Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » sob sie 22, 2009 5:56 pm

rokfor32 pisze:@Kamil200 - to ni jest z gumy. Niektóre modele LC miały taki właśnie kompensator, a niektóre zwyczajny, teleskopowy.
Rokfor,czyli pod tą gumową osłoną jest wieloklin który się rozsuwa w miarę wydłużania się kolumny kierowniczej??
W serwisówce są na obrazkach 2 krzyżaki a ile jest w aucie to mogę sprawdzić w przyszłym tygodniu :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » sob sie 22, 2009 6:54 pm

Ok

Kamil200, otworzylem tego PDF-a i sprawa nieco mi sie skomplikowala. czy mozesz mi podac dokladnie ktore czesci z tych schematow pokazuja owe krzyzaki?

poandto zauwarzylem, ze z pompa lekko przecieka, moze tam poprostu zamalo oleju jest?

Oj cos czuje, ze dluuuga droga przedemna, zanim polapie co i jak w tym samochodzie.

Czelk cale zycie sie uczy :)14

Y :)16
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » sob sie 22, 2009 7:05 pm

Na obrazku SR3930 jest krzyżak przy przekładni kierowniczej, a na SR4105 krzyżak z gumą.
Opisane sa jako universal joint.
Zresztą oba te krzyżaki pokazałeś już na swoich zdjęciach :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » sob sie 22, 2009 7:09 pm

Jerz23 pisze:Ponadto zauwarzylem, ze z pompa lekko przecieka, moze tam poprostu zamalo oleju jest?
Która pompa,wspomagania kierownicy ??
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » sob sie 22, 2009 7:16 pm

OK Sprawdzilem jeszcze raz. Krzyzaki mozemy wykluczyc! Na obu niema zadnego luzu.

Przy okazji zauwarzylem bardzo niski poziom sterring fluid.

"Pompa wspomagania" nazwalem to cos co jest w lewym przednim nadkolu i na ktorym znajduje sie sruba usuwania luzu na kierownicy. na schemacie D3934

sorry, za "amatorszczyzne" :oops: :roll:

Dsajcie mi troche czasu.. :)2
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » sob sie 22, 2009 7:27 pm

Zajrzalem dokladnie pod samochod i zauwarzylem, ze instalacja idaca od pojemnika na plyn hydrauliczny przecieka i to ostro!


:)3
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » sob sie 22, 2009 7:28 pm

Jerz23 pisze:Przy okazji zauwarzylem bardzo niski poziom sterring fluid.
"Pompa wspomagania" nazwalem to cos co jest w lewym przednim nadkolu i na ktorym znajduje sie sruba usuwania luzu na kierownicy. na schemacie D3934
Na 3934 jest przekładnia kierownicza,często pojawia się wyciek na wejściu wałka z krzyzakiem od strony kolumny kierowniczej.
Dolej płynu do wspomagania z uszczelniaczem np STP,może pomoże na jakiś czas a jeśli nie to uszczelniacz do wymiany :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » sob sie 22, 2009 7:31 pm

Ok dwa krotkie pytania:

1 czy to moze miec zwiazek z luzem na kierownicy?

2 jaki kod ma ten uszczelniacz wg. schematu jaki zalinkowales?

Y :)2
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » sob sie 22, 2009 7:42 pm

Jerz23 pisze:Zajrzalem dokladnie pod samochod i zauwarzylem, ze instalacja idaca od pojemnika na plyn hydrauliczny przecieka i to ostro!
Weź szmatkę i benzynę, wyczyść wszystko i zobacz gdzie jest wyciek,potem spróbuj go usunąć.
Uszczelniacz "oil seal" pomiędzy "worm bearing" a "adjusting screw" jest na SR4110 strona 20 PDF.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » sob sie 22, 2009 7:57 pm

sprawdzilem dokladniej.

wyciek jest za przekladnia kierownicza. Z samej przekladni wydaje sie, ze nic nie ubywa. Mocno wilgotne jest "miejsce" Pod krzyzakiem jaki dochodzi do przekladni kierowniczej. Jurto cykne zdjecie. Precyzyjniej nie potradfir teraz tego okreslic..

Y
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » sob sie 22, 2009 8:00 pm

Jerz23 pisze:Sprawdzilem dokladniej,wyciek jest za przekladnia kierownicza. Z samej przekladni wydaje sie, ze nic nie ubywa. Mocno wilgotne jest "miejsce" Pod krzyzakiem jaki dochodzi do przekladni kierowniczej. Jurto cykne zdjecie. Precyzyjniej nie potradfir teraz tego okreslic..
Standard w HDJ/HZJ80 :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » sob sie 22, 2009 8:10 pm

Ok
czyli jak rozumiem ma sie to nijak do luzow na kierownicy?

Jutrro doleje plynu z uszczelniaczem.

Y
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: benek » sob sie 22, 2009 8:39 pm

Wroce do opon.
Mnie uczyli ze na piasek opona ma byc waska i wysoka bo jak sie powietrze spusci to zwiekszy sie powierzchnie styku pozioma od ktorej auto sie odpycha a nie wzroscie tak bardzo powierzchnia pionowa "walu" piachu przed opona. Moze i extremalni uzywaj szerokich opon ale to wymaga bardzo mocnych silnikow a tradycyjne auta po piachu jezdza na 8.50x16 albo 235/85/16. Moza to obejrzec w Sahara Overland Chrisa Scotta.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: standerus » sob sie 22, 2009 8:51 pm

Swoją drogą to... masz Jerzy szczęście że nie zakupiłeś LRa, zjedliby cię w 3 sekundy na forum. Jestem w szoku że moze być tak miło
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: rokfor32 » sob sie 22, 2009 9:15 pm

Zależy po jakim piachu ... :)21

Generalnie to jest tak, że wąska i mała opona daje duży nacisk jednostkowy, co przy sypkim podłożu powoduje powstawanie takiego "wału" piasku (ale również błota czy śniegu) przed oponą, co zwiększa opory toczenia, aż do zerwania przyczepności, a wtedy opona się zakopuje. Tak samo się dzieje, gdy opona jest napompowana na max., nawet jeżeli jest to wielgachny i szeroki balon. Dlatemu ważne jest obniżenie ciśnienia, wtedy opona rozplaszcza sie na podłożu, a nacisk jednostkowy zmniejsza się kilkunastokrotnie. To powoduje, że ten wał luźnego podłoża przed oponą nie powstaje wogóle i dzięki temu można jechać.

W moim przypadku taka technika pozwala na jazdę po śniegu "bez dna", czyli po warstwie sięgającej kilku merów (na lodowcu), pozwala też na przejazd wierzchem przez zaspy, gdzie idąc człowiek się zapada na ich całą głębokość. Wiem, że trochę trudno w to uwierzyć, ale tak jest. A, no i żeby nie było - piachu też nie brakuje. Diuny to nie są, ale zawsze coś ... :)21

Obrazek

Mam też tutaj inną, ciekawą nawierzchnię. Niektóre plaże są zbudowane nie z piasku, ale z takich małych, idealnie otoczonych kamyczków bazaltowych, i wszystkie są zbliżonej wielkości - ok 1 do 2 cm średnicy. Zajefajna pułapka na auta, nawet 4x4 :)21 Wjeżdża się na to siłą rozpędu, ale próba wyjechania ... :)21 działa to mniej więcej jak koraliki rozsypane na podłodze.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » ndz sie 23, 2009 9:13 am

standerus pisze:Swoją drogą to... masz Jerzy szczęście że nie zakupiłeś LRa, zjedliby cię w 3 sekundy na forum. Jestem w szoku że moze być tak miło

Kuba a ja nie jestem zdziwiony, ze taki totalny zoltodziob mechaniczny jak ja moze liczyc na pomoc i cierpliwosc na forum Toyoty :wink:

Wszyscy poznani przezemnie w realu posiadacze LD to buce, bufony i nadente dupki :)21

Przez mysl by mi nie przeszlo kupowanie takiego samego auta jak maja wyzej wspomniani :)21 :)21 :D

A tak wracajac do tematu to: Rokfor moglbys wrzucic tu fotke tych kamyczkow jakie masz w Islandii?

Pozd Y :wink:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » ndz sie 23, 2009 9:30 am

Marka samochodu nie ma tutaj żadnego znaczenia :)21, wśród użytkowników LR,Toyoty,Nissana,Mitsubishi i wielu innych 4x4 znajdziemy takich którzy chcą pomagać :)2 lub szkodzić :)3
FIRST MAN, THEN MACHINE !!
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » ndz sie 23, 2009 9:33 am

No tak, ale ja sie ze standerusem w internecie znam od lat i ... sobie takie docinki czasami robimy. :)21

Dolalem Mobila ATF 220 ale ma sie to nijak do luzu. Po poludniu sprawdze ten drazek parharda. Generalnie szukam dalej. Poluzowane krzyzaki i drazki wykluczylem jako ewentualna przyczyne luzow na kierownicy..

Y :wink:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » ndz sie 23, 2009 9:37 am

Jerz23 pisze:Wszyscy poznani przezemnie w realu posiadacze LD to buce, bufony i nadente dupki :)21
Pisząc coś takiego niebezpiecznie zbliżasz się do pozoimu tych o których to napisałeś :)18
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » ndz sie 23, 2009 9:42 am

KamiL200 pisze:
Jerz23 pisze:Wszyscy poznani przezemnie w realu posiadacze LD to buce, bufony i nadente dupki :)21
Pisząc coś takiego niebezpiecznie zbliżasz się do pozoimu tych o których to napisałeś :)18

No to prawda, ale wlasnie jeden z posiadaczy LR 3 "zaszkodzil" mi powaznie podczas wyprawy bo koniecznie chcial pokazac jakim jest chojrakiem. Kilka innych osob tez ucierpialo. :)26

Kube "standerusa" lubie, choc docinamy sobie czasami :)21


Koniec Off Topic..
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: KamiL200 » ndz sie 23, 2009 9:52 am

Zostaje zatem jeszcze raz luz przekładni kierowniczej do sprawdzenia bo może "misie" mechanicy podregulowali w drugą stronę :)21
Sprawdzając drążek Panharda weź brechę zaprzyj drążek raz o ramę , raz o most i popatrz czy nie na luzu na końcówkach :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: standerus » ndz sie 23, 2009 11:03 am

Jerz23 pisze:
KamiL200 pisze:
Jerz23 pisze:Wszyscy poznani przezemnie w realu posiadacze LD to buce, bufony i nadente dupki :)21
Pisząc coś takiego niebezpiecznie zbliżasz się do pozoimu tych o których to napisałeś :)18

No to prawda, ale wlasnie jeden z posiadaczy LR 3 "zaszkodzil" mi powaznie podczas wyprawy bo koniecznie chcial pokazac jakim jest chojrakiem. Kilka innych osob tez ucierpialo. :)26

Kube "standerusa" lubie, choc docinamy sobie czasami :)21


Koniec Off Topic..
Szorstka męska przyjaźń 8)
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: Jerz23 » ndz sie 23, 2009 3:17 pm

witam,

Zeby juz konczyc ten nieco przydlugi dialog na temat tajemniczego luzu na kierownicy postanowilem przejechac sie do porzadnego serwisu i sprawdzis step by step wszystko co mozna miedzy kierownica o kolami.

Efektem tej diagnozy bylo to czego balem sie od poczatku, czyli koniecznosc wymiany calej przekladni kierowniczej !! :)3 :cry:

Koncowki drazkow OK, moge anulowac wczesniej zlozone zamowienie. Podobnie drazek panharda jest sprawny, Krzyzaki trzymaja mocno. Sruba regulacji docisnieta na maxa. Luz nie wychodzi z przekladni.

dziekuje za pomoc w tym temacie i licze, ze nie raz jeszcze bede zadawal absolutnie oczywiste pytania :roll:

pozd Y
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: standerus » ndz sie 23, 2009 4:11 pm

Jak to szło - nie kupię landa bo to złomy i nietrwałe auta i ciągle się coś psuje?? 8)
Łączę się z Tobą w bólu
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Land Cruiser FJ80 1 HZ --- kilka pytan

Post autor: rokfor32 » ndz sie 23, 2009 5:15 pm

Serwisy na całym świecie są takie same - proponują wymianę, bo łatwiej, szybciej i drożej ... :)21

W tym fragmencie serwisówki, co Ci podałem, masz dokładnie krok po kroczku opisane, jak się kasuje luzy w przekładni kiery. Ta śrubka na górze to jeden z elementów, i służy do regulacji zazębienia wewnątrz przekładni. Ale oprócz tego są w niej jeszcze łożyska, które też mają możliwość kasacji luzu.

Ten typ przekładni jest w zasadzie w pełni regulowalny i w pełni serwisowalny, to nie jest jakaś jednorazówka.

Przeglądnij sobie jeszcze raz serwisówkę, ale tym razem dokładniej :wink: Jeżeli uznasz, że to, co tam jet opisane jest dla Ciebie do ogarnięcia (a cudów tam nie ma żadnych), to zaoszczędzisz trochę kasy.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości