LC 100 na wyprawy.

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: selim » pt paź 12, 2012 9:55 pm

to, jeszcze lepsze dziwactwa i natręctwa
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: seburaj » pt paź 12, 2012 10:37 pm

taki lajf
ale - zdaje sie - nie Ty jesteś beneficjentem wątku :)21
robok rzępoli w harapuciu

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: rokfor32 » sob paź 13, 2012 7:40 am

seburaj pisze:
rokfor32 pisze:Wiem. Będę musiał se bramę do garażu z tej okazji zweryfikować ... :wink:
to do mnie ?
ale czemu ? moje auto niskie...
Alternatywnie moge wziąść odpowiedni rozpęd ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: Jerz23 » sob paź 13, 2012 12:14 pm

Wlasnie wrocilem z wyprawy. Ponad 3000 km caly czas w J100. Doskonale auto na takie podroze nawet w wersji z IFS. Liftowac to mozna faktycznie maksymalnie 2 cale i do tego jak napisal na poczatku KamiL200 kola 33". W takiej specyfikacji auto spisuje sie w terenie bardzo dobrze. J100 w wersjach arabskich jest autem bardzo odpornym na zle traktowanie. Beduini ktorzy maja gdzies okresowe serwisy jezdza tymi autami robiac setki tysiecy kilometrow. Egzemplarze z pol-milionem na liczniku wciaz sa na chodzie.

Ja jezdze benzyna :wink:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: Ingrid » ndz paź 14, 2012 12:56 am

A jak wypada porównanie teren/szosa LC 100, LC 105 do ogarniętego Y61 (pomijając silniki, bo tutaj wiadomo że nissan zostaje w tyle, a jednocześnie popularne jest swapowanie) Tylko bardzo proszę o obiektywizm :wink: Parch y61 jest tani w stosunku do setki nie mówiąc o 105, ale jak się człowiekowi znudzi to chciałbym wiedzieć czy naprawdę warto celować w przyszłości w setkę.

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: Jerz23 » ndz paź 14, 2012 5:33 am

LC 100 z IFS jest odczuwalnie wygodniejsza i lepiej sie prowadzi, ale to nie powinno dziwic. Sztywna os w Y61 czyni jednak to auto odporniejsze w terenie. O dieslach nic ci nie powiem, ale benzynowe silniki 4,5 i 4,8 w Y61 sa glosniejsze, slabsze i bardziej paliwo-zerne w porownaniu z toyotowskimi odpowiednikami. Zaleta Nissana jest to, ze jest tanszy od Toyoty.
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: Ingrid » ndz paź 14, 2012 3:14 pm

Setka jest na pewno pod względem komfortu autem klasę i generację wyżej.. również pod względem kosztów niestety.. Na pewno jest świetna do podróżowania, myślę że lepsza niż y61 o ile nie ma zbyt wiele ekektroniki. Natomiast ciężki teren, topienie a potem komfort że wsiadamy i dalej lecimy 2000 km bez wizji awarii i gigantycznych kosztów.. to jednak y61 w polskich warunkach.

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: mopar » wt paź 16, 2012 9:05 am

Najprostsza jest 105 i bardzo mało awaryjna.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: Mroczny » wt paź 16, 2012 1:26 pm

i świeża..

ja uważam 80tkę za jedno z przyjemniejszych aut ale podaż oraz radosne życzenia cenowe właścicieli niekorelujące z faktyczną wartością studzą mój zapał w pozyskiwaniu

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: Darek Elwood » wt paź 16, 2012 5:09 pm

Kumpel sprzedaje 100-kę w benzynie z 2002r.
Zajebiście utrzymane (stać go). Jeżeli komu po czasce lata zakup, to w ciemno polecam.
Calusieńka historia na papierze, autko w super stanie.
Sprzedaje bo zwolniła miejsce dla 200-ty V8 w dieslu a ma tych Toyot trochę :) i miejsca powoli brakuje.

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: Tołdi » wt paź 16, 2012 7:03 pm

Reasumując:
Koła 285/75/16
drążki z przodu podkręcić
Tył sprężyny +2" i +200 kg
Amory wszystkie zmieniać? (nie wiem czy na podniesionym zawiasie starczą na długość)
Blkada na przód
Bagażnik i namiot na dach
snorkel (te tanie z allegro się nadadzą?)
wyciągarka na przód
Wyłącznik do airbagów
Porady i uwagi mile widziane :lol:

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: rudypajero.koszalin » wt paź 16, 2012 7:28 pm

Amory wymień wszystkie. Tył koniecznie, jeśli sprężyny z liftem. Przód, bo warto = bezpieczeństwo i komfort podróży.
Blokada na przód nie jest koniecznością, setka pomimo IFSa całkiem nieźle się krzyżuje, koła późno tracą kontakt z nawierzchnią.
Dołóż jeszcze wyłącznik ABSu, bo potrafi wk...ić w terenie na śliskim.

Mroczny pisze:i świeża..

ja uważam 80tkę za jedno z przyjemniejszych aut ale podaż oraz radosne życzenia cenowe właścicieli niekorelujące z faktyczną wartością studzą mój zapał w pozyskiwaniu
Muszę się zgodzić w całej rozciągłości :(
Ostatnio miałem takie drobne hobby, nabijałem kilometry i oglądałem 80tki, oczywiście w celu zanabycia.
Niestety, po zwiedzeniu chyba wszystkich dostępnych klamotów, stwierdziłem że chyba zacznę znaczki zbierać :)16 Łatwiej do marsa dolecieć niż znaleźć 80tkę w rokującym stanie i rozsądnej cenie :)3
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: seburaj » wt paź 16, 2012 7:36 pm

Tołdi pisze:Reasumując:
Koła 285/75/16
drążki z przodu podkręcić
Tył sprężyny +2" i +200 kg
Amory wszystkie zmieniać? (nie wiem czy na podniesionym zawiasie starczą na długość)
Blkada na przód
Bagażnik i namiot na dach
snorkel (te tanie z allegro się nadadzą?)
wyciągarka na przód
Wyłącznik do airbagów
Porady i uwagi mile widziane :lol:
opony 285/75 16 lub (maks) 295/75 16

drążki zmienic koniecznie jezeli auto ma wyprutą hydraulikę, jezeli auto jest na normalnym zawieszeniu - tez zmienic

blokade na przod olać - martwic sie raczej o przedni most, w setkach predzej czy pozniej mosty przenie wybuchają... jezeli masz egzemplarz po wybucnieciu, to fajnie - jezeli przed - to będzie bolało :roll:

z bagażnikiem jest niewielki problemik - bo nie ma rynien

snorkele chinskie bardzo dobre - nie przeplacaj za "markę" 8)

wyciagarka tak/ albo nie (ja miałem do fabrycznego zderzaka, teraz bym chyba olał)

wyłącznik do airbagów ??? po jaki h.uj ? :lol:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: seburaj » wt paź 16, 2012 7:41 pm

rudypajero.koszalin pisze:Amory wymień wszystkie. Tył koniecznie, jeśli sprężyny z liftem. Przód, bo warto = bezpieczeństwo i komfort podróży.
guzik, za przeproszeniem oczywiście ! prawda...

lej ciepłym moczem na superamory za 600 zeta
kup monroe 4x4 adventure - jezeli tylko nie haratasz na przeprawie (a setka sie do tego nie nadaje), oraz nie nadupcasz non-stop po afrykanskich tarkach to bedzie paaan zadowolooony :)21 przerobione, przetestowane - długości starcza, a wydolności amortyzatora tez (z zastrzezeniem powyzej napisanego - przeprawa, ciezka praca amorow, wyścigi - tam juz potrzebne akcesoryjne)

ludzie, nie dajcie sie zwariować :roll:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: rudypajero.koszalin » wt paź 16, 2012 8:30 pm

Jetem za a nawet przeciw :)21 :)21

Na fabrycznym zawiasie da się świat objechać, byle tylko był sprawny.
Tylko że jak w moim starym kapeluszu na tylną ośkę zarzuciłem Foxy, to się zdziwiłem, że w końcu mi tyłek na zakrętach nie ucieka, a wcześniej były Bilsteiny B6 (tfu) które jakoś w pajero nie robiły.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: Tołdi » wt paź 16, 2012 8:40 pm

seburaj pisze:
Tołdi pisze:Reasumując:
Koła 285/75/16
drążki z przodu podkręcić
Tył sprężyny +2" i +200 kg
Amory wszystkie zmieniać? (nie wiem czy na podniesionym zawiasie starczą na długość)
Blkada na przód
Bagażnik i namiot na dach
snorkel (te tanie z allegro się nadadzą?)
wyciągarka na przód
Wyłącznik do airbagów
Porady i uwagi mile widziane :lol:
opony 285/75 16 lub (maks) 295/75 16

drążki zmienic koniecznie jezeli auto ma wyprutą hydraulikę, jezeli auto jest na normalnym zawieszeniu - tez zmienic

blokade na przod olać - martwic sie raczej o przedni most, w setkach predzej czy pozniej mosty przenie wybuchają... jezeli masz egzemplarz po wybucnieciu, to fajnie - jezeli przed - to będzie bolało :roll:

z bagażnikiem jest niewielki problemik - bo nie ma rynien

snorkele chinskie bardzo dobre - nie przeplacaj za "markę" 8)

wyciagarka tak/ albo nie (ja miałem do fabrycznego zderzaka, teraz bym chyba olał)

wyłącznik do airbagów ??? po jaki h.uj ? :lol:
Wyłącznik- by nie wyj....bały gdy mnie coś gwałtownie zatrzyma :lol:
Blkadę mam w każdym aucie i tu też chcę mieć
wyciągarka jak i blokada potrzebna bo często jeżdżę sam i muszę z czarnej dup...y wrócić.
Bagażnik- Trza dach lekko klepnąć to przy okazji wspawamy dodatkowe uchwyty.
Co do przedniego dyfra- wiem że patrol to nie jest. Na starej setce przejechałem 190 tys km i nic nie wybuchło. może tu też wytrzyma.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: seburaj » wt paź 16, 2012 9:11 pm

skoro nie słuchasz rad - o które prosisz - to Twoja sprawa... to po .uj pytasz :)3

włacznik sobie wsadz - powiedz mi, kiedy Ci w aucie "wyprawowym" groził wystrał poduszek ?? jezezeli wystrzlą, to na dojezdzie, a wtedy bedzie OK... nie mieszajmy przeprawy z turystyka offową :roll:

skoro "blokadę masz w każdym aucie" - to po co pytasz ?? :)3
zakładaj przód, na gówno Ci się przyda w setce przy eksploatacji "WYPRAWOWEJ" (brzmi dumnie)...

btw. przejedz setka ponad trzysta km - i wtedy pogadamy o przenim dyferencjale... generalnie nie chce mi sie dyskutowac, mam to... tam właśnie :)21
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: Tołdi » wt paź 16, 2012 9:35 pm

Pytam grzecznie bo setki nigdy nie przerabiałem ,a nie chcę wyważać otwartych drzwi. Jeździłem nią cywilnie, teraz jeździ żona. Kupiłem inną (golasa) bo chcę wymienić Y60 (poprawię sobie komfort a pogorszę dzielność) ale takie czasy :)3
O Patrola bym nie pytał bo miałem i robiłem ich kilka.
Dla wyjaśnienia- nie jestem w off-roadzie zielony.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: seburaj » wt paź 16, 2012 9:42 pm

ze nie jesteś zielony, to sie domyślam :wink:
ale w takim razie po co kategoryczne sądy - ze bede mial blokade, bo mialem - (jak sądze, chodzilo o przedni most) :)21
choć - z drugiej strony - założenia arba na przód uchroni Cie przed zwybuchnieciem przedniego, dwusatelitowego dyfra :)21
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: Tołdi » wt paź 16, 2012 9:55 pm

I o te 4 satelity między innymi chodzi. :)2
Ale też przyzwyczaiłem się do tego i nie chciałbym gdzieś wtopić na amen.
To tak jak miałbym się teraz przesiąść na plaskacza. Kilkanaście lat jeżdżę tylko terenówkami i jak miałbym teraz jechać osobówką to zostawiłbym, przez nieuwagę zdeżak i chłodnicę na krawężniku. :lol: (jak moja znajoma)
Co do airbagów- Widziałem jak w Dyskotece wybuchły przy przejeździe przez łagodny rów :lol: Ubaw był po pachy ale nie chciałbym czegoś takiego praktykować (kosztowna sprawa)

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: seburaj » wt paź 16, 2012 10:26 pm

proszz... kw.a
co Ty tu z landrowerem wyjeżdżasz :roll:
:)21
robok rzępoli w harapuciu

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: Darek Elwood » wt paź 16, 2012 11:24 pm

Z tych wszystkich, kompletnie niepotrzebnych zbrojeń jedyne, co się tak naprawdę przyda na wycieczce, to wyłącznik ABS-u.
Można wtedy np. uniknąć tego:
http://vimeo.com/50401697

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: rokfor32 » śr paź 17, 2012 7:11 am

Tołdi pisze:I o te 4 satelity między innymi chodzi. :)2 [...]
Mam gdzieś na półce ośmiocalowego torsena z supry. Przekładnia ta co z J100 (wielkościowo), bazowanie pod kielichy półosi w koszu satelitów, ale nie jestem pewien czy na szerokość zmieści się do obudowy w J100 (nie mam w tej chwili możliwości porównania rozstawu i średnic czopów łożysk). Jak masz chęć z tym poeksperymentować - jest do oddania po taniości, bo mi zalega a nie mam dla niego zastosowania.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: Tołdi » śr paź 17, 2012 1:51 pm

Darek Elwood pisze:Z tych wszystkich, kompletnie niepotrzebnych zbrojeń jedyne, co się tak naprawdę przyda na wycieczce, to wyłącznik ABS-u.
Można wtedy np. uniknąć tego:
http://vimeo.com/50401697
Skorzystam z rady i dołożę :)2
Co do torsena- Wojtek Gołębiowski ma to w swojej rajdówce i jak z nim rozmawiałem to narzekał . Mimo wszystko dziękuję za ofertę

Darek Elwood
 
 
Posty: 4993
Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am

Re: LC 100 na wyprawy.

Post autor: Darek Elwood » śr paź 17, 2012 7:14 pm

Tołdi przejedź się po prostu nabytkiem gdzieś dalej bez żadnych modyfikacji.
Zobaczysz, że większość fabrycznych rozwiązań, na luzie zdaje egzamin.

Na 100% nie zdaje egzaminu ABS. Na luźnej nawierzchnii droga hamowania wydłuża się masakrycznie.

Jedyne, o czym bym pomyślał jeszcze, to o snorkelu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości