LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
Moderator: Mroczny
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
widzisz - takie guru powiedziało, ze na hydraulice się nie jeździ bo awaryjna itd. I koniecznie trzeba wymieniać. A u nas jeżdzą 2 toyki w terenie na hydraulice które mają zrobioną ręczną centralkę w razie problemnów. Mając taką centralę nie potrzebujesz danych z czujników wysokości.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
Na tym to sie juz tam nie znam.
Ty jak sobie ogarniesz to ok , ale w mojej okolicy nie ma nikogo kto by z glowa ogarnal.
Ale jakbym mial parcha zamienic na cokolwiek innego to wlasnie taka setke w manualu.
Ty jak sobie ogarniesz to ok , ale w mojej okolicy nie ma nikogo kto by z glowa ogarnal.
Ale jakbym mial parcha zamienic na cokolwiek innego to wlasnie taka setke w manualu.

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
Wersja na 50lecie to fajna wersja 

Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
też mi się podoba.
ktoś próbował tuningować silnik chipem?
ktoś próbował tuningować silnik chipem?
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
4 dychy za setkę?
rewelka
gratuluję
rewelka
gratuluję

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
W J100? Szkoda kasy. Chyba że masz wersję na turbinie garetta, to wtedy idzie coś tam elektronicznie podciągnąć (przesterować nastawy geometrii turbiny pod kątem wzmocnienia dołu). Przy klasycznym turbo chipem można co najwyżej powiększyć dymienie i apetyt na paliwo ...Zibi pisze:ktoś próbował tuningować silnik chipem?

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
Pytam, bo w australii robią profesjonalny tuning ( kosztuje 1600 aud - konieczne pozostawienie samochodu na kilka dni) a i widziałem taką chipowaną w czechach ( koszt 1300 euro). Spalanie na pewno spadło.
Tak tylko pytam
Tak tylko pytam

tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
no a pobawić się dawką i ciśnieniem doładowania?
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
z tego co słyszałem to dośc cięzka pompa jest do ustawień więc po prostu wolę tego nie ruszać. Jak już to jakiś profesjonalny tunning.
Jakieś dziwne urzędzenie mam przycisk POWER
i na tablicy wyświetla się EXTRA POWER. Ma ktoś coś takiego w swojej toyce? I jeszcze jedno pytanie - jest orginalny wyłącznik kontroli wysokości zawieszenia. Czy załączenie tego przycisku nie blokuje ustawienia zawieszenia i nie blokuje czujników?
Jakieś dziwne urzędzenie mam przycisk POWER

tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
Mam założonego. przyspieszenie do 100 lepsze o sekundę , spalanie mniejsze o litr.rokfor32 pisze:W J100? Szkoda kasy. Chyba że masz wersję na turbinie garetta, to wtedy idzie coś tam elektronicznie podciągnąć (przesterować nastawy geometrii turbiny pod kątem wzmocnienia dołu). Przy klasycznym turbo chipem można co najwyżej powiększyć dymienie i apetyt na paliwo ...Zibi pisze:ktoś próbował tuningować silnik chipem?No chyba że to pójdzie jednocześnie z rekalibracją turbiny - wtedy coś można ugrać, ale i tak tylko górny zakres obrotów.
Czemu zapas na klapę?
Czemu alu zdeżak?
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
coś więcej o tym chipie?
Koło na tył żeby auto wyglądało jak terenówka a nie jak duży leksus. Alu zderzak bo nie chcę przodu zbytnio dociążać a nie wyobrażam sobie jazdy w terenie z plastikiem z przodu
Koło na tył żeby auto wyglądało jak terenówka a nie jak duży leksus. Alu zderzak bo nie chcę przodu zbytnio dociążać a nie wyobrażam sobie jazdy w terenie z plastikiem z przodu
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
chip zakładany w serwisie parę lat temu. Cena coś koło 1500 zł. Ktoś mi mówił że to jakiś BOX (nie wiem co to takiego)
Setką jeżdżę od 7 lat i zawsze byłem zdania że do terenu to się za bardzo nie nadaje. Miałem do tego Patrola a na rajdy GRATA. Teraz kupiłem zamiast patrola drugą setkę, lekko dłubnąłem i w terenie mnie zaskoczyła. Uważam, że na fabrycznym zdeżaku spokojnie daje radę.
Co do koła to klapa będzie zlatywać a rozsądna opona mieści się pod spodem.
Setką jeżdżę od 7 lat i zawsze byłem zdania że do terenu to się za bardzo nie nadaje. Miałem do tego Patrola a na rajdy GRATA. Teraz kupiłem zamiast patrola drugą setkę, lekko dłubnąłem i w terenie mnie zaskoczyła. Uważam, że na fabrycznym zdeżaku spokojnie daje radę.
Co do koła to klapa będzie zlatywać a rozsądna opona mieści się pod spodem.
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
Zibi na pewno chce stelaz do zderzaka zrobic a nie wieszac na klapie. 

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
boxa widziałem ale też czytałem dużo o jego szkodliwości. No ale w sumie jeśli serwis to daje to moze na innych forach coś pieprzą. Zderzak przedni wolę mieć porządny - będzie arbowski bezpośrednio od producenta z malezji. Oczywiście czarny mat.

Z tym tylnym kołem muszę przemyśleć - mam 2 rozwiązania - albo dedykowany uchwyt do setki mocowany do słupka albo zderzak z mocowaniem. Zderzaka tylnego bym nie chciał zmieniać bo to dodatkowe kilogramy.
Ogłosiłem własnie kasting na zmianę koloru z przyciemnieniem szyb

Z tym tylnym kołem muszę przemyśleć - mam 2 rozwiązania - albo dedykowany uchwyt do setki mocowany do słupka albo zderzak z mocowaniem. Zderzaka tylnego bym nie chciał zmieniać bo to dodatkowe kilogramy.
Ogłosiłem własnie kasting na zmianę koloru z przyciemnieniem szyb
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
Daj sobie spokoj z tym zderzakiem....
Mozna 100x lepiej wydac ta kase.

Mozna 100x lepiej wydac ta kase.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
BOX prawie od nowości. dzisiaj ma 200 tys i nic się nie dzieje. (serwis dawał gwarancję)
PS. Będę miał tanie Alu isłony podwozia.
Co do zdeżaków- wydatnie ograniczają konty. (nie wiem dlaczego są tak wysunięte jak w oryginał pięknie pasuje wyciągarka)
PS. Będę miał tanie Alu isłony podwozia.
Co do zdeżaków- wydatnie ograniczają konty. (nie wiem dlaczego są tak wysunięte jak w oryginał pięknie pasuje wyciągarka)
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
podcięty raczej kątów nie powinien ograniczać a zawsze to jakaś ochrona, plastik mnie przed kamieniem i drzewem nie ochroni. Ale zderzak wyjdzie mnie poniżej 2 tyś więc nie jest to jakaś duża kwota za zderzak z płytą pod wyciągarkę. Mam ten alu w 80-tce i super się sprawdza.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
ARB orginalny wyjdzie Cie ponizej 2k?
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
a co to znaczy orginalny ARB? Czy ARB ma swoją fabrykę?
Wiadomne przecież, że ARB to produkt malezyjski. I własnie z malezji do mnie ten zderzaczek popłynie. tutaj wersja stalowa

Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
Powtórzę jeszcze raz - ostatnie roczniki tego modelu były na turbinach ze zmienną geometrią - i tam da sie wiele namieszać elektroniką (z poziomu elektronicznego zwiększyć ciśnienie doładowania i dawkę). Przy klasycznej turbinie uzysk jest minimalny - bo metodą elektroniczna nie da się zwiększyć ciśnienia doładowania. Da się jedynie nieco zwiększyć dawkę podnosząc ją nieco ponad granicę dymienia (pompa jest elektronicznie sterowana, więc nie ma opcji "ręcznie śrubką"). Takie rozwiązanie minimalnie przyspieszy moment pełnego doładowania turbiny (z uwagi na większe ilości ciepła z podkręcenia dawki - ale to są wartości rzędu 100 rpm).
Ja osobiście nie cierpię dymiących diesli - no ale to już jak kto lubi ...
Zibi - rozeznaj se co masz za turbinę, wtedy będzie więcej wiadomo.
Ja osobiście nie cierpię dymiących diesli - no ale to już jak kto lubi ...

Zibi - rozeznaj se co masz za turbinę, wtedy będzie więcej wiadomo.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
tuning nie jest dl amnie najważniejszy, mocy i tak jest dośc. Chodziło mi raczej o zbadanie czy ktoś to robił i jakie są efekty. O turbinie nic niestety nie wiem, musze wpisać vin do programu to moze coś wyskocxzy.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
Nie wiem jaką mam turbinę. rok 2004. W instrukcji było że da to "CUŚ" 30 koni więcej i ileś momentu (ale nie pamiętam ile)
Specjalnie wziąłem stoper przed i po, i robiłem kilka prób. Od 0 do 140 km/h było lepiej o 3 sek.
Nic więcej nie dymi.
Gadałem z jakimś "super tunerem" to się z tego śmiał i mówił że to zwykły BOX i może na takie CUŚ dać 100 lat gwarancji.
Ale ja się na tym nie znam. Stoper jest dla mnie miarodajny a gadanie tumera może być różne.
Jak super szpece ustawili Duchanikom motor na Baji, to w jeden rajd wymienili 4 silniki.
Jak Kuflowi super tuner ustawił to po minucie cały wydech był biały . Dziw że nie przeszedł w fazę płynną.
W moim przypadku to wiele nie dało ale też nic złego się nie dzieje. Czy warto to zakładać- Nie wiem. Założyłem bo byłem ciekawy. Teraz tym autem jeździ żona. Pali ok 10, a raz nawet 8, więc pewnie się spłaciło.
Do wyprawówki na razie nie zakładam.
Specjalnie wziąłem stoper przed i po, i robiłem kilka prób. Od 0 do 140 km/h było lepiej o 3 sek.
Nic więcej nie dymi.
Gadałem z jakimś "super tunerem" to się z tego śmiał i mówił że to zwykły BOX i może na takie CUŚ dać 100 lat gwarancji.
Ale ja się na tym nie znam. Stoper jest dla mnie miarodajny a gadanie tumera może być różne.
Jak super szpece ustawili Duchanikom motor na Baji, to w jeden rajd wymienili 4 silniki.
Jak Kuflowi super tuner ustawił to po minucie cały wydech był biały . Dziw że nie przeszedł w fazę płynną.

W moim przypadku to wiele nie dało ale też nic złego się nie dzieje. Czy warto to zakładać- Nie wiem. Założyłem bo byłem ciekawy. Teraz tym autem jeździ żona. Pali ok 10, a raz nawet 8, więc pewnie się spłaciło.
Do wyprawówki na razie nie zakładam.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
W modelu ze zwykłą turbiną taki układ działa na zasadzie trochę podobnej jak podkręcenie śrubki przy zwykłej pompie. Acz może też i delikatnie kontrolować kąt wtrysku - nie znam aż tak dokładnie sterowania pompą w J100. Efekt więc pewnie jakiś będzie - po prostu na zasadzie optymalizacji pracy silnika (może też i softowym wycięciu EGR), bo podejrzewam ze ze względu na normy spalin fabrycznie silnik jest ustawiony dosyć zachowawczo.
Ale chodziło mi o co inne - jeżeli box jest skonstruowany pod zwykłe turbo - to pod zmienną geometrią raczej nie będzie poprawnie pracował (nie wydusi max parametrów) - i odwrotnie.
Ale chodziło mi o co inne - jeżeli box jest skonstruowany pod zwykłe turbo - to pod zmienną geometrią raczej nie będzie poprawnie pracował (nie wydusi max parametrów) - i odwrotnie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: LC 100 manualna skrzynia biegów - doświadczenia
Ja kiedyś robiłem podejście do tematu chiptuningu i z tego co wybdałem na internecie i na forach to są 3 opcje:
- 1: dokładany box ok +30KM- za tysiaka czy dwa, zapewne coś jak ma tołdi - nie wnikając jak to działa i co pisze Rocfor to ludzie którzy to zamontowali sobie chwalą - podbnie jak pisze tołdi - spalanie spadło, poprawiła sie elastyczność. Rewulucji nie ma, ale jest lepiej.
- 2: chip semi-quasi ori Toyoty + 60KM - na taki polowałem, podobno w niektórych ASO i bez utraty gwarancji na życzenie zakładali (za opłatą prawie 10,000pln !) mi powiedzieli że mieli, klienta który miał coś takiego sprzedał samochód bez niego (bo przy sprzedaży się nie przyznał że samochód był 'tuningowany') i że gotów jest oddać za pół cena sam chip - ale nie udało mi się gościa namierzyć.
- 3: chipy sportowe - u traska kiedyś były. Jakiejś francuskiej firmy - z opcją nawet na 300KM ale też cholernie drogie - jeśli dobrze pamietam to tez prawie 10k
ja mam zderzak stalowy tył i przód, koło na wieszaku na zderzaku bo mam drugi zbiornik paliwa - ale nie wiem czy tego wszystkiego nie zrzucić - i wstawić oryginalnych zderzaków z powrotem - to całe ustrojstwo za dużo waży i nie poprawia aerodynamiki - zamiast 9l w zimę spalanie na trasie dochodzi mi do 15-stu...
przedni zderzak można lekko podciąć i wstawić wzmocnienie od dołu, koło z tyłu można powiesić na wieszaku mocowanym do boku i klapy (jak w wersjach arabskich) - tylko muszę taki wieszak gdzieś namierzyć.
teraz mam tak, oryginalnie był grafitowy - oklejenie (dobrej jakości) to super sprawa i praktyczna - łatwiej się domywa wszelki drogowy syf - praktycznie wystarczy zmyć karcherem samą wodą, odporny na krzaczory i naturalne piaskowanie
http://i48.tinypic.com/2zs4pwy.jpg
- 1: dokładany box ok +30KM- za tysiaka czy dwa, zapewne coś jak ma tołdi - nie wnikając jak to działa i co pisze Rocfor to ludzie którzy to zamontowali sobie chwalą - podbnie jak pisze tołdi - spalanie spadło, poprawiła sie elastyczność. Rewulucji nie ma, ale jest lepiej.
- 2: chip semi-quasi ori Toyoty + 60KM - na taki polowałem, podobno w niektórych ASO i bez utraty gwarancji na życzenie zakładali (za opłatą prawie 10,000pln !) mi powiedzieli że mieli, klienta który miał coś takiego sprzedał samochód bez niego (bo przy sprzedaży się nie przyznał że samochód był 'tuningowany') i że gotów jest oddać za pół cena sam chip - ale nie udało mi się gościa namierzyć.
- 3: chipy sportowe - u traska kiedyś były. Jakiejś francuskiej firmy - z opcją nawet na 300KM ale też cholernie drogie - jeśli dobrze pamietam to tez prawie 10k
ja mam zderzak stalowy tył i przód, koło na wieszaku na zderzaku bo mam drugi zbiornik paliwa - ale nie wiem czy tego wszystkiego nie zrzucić - i wstawić oryginalnych zderzaków z powrotem - to całe ustrojstwo za dużo waży i nie poprawia aerodynamiki - zamiast 9l w zimę spalanie na trasie dochodzi mi do 15-stu...

teraz mam tak, oryginalnie był grafitowy - oklejenie (dobrej jakości) to super sprawa i praktyczna - łatwiej się domywa wszelki drogowy syf - praktycznie wystarczy zmyć karcherem samą wodą, odporny na krzaczory i naturalne piaskowanie
http://i48.tinypic.com/2zs4pwy.jpg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość