różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-2009)

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: rokfor32 » sob maja 25, 2013 7:11 am

No i dobrze - fajnie że trafił sie taki dawca. Jeden. A gdzie to zatrzęsienie tajli do diesli z J12? :wink: A auta z przebiegami ponad 200 tysi - na naszym superczystym paliwie - prawie wszystkie już wymagają napraw układu CR. :wink:

A - przepraszam. zatrzęsienie jest. Złomu, już na rzut oka, złomu potencjalnego podpicowanego, albo tajli z kradzionych aut. Jest jeszcze zatrzęsienie "regenerowanych" wtryskiwaczy - które nie podlegają regeneracji (denso ponoć nie puściło końcówek na wolny rynek).

Dla mnie diesel CR to najdroższa jednostka w utrzymaniu długookresowym, a przy tym łatwa do uszkodzenia. I nie tylko toyek to dotyczy.

Cała ta dyskusja przypomina mi bardzo podobną sprzed kilkunastu już lat, w temacie co lepsze - nowy poldonez czy używana toyka (czy tam inny japończyk sprzed '00). I też argumentem była dostępność części, serws, itp. I - jakoś ani wtedy, ani teraz nie widzę w dostpności gratów żadnej przewagi - jeżeli przeciwwaga się po prostu nie psuje, i tych części nie potrzebuje wogule ... :)21

Lechu - sam masz benzynówkę. Dłubałeś przy silniku cokolwiek (pomijając wymianę filtrów)?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: lech. » sob maja 25, 2013 8:49 am

Skup się, przyjacielu. :lol:

Twierdziłem, że manualnej V6 nie ma u nas - zgadza się. Marudziliście, że jest - proszę dowody.
Twierdziłem, że V6 to białe kruki, taili brak - zgadza się. Przeciwnych dowodów (linków) brak.
Twierdziłem, że seria jako taka nie nadaje się do szybkościówek - zgadza się.


Błędnie zakładasz, że wszyscy mają żyłkę mechanika-pasjonata. Lekarz, malarz, puzonista chcą jeździć w manualu niezawodną Toyotą i na żonglerkę klockami reagują śmiechem.


Miło się czyta słodkie elaboraty, ale wybacz...., albo wywieście białą flagę albo fakty na stół.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: rokfor32 » sob maja 25, 2013 11:58 am

Możesz się owinąć w tą flagę i araba udawać ... :wink:

Powiedz mi - po jaki uj szukać auta seryjnego z zastosowaniem do rajdów typu cross country? Gdzie już na starcie auto się przerabia, bo seria się słabo nadaje? A skoro się przerabia - to jaki to problem do automatu J12 zapodać manualną skrzynkę? żaden.

Jeszcze nie widziałem, żeby lekarz, prawnik czy inny z lewymi obiema rękami do mechaniki sam se robił auta. Takie zadania się zleca - a ten co zlecenie przyjmuje - wybacz, ale powinien się już znać na swojej robocie, w tym co gdzie i skąd pozyskać.

Tak btw. allegro to nie jedyne źródełko w Polsce dla silników. Są inne, o których wiem, tyle że niekoniecznie potrzebują rozgłosu (i nie chodzi o jakieś kradzione - goście po prostu cenią sobie spokój, a kasy im starcza. Silniki pochodzą głównie z Francji).

Drugie btw - się ciężko mylisz z tym, że takich aut u nas nie ma. Nie ma i nie było w oficjalnej sprzedaży dilerskiej. Natomiast sa egzemplarze z prywatnego importu - tyle że to zwykle "auta na dożywocie", dla ludzi którzy wiedzieli co zamawiają. I niezwykle rzadko wypływają w ogłoszeniach.

Tajle - dla mnie e-bay to takie same źródełko jak allegro - ino czeka się ciut dłużej na paczkę. Multum tego jest, bo na amerykańskim rynku to popularna jednostka.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: Janusz2000 » pn maja 27, 2013 10:47 am

[quote="KamiL200"
A ty Janusz ruszaj z robotą bo "Kronos" już jeździ a kolejny HiLex V8 już się kompletuje 8)[/quote]

dobra dobra chłopaki Kronosa już chyba ponad 2 lata składają to najwyższa pora żeby jeździł :wink: u nie będzie szybciej bo zamierzam się w rok wyrobić :)21


Lechu, chciałem Ci podesłac parę linków - ale faktycznie obecnie to słabo teraz wygląda, jakaś bryndza na alledrogo. :)

ale powiem Ci że jak wcześniej przez ostatnie miesiące patrzyłem to zawsze coś było jakiś 1-2 silniki, 1-2 skrzynie albo reduktory, a nawet mosty były od benzynowych wersji. Może akurat handlarze zaczeli sezon urlopowy, ale wcześniej czy później będzie znowu. Poza tym ja mam Tacome czyli FJ Cruisera, a reduktor i mosty sobie założę od 120 diesla - po częsci bo mi pasują (torsen w reduktorze, tarcze i lepsze przełożenie w tylnym moście) a op części dla lepszej dostępności - ale chodzi o to że te elementy bez problemu pasują.

Poza tym Rocfor dobrze napisał, że nie wszystko jest wystawione na allegro - chociażby znane chyba wielu osobom miejsce pod Poznaniem. Znajomy ostatnio tam był właśnie po reduktor od 120-tki. Na miejscu otworzył gębę ze zdziwienia, bo mieli na półce około 20sztuk, wszystkie możliwe wersje, od mocno zmęczonych po takie co wyglądały na nowe. Sobie (do rajdówki) dobrał sobie reduktor z wersji po 2007 ale z wajchą - czyli manualnym zapięciem reduktora - a wcześniej bym sobie ręke dał uciąć że w tych rocznikach w 120-tce były już tylko na "pokrętło".

Co do wersji arabskich tez mają tam od groma części do nich - do 100-tki chcieliśmy oryginalną instalacje na 2 zbiorniki - myślałem, że będe skazany na ASO za grube $$$, a tam mieli kilka takich rozebranych ze 105-tek - wszystko i kompletne - przewody do dwóch zbiorników, elektrozaworki - do 100-tki przypasowało na zasadzie plug and play.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: lech. » pn maja 27, 2013 4:18 pm

Janusz...

Mieszam tę papkę od paru lat i ta sytuacja jest mi świetnie znana. Nie musisz niczego tłumaczyć. :lol:

Po postawienu tezy moja rolą była jej obrona - jak widzisz krzykacze niewiele wnieśli poza my(d)leniem.

Jest jasne, że klocki Toytoya pasują chyba najlepiej z wszystkich do siebie i kumaty zawodnik zestawi z nich to, co chce. Pożeni motory ze skrzyniami, mostami i wałami, nakryje budą i nazwie to sukcesem.


Którego i Tobie życzę. :)2

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: Szarbia » wt cze 25, 2013 2:28 pm

Gdyby ten naped 250km od 120 mial wyjscie na przod po wlasciwej stronie to sam bym sie pewnie nie bawil z M60
:)21
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: Jerz23 » wt cze 25, 2013 6:20 pm

Janusz2000 pisze: (do rajdówki) dobrał sobie reduktor z wersji po 2007 ale z wajchą - czyli manualnym zapięciem reduktora - a wcześniej bym sobie ręke dał uciąć że w tych rocznikach w 120-tce były już tylko na "pokrętło".

.

w J12 do konca bylo mechaniczne zapinanie reduktora za pomoca wajchy. Pokretlo wprowadzili w J15 :)
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: Jerz23 » wt cze 25, 2013 6:26 pm

lech. pisze: : w J12 w benzynie nie ma manuali, tylko automaty....
Sa. Sam taka mialem okaje jezdzic. GRJ120 w manualu. Znacznie czesciej wystepuje TRJ120 w wersji manualnej, a skrzynia jest tam zdaje sie taka sama jak w wersji V6.
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: rokfor32 » wt cze 25, 2013 7:03 pm

Jerz23 pisze:
Janusz2000 pisze: (do rajdówki) dobrał sobie reduktor z wersji po 2007 ale z wajchą - czyli manualnym zapięciem reduktora - a wcześniej bym sobie ręke dał uciąć że w tych rocznikach w 120-tce były już tylko na "pokrętło".

.

w J12 do konca bylo mechaniczne zapinanie reduktora za pomoca wajchy. Pokretlo wprowadzili w J15 :)
Może na rynki GCC. U nas w większości J12 mają system TRC, a to wymusza zapinanie blokady centralnej już z przycisku. Acz zdarzają się czasem w pełni mechaniczne reduktory do tego modelu, ale rzadko.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: Jerz23 » wt cze 25, 2013 7:11 pm

No, ze centralny jest zapinany na przycisk to moge zrozumiec, choc akurat nie pamientam zeby w J12 bylo takie rozwiazanie. Janusza zrozumialem ze reduktor jest na pokretlo i tu juz jestem pewien ze w kazdej wersji J120 czy to byla 4.0 V6, 2,7 I4 czy TD 3.0 jaka mialem okazje prowadzic reduktor zapinalo sie mechanicznie lewarkiem :)

W J15 juz nie ma lewarka i wszytsko odbywa sie za pomoca pokretla, tak samo jak w J200 :)
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: lech. » wt cze 25, 2013 9:12 pm

Szarbia pisze:Gdyby ten naped 250km od 120 mial wyjscie na przod po wlasciwej stronie to sam bym sie pewnie nie bawil z M60
:)21

Odpuść sobie płoche myśli - te konie są trochę takie....papierowe. Nie ciągnie toto tak, jakby się o tym marzyło, automat muli strasznie.

A z drugiej strony - sterownik, wiązki i chmara towarzyszących im śmieci każe zastanowić się przed prostą implementacją tego tworu w innej blaszance. :roll:

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: Janusz2000 » śr cze 26, 2013 9:57 am

Nie konie papierowe tylko 120-tka to kawał mela jest mimo wszystko, :) Mirek Zapletal ma w swoim Humerze Evo ten silnik i to zapitala, a ściga się często z mocniejszymi samochodami, tyle że ma jakąś sekwencyjną skrzynie.

bo fabrycznie automat faktycznie mógłby być sprawniejszy.

Nawet w 150tce gdzie ten silnik ma duble-VVTi i 280KM 5 biegowy automat trochę zamula sprawę.

Ale już w 200tce gdzie jest łączony z 6 biegowym automatem podobno działa to super mimo że 200-tka jest jeszcze większa. Jerz23- jak mój stary wrócił od Ciebie z Omanu jak pojeździł taką 200-tką to tak się zajarał takim setupem - że przez miesiąć szukał po europie takie samochodu - żeby była 200 ale własnie z 4-litrówką, oczywiście nie znalazł.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: Jerz23 » śr cze 26, 2013 10:07 am

Janusz2000 pisze:.. Jerz23- jak mój stary wrócił od Ciebie z Omanu jak pojeździł taką 200-tką to tak się zajarał takim setupem - że przez miesiąć szukał po europie takie samochodu - żeby była 200 ale własnie z 4-litrówką, oczywiście nie znalazł.
a pomyslec ze to najslabsze i najtansze auto w calej linii J200. Ja bylem zdumiony jak tak wielka i ciezka krowa z 5 stopniowym manualem rozpedza sie do 200 km/h bez zadnego problemu :)

Walory terenowe w tych autach pogarszaja slabe i malenkie opony stosowane seryjnie do tych samochodow przez producenta.

:)21
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
Michał4x4
 
 
Posty: 1214
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: Michał4x4 » śr cze 26, 2013 10:34 pm

Janusz2000 pisze:Jerz23- jak mój stary wrócił od Ciebie z Omanu jak pojeździł taką 200-tką to tak się zajarał takim setupem - że przez miesiąć szukał po europie takie samochodu - żeby była 200 ale własnie z 4-litrówką, oczywiście nie znalazł.
A ta?
http://www.tipcars.com/toyota-land_crui ... 50715.html
Dzika Koza

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: Janusz2000 » czw cze 27, 2013 12:06 pm

O o o ! o taką chodziło - tylko z automatem.

Dzięki Michał - jak to w ogóle znalazłeś? :)

taka z manualem fajna jako baza na T2-jkę
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: KamiL200 » ndz sie 25, 2013 9:03 am

Janusz2000 pisze: Od jakiegoś czasu składamy Toyotę do rajdów Cross Coutry i złożyć nie możemy :)21 więc dopuki nie pojeżdżę to zostawiamy silnik co mamy czyli Toyotowski 4.0 V6 - 1GR-FE i się pewnie pobawimy trochę kompresorem TRD który przy nim mamy.
Z tym, że bez zakuwania tego silnika i wkładania wiekszego kompresora to na więcej niż 350KM to strach. Tak więc na razie teoretycznie rozkminiamy sobie co wsadzimy żeby mieć 400+... 2JZ nas kusił żeby było koszernie. Ale charakterystyka silnika z dużym turbo mnie jednak zniechęca do stosowania w 4x4 i coraz bardziej zaczynam się ślinić na LSa.
Żeby nie zaśmiecać Toyotą wątku Tatusia o Skytrolu dokończę tutaj...

Janusz, sam wiesz że nawet najmocniejszy silnik LSX rajdu nie wygra...
Klocki Lego z Toyoty dają nam taką przewagę że praktycznie dowolnie możemy konfigurować sobie układy napędowe opierając się tylko o silnik lub skrzynię biegów.
Skoro 1GR-FE TRD i skrzynia A750F już jest to:
1/ Zostawić tak jak jest i nie kombinować :)21

2/ Do automatu A750F w przyszłości możemy dołączyć serię UZ,KD i próbować zrobić zewnętrzne sterowanie full manual

3/ Zamiast skrzyni automatycznej A750F połączyć można silnik 1GR-FE z A34x co w przyszłości pozwala nam wymieniać silniki do skrzyni na GR, UZ(+Turbo :)23 ) , JZ, RZ,VZ, diesle KZ, KD ( po modach 250ps/550Nm). Do skrzyń A34x oferowane są zewnętrzne sterowniki, zestawy wzmacniające , jednym słowem wszystko.

4/ Użyć manualnej skrzyni biegów R151F P&P do której za pomocą wymiennej obudowy sprzęgła możemy podłączyć Toyotowe GR, UZ, JZ, VZ, RZ(+turbo :)23 ) ,KZ, KD, oraz Chevy LSx, Jeep Powertech , Chrysler HEMI , Mitsubishi EVO 4G63T, Subaru EJ25T i wiele innych ....
Dodatkowo skrzynie te pozwalają na podłączenie kilku różnych reduktorów Full Time, Part Time
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: Janusz2000 » pn sie 26, 2013 1:28 pm

Kamil,

ale na razie na pewno zostawiam 1GR-FE z supechargerem + A750F, a jutro zapewnię będzie może już reduktor od 120 do tego.

Kombinuje teoretycznie bo mi się nudzi i byłem ostatnio na pojeżdzawce driftowozów i się napatrzyłem i nasłuchałem :)21

Zastanawiam się dlaczego napisałeś, że żaden LSx nie wygra rajdu? rozumiem, że za LSxem idzie wymiaana skrzyni i koszty... ale poza kosztami i brakiem koszerności to w LS-sie widzę same plusy: moc wyjściowa już w wersji wolnossącej to ponad 400KM, w miarę lekki, prosty, łatwy do strojenia, jego dalsze modyfikacje, podnoszenie mocy i parowanie z różnymi skrzyniami to "sky is the limit" - tyle że wiekszość gratów trzeba ściagać z USA

Jaki silnik Toyoty może mi dać to samo? - 2UR-GSE - ma podobne parametry - ale komplikacja jego konstrukcji i zestrojenia to chyba rekord świata dla wolnossacego silnika. A żaden z UZ-etów w serii nie powala z kolei osiągami.

Możliwośći modyfikacji 1UZa i 2JZta są teoretycznie ogromne - ale trzeba je uturbiać, a charakterstyka silnika na dużym single-turbo nie sensu w rajdach terenowych, wiem można się bawic w bi-turbo w 2JZcie - z jedną mniejszą turbiną - tylko czy wtedy już cała zabawa to nie przerost formy nad treścią. Bo jak patrzyłem na wykres 2JZa , który zamieścił w tym innym wątku Piotr e38 to podobnie jak z RB25 u kolegi do 3500-4000obr nie za wiele się dzieje. To już mój 1GR z kompresorem daje pełny i w miarę płaski moment obortowy powyżej 400Nm praktycznie od 2000 do 5500obr.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: KamiL200 » pn sie 26, 2013 4:57 pm

Janusz napisałem że sam LSx rajdu nie wygra jako spore uproszczenie tematu mając na myśli całokształt samochodu rajdowego w którym sam wielki silnik to nie najważniejsza sprawa a czasem wręcz problem :wink:
Seria silników LSx jest bardzo w porządku (sami mamy taki silnik w rajdówce) ale patrząc z perspektywy momentu obrotowego który generują te silniki czyli 550-600Nm to już jest krucho z układem napędowym w Toytoju , skrzynia R i mosty 8" tego na dłuższą metę nie wytrzymają :)19
Wsadzając LSx do auta trzeba mieć na uwadze tylny mosty 9,5" Patrol, Pajero II , J80-J100-J200 lub IRS Pajero III a przedni 9" Tundra,J200 i będzie OK
Dla J120, Taco i innych lekkich samochodów wciąż mój wybór to 3UZ- do 450Nm co zawiera się w ograniczeniach producenta dla wytrzymałości skrzyni R i dyfrów 8"
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: rokfor32 » pn sie 26, 2013 6:55 pm

A dwa - przynajmniej moim zdaniem - płaska charakterystyka momentu przy rajdówce (w sensie do rajdów szybkościowych) wcale nie jest taka fajna. Mam to teraz w Pawłowym J4 (silnik 1UZ-FE) - do dupy sie wyczuwa obroty bez ciągłego gapienia się na obrotomierz. Praktycznie bez zerkania na zegar ciężko odróżnić obroty między 3 a 6 tysi 9wydech ma tu też znaczenie - ale wyszedł mi ... no jak wyszedł ... :)21 ). Bo duży moment od dołu - fajna sprawa. Ale jak nie rośnie wraz z obrotami - i prędkością - to "zmysłami" odczuwa się jakby spadek parametrów wraz ze wzrostem obrotów. Bo opory jazdy jednak rosną, i w aucie z płaskim momentem wraz ze wzrostem obrotów silnika - i prędkością - spada przyspieszenie.

Ja przyzwyczajony jestem do silników moto - i mnie to trochę drażni.

Dlatemu tak se myślę, że 1UZ (lub 3UZ - lub 1GR), z dobraną odpowiednio turbiną, dającą ładną liniowo przyrastającą charakterystykę momentu - to nie byłby taki głupi pomysł. Sam z siebie ma już bardzo mocny dół - więc niespecjalnie jest mus go wzmacniać w tym zakresie (przez biturbo czy vnt) - a jedynie poprawić nieco środek i górę, żeby silnik był lepiej wyczuwalny dla kierownika.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: Janusz2000 » wt sie 27, 2013 1:22 pm

rokfor32 pisze:.. Bo duży moment od dołu - fajna sprawa. Ale jak nie rośnie wraz z obrotami - i prędkością - to "zmysłami" odczuwa się jakby spadek parametrów wraz ze wzrostem obrotów. Bo opory jazdy jednak rosną, i w aucie z płaskim momentem wraz ze wzrostem obrotów silnika - i prędkością - spada przyspieszenie.

Ja przyzwyczajony jestem do silników moto - i mnie to trochę drażni.
Ja mam zawsze takie odczucie w dieslach - dlatego nie lubie :)21 w benzynie z kompresorem moment jest płaski ale przynajmniej moc rośnie liniowo - także nie jest tak najgorzej.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: Janusz2000 » wt sie 27, 2013 2:49 pm

Panowie, a przedni dyfer w 100-tce jest jaki? 8" tylko?

i wiecie może gdzie znaleść jakie przełożenia mogły występować w mostach w 100-tkach innych niż diesel bo w super zestawieniu Michała - http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... nia+Toyota - jest tylko 4.2.

A ogólnie do tego modelu jest jeszcze jakaś dostępność w Polsce bo z Tundrą czy J200 to krucho jeszcze... :-?
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: rokfor32 » wt sie 27, 2013 3:10 pm

w J100 był 8". Deficytowa sprawa zresztą, bo przy masie auta i momencie silnika 1HD-FTE łatwo go zwybuchować ...
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: Janusz2000 » wt sie 27, 2013 4:14 pm

czy skoro toyota zastosowała 8 z przodu a 9.5 z tyłu to czy istnieje jakakolwiek prawidłowość, że most tylny jest bardziej obciążany przy zastosowaniu centralnego mechanizmu różnicowego?

Tak pytam bo jak zaczną mi wybuchać mosty - to tylny most będzie chyba mimo wszystko łatwiej zamienić na 9.5 niż przedni.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: Szarbia » wt sie 27, 2013 4:17 pm

Przy zablokowanym miedzyosiowym tylny dyfer jest bardziej obciazony.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: różnice między land cruiserem prado a 4runnerem (2003-20

Post autor: KamiL200 » wt sie 27, 2013 6:18 pm

Janusz2000 pisze:Panowie, a wiecie może gdzie znaleść jakie przełożenia mogły występować w mostach w 100-tkach innych niż diesel
Wiemy :)23
EU 4,3 dla UZJ100 z A343F a po faceliftingu 8/2002 4,1 dla A750F i mocniejszy 4 satelitowy przedni dyfer
GCC 4,3 dla FZJ100 AT i MT
GCC 4,3 dla UZJ100 MT/AT a po 8/2002 dla A750F 4,1
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość