LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Zibi » pn mar 18, 2013 11:36 am

widzisz - takie guru powiedziało, ze na hydraulice się nie jeździ bo awaryjna itd. I koniecznie trzeba wymieniać. A u nas jeżdzą 2 toyki w terenie na hydraulice które mają zrobioną ręczną centralkę w razie problemnów. Mając taką centralę nie potrzebujesz danych z czujników wysokości.

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Wojtek_W » pn mar 18, 2013 11:42 am

Na tym to sie juz tam nie znam.

Ty jak sobie ogarniesz to ok , ale w mojej okolicy nie ma nikogo kto by z glowa ogarnal.

Ale jakbym mial parcha zamienic na cokolwiek innego to wlasnie taka setke w manualu. :)2
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Janusz2000 » pn mar 18, 2013 11:45 am

Wersja na 50lecie to fajna wersja :)2
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Zibi » pn mar 18, 2013 11:54 am

też mi się podoba.

ktoś próbował tuningować silnik chipem?

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Mroczny » pn mar 18, 2013 12:36 pm

4 dychy za setkę?

rewelka
gratuluję :)2

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: rokfor32 » pn mar 18, 2013 12:57 pm

Zibi pisze:ktoś próbował tuningować silnik chipem?
W J100? Szkoda kasy. Chyba że masz wersję na turbinie garetta, to wtedy idzie coś tam elektronicznie podciągnąć (przesterować nastawy geometrii turbiny pod kątem wzmocnienia dołu). Przy klasycznym turbo chipem można co najwyżej powiększyć dymienie i apetyt na paliwo ... :wink: No chyba że to pójdzie jednocześnie z rekalibracją turbiny - wtedy coś można ugrać, ale i tak tylko górny zakres obrotów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Zibi » pn mar 18, 2013 1:05 pm

Pytam, bo w australii robią profesjonalny tuning ( kosztuje 1600 aud - konieczne pozostawienie samochodu na kilka dni) a i widziałem taką chipowaną w czechach ( koszt 1300 euro). Spalanie na pewno spadło.

Tak tylko pytam :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Mroczny » pn mar 18, 2013 1:16 pm

no a pobawić się dawką i ciśnieniem doładowania?

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Zibi » pn mar 18, 2013 1:23 pm

z tego co słyszałem to dośc cięzka pompa jest do ustawień więc po prostu wolę tego nie ruszać. Jak już to jakiś profesjonalny tunning.
Jakieś dziwne urzędzenie mam przycisk POWER :)21 i na tablicy wyświetla się EXTRA POWER. Ma ktoś coś takiego w swojej toyce? I jeszcze jedno pytanie - jest orginalny wyłącznik kontroli wysokości zawieszenia. Czy załączenie tego przycisku nie blokuje ustawienia zawieszenia i nie blokuje czujników?

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Tołdi » pn mar 18, 2013 1:33 pm

rokfor32 pisze:
Zibi pisze:ktoś próbował tuningować silnik chipem?
W J100? Szkoda kasy. Chyba że masz wersję na turbinie garetta, to wtedy idzie coś tam elektronicznie podciągnąć (przesterować nastawy geometrii turbiny pod kątem wzmocnienia dołu). Przy klasycznym turbo chipem można co najwyżej powiększyć dymienie i apetyt na paliwo ... :wink: No chyba że to pójdzie jednocześnie z rekalibracją turbiny - wtedy coś można ugrać, ale i tak tylko górny zakres obrotów.
Mam założonego. przyspieszenie do 100 lepsze o sekundę , spalanie mniejsze o litr.
Czemu zapas na klapę?
Czemu alu zdeżak?

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Zibi » pn mar 18, 2013 1:44 pm

coś więcej o tym chipie?

Koło na tył żeby auto wyglądało jak terenówka a nie jak duży leksus. Alu zderzak bo nie chcę przodu zbytnio dociążać a nie wyobrażam sobie jazdy w terenie z plastikiem z przodu

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Tołdi » pn mar 18, 2013 1:51 pm

chip zakładany w serwisie parę lat temu. Cena coś koło 1500 zł. Ktoś mi mówił że to jakiś BOX (nie wiem co to takiego)
Setką jeżdżę od 7 lat i zawsze byłem zdania że do terenu to się za bardzo nie nadaje. Miałem do tego Patrola a na rajdy GRATA. Teraz kupiłem zamiast patrola drugą setkę, lekko dłubnąłem i w terenie mnie zaskoczyła. Uważam, że na fabrycznym zdeżaku spokojnie daje radę.
Co do koła to klapa będzie zlatywać a rozsądna opona mieści się pod spodem.

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Wojtek_W » pn mar 18, 2013 1:53 pm

Zibi na pewno chce stelaz do zderzaka zrobic a nie wieszac na klapie. :)21
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Zibi » pn mar 18, 2013 2:00 pm

boxa widziałem ale też czytałem dużo o jego szkodliwości. No ale w sumie jeśli serwis to daje to moze na innych forach coś pieprzą. Zderzak przedni wolę mieć porządny - będzie arbowski bezpośrednio od producenta z malezji. Oczywiście czarny mat.

Obrazek

Z tym tylnym kołem muszę przemyśleć - mam 2 rozwiązania - albo dedykowany uchwyt do setki mocowany do słupka albo zderzak z mocowaniem. Zderzaka tylnego bym nie chciał zmieniać bo to dodatkowe kilogramy.

Ogłosiłem własnie kasting na zmianę koloru z przyciemnieniem szyb

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Wojtek_W » pn mar 18, 2013 2:04 pm

Daj sobie spokoj z tym zderzakiem.... :roll:

Mozna 100x lepiej wydac ta kase.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Tołdi » pn mar 18, 2013 2:32 pm

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Tołdi » pn mar 18, 2013 2:46 pm

BOX prawie od nowości. dzisiaj ma 200 tys i nic się nie dzieje. (serwis dawał gwarancję)
PS. Będę miał tanie Alu isłony podwozia.
Co do zdeżaków- wydatnie ograniczają konty. (nie wiem dlaczego są tak wysunięte jak w oryginał pięknie pasuje wyciągarka)

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Zibi » pn mar 18, 2013 3:40 pm

podcięty raczej kątów nie powinien ograniczać a zawsze to jakaś ochrona, plastik mnie przed kamieniem i drzewem nie ochroni. Ale zderzak wyjdzie mnie poniżej 2 tyś więc nie jest to jakaś duża kwota za zderzak z płytą pod wyciągarkę. Mam ten alu w 80-tce i super się sprawdza.

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Wojtek_W » pn mar 18, 2013 3:45 pm

ARB orginalny wyjdzie Cie ponizej 2k?
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Zibi » pn mar 18, 2013 3:55 pm

a co to znaczy orginalny ARB? Czy ARB ma swoją fabrykę? :)21 Wiadomne przecież, że ARB to produkt malezyjski. I własnie z malezji do mnie ten zderzaczek popłynie. tutaj wersja stalowa

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: rokfor32 » pn mar 18, 2013 3:58 pm

Powtórzę jeszcze raz - ostatnie roczniki tego modelu były na turbinach ze zmienną geometrią - i tam da sie wiele namieszać elektroniką (z poziomu elektronicznego zwiększyć ciśnienie doładowania i dawkę). Przy klasycznej turbinie uzysk jest minimalny - bo metodą elektroniczna nie da się zwiększyć ciśnienia doładowania. Da się jedynie nieco zwiększyć dawkę podnosząc ją nieco ponad granicę dymienia (pompa jest elektronicznie sterowana, więc nie ma opcji "ręcznie śrubką"). Takie rozwiązanie minimalnie przyspieszy moment pełnego doładowania turbiny (z uwagi na większe ilości ciepła z podkręcenia dawki - ale to są wartości rzędu 100 rpm).

Ja osobiście nie cierpię dymiących diesli - no ale to już jak kto lubi ... :wink:

Zibi - rozeznaj se co masz za turbinę, wtedy będzie więcej wiadomo.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Zibi » pn mar 18, 2013 4:11 pm

tuning nie jest dl amnie najważniejszy, mocy i tak jest dośc. Chodziło mi raczej o zbadanie czy ktoś to robił i jakie są efekty. O turbinie nic niestety nie wiem, musze wpisać vin do programu to moze coś wyskocxzy.

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Tołdi » pn mar 18, 2013 5:02 pm

Nie wiem jaką mam turbinę. rok 2004. W instrukcji było że da to "CUŚ" 30 koni więcej i ileś momentu (ale nie pamiętam ile)
Specjalnie wziąłem stoper przed i po, i robiłem kilka prób. Od 0 do 140 km/h było lepiej o 3 sek.
Nic więcej nie dymi.
Gadałem z jakimś "super tunerem" to się z tego śmiał i mówił że to zwykły BOX i może na takie CUŚ dać 100 lat gwarancji.
Ale ja się na tym nie znam. Stoper jest dla mnie miarodajny a gadanie tumera może być różne.
Jak super szpece ustawili Duchanikom motor na Baji, to w jeden rajd wymienili 4 silniki.
Jak Kuflowi super tuner ustawił to po minucie cały wydech był biały . Dziw że nie przeszedł w fazę płynną. :lol:
W moim przypadku to wiele nie dało ale też nic złego się nie dzieje. Czy warto to zakładać- Nie wiem. Założyłem bo byłem ciekawy. Teraz tym autem jeździ żona. Pali ok 10, a raz nawet 8, więc pewnie się spłaciło.
Do wyprawówki na razie nie zakładam.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: rokfor32 » pn mar 18, 2013 7:23 pm

W modelu ze zwykłą turbiną taki układ działa na zasadzie trochę podobnej jak podkręcenie śrubki przy zwykłej pompie. Acz może też i delikatnie kontrolować kąt wtrysku - nie znam aż tak dokładnie sterowania pompą w J100. Efekt więc pewnie jakiś będzie - po prostu na zasadzie optymalizacji pracy silnika (może też i softowym wycięciu EGR), bo podejrzewam ze ze względu na normy spalin fabrycznie silnik jest ustawiony dosyć zachowawczo.

Ale chodziło mi o co inne - jeżeli box jest skonstruowany pod zwykłe turbo - to pod zmienną geometrią raczej nie będzie poprawnie pracował (nie wydusi max parametrów) - i odwrotnie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia

Post autor: Janusz2000 » śr mar 20, 2013 4:37 pm

Ja kiedyś robiłem podejście do tematu chiptuningu i z tego co wybdałem na internecie i na forach to są 3 opcje:

- 1: dokładany box ok +30KM- za tysiaka czy dwa, zapewne coś jak ma tołdi - nie wnikając jak to działa i co pisze Rocfor to ludzie którzy to zamontowali sobie chwalą - podbnie jak pisze tołdi - spalanie spadło, poprawiła sie elastyczność. Rewulucji nie ma, ale jest lepiej.
- 2: chip semi-quasi ori Toyoty + 60KM - na taki polowałem, podobno w niektórych ASO i bez utraty gwarancji na życzenie zakładali (za opłatą prawie 10,000pln !) mi powiedzieli że mieli, klienta który miał coś takiego sprzedał samochód bez niego (bo przy sprzedaży się nie przyznał że samochód był 'tuningowany') i że gotów jest oddać za pół cena sam chip - ale nie udało mi się gościa namierzyć.
- 3: chipy sportowe - u traska kiedyś były. Jakiejś francuskiej firmy - z opcją nawet na 300KM ale też cholernie drogie - jeśli dobrze pamietam to tez prawie 10k

ja mam zderzak stalowy tył i przód, koło na wieszaku na zderzaku bo mam drugi zbiornik paliwa - ale nie wiem czy tego wszystkiego nie zrzucić - i wstawić oryginalnych zderzaków z powrotem - to całe ustrojstwo za dużo waży i nie poprawia aerodynamiki - zamiast 9l w zimę spalanie na trasie dochodzi mi do 15-stu... :-? przedni zderzak można lekko podciąć i wstawić wzmocnienie od dołu, koło z tyłu można powiesić na wieszaku mocowanym do boku i klapy (jak w wersjach arabskich) - tylko muszę taki wieszak gdzieś namierzyć.

teraz mam tak, oryginalnie był grafitowy - oklejenie (dobrej jakości) to super sprawa i praktyczna - łatwiej się domywa wszelki drogowy syf - praktycznie wystarczy zmyć karcherem samą wodą, odporny na krzaczory i naturalne piaskowanie
http://i48.tinypic.com/2zs4pwy.jpg
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość