się masakrycznie.
Jedyne, o czym bym pomyślał jeszcze, to o snorkelu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości